Miten kerrotte raskaudesta?

^Joo en mäkään muiden mielipiteistä välitä. Omien fiilisten mukaan sitä pitää mennä, mut empä mä halua halua niin "ai taas" kommentteja. :)

Mulla on tilanne, että oisin saamassa töitä, mutta se on fyysistä ja melko raskasta työtä, jota lääkäri käski alun vuodon takia välttämään.. työhaastatteluun ois jo aika (tää on tällanen minkä saan tutun kautta), mutta miten kertoo tälle tutulle että joudun perumaan homman, kun se on mulle niin ihanasti sen järjestäny, ilman että se pettyy? En viittis vielä kertoo raskaudesta..

Mäkin olen miettinyt tuota paitaa esikoiselle jossa lukisi isosisko...saisivat sitten huomata jos huomaavat:wink

Itsekin mietin miten meiän raskausuutiseen tullaan suhtautumaan. Meille kun siis tulossa neljäs :D muutamalle ystävälle kerroin että yritetään ja nyt sit plussastakin kerroin jo. He ottivat iloisina uutiset vastaan! Omat lähimmät sukulaiset myös on tienny että vielä neljännen haluan. Reaktiot vaihtelevia :cool: Muista en osaa sit ollenkaan arvata...

Mä en ole vielä uskaltanut kertoa kun vasta siskolle. Töissä varmaan ovat ihan puulla päähän lyötyjä kun olen sanonut monesti etten tee lisää lapsia. On vaan ollut helpompi sanoa niin kun ei jaksa niitä ainaisia uteluita. Kerron varmaan lähemmille varhaisultra jälkeen.

Niin juu, töissäkin tarvii kertoa :D en haluis kyllä pitkään aikaan kertoa koska toivon parempaa työsopimusta. Mutta kesäaikana saattaa tulla tilanne että pakko paljastaa koska toisinaan joutuu käsittelemään sytostaatteja. Omaan asiakaskuntaan ei tällä hetkellä kuulu mut lomat pyörii ja asiakkaat muuttuu...

Mä mun mummolleni kerroin eilen. Hän oli saanut huonoja uutisia uusiutuneesta syövästä ja murehti jo että kun tässä maailmassa ei mitään hyvää enää tapahdu. Piti sitten mummelia piristää ja kertoa että voipi olla meikäläinenkin on helmikuun kieppeillä myös sairaalassa, mutta en nyt niin kauhean huonosta syystä. :happy: Sitten kun tajusi että odotan vauvaa niin hän oli oikein iloinen. Mutta vahna kansan tyyliin tokaisi lopuksi että voi kun sieltä se tyttö tulisi kun meillä siis on jo kaksi poikaa. Tuosta en kyllä osannut kauheasti pahastuakaan, koska tiedän että hän itse aina toivoi työttä ja ei sellaista ikinä saanut. Hyvällä siis tarkoitti vaikka totesinkin hänelle että olemme ihan yhtä onnellisia kummasta tahansa.:dummy::dummy1:

Samoilla mietteillä oon, Black ja jenska. Ekan jälkeen ihmiset odottaa, että tehdään sisarus kaveriksi, mutta kolme on sitten monien mielestä liikaa. Tekis mieli olla kertomatta tietyille ollenkaan, kun tiedän sieltä tulevan kurjaa kommenttia.

Mutta joka tapauksessa halutaan odottaa varmemmat viikot ja varmaan suurin osa saa kuulla vasta nt-ultran jälkeen. Me vaan puhuttiin jo kakkosen ollessa tuloillaan, ettei haluta enempää lapsia, niin mielen muutaminen tuskin tulee ekana ihmisille mieleen, vaan olettavat varmaankin kyseessä olevan vahinko.

Tosin ei kai sillä loppupeleissä mitään väliä oo mitä muut aattelee. Me toivottiin näin ja se riittää :)

Mulla oli äidin kanssa puhetta lapsista ja hän tokaisikin mulle että neljä ois aika sopiva määrä. Ja nyt neljättä odotan. Taitaa siis olla odotettu vauva tämä. [emoji7]

Mulla ois joku 700 eri tapaa kertoa raskaudesta! Oon katellu niitä netistäki :grin Tällä hetkellä suosikit on se kuvasarja jossa on eka kaks hakaneulaa ja sitten ne samat hakaneulat ja toisen sisällä pieni hakaneula. Se sopis siksikin ku oon ompelija. Toinen suosikki on se Loading baby-palkki. Se piirrettäs mahaan.

Kivoja ideoita teillä! :)

Omalta kohdaltani oon huomannut, ettei mua huvitakaan kertoa kenelläkään. Mies tietenkin tietää. Mutta edellisissä raskauksissa ollut hirvee kytö kertoa tyyliin heti. Nyt syystä tai toisesta tuntuu, että tää on meidän oma juttu, ja en halua kertoa kenellekään. Tiedän että uutinen olisi mieluinen isovanhemmille yms, mutta jos nyt ainakn se ar-ultran odottais...

Yhdelle hyvälle kaverille kerroin heti, koska olin luvannu ilmoittaa heti kun tärppää. Me yritetään pitää salassa mahdollisimman pitkään (lähinnä anopin takia), vanhemmille vaan kerrotaan ja muille lähetetään kuva ultrakuvasta. Samaan tyyliin tehtiin esikoisen kanssa.

Ostin sellasen pattereilla toimivan valotaulun jonka mukana tuli vaihdeltavia kirjaimia.
Kokosin kirjaimista tekstin pätkän " Player 3 has entered the game" , taulun eteen asettelin kolme pleikka ohjainta ja niiden eteen lapuille minun&miehen syntymävuodet+lasketun ajan ja tästä otin siis kuvan, jonka jossain vaiheessa meinaan läheisille lähettää.

Toinen hyvä,mille nauroin vedet silmissä oli "pulla uunissa", siis kirjaimellisesti voisilmäpulla ritilän päällä keskellä uunia, yksinkertaisuudessaan vaan niin nerokasta(nään mielessäni fb kavereiden hölmistyneitä ilmeitä ja ihmettelyä siitä miks oon leiponu vaan yhden pullan.) :laughing002

Mä harkitsin ton pullaidean soveltamista mieheen, mut se on niin käsi noissa keittiöhommissa, ettei varmasti olis älynny mitään. Ottais vaan kilttinä poikana pullan uunista pyydettäessä sitä kummemmin ihmettelemättä :rolleyes:

Meillä vieläkin tilanne, että vain minä, mies ja mieheni pomo tietää asiasta. Mieshän oli työreissussa pomonsa kanssa ja minä tein testin epäilyksen takia. Testi näytti plussaa, joten kuvasin videon johon pyysin lapsia sanomaan o ou ja sen jälkeen otin lähikuvan testistä. Pomo oli paikalla kun mies katsoi :D :D he ovat keskenään todella hyviä kavereita muutenkin :)

Tosta tulikin mieleen, että miten pian meinaatte omille lapsille kertoa? Nää mun naperot on vielä niin pieniä, ettei masunkaan kasvaminen herätä epäilyksiä, joten varmaan odotellaan rakenneultraan tms. Esikoinen (2,5v) kyllä huomasi aamupalalla että puhuttiin masussa olevasta vauvastam joten pitää aika suu supussa näköjään olla...

Minä olen äidilleni ja yhdelle ystävälle ja siskolle niinkin jännästi kuin viestillä kertonut :grin ajattelin miehelle sanoo että jos haluu jollekkin sanoa niin sanoo. Minä en oikeen viime raskaudessa kertonut kun muutamalle. vasta rv 20 miehen perheelle. Minussa ei raskaus näy vielä aikoihin. Puolen välin jälkeen tulee vauvamaha minulle. :)

Takaisin