Miten menee, äiti?

Mä meinaan sen hormonikierukan laitatuttaa, aikakin on jo varattu. Toivottavasti sopii. Mä en tota kuparikierukkaa halunnut, on sen verran runsaat menkat jo aikaisemmin olleet. Nyt näin 2 vuoden menkattomuuden jälkeen on tullut sitten 2 viikon välein menkat... Toivottavasti rauhoittuvat. Meille ei näillä näkymin ole tulossa enempää lapsia. Miehen poikakin kun asuu meillä osittain, niin pitäisi joku minibussi tms. kohta hommata että sais kaikki kerralla kyytiin, niin että koiratkin mahtuu mukaan. Samoin alkaisi kyllä tila käydä vähiin vaikka 4h omakotitalossa asutaankin. Mä voin niin huonosti molempien raskauksien aikana että sekin on yksi syy miksi ei enempää haluta. Ja nyt ainakin kun esikoinen tosiaan 2 päivää vajaa vuosi vanhempi kuin poitsu niin ei kyllä kädetkään riittäisi, jos tässä noin vuoden päästä olisi sitten 2v, 1v ja vastasyntynyt :O Mä myös haluan olla lasten kanssa kotona, niin kauan kuin se on taloudellisesti mahdollista.

Mulla alkaa nyt helpottaa noi lonkkakivut. Tai kyllä aikasemminkin jo se kokoaikainen kipu loppui, mutta edelleen rasituksessa vähän tuntuu. Koirien treenien jälkeen meinaa olla aika kipee kun on joutunut juoksentelemaan... Meinaa vähän ottaa päähän kun ei pääse vieläkään liikkumaan normaalisti, tai oikeastaan ei sekään niin vaan se että on kokoajan kipeä jos haluaa liikkua. Pitää koittaa pyöräillä enemmän, josko se olis vähän hellempää noille lonkille kuin tuo kävely ja juokseminen.
 
mäkin sen hormonikierukan laitatin (mirenan). sain sen hoidollisena runsaisiin ja kivuliaisiin kuukautisiin. hormonivaihtoehdoista joko tämä tai minipillerit ja mielummin sitten näin. Kuparikierukka ei mulle aikanaan sopinut sitten ollenkaan. Vuoto ei loppunut ollenkaan ja lopulta se sitten otettiinkin pois... Kuukautisia ei ennen kierukan laittoa kuulunut mutta nyt on hyvin palautunut mieleen minkälaiset ne on olleet, kun tänään alkoi vuoto (toki tämäkin on paljon pienempää kuin "normaalisti"). Oishan se ihanaa olla kotona vielä hetki äippäloman jälkeen ja käydä vaikka tekemässä keikkaa välillä :) mutta töihin on mentävä, entinen elämä sen verran haamuilee vielä tuolla selän takana että joutuu makselemaan eksän velkoja... ja niitä en anna mieheni kyllä maksaa senttiäkään. Meillä aleaan siirtymään nyt kokoon 62 :) aika isoja niistä osa vielä on ja osa 56 menee kans vielä päälle :Heartred mutta nyt siirrytään sitten taas kokoa isompaan :)
 
piia84 Kuinka kauan sulla se kuparikierukka oli? Mulla normaalisti kuukautiset ovat aika tavalliset. Vuotoa ei ole kuin 3pvä ja viimeistään 5 päivänä on ohi. Mirenan kanssa vuoto oli toki niukempaa, mutta kesti aina vähintään sen 8pvä! Lisäksi tuli niitä kipuja ja muutenkin kurjempi olo. Olin huomattavasti paremmalla tuulella pois oton jälkeen... tai siten olin vain iloinen, kun aloimme vauvaa tekemään :grin

Me haluamme myös, että lapsemme hoidetaan kotona. Ja meidän tapauksessa oli luontevaa, että minä olen sitten kotona. Mies tienaa paremmin kuin minä ja hänellä on kuitenkin päivätyö ja saa mennä ja lähteä liukuvasti. Työmatkoja ulkomaille ei onneksi ole lasten syntymän jälkeen joutunut tekemään :) Mulla itselläni oli vuorotyö ja tässä lasten syntymän jälkeen ei kyllä houkuta ne työajat Olenkin vähän vitsinä miehelle sanonut, että jos ei tytön 3v. lähestyessä ole päivätyötä löytynyt pitänee tehdä se kolmas :grin Ei hän silloin ainakaan vastaan pistänyt. Meillä joka tapauksessa on aikomus jossain välissä elämää rakentaa tai rempata omakotitalo joten sen puolesta kolmas olisi ihan harkittavissa ja nykyisessä asunnossamme mahdumme hyvin vauva-ajan asumaan, kun isommat vauva kuitenkin nukkuu pitkään meidän kanssamme.

Asutaan tällä hetkellä paritalossa ja meillä on kyllä todella mukavat naapurit, mutta tämä emäntä polttaa... Ei siinä mitään, mutta pitääkö tulla aina sille puolelle pihaa, missä meidän vauva nukkuu vaunuissa :mad:. Enpä oikein ole voinut asiasta hänelle mitään sanoakkaan, kun omalla pihallaan on... Ehkä olen itse vain jotenkin herkkis, mutta kyllä se haju ottaa omaankin nokkaani vaikka olisi todella pitkäkin välimatka, mutta vaunujen ja hänen välissään ei koskaan 10m ole enempää ollut väliä. Pitänee vaan siirtaa vaunut toiselle puolelle pihaa, mutta sitten tyttö nukkuu täysin itkuhälyttimen turvin, kun ei ikkunoista näe yhtään. :oops:

Mulla on joku ihme ruokahimo päällä.... :eek: mulla vieläkin 10kg raskauskiloja ja sen lisäksi olen LIHONNUT tästä kaikesta mässäämisestä vielä muutaman kilon. Voihan p sentään vaan.... Tuntuu, että maha on vain ja pysyy... Eipä ole toivoakaan saada vanhoja kesävaatteita päälle.
 
Mymmeli, melkein puolivuotta sitä pidettiin. Ja mulla on kk:t aina kestäneet sen 7-10 päivää, sillon ku tulleet säännöllisesti(ja olleet myös kipeät). Yleensä 7 päivää kunnon vuotoa ja viimeiset päivät tiputtelua/loppuvuotoa. Ensin mua ei oikein otettu tosissaan kun sanoin vuodosta (puhuin kyllä tiputtelusta), ennenkuin menin hoitajalle näytättämään toiseen kertaan että onko se paikallaan! se ihan kauhisteli sitä vuotoa, monelle kuulema ihan normi kuukautisvuoto :D


Juu, ei puhettakaan että täällä menis omat kesävaatteet päälle. Totesin eilisen ostosreissun jälkeen että olokoot mun puolesta vaatteet kaupan hengareissa kun peilistä katto sovituskopissa NIIN oudon mallinen emäntä.... :P ehkä sitten ens kesänä! Tämä kesä ollaan vaan omalla kotipihalla ja kaupassakin käydään vaan just ennen sulkemisaikaa :P :P :P
 
Mulla on noin neljä kiloa vielä jäljellä, mutta kyllä niin löysää römppää on joka puolella. Ahdistus iski kun piti kauppaan lähteä ja pillihousuja tunkiessa jalkaan, nousi vaan ihra ylöspäin. Kivasti siihen vyötärölle. Maksimeikoissa taitaa tämä kesä mennä :)

Mä olen ihan kokematon tuttien kanssa, että pitää nyt teiltä kysyä. Ajattelin ottaa tutin testiin, ainakin sellaisiin tilanteisiin, kun mies jää vauvan kanssa kotiin. Eli voiko myös MAM:n tuttien tuttirasian steriloida kiehuvassa vedessä? Ainakin siinä voi steriloida mikrossa tutit. Myös tuttipullon käyttöä ois tarkoitus harjoitella, juurikin näihin samaisiin tilanteisiin. Olin meinaan tänään pienen kanssa kaupungilla ostoksilla eikä siitä mitään tullut. Pakko päästä yksin ostamaan ristiäisiin juhlavaatteet kaikille. Ne on helatorstaina, joten vähän alkaa ressiä pukata niiden vaatteiden suhteen.
 
beijaflor me ollaan keitelty sitä tuttikoteloo, ei oo näyttäny mikskään menevän.

Täällä poitsun vointi jälleen hyvä! Ollut vähän väsyneempi, varmaan kun ei oikein saanut nukuttua kunnolla alkuviikosta kun oli niin kipeä. Kela-korttikin kerkesi tulla, nyt vain sitten uutta odotellessa että saa korvauksen tuosta nutrilon peptistä :)

Mulla kans sellanenkin mahamöllykkä että hohhoijaa... Oli pakko ostaa muutama isompi paita, että kun ihmisten ilmoille lähtee niin on jotain päälle laitettavaa (muutakin kuin raskausajanvaatteet:grin) Puntarilla en oo uskaltanu käydä, joten ei tietoa onko tullut lisää vai ei. Tuli syötyä suklaata aika runsaasti tuossa kun pikkuinen vain itki ja itki. Nyt on saanut sitäkin rajoitettua kun poika voi paremmin.
 
Meillä taitaa lapsiluku jäädä tähän kahteen. Vähän pojasta haaveillaan, mutta uskon että jää haaveeksi. Ikääkin alkaa olemaan sen verran, että se pitäisi tehdä melkein heti tähän perään. Just nyt en osaa edes kuvitella uutta raskautta. Jotenkin tämä on tosiaan katkeran suloista kun nämä kasvaa niin nopeasti. Olo on kieltämättä haikea, kun ajattelee, että ei pääse tätä enää kokemaan.

Jälkitarkastuskin oli ja otin pillerireseptin. Ajattelin tosin harkita sitä ihon alle laitettavaa kapselia. Onko kenelläkään kokemuksia siitä tai tutuilta kuultuja kommentteja?

Mulla on myös älytön herkuttelu vaihe päällä. Aina kahvin kanssa tulee napattua jotain makeeta. Nyt täytyy kyllä ryhdistäyä ja alkaa tekemään asialle jotain. Edellisestä raskaudestakin jäi pari kiloa pohjalle. Hyvä ajatus beijaflorilta noi maksimekot kesäksi. :) Täytyypä suunnata ostoksille.

Ilmottauduttiin juuri elokuussa alkavaan vauvauintiin. Saatiin paikka sisarusryhmässä, joten esikoinen pääsee uimaan samaan aikaan. Toivottavasti tämä viihtyy vedessä yhtä hyvin kun siskonsa.
 
T77 Kaverilla oli kapseli "kahteen" otteeseen. Ekalla kerralla laitto oli epäonnistunut, eikä kapseli ollutkaan paikoillaan. Tämän seurauksena tuli raskaaksi. Toisella kerralla kapselin laitto onnistui, mutta ei kuitenkaan hänelle sopinut. Oli kyllä ainakin sen pari vuotta paikoillaan. Muuten kyllä sopi ja toimi, mutta tuli päänsärkyä todella usein. Kun kapseli on paikoillaa sen tuntee (ja hoikilla varmasti myös näkyy) todella hyvin. Tämä kaveri oli hyvin paksu, joten siksi ei kiinnittänyt huomiota siihen miksei kapselia tunnu :grin Kapseli on keltarauhashormonia sisältävä, kuten minipillerit ja mirena-kierukka. Jos keltarauhashormonivalmisteet sopivat sopii kyllä kapselikin. Suurimmalle osalle sopii ja parhaimmassa tapauksessa kuukautiset jäävät kokonaan pois :) On kyllä kokeilun arvoinen. Ottaisin itse, jos mahdollista!

Maksimekoilla voisi kyllä hyvin peittää ison mahan... Mutta miltähän ne näyttää tällaisen lyhyen 165cm päällä? o_O Mä olen huono käyttämään mekkoja, mutta kovin olen harjoitellut. Nilkkapituisia en pituuteni takia ole koskaan uskaltanut käyttää.. Pitäis varmaan käydä kokeilemassa. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: T77
Mymmeli ethän sä mikään lyhyt ole :) Mä olen lyhyt kun pituutta on vaan 155cm ja maksimekkoja käytän. Ja mielestäni näyttää hyvältä. Musta pahin hameen/mekon pituus on lyhyelle naiselle vähän polven yli ulottuva.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mää olen kans vaan 159,5cm (toi puolikas on tosi tärkeä aina mainita :) ). Olen suomalaista persjalkaista kansaa, eli kaikki lyhyet, varsinkin hameet ovat kaameita mun päällä. Maksimekko sopii joten kuten, kun ei erota sitä mistä pers alkaa :grin

Kiitos Winksu vastauksesta, nyt on tutit, pullot ja rasia keitelty. Joku päivä täytyy testailla, miten maito maistuu pullosta :)
 
Jee, nyt innostuin todenteolla maksimekoista jos muutkin olette samaa pituusluokkaa! Pitää pyytää joku iltavapaa, että pääsee shoppailemaan kaikessa rauhassa :) Ja mieshän päästää, jos mekkoa kerron meneväni ostamaan. Mikähän siinä on, että tykkää niin kovin hameista ja mekoista mun päällä :grin Onko jotain vinkkejä mistä kannattais mennä ekana katsomaan? :)
 
Meilläkin mies tykkää kovasti jos päälläni on mekko. Kai se vaan tekee naisellisemmaksi.
Mä ainakin suuntaisin eka h&m:lle ainakin niiden nettisivuilla oli paljon maksimekkoja kun yks päivä kattelin. Mun pitäs vielä löytää itelle mekko ristiäisiin ja serkun yo-juhliin, vielä ei oo sopivaa tullut vastaan. Sen mekon kun pitäs olla semmonen, että olis helppo imettää.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nannai1, käy vilkaisemassa Seraphinen nettisivut, jos et ole vielä käynyt. Siellä on paljon mekkoja.Etenkin niiden suosittu Knot Front malli on mukava päällä kesälläkin, voi imettää ja sitä voi hyvin käyttää myös jatkossa. Oli mulla hyvä hankinta, tuli käytettyä myös raskausaikana.
 
Hei kaikille,
Kumma miten aika kuluu tuon pienokaisen kanssa niin vauhdilla. Melkein hätkähdin, kun tajusin, etten ole täälläkään käynyt pariin viikkoon... Meillä oli ristiäiset viime lauantaina, joten niiden järjestely vei aikaa.
Meillä poika kasvaa hyvin ja huomenna on oma jälkitarkastus. Pohdin itsekin jatkossa kuparikierukan ja hormonikierukan välillä. Aiemmin mulla oli käytössä kuparikierukka, kun luulin ettei muu ehkäisy sovi, mutta nyt mulle sanottiin, että voisin ottaa myös hormonikierukan. Se houkuttaisi siinä, että kuukautiset saattaisi vähentyä.
Tämä äiti sai eilen omaa aikaa, kun pääsin Robbie Williamsin konserttiin. Oli niin ihanaa olla ihmisten ilmoilla itsekseen :) Sen voimin jaksaa taas. Onneksi meidän poika syö pullosta hyvin.
 
T77 kiitos vinkistä on kyllä kivannäkönen mekko! Mutta mietin vaan, että siitä varmaan näkyy nuo liivinsuojat kivasti läpi kun on niin tiukka. Mua raivostuttaa noi liivinsuojat kun ne on nii tönkköjä. Käytän siis boobin toppaamattomia liivejä ja niiden alta kaikki paistaa läpi. Kai sit pitäs vaan hommata jotkut toiset liivit. Apteekista ostettavat liivinsuojat on kyllä hyviä kun ne juuri näy rintsikoista, mutta ne on niin kalliita, että mä en ainakaan viitti käyttää niitä koko ajan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
On kyllä nätti mekko! :) Nannai1 Muistelisin, ettet ollut kovin innokas liivien käyttäjä, joten nämä voisivat olla mieleen... Itse hommasin jo odotusaikana tällaiset http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_76&products_id=4632 ja ovat edelleen todella mukavat. Eivät kyllä paina ja kiristä yhtään. Ovat myös hivenen paksummat, ettei rinnat palele (mulla ainakin todella herkät vaikka kesä onkin) ja liivisuojat edes nämä paksummat eivät näy. Omani tilasin briteistä halvemmalla ja tulivatkin suht nopeasti ja värivaihtoehtoja oli todella paljon!

Nyt kaipaisinkin uusia kaarituellisia liivejä. Ja juuri hivenen paksummalla kankaalla, ettei liivisuojat näy. Onko vinkkejä? :)

Kävin ostamassa Lidlistä vaippoja, kun niitä monet suosittelivat ja olivat kyllä hyviä! Kappale hinta oli muistaakseni 16snt ja väriltään valkoisia eli ei paista vaippa läpi, jos valkoisia housuja käyttää :) Suosittelen kyllä ehdottomasti kokeilemaan! Mahan ympäsys niissä on aika iso, että meilläkin on kireimmällä, mutta sopii silti pienemmällekin masulle, kun siivekkeetkin ovat pinnaltaan sellaisia, että saa tarran kiinnitetyksi.
 
Mitäs teillä touhutaan?

Meillä viihdytään enenevissä määrin leikkimatolla leluja huitoen ja naureskellen. Nyrkit tuntuu muuna aikana eksyvän koko ajan suuhun. Välillä nukutaan rauhassa omassa pedissä päikkärit ja välillä vaan sylissä. Pötköllään ei juuri enää halua sylissä olla vaan pitäisi päästä olalle tai istumaan. Kauppareissulla enin aika voi mennä ympäristön ihmettelyyn kärryjen korista, kunnes loppureissusta väsähdetään ja nukahdetaan. Yöunet aloitetaan usein pinniksessä ja ekan syötön jälkeen loppuyö menee kainalossa. Oma jaksaminen riittää kun vaan saa nukkua suurimman osan yöstä, meillä ei itkuja ole (vielä) ollut öisin ollenkaan.
 
Meidän tänään 2 kk täyttänyt tyttö nukkuu 6h putkeen öisin ja syöttökin menee nopeasti, joten äitikin on hyvin levännyt (kop kop). Isi on evakossa toisessa huoneessa, mutta tyttö on niin reipas, että voidaan varmaan joskus kesän aikana siirtää hänet omaan sänkyyn kun siltä tuntuu.

Kaikki on aika auvoisaa täällä. Maitoa tulee hyvin ja ollaan pelkällä rintamaidolla siis pärjäilty koko ajan. Vauvamme viihtyy jo leikkimatolla ja harjoittelee äänteitä. Käsiä on alkanut tutkia tässä viime päivinä kanssa ja tykkää kovasti jutella meidän kanssa. Päiväunet on vielä hyvin epäsäännöllisiä, mutta nyt olen alkanut huomata, että aamupäivisin alkaa tulla suht säännölliset n. tunnin unet. Hyvä hyvä! Ollaan jo lähdetty reippaammin kahdestaankin liikkeelle, eikä se enää tunnu niin työläältä tai pelottavalta, kun oon saanut vähän itsevarmuutta ja oppinut tuntemaan tytärtäni. Kesällä tietty kaikki on helpompaa, kunhan vaan ei ole vauvalla liian kuuma.

Äitinä olo on kyllä ihanaa ja selkeästi "mun juttu". Olen toipunut ihan suht hyvin, vaikka onkin kyllä aika monta kysymystä omasta paranemisesta lääkärille kun kohta menen jälkitarkastukseen... kiloja on vielä joku 4-5 ja kovasti me vaunulenkkeillään. Sen puolesta ihan hyvin edennyt palautuminen, vaikka löllömaha oonkin. Oikeastaan enemmän haittaa tuo linea negra, joka näkyy edelleen yhtä selvästi, sekä muutamat ärsyttävät arvet, mutta eiköhän nuo joskus vaalene. Kokouikkari vaan päälle kun mennään uimaan :wink Mäkin haaveilen maksimekoista, pitää ehkä päästä vähän shoppailee! Myös Zalando on tälle mutsille aikamoinen houkutus, tullut tilattua vähän kaikenlaista kun voi kotisohvalta hoitaa shoppailut vauva kainalossa...

Mutta joo, ihania kesäpäiviä kaikille!
 
Muokattu viimeksi:
Ihana mikä hymypoika meidän pikkumiehestä on tullut! :Heartpink Juttelee paljon ja kädet menee suuhun jatkuvasti, välillä vaikeuksia saada pidettyä tuttia suussa kun ne kädet hakeutuu sinne suulle. Meillä viihdytään myös leikkimatolla leluja katsellen. Jopa masullaan poika viihtyy hyvin! Niin ihanaa kun pikkuinen voi nyt hyvin! Nyt on uskaltanut taas lähteä kauppaankin kummankin lapsen kanssa yksin ja hyvin on mennyt. Tuo pukeutuminen hieman tuo päänvaivaa näillä helteillä. Pelkkää lyhythihaista bodya ollaan nyt toistaiseksi käytetty, saa nähä millä asteilla siirrytään sitten pelkkään vaippaan:) Pampersit ovat muuten nyt oikein hyvin pitäneet pisut sisällään ja sen puolestakin elämä helpottanut. Minkäänlaista päivärytmiä ei vieläkään ole. Nyt ei olla näillä helteille vaunuiltu kun on tuo koppa noissa vaunuissa niin pieni ja semmoinen topattu, että tulisi kyllä liian kuuma. Ollaan tuossa pihassa vain ulkoiltu :) Pitäiskin kattoo saisiko vauvelin ilman koppaa turvallisesti niihin vaunuihin, epäilen kyllä kun se istuinpenkki on yhtenäinen (meillä siis brion double wavet) siskon kanssa. No pitää tutkia asiaa kun tässä ehtii. Kauheesti tekee kokoajan jotain, mutta tuntuu että mitään ei saa silti aikaiseksi. Sitten iltaisin kun lapset nukahtaa ja olisi hetki aikaa tehdä jotain ihan rauhassa niin on niin väsy ettei jaksakaan tehdä mitään.

Mulla kans nuo nettiputiikit aikamoisena houkutuksena... Kaikenlaista onkin tullut tilailtua:grin

Harmillista muuten kun on tuo sakeuttaja käytössä niin maidon vesi (maito siis jauheena) pitää lämmittää aina kunnolla että se sakeuttaja sakeutuu. Ei voi sellaista vähän lämmitettyä tai huoneenlämpöistä tarjoilla. Yleensä poitsu sen verran nälkäinen että ei sitä paljoa odotella jäähtyväksi. Oonkin tässä nyt miettinyt millaista vehjettä pitäis hommata että vois esim. autossa lämmittää sen veden tai vaihtoehtoisesti jonkinlaista termospussukkaa, jos sen veden ottaisi kuumana mukaan kun lähtee jonnekin.
 
Mulla on Mymmeli ihan samat liivit käytössä. Tykkään tosi paljon ja oli ahkerassa käytössä jo raskauden loppuvaiheessa. On hyvä, että sen toppauksen voi ottaa tarvittaessa pois ja silläkin säädellä kuppikokoa vähän lisää. Ilman toppausta taitaa olla aika samat kun Nannai1 mainitsemat Boobit.

Helle on ottanut meillä aika koville. Jo selkeäksi muodostunut päivärytmi on kadonnut kokonaan. Itkua tulee paljon kun unet päivisin on niin lyhyitä pätkiä. Hankalaa on myös kun esikoinen haluis kovasti ulkoilla ja pikkunen on kuumuudesta ihan hämillään. Yöt menee edelleen loistavasti, nukkumaan n. klo 21 ja syömään herätään vasta klo 6. Kun vaan itsekin tajuis mennä aikasin nukkumaan...
 
Takaisin
Top