Miten menee, äiti?

Mitä vaippoja te käytätte? Esikoisen kanssa kävin aikoinaan useita vaippamerkkejä läpi, mutta hänen kohdallaan paras oli ehdottomasti libero. Ne ovat istuneet hyvin myös tälle tytölle. Molemmat kun ovat ruumiinrakenteeltaan hirmu pitkiä ja hoikan mallisia. Muumivaipat olivat istuvuudeltaan huonoimmat, koska olivat niin isokokoisia vaikka olivat painon suhteen "oikeaa kokoa". Takaosa tuli sivuille asti, eikä vaippaa saanut kiinni mahan kohdalta vaan riitti lonkkiin asti.

Meillä ensimmäiset viikot oli pakko vaihtaa yöllä joka syötöllä vaippa tai muuten oli vuodekin märkänä. Onneksi se on jo tasoittunut. Yöksi olen laittanut isomman vaipan (kokoa 3) eikä ole öisin tarvinnut noista kuivittamaan.

Winksu Mä puhun kyllä niin yksityislääkäreiden nimeen. Ja kun vakuutus on ei tarvitse stressata rahapuolestakaan. Kaikki kokeet tehdään ja joskus enemmänkin vaikka vaan varmuudeksi. Julkisella, kun mitään ei tehdä ellei ole pakko. Ilmoittele miten teidän altistusten kanssa käy! :)

Meillä nauretaan ja jokellellaan :Heartred Ja isoveljen leikit ovat niin mielenkiintoisia, että niitä jaksaa katsoa pitkiäkin aikoja. Ja isoveli "leikityttää" siskoa edelleen yhtä innoissaan ja aina yhtä iloisena auttaa vauvan hoidossa :Heartred

Mutta helppohoitoisuudellaan tämä neiti kyllä joka päivä yllättää äitinsä! Kun häntä väsyttää, haluaa hän sänkyyn nukahtamaan (hyvin hyvin harvoin suostuu syliin nukahtamaan), mikä on ihanaa ja helpottaa kyllä päiviä ja iltoja huomattavasti. Harvoin on iltaitkujakaan ollut ja niistäkin suurin osa helpottanut päästessään isin syliin. Maha ollut niin täynnä ja itse haisen maidolle on neiti pelännyt joutuvansa syömään lisää.

Äitienpäivä lähestyy! :Heartbigred Monelle vielä ensimmäinen. Minulle äitienpäivä on ainakin tullut tarkeimmäksi juhlapyhäksi, Minkälaisia äitienpäiväsuunnitelmia teillä on? :love2
 
Mymmeli meillä noi liberot sopi esikoiselle ja oon niistä tykännyt. Mutta poitsulle ne ei näytä istuvan, kun hyvin hyvin usein on vaatteet märkänä ja samoin sänky. Vaikka siis joka syötällä vaihdetaan vaippa. Vaippoja siis kuluu... Ostettiin nyt testiin pampersin vaippoja, katotaan kui käy. Siirryttiin jo jokin aika sitten 3 koon vaippoihin, kun ajattelin että olisko se siitä kiinni mutta selkeestikään ei. Täälläpäin tosi huonosti aikoja yksityiselle lastenlääkäreille ja käytiinkin naapurikaupungissa. Jatkossa pyydetään lähete tonne keskussairaalaan, meillä ei vakuutusta ja ei jaksa tollasta reilun tunnin matkaa olla kokoajan ajamassa. Oon tykännyt kyllä tosta lastenpkl:sta tuolla keskussairaalassa, ollaan esikoisen kanssa siellä paljon käyty juuri tuon sydän"ongelman" vuoksi.

Meillä myös nyt kun tilanne rauhoittunut on alettu yhä enemmän jokellella ja hymyillä:Heartbigred Esikoiselle tuli jonkin asteinen kriisi tuossa kun pikkuinen vain itki ja itki ja eihän siinä ehtinyt niin paljoa sitten huomioda häntä. Mutta nyt on alkanut mennä paremmin senkin suhteen, ollaan otettu enemmän esikoista mukaan vaipanvaihtoon ym. vaikka hieman haastavaa se onkin kun esikoinenkin niin pieni vielä, että vaipanvaihtoon kuluu huomattavasti enemmän aikaa kun pitää vahtia ettei toinen kopauta pientä lelulla päähän tai istu toisen päälle :) Isosisko kyllä osaa niin hienosti sitten silitellä pientä päästä ja masusta :Heartred Ja selvästi tykkää kun saa olla mukana hoitamassa pikkuveljeä. Kantaa myös leluja pienelle :grin Nyt kun ajattelee niin nää päivät oli lähinnä itkusta toiseen selviämistä, pikkuinen kokoajan kainalossa kun ei muualla suostunut hetkeäkään olemaan. Kaikenlaista sitä oppii tekemään yhdellä kädellä kun on pakko. Esikoisen vaipanvaihto oli hyvin haasteellinen hetki, siitä kun ei yhdellä kädellä selvinnyt. Välillä täällä itki minä ja molemmat lapset, kaikki yhtäaikaa. Mutta kuten jo tuossa mainitsin, nyt tilanne rauhoittunut. Vähän pelottaa tuo maitoaltistus... Toivoisin, että tuo itkuisuus oli vain joku vaihe ja tavallinen korvike sopisikin pojalle. No, ensiviikolla se sitten selviää.
 
Meillä on jo jonkun aikaa ollut käytössä pampersin koko 3. Ei ole ohivuotoja tai vahinkoja juurikaan sattunut. Mutta olen hukassa kun kokoa 3 on tarjolla kolmea eri laatua :eek:

2kk neuvola torstaina, viime viikolla oli oma jälkitarkastus. Miksei näitäkin käyntejä voi yhdistää, ettei tarvitsisi koko ajan siellä juosta?
 
Meillä oli ainakin yhdistetty tuo neuvola ja jälkitarkastus.

Ensimmäinen äitienpäivä takana ja lahjaksi sain rintatulehduksen :sad001 ottaa hieman päähän. Antibioottikuuri pitäs hakea jos iltaan mennessä ei helpota. Näinköhän tää koko imetysaika mahtaa sujua, että joka kuukausi on rintatulehdus...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
meillä käytetään liberoja. pampersit ihan ekaksi ostettiin mutta liberot käy muodoltaan tosi hyvin tuolle tytölle :) kakkosilla mennään vielä, seuraavan kerran vaihtuu jo varmaan kolmos-kokoon... siinä koossa vaan ne kilomäärät tuntuu nin kauheen isoilta! :P
 
Moi pitkästä aikaa kaikille! Tässä meni muutamat viikot ihan siivillä ja koko foorumi pääsi lähes unohtumaan. En ymmärrä miten ne päivät menee niin nopeasti vaikka mitään erityistä ohjelmaa ei olisikaan. Oli ajoittain tunne, että en muuta tee kuin imetä. Tunnin sessiot alkoi käydä hermoille ja etenkin se, että esikoisen kanssa ei päässyt enää samalla tavalla leikkimään ja antamaan hänelle huomiota. Nyt tilanne on onneksi rauhoittunut ja oma mielikin assiasta parempi.

Meillä on yleisesti mennyt ihan loistavasti. Neiti nukkuu öisin 6-9 tuntia putkeen ja on muutenkin perus kiltti. Kielijänne käytiin poikkasemassa reilu viikko sitten ja nyt imetys sujuu välillä jo ilman rintakumiakin. Edelleen otetaan korviketta lisänä, yhteensä n. 2 dl/päivä. Isosisko jaksaa suukotella ja ei ole osoittanut vielä mustasukkaisuutta. Minua välillä testailee, mutta on lähinnä erittäin ylpeä siskostaan.

Meillä on käytössä pampersit. Tykästyin niihin esikoisen aikana kun olivat pehmeämmät ja helpommin muotoiltavat kuin liberot. Nyt en ole muita kokeillutkaan. Käytössä edelleen koko 1, koska neiti on niin rimppakinttu. Meillä oli 2 viikon kakkatauko... Kyselin jo neuvolassa onko syytä huoleen, mutta vakuuttivat, että se on ok kun muuten vointi hyvä.

Kittis, älä turhaan vielä huolehdi noista nukkumisjärjestelyistä. Kyllä se itselle paras tyyli sieltä löytyy. Meillä nukutaan vielä äitiyslaatikossa meidän sängyn vieressä. Yöllä on monesti tutilla jatkanut unia vielä pitkään. Mä en ainakaan nyt osaisi nukkua rauhassa vauvan kanssa samassa sängyssä. Ajattelin siirtää pinnikseen tossa reilun kuukauden kuluttua. Isompia kapaloitakin täytyy hankkia kun nykyiset alkaa jo käymään pieneksi.

Nannai1, toivottavasti rintatulehdus helpottaa. Se on kyllä tosi ikävän tuntuista. Mullakin on muutama tukos ollut, mutta ovat helpottaneet päivässä tai parissa. Saitko neuvolasta mitään hyviä vinkkejä?

Meillä oli lauantaina ristiäiset ja neidistä tuli Sara. Mitäs nimiä te muut olette antaneet?
 
Mä en osaa käyttää pampersin vaippoja, jätän ne aina liian löysälle ja sitten on vaatteet pissassa. Tykkäisin kyllä niistä enemmän ku liberoista, mutta ollaan käytetty nyt liberoita ja sitten niitä jotain ekovaippoja. Kotona ollaan alettu käyttää myös kestovaippoja ja mieskin on kovin yllättynyt miten helppo niitä oikeesti on käyttää.

Mulla taisikin olla vaan tukos eikä rintatulehdus vaikka kuume nousikin 38asteeseen. Nyt on taas ihan terve olo ja rintakin on normaali. Menin heti saunaan kun tunsin että rinta ei ole kunnossa, kävin myös kuumissa suihkussa ja rinnan päällä pidin kaalinlehteä. Buranaakin rupesin heti ottamaan kun kuume nousi. Ja vauvan annoin imeä 2 tunnin välein kipeää rintaa ja välillä tyttö ei vaan enää jaksanut niin lypsin rinnan tyhjäksi käsin. Mä joudun edelleenkin käyttämään imettäessä rintakumia ja neuvolassa epäili että tää tukos voisi johtua siitä. Mutta itse luulen että imetyksen väli oli vaan liian pitkä. Olin sunnuntaina imettämättä 6 tuntia kun normaalisti väli on korkeintaan 4 tuntia.

Meillä pidetään ristiäiset vasta heinäkuussa, tarkoitus oli pitää kesäkuussa mutta silloin osa vieraista ei olisi päässyt. Kaikki tietävätkin jo mikä tytön nimeksi tulee kun ollaan alusta asti kutsuttu tyttöä sillä nimellä kun ei haluttu salailla. Tytöstämme tulee Sofia ja nimensä hän on saanut mummiltani. Toinen ja kolmas nimi pidetään vielä kaikilta salassa. Kolmas nimi on vielä sellainen mikä pitää hyväksyttää nimilautakunnalla. Nyt odotellaan päätöstä ja toivotaan että menee läpi.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä testissä nyt pampersit ja ovat paremmat kuin liberot meidän poitsulle! Ja tosiaan ovat kivan pehmeät, liberot jotenkin kovempaa/jäykempää materiaalia.

Eilen oli maitoaltistus ja jatkui tänään. Tuli eilen jo vähän itkuisemmaksi poitsu, mutta ei selkeästi. Tänään sitten ollaankin taas huudettu ja kakkaa ei jälleen näy:sad001 Huomenna se lääkäri soittelee ja katotaan mitäs mieltä se sitten on. Sopivasti tuolla mun miehellä on nyt isyyslomaa, on ollut aika paljon poitsun kanssa kotona kun ollaan esikoisen kanssa oltu ulkona puuhaamassa.
 
Meillä on muutaman päivän vauvalla ollut rohiseva tukkoinen nenä ja viime yönä aamuyöstä tuli sitten jo itku kun oli hankala hengittää nenän kautta. Kuumetta ei ole ollut ja päivällä suht normaali, niistäjällä en oikein saa nenästä mitään uloskaan, on sen verran tahmeaa tavaraa jossain syvemmällä. Nyt sitten aamupäivästä nenä on taas parempi ja nukkuu aamupäikkäreitä tyytyväisenä. Sängynpäätyä on vähän hankala nostaa, kun pääasiassa nukkuu taas vaan kainalossa. Toivottavasti on nopeasti ohimenevää.
 
Tuli aika paljon selvemmäksi yön ja aamun aikana että maitoallergiaa on. Poitsu nukkunut jo 1,5 viikkoo pinniksessä, pääty vain hieman korotettuna. Eipä pystynyt nukkumaan viime yönä, sitterissä nukkui taas ja siihenkin oli vaikeaa nukahtaa kun maitoo nousi ylös. Kakka tuli vasta tänä aamuna, kauheeta liisterii tummanvihreenruskeeta... Ja järkky mikä haisu. Ja nyt onkin huudettu siitä asti kun aamulla heräsi eli noin 2h. Eipä tarvi miettiä onko vaiko eikö allergiaa.
 
Winsku voi hitsit toi maitoallergia on niin kauhea. Onko teidän vauva pullo vai rintaruokinnalla? Mä epäilen kanssa jossain vaiheessa, että meidän tytöllä olisi se. Tuntu, että oli aina korvikkeen syötön jälkeen kiukkunen ja posket punotti oudosti. Nyt ei olla juuri korviketta annettu kun oma maito on riittänyt. Tietysti se äidinmaitokin aiheuttaa oireita jos äiti käyttää maitotuotteita. Minä kun en niitä juuri käytä.

RS meilläkin tyttö oli yhessä vaiheessa tosi tukkonen, mutta lopulta selvisi että maitoa vaan meni nenään. Käytin niistäjää joka syöton yhteydessä varmaan pari viikkoa. Ensin tiputin sieraimeen suolatipan ja sitten imin nenäfridalla. Meillä oli joku toinenkin niistäjä mutta sillä ei saanut mitään ulos.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Winksu Miten maitoaltistus edistyy? Onko suolisto-oireet jatkuneet tai tullut lisäksi iho-oireita? Esikoisellamme allergiat olivat iho-ja suolisto-oireiset. Pidän kyllä iho-oireita kurjempina, kun kestävät paljon pitempään vaikka toisaalta naama alkoi punoittaa heti altistuttua... On nämä allergiat sitten kurjia :confused1

Pitäisi kyllä itsekin kokeilla tytölle eri vaippa merkkejä. Liberon on muuten kyllä ollut hyvä, mutta meillä pitäisi olla kooltaan joku 2-3 välissä. 2 on ihan liian pieni, mutta 3 taas niin iso, että täytyy pitää melkeinpä niin kireällä kuin saa. Silti tuntuu, että jää jostain löysäksi, kun on pituussuhteessakin aika iso... Ja meillä on nyt alkanut tulemaan usein kakka vaipasta yli selkään :confused4 Joskus on niitä päiviä, kun täytyy parikin kertaa vaihtaa uudet vaatteet. Kyllähän pissavahinkojakin sattuu ja aika useinkin, mutta ne ovat aina pidempien unien aikana.

Mulla oli kanssa jälkitarkastus samalla kertaa, kuin vauvan lääkäri :)

Meillä elämä edelleen yhtä seesteistä :Heartred
 
Liberot ja Natyt käytössä. Vaihdoin nyt myös kokoon 3 ja ne tuntuu aika hyvin pitävän. Kakkaamiseen on tullut joku tolkku eli enää noin 4 kertaa kakkaa päivässä.

Poitsut nukkuvat juuri molemmat päiväunia ja äidillä on vähän omaa aikaa, jonka käytänkin aina tälleen tosi tehokkaasti :) Mutta eihän sitä aina tarvii ollakaan tehokas ja huushollata. Tehdään sitten miehen kanssa illalla yhdessä kotityöt. Tai toinen tekee ja toinen viihdyttää lapsia :)

Täälläkin aika kivasti on nyt päivät sujuneet. Pieni nukkuu päiväunet vaunussa sillä aikaa, kun leikimme esikoisen kanssa pihalla. Silloin ei kyllä välttämättä nukuta pientä enää esikoisen unien aikaan, joten silloin seurustellaan sitten pienen kanssa. Vielä sellaista unirytmiä päivään ei ole muodostunut. Vaihtelee tosi paljon myös eri päivinä se kuinka paljon poju nukkuu.

Poju hymyilee ja jonkin verran jutustelee. Tietyt lelut saavat aikaan melkoisen tohinan pienessä miehessä. Alkaa ärinä ja kädet viuhtoo vimmatusti. Pari päivää on nyt katsellut käsiään kovasti ja silloinkin ärisee :) Myös aina herätessä pitää tuota ärinäämurinaa ja samalla peppu paukkuu. Ilmavaivaa siis jonkin verran on, mutta ei aiheuta kovinkaan paljon itkua. Usein kyllä jumpataankin ilmat pihalle vaipan vaihdon yhteydessä. Päätään kannattelee hyvin vatsalla ollessaan. Jotenkin on aktiivisemman oloinen mitä esikoinen oli tuossa iässä. Voi olla, että itse on vähän "reilumpi" otteissaan kuin esikoisen kanssa ja pitäähän tuon pienen aikamoisessa vauhdissa välillä sylissä olla mukana, kun täällä touhutaan :)

Mukavaa, kun taas ilmat lämpenee! Aurinkoisia päiviä siis kaikille :glasses9
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Nannai1 täysin korvikkeella meidän poitsu on. Ja kyllä aika kauheeta on, lääkärikin pyysi anteeksi kun piti aiheuttaa tuskaa toiselle.

Mymmeli lopetettiin tiistai iltana nannin anto, kun poika meni niin kipeäksi. Huomasin jo aikaisemmin tuolla niskassa pienen läiskän, joka hilseilee. Ajattelin että on raapaissut itseään sinne (on tossa sivussa että ylettyis kyllä), mutta nyt on tullut toinenkin ja se ensimmäinen ei ole lähtenyt pois eli on vissiin ihottumaa. Ja tohon otsalle on tullut kuivempi läiskä kans. Aika näyttää onko noi alkua atooppiselle ihottumalle vai vaan jotain muuta. Näihin aikoihin esikoisenkin atooppinen ihottuma alkoi. Tosin paljon selvempänä ja oli pelkästään rintamaidolla. Just kävin kakka vaipan vaihtamassa ja oli palautunut normaalin keltaiseksi :) Pojan vointi on tänään ollut muutenkin jo parempi :) Jos sitä jo ens yönä sais pojan taas sänkyyn nukkumaan.

Täällä on äitiysneuvola eri paikassa kuin lastenneuvola. Ihan kiva että toi lastenneuvola on tossa ihan vieressä. Äitiysneuvola on kauempana.

Me asennettiin pyörään esikoiselle se lastenistuin ja aloin jo ens vuoden kesää miettiä että kuinkas sitten pyöräillään. Esikoinen on sitten reilu 2v, joten ei se ihan vielä omalla pyörällä tule mukana. Onko jollain kokemusta niistä pyörän perävaunuista lapsille?

Mitä vaatekokoa teidän vauvelit käyttää? Mun piti kaivaa pojalle jo 68 bodyt esiin, kun alkoi 62 kiristää pituus suunnassa o_O Käsittämätön kasvuvauhti.
 
Moikka kaikille piiiiitkästä aikaa :)

En jotenkin oo näiden kahden kuukauden aikana saanu kirjotettua, vaikka aikaa oliski ollu. Oon vaan lukenut teidän kuulumisia.. :) Jotenkin ei osaa oikein sano mitään. On ihanaa olla äiti, mutta ei jotenkin ole energiaa/halua kirjottaa. Paitsi nyt aattelin astua mukaan keskusteluun. Saa nähdä, jos sitä synnytyskertomuksenkin sais neitin päiväuniaikaan joku päivä väsättyä. Olis kiva kirjottaa ylös kaikki :)

Meillä siis 8 viikkoa vanha tytsy. Suht tyytyväinen elämäänsä ja nukutaan yleensä aika hyvin koko perhe :) Kaikki on mennyt ihan mukavasti. Tyttö on tosi kova justkailemaan ja hymyilee paljon. On tällä hetkellä noin 60 cm pitkä ja 5200 grammaa (syntyessään 4015 grammaa ja 52 cm). Hurjaa, miten nopeasti kehitys ja kasvu tapahtuukaan!

Meillä käytetään liberoita ja pampersia, mutta aattelin testata Lidlin vaippoja kunhan ovat sopivampia (nyt liian isoja). Meillä kans tarvittas 2-3 välimuoto liberoista :sad001 pampersit aiheuttaa (?) ihottumaa tytölle. Tai ainaki sattunu aina pampersien aikana olee oikee punasena iho. Pitää vielä seurailla.. Nyt ei oo muita vaippoja ku liian isoja liberoja ja sopivia pampereja, joten pampersia käytetää ainaki viikonlopun yli. Pampers on pitäny hyvin ja on miellettyvän pehmeä :) Jospa se iho-ongelma ei liittys pampersiin.

Onko vauvakuumetta kenelläkään ilmassa tai eksyykö ajatukset jo mahdollisiin seuraaviin muksuihin? Täytyy myöntää, että täällä ainakin jo 5 viikkoa pyöriny mielessä, mutta toki aaltoilemalla. Ei siis mitään varsinaista kuumetta kuitenkaan :wink
 
Eea Meillä ei esikoisen peppu kestänyt Pampersia. En ole nyt tälle uudelle niitä ostanutkaan. Ja joo täälläkin vauvakuumetta aina välillä, mutta menee yhtä nopeasti ohi kuin alkaakin :) Enemmän on ehkä sitä surua (tai miksi sitä voisi kutsua) siitä, että toinen kasvaa ja kehittyy koko ajan eikä ole kohta enää pieni. Mutta toisaalta taas on niin hienoa, kun kasvaa ja kehittyy :) Ihan pöhköä! :D Kyllä mä varmaan kolmannen vielä haluaisin eikä isäntäkään niin kauheesti vastaan laita. Ajankohta on vielä auki. Tehdäkö suht pian vai ehkä sitten, kun esikoinen menee eskariin. Eikä sitä tosiaankaan voi aina niin suunnitella, että nyt tehdään. Nämä kaksi ovat kyllä tärpänneet heti. Itsellä ikää kuitenkin jo yli 30, niin ei kauhean pitkään voi venyttää.
 
Hei vaan pitkästä aikaa täältäkin :) nyt vihdoin pieni hetki omaa aikaa. pojan vein eilen taas kyläilyreissulle ja tuleekin kotiin vasta ensiviikon puolessa välissä (siis isänsä luona on ja sukuloi).

Tämä tytteli on kyllä aikamoinen. Sanotaanko näin, että mitään oikein selkeetä rytmiä ei vieläkään ole, muuta kuin yön kanssa :D Joka toinen päivä on parempi, nukutaan hyvin ja syödään hyvillä väliajoilla. Se toinen päivä onki sitte ihan jostain hanurista (äidin mielestä) ei mitään rytmiä missään, syödään tunnin tai neljän tunnin välein. Nukutaan vaan pienen pieniä pätkiä jne. Illat kuitenki alkaneet mennä niin joka ilta, että yleensä siinä kuuden tietämillä alkaa tankkaaminen kahden tunnin välein ja kymmenen jälestä sitte aletaan yöunille. Syömään herätään klo 2-4 välillä (riippuen moneltako alkaa nukkumaan) ja seuraavan kerran sitte aamu tuimaan 5-6 aikaan. sen jälkeen ei oikein tämä mamma sitte nukukkaan kun alkaa se ähinä ja puhina (ja piereskely). Neiti kyllä nukkuu tuolloinkin mutta minä en... poika on myös hereilä yleensä siitä seiskasta alkaen, etei paljoa nukutakkaan ennenkuiin seuraavana yönä sitten seuraavan kerran :) Pitäs opetella mennä itte ajoissa nukkumaan, mutta kun haluais sitä "omaakin aikaa" sitte illalla ja olla miehenkinn kanssa hetken kahden rauhassa....

Noista lapsista :) Oon miettiny että tehdäkkö vaiko eikö... ja tällä hetkellä oon kyllä sitä mieltä että taitaa nämä kaksi riittää, ellei sitten "iltatähteä" tule.... esikoinen saa kyllä olla jo isompi ja tuo kuopus kans... Yhden uhmaikäsen kans ja tämmösen pienen kans ainakin mulla tahtoo tehdä jo välillä jaksamisessa tiukkaa.... Kaikki kunnia vain heille jotka tekevät kaikki lapsensa lyhyellä ikäerolla! :Heartred musta siihen ei kyllä ole.
Myös taloustilanne mietityttää kolmannen kohdalla :D (vaikka molemmilla on vakityöt, tavan duunareita ollaan). Jos pienellä ikäerolla tekis niin menis kummatkin autot vaihtoon jotta kaikki mahtuis istuimissaan ja kaukalossa auton kyytiin (pakko olla kaksi autoa kun mulla vuorotyö ja miehellä päivätyö,työmatkat kun täällä ei julkisilla mennäkkään + että miehen työaikojen mukaan määräytyy lasten hoitopäivät vakituinen työaika kun on, eli mun aamuvuoroissa mies vie ja minä haen, iltavuoroissa minä vien myöhemmin ja mies hakee, mun yövuoroissa mies vie ja min haen kun herään, viim. klo 16.). Entäs hoitomaksut? Huh! mää laskeskelin jo että jäädäkkö hoitovapaalle vai mennäkkö töihin ja laskin että näiden kahden hoitomaksut tulee olemaan sen 415€/kk siis kauheeta! vaikka eihän siinä oo muuta vaihtoehtoa ku maksaa, mutta kauheeta silti!

Kävin tiistaina laitattamassa sen kierukankin, niin on sekin hoidettu alta pois :) saa touhuta ihan rauhassa :P eikä latistaa tunnelmaa semmosella kumihässäkällä :wink
Mites teillä, onko teillä palautunu ne touhut jo elämään ?
 
Eea Mulla myös sama juttu, kuin beijaflorilla, että enemmänkin "harmittelee" , kun vauva-aika menee niin nopeasti.. Silloin vielä, kun hormonit hyrräsivät enemmän suretti, jos tämä oli viimeinen raskaus ja vauva, mutta tällä hetkellä taas tuntuu kaksi lasta ihan hyvältä määrältä. Mutta jos vielä kolmannen haluamme/tekisimme odottaisimme kuitenkin tämän saman 2,5-3v, mikä on tuntunut todella hyvältä ikäerolta. Meillä myös molemmat lapset tärpänneet kerta heitolla, joten senkään suhteen ei ole suuria paineita. Välillä vain miettinyt, jos näitä kolme olisi millainen auto sitä pitäisi oikein olla, kun tuntuu että tämä farmarikin on meille ja tavaroille välillä liian pieni :grin Tai lähinnä nämä turvaistuimet vievät niin paljon tilaa, ettei vaan mahdu takapenkille,

Winksu Meillä ollut jo jonkin aikaa 68 koko käytössä. Vielä jotkut isommat 62 menevät. Riippuu niin vaatteen merkistä. :)

Piia84 Mun pitäis kans mennä laitatuttamaan kierukka, mutta tällä kertaa kupari. Jotenkaan en vaan saa aikaa varatuksi... On niin kiva, kun ei ole vuotoja ja edeltävällä kerralla (mirena) vuoto oli ihan kamalaa ja kesti sen 6kk ja loppui vasta lääkkeillä ja kaikki seuraavat kuukautiset olivat kivuliaita jne. Mulle se ei sopinut alkuunkaan. Kokeilemallahan sen vain selville saisi... Mutta mulla ei kuukautisetkaan ole alkaneet vaikka välillä pari tippaa tulee. Jotenkin tällä hetkellä vain tuntuu, että tuota elämää on kuitenkin niin harvakseltaan vielä, että viitsiikö tuohon edes lähteä vaan antaako olla nyt kumin varassa tovin,,, Aina joku sitten mut on säikäyttänyt sen kuparikierukan suhteen ja kun mulle se on ainut vaihtoehto... :oops:
 
Meillä käytetään vielä kokoa 56 ja osa isoista 50cm menee vieläkin. Meidän kohta 10 viikkonen tyttö on vieläkin niin pieni, vaikkakin kasvanut ihan älyttömästi siitä 47cm joka oli syntyessään.

Mulla ei ole vauvakuumetta ollut mutta raskausmahaa ja sitä raskauden tuomaa fiilistä kaipaan vieläkin. Haluaisin siis olla raskaana mutta en välttämättä synnyttää. Ihan pöhköä. Me ollaan miehen kanssa mietitty että tämä tyttö olisi meidän ainoa lapsi. Mutta ehkä mieli vielä muuttuu kun muutama vuosi kuluu.

Mä mietin myös sitä kuparikierukan laittamista. En halua mitään hormonaalista ehkäisyä. Jos en kierukkaa ota niin meillä varmaan luotetaan varmoihin päiviin niinkuin ennenkin ja hyvin toimi kun mun menkat ainakin ennen oli hyvin säännölliset. Onko kellään muuten menkat alkaneet? Mulla ei ole vielä näyttänyt mitään merkkejä, onneksi.

Meillä on jännät ajat edessä. Laitettiin meidän kämppä myyntiin ja tehtiin tarjous rintamiestalosta. Tarjous meni läpi ja nyt toivotaan että meidän kämppä menisi nopeasti. En jaksa odottaa, että päästää remppahommiin ja tekemään itsellemme kunnon kotia :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
+Mymmeli+ Mulla on sama, että en haluaisi hormonaalista ehkäisyä käyttää. Multa se on vienyt halut enkä ole muutenkaan itseäni oikein omaksi tuntenut. Lääkäri neuvolassa eilen jutteli jostain todella vähähormonisesta minikierukasta. En muista markkinanimeä nyt. Voisiko se olla sulle vaihtoehto? Kuparikierukkaa olen minäkin miettinyt, mutta pelkään, että kuukautiset muuttuvat vielä runsaimmiksi ja kivuliaimmiksi.. Meillä nuo kaksi poikaa toimivat loistavana ehkäisynä, kun nukkuvat meidän sängyssä :grin

Me olemme tehneet päätöksen, että olen lasten kanssa kotona niin kauan kuin vain suinkin on varaa. Miehen tuloilla ollaan vielä ihan hyvin pärjäilty. Mutta onhan se kulutus aikamoista tällä hetkellä. Kolmannen lapsen myötä pitäisi tosiaan vaihtaa auto ja meillä alkaa silloin myös huoneet loppua täältä kämpästä. Ja onhan tämä elo uhmaikäisen ja pienen vauvan kanssa välillä aika raastavaa. Mutta onneksi on niitä onnistuneitakin päiviä, ne antaa taas uskoa ja voimaa :) Itsekkäästi ajateltuna olisi kyllä ihan kiva viettää edes pari vuotta niin, ettei ole raskaana tai imetä. Näiden kahden välillä taisi olla vajaa kaksi kuukautta sellaista aikaa..
 
Takaisin
Top