Sukulaisille paljastui jo ennen kun olin plussannut, että yritetään. Oltiin mun miehen veljen yo-juhlissa ja ihan vaivihkaa yritin juoda vaan sitä alkoholitonta boolia. Sitten mun isä hirveeseen ääneen kysyy "Ootko raskaana?". No mä oon ihan surkee valehteleen, että jos olisin sitä yrittäny, niin olisin varmana jääny kiinni. Sitten jouduin totuudenmukaisesti myöntämään, että en tiedä. Kun plussa tuli, niin kerrottiin sekin sitten heti mun ja miehen perheille ja mun parhaalle kaverille. Muille ei olla kerrottu ja pyydettiin sukulaisiakin olemaan huutelematta.
Kukaan ei kyllä vielä ole (mun parasta kaveria lukuun ottamatta) osoittanut mitään innostuksen merkkejä vauvasta. Appiukon kommentti viestiin, jolla mieheni raskaudesta ilmoitti, oli "hyvä, että istuin...". Muiden kommentit oli sitten pakonomaisia onnitteluja ja no arvashan ton tyylisiä toteamuksia. Osa ei edes vaivautunut vastaamaan mitään. Tälläset vähän vie hohtoa raskaudesta, mutta onneksi mä ja mies ollaan tosi tosi iloisia vauvasta :)