Mitä tänään syötäisiin?

Tehtiin salaattia. Proteiiniksi tuli vähän sitä sun tätä. Lapset sai keitetyn kananmunan puoliksi. Kaikille lohta. Itselleni lisäksi pähkinöitä. Oli tarkoitus tehdä lohisalaattia, mutta sitä jäi eiliseltä odotettua vähemmän niin täydennettiin muulla mitä löytyi.
 
Tehtiin salaattia. Proteiiniksi tuli vähän sitä sun tätä. Lapset sai keitetyn kananmunan puoliksi. Kaikille lohta. Itselleni lisäksi pähkinöitä. Oli tarkoitus tehdä lohisalaattia, mutta sitä jäi eiliseltä odotettua vähemmän niin täydennettiin muulla mitä löytyi.
Oo meillä oli sama juttu, lohisalaattia lounaaksi 😄 taapero söi kyllä lohen kanssa eiliseltä jääneen perunan. Annoin maistaa myös pienen nokareen smetanaa kun itsekin laitoin sitä kalan päälle 😋

Päivällinen oli tänään yksinkertainen jauhelihakastike (eli jliha ja tomaattimurska), lisukevalikoimassa spagettia ja kesäkurpitsasuikaletta
 
Kasvispihvejä muu"jauhelihasta", ja niiden kanssa spagettia ja salaatti. Mun mielestä outo yhdistelmä, mut lapset toivoivat nimenomaan. Eikä kuulemma palleroita, vaan nimenomaan pihvin muodossa.
 
Kasvispihvejä muu"jauhelihasta", ja niiden kanssa spagettia ja salaatti. Mun mielestä outo yhdistelmä, mut lapset toivoivat nimenomaan. Eikä kuulemma palleroita, vaan nimenomaan pihvin muodossa.

Maistuuko muujauhis-pihvit teillä sekä lapsille että aikuisille? Me ollaan käytetty sitä kastikkeessa ja makaronilaatikossa ja olen miettinyt pullien tai pihvien kokeilua, mutta ei ole vielä saatu aikaiseksi. Kiva kuulla muiden kokemuksia. 😊
 
Maistuuko muujauhis-pihvit teillä sekä lapsille että aikuisille? Me ollaan käytetty sitä kastikkeessa ja makaronilaatikossa ja olen miettinyt pullien tai pihvien kokeilua, mutta ei ole vielä saatu aikaiseksi. Kiva kuulla muiden kokemuksia. 😊

Kyllä, varsinkin kun jätin sipulin reseptistä pois. Mun toinen poikani on lievästi sanottuna valikoiva ruuan suhteen, ja hänkin söi varmaan 4 pihviä! Tein ihan tavallisella jauhelihapihviohjeella.
 
Kiva, kiitos! 🥰 Pitää sitten saada aikaiseksi kokeilla.

Tänään syötiin munakasrullaa. Esikoiselle kelpasi hyvin, vaikka nykyisin on vähän valikoivampi. Kuopukselle ei kelvannut, mutta ei kuopukselle yleensä kelpaa muut kuin kaikista tavallisimmat ruuat.
 
Tänään oli ensimmäisestä omasta pinaattisadosta tehtyjä lettuja! Taapero muussasi lättyjä käsiin ja pari kertaa nuolaisi, kun on jo vähän ikäänkuuluvaa uusien ruokien epäilyä. Hän ei ole koskaan ennen syönyt pinaattilättyjä. Ens kerralla veikkaan että jo maistaa enemmän 😊 Itse maistoin yhden pikkuletun myös, mutta koska oon keto niin pääruoka oli kanaa ja reilusti salaattia.
 
Itse tehtyä rullaa, minkä täytteeksi tuli kasvispaistoksen jämät, tuoretta salaattia ja broileria.

Illaksi grilliin menee lihaa. Sen kaveriksi ehkä tomaatteja ja kesäkurpitsaa. Miehelle ja lapselle voisi tehdä pastasalaatin lisukkeeksi, itselle nappaan jotain tuoretta vihreää.
 
Savulohta ja salaattia. Eka salaatti oli jääsalaatti + kurkku, toinen oli kurkkua, paprikaa ja tuoretta kukkakaalia, joihin sekoitettiin kastikkeeksi vihreällä pestolla maustettua kermaviiliä 😋
 
Outo aamupala kuudtilla istuen klo 5.30 ruisleipää+ oivariinia ja tuorekurkkua, juomana jääkaappi kylmää lähdevettä.
Päivällä teen jauhelihakeittoa.
 
Meidän lounaalla kanasalaattia (lapselle täysjyvänuudeli lisukkeeksi), jälkiruoaksi marjarahkaa ja toisena vaihtoehtona omenakaurapaistosta. Päivällisellä täytetyt paprikat.
 
Mukava lukea ehdotuksia täältä. Itse olen syönyt vegaanisia crispy chickpea pihvejä, emmerviljapastaa ja herneitä kun raskauspahoinvoinniltani niitä pystyn jokseenkin syömään nyt 😅

Eilen savustettiin miehelle kirjolohta ja pinaattimuusia ja rucolaa sen kaveriksi. Lapset söi kalapuikkoja ja pinaattimuusia.
 
Takaisin
Top