Mitä tänään syötäisiin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emsu86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään tehdään ruokaa, jota kutsumme muukastikkeeksi. Eli Muujauhiksesta kastiketta samaan tapaan kuin jauhelihakastike.

Meillä on tänään spagettia ja kidneypapujuustokastiketta (kermaa ja mustspippurituorejuustoa), yritän muistaa kiehauttaa kasvissekoituksen pakkasesta kylkeen.

Riisi-vönervuoka. Kaikki uuniin ja unohda tunniksi tyyppinen ruoka. Helppo kuin mikä kun riisikin kypsyy uunissa !

Ajattelin säveltää jonkunlaisen intialaistyyppisesti maustetun broilerikastikkeen, johon lisäksi pinaattia, loput itsetehdystä tomaattikastikkeesta ja ruokakermaa/jogurttia, lisukkeeksi riisiä

Tehdään tänään itse jauhelihapihvejä. Huomenna tehdäänkin itse hampurilaisia, joissa siis näitä itse tehtyjä pihvejä.

Itse tehty pizzakastike tulossa paahdetuista tomaateista ja valkosipulista.
IMG_1348.jpeg

Meillä on viime päivinä syöty tortilloja kanalla (su-ma) ja kaalilaatikkoa ilman riisiä ja siirappia (ti-ke). Huomiselle on riisiä ja kanakastiketta valmiina miehelle ja muksulle, itselleni keksin jotain muuta kun en riisiä syö 😅

Meillä aina yleensä kaksi päivää samaa ruokaa, viime päivät kanapastaa kaurakermalla ja minitomaateilla ja seuraavat kaksi päivää perunaa ja jauhelihakastiketta + pakastekasviksia. Viikonloppuna uunilohta, perunoita ja parsakaalia. ✌️

Lounaaksi valmiita bataattipyöryköitä, nuudeleita ja maissia sweet chili-kastikkeella
( yllättävän hyvä yhdistelmä vaikka kuulostaa oudolta 😄 )

Illalla paneroituja kanan minuuttipihvejä, peruna-bataattimaalaisranskalaisia ja coleslaw'ta

Ai miten niin kävin alehaukkailemassa tänään? 😄 Olin just oikeaan aikaan kaupassa ja iltaruoan kaikki komponentit oli -50%, muuten oltaisiin illalla syöty eilistä nakkikeittoa

Takaisin