Mitä mukaan synnärille?

Keskustelun 'Laskettu aika tammikuussa 2015' aloitti KoBe, 19 heinä 2014.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Minlex Sanaisen arkkunsa ammentaja Tammikuunmammat 2015

Meillä pakattiin eilen kun mies lähti käyytämään minua polilla. Sen verran niitä supisteluja ollut että tämän päivän matka Jyväskylään jännittää! Aamulla tuli jotain limaakin aamupissan mukana pönttöön, että se tästä vielä sitten puuttuukin että illalla painun ksksaan synnyttämään!
    esikoisella kimatulppa tosiaan irtosi vajaa 24h ennen synntystä. Eilen oli tarkastuksessa paikat pehmenneet ja ulompi osa sormelle auki, mutta kuitenkin kaulaa jäljellä. Päästivät kotiin ja toivottivat hyvää matkaa.
  2. Minlex Sanaisen arkkunsa ammentaja Tammikuunmammat 2015

Tämä puhelimella kirjoittelu on kyllä kamalaa kun tekstit täynnä kirjoitusvirheitä!
    • Tykkään Tykkään x 1
  3. MarinaMelina Sanavalmis juttuseppä

Minlex eikös sullakin just ollu sitä supistusherkkyyttä niinkun Pipanatillakin? Jospa se h-hetki alkaa olla käsillä :wink
  4. Mariel Kommentoinnin ninja Tammikuunmammat 2015

Täällä on käytössä sähköinen neuvolakortti, muttei meidän neuvola sitä täytä.. :mad: Ainoat tiedot siellä on nimi, syntymäaika ja laskettu aika..
  5. Ellem Puuhakas puhuja

Aika jännä juttu Mariel, kun nimenomaan Tyks niitä ymmärtääkseni toivoo käytettävän.. Mulla synnärinä tyks ja helpottaa kyllä tietää, et ne tiedot nimiehdotuksineen on jo siellä kaikki, jos kortti unohtuu. Meillä kun on matkaa se liki 70km tyksiin, niin ei sitä viittis palata hakemaanka.. Oon itse kans aika huono kantaan tuota käsiveskaa, et vaikka se kortti sielä onki, niin voin koko laukun hyvinki unohtaa kotiin.
  6. Mariel Kommentoinnin ninja Tammikuunmammat 2015

Itselläni niin pieni laukku aina mukana, ettei tuota korttia tule siellä pidettyä vaan kotona hyllyllä.. Pitää kyllä alkaa pitämään mukana, tai laittaa edes sairaalakassiin.. Monesti käynyt kurkkimassa tuota sähköistä korttia josko sitä joku päivittelisi, mutta ei.. :confused:

Lisäys;

Uteliaisuuttani menin taas katselemaan ja etusivulla on vastassa ensimmäisenä teksti: "
    Tietoa raskaudestasi »
    Laskettua aikaa ei vielä kirjattu äitiyskortille

"

Eli eipä ole näköjään sitäkään.. Edes..
  7. DT Kommentoinnin ninja Tammikuunmammat 2015

Meillä on kyllä osittain se sähköinen käytössä eli sinne kirjataan esim. hätäkastenimet ja perussairaudet eli esitiedot synnytystä varten. Kävin ite täytteleen sinne jotain ylimääräistäkin, kuten lasketun ajan. Neuvolassa sikiön syke, kohdun sf-mitta, verenpaineet, paino jne. kirjataan vielä perinteiseen korttiin. En tiedä miksi, enkä hoksannu kysyäkään
  8. Minlex Sanaisen arkkunsa ammentaja Tammikuunmammat 2015

MarinaMelina, tässä kohta Muuramessa ollaan ja koko kaksi tuntia supistellut tasaisesti 10min välein :D
    uskomatonta.. jos tiivistyy niin jätetään likka jyväskylään ja ajetaan takaisin tampereelle :D
  9. MarinaMelina Sanavalmis juttuseppä

Huh, kuullostaa siltä että hyvinkin vois olla pikkunen sieltä päättänyt tulla :) niin siis oliks sulla niin että voit päättää synnyttääko ksks vai taysissa? Vai muistanko oikein?
  10. KoBe Varmaotteinen viestittelijä Tammikuunmammat 2015

Hätätilassahan saa mennä lähimpään synnytyssairaalaan, eli jos oikein kiire tuntuu tulevan, niin ei paikalla väliä, mutta kivampihan se on tutussa paikassa kodin lähellä synnyttää. Kotiutumismatka on lyhyempi ja kotoa saa helpommin puuttuvia tavaroita.
  11. Yönseutu Hyväntuulinen höpöttäjä Syysmammat 2017

Ellem & Mariel, piti ihan käydä vilasemassa omakin sähköinen neuvolakortti kun on sama synnäri. Äitiyskortti-välilehti oli tosiaan tyhjä, mutta esitietolomakkeeseen (siihen missä ne nimetkin voi antaa) oli kyllä mun täyttämisen jälkeen lisätty tietoja esim. neuvolasta ja veritutkimuksista. Lisäksi siinä pääsivulla viestit-linkki näkyy harmaana ohjeistuksella "tämä ominaisuus on käytettävissä iPana Äitiys -palvelua käyttävän neuvolan asiakkaille" eli meidän neuvolassa se ei näköjäs ole käytössä.
  12. DT Kommentoinnin ninja Tammikuunmammat 2015

Siellä voi täyttää esim. lasketun ajan ite ja kirjata niitä muitaki tietoja Äitiyskortti-vällehdellä.
  13. Minlex Sanaisen arkkunsa ammentaja Tammikuunmammat 2015

Tayssi siis on se mun sairaala, mutta ksks:ssa mä esikoisen synnytin. Ollaan anoppilassa kylässä. Mutta jos tää tästä tosiaan etenee niin kyllä mies saa hypätä rattiin ja viedä mut tampereelle. Just kaikki kotiutuminen yms on niin paljon helpompaa! :)
  14. MarinaMelina Sanavalmis juttuseppä

Aa okei :) mulla oli muistikuva jostain syystä että asutte jossaim tossa välimaastossa. Onhan se oma sairaala aina oma sairaala! :) mikäs tilanne suppareiden kaa?
  15. Minlex Sanaisen arkkunsa ammentaja Tammikuunmammat 2015

Jatkuu. Edelleen kymmenen minuutin välein. Enemmän polttaa ku pingottaa. Mutta todella hämmentävää on. Makaan sohvalla ja otin äsken jo torkutkin. Katsotaan miten ilta etenee. Pimeys on tullut niin ajomatkasta tulee jännempi!
  16. MarinaMelina Sanavalmis juttuseppä

Meinaatteko joka tapauksessa kotia vielä tänään? Toivottavasti ei ainakaan yhtäkkiä pamahda päälle oikein kipeät supparit. Tosin on onneksi siinä tilanteessa ksks lähellä..Mullakin on tän päivän aikana herkempi ollut supistelemaan..mutta ei muuta kummempaa. Nyt alkaa olla taas sellainen olo että ei ihan vielä oo syntymässä :) ja ei viel ole väliksikään kun vasta 36+1.
  17. Minlex Sanaisen arkkunsa ammentaja Tammikuunmammat 2015

Niin kun eihän mullakaan ole nyt kun 35+6. Että viikkojen eikä mun puolesta olisi kiire mihinkään!
    Lähdetään jos tarve vaatii, mutta tarvii vaan soittaa varmaan täältä päivystyksen kautta, että jos ne tarkastaisi varmuuden vuoksi. Ettei tosiaan matkalle synny.. kauhee päänsärky ku tarvii tällästä miettiä ja kelloo kytätä koki ajan!
  18. MarinaMelina Sanavalmis juttuseppä

Onneksi on kuitenkin noin hyvät viikot! :) Mutta ressiä se varmasti aiheuttaa, se on selvä. Kannattaa varmaan käydä svo : n kautta kun aika kauanhan sulla on supistellut säännöllisesti...onko ne supistukset kivuliaita?
  19. Minlex Sanaisen arkkunsa ammentaja Tammikuunmammat 2015

Ei mitään ponnistukseen viittaavaa, menkkakipua lievää ja selän polttoja. Voi voi. Hienoa maata vain sohvalla kun muut lähtee ulkoilemaan..
    kotona uskaltaisin myös ulos, kun tietäisi että sairaalaan in 15min 2h sijaan.
  20. MarinaMelina Sanavalmis juttuseppä

Höh :sad001 jospa ne siitä illan aikana taukois ja antas sun olla rauhassa! Inhottavaa kun supistelee niin ettei voi normaalisti olla mutta ei mitään tapahdukaan..