Mitä tänään syötäisiin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emsu86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tein itselleni ja esinkoiselle pizzaa tortillapohjalle. Täytteeksi tuli jämiä jääkaapista ja tomaattia. 😊

Valkosuklaamangojuustokakku. On ehkä hitusen parempi kuin pelkkä mango, sillä tulee vähän erillaista rakennetta kun tekeytyy jääkaapissa, sekä pehmeää makeutta.
IMG_1061.jpeg

Mitä täytteeksi kesäkurpitsaan? Valmistus uunissa?

Laitettiin täytteeseen muujauhista, juustoraastetta ja se koverrettu kurpitsan osa. Ja mausteita. Riisiä ollaan myös joskus laitettu, mut jätettiin tällä kertaa pois. Ja päälle vielä juustoa. Mietittiin että voisi laittaa ens kerralla täytteeseen vaikka koskenlaskijaa makua tuomaan. Oli siis tosi miedon makuinen ruoka, että jos tykkää voimakkaammista mauista, ei kannata ihan suoraan näillä aineksilla tehdä tai ainakin maustaa ihan reilusti. Uunissa kypsennettiin.

Mitä täytteeksi kesäkurpitsaan? Valmistus uunissa?
Mä teen semmosia kasviskesäkurpitsoita, joissa on silputtua tomaattia, kesäkurpitsan sisus, fetajuustoa ja sipulia. Sit mausteena valkosipulijauhetta, paprikajauhetta, valkopippuria, suolaa sekä ripaus sokeria. Pinnalle juustoraastetta. Joskus lisään vähän sitruunamehuakin raikastaan jos kaapissa on.

Maustaa tarpeeksi niin on niin hyvää!!!

Laitettiin eilen uuniin bataattia, porkkanaa, kukkakaalia ja kanaa. Tänään syötiin sen jämät. Jopa lapset tykkäsi. 😊

Tein eilen padallisen nyhtöhirveä, joten sitä syödään eri muodoissa useampi kerta. Nyt lounaalla tein itselleni Pulled moose burgerin (sämpylän väliin liha, kasvis ja kastike 😂) ja naposteltavana lisukkeena tuoretta kukkakaalia. Päivälliseksi olisi aikomus tehdä lisukkeeksi kukkakaali- ja perunamuusit. Mä itse valiten kukkismuusin, mies perunan ja taapero tykkää molemmista 😁

Lounaaksi tein tänään lohkoperunoita (tuoreista perunoista, joihin mausteeksi kurkumaa, timjamia, rosmariinia, mustapippuria ja suola) ja paistettua tofua ja punasipulia. Jälkkäriksi puoli purkillista maitorahkaa, puolukoita, kuivattuja taateleita, pekaanipähkinöitä ja hunajaa.

Kaikille eri ruokaa -päivä 😅 lapsi söi molemmat ruoat perunamuusia ja tonnikalakastiketta. Mä söin lounaalla kukkakaalimuusia ja eilistä pihviä. Päivällisellä syön just sieni-oliivi-munakasta. Mies saa vikan pihvin, muussinjämän ja täydentää sillä tonnikalakastikkeella jos tahtoo. Josko huomenna kävisin sen kauppareissun sitten 🙈

Kaikille eri ruokaa -päivä 😅 lapsi söi molemmat ruoat perunamuusia ja tonnikalakastiketta. Mä söin lounaalla kukkakaalimuusia ja eilistä pihviä. Päivällisellä syön just sieni-oliivi-munakasta. Mies saa vikan pihvin, muussinjämän ja täydentää sillä tonnikalakastikkeella jos tahtoo. Josko huomenna kävisin sen kauppareissun sitten 🙈

Ainakaan ei jää jämiä menemään roskiin tuolla tavalla.👍

Me syötiin tänään kanapastavuokaa tai kanamakaronilaatikkoa, millä nimellä siitä lasten kanssa puhutaan. Kanan ja pastan lisäksi paprikaa ja kermaa (ja mausteita).

Takaisin