Mitä mukaan synnärille?

Ja tässä se tulee.
En jaksa muokata, tähdet on ihan omia merkintöjä (mitä pitää vielä ostaa/ pyykätä tms) ja lista on tosiaan mun tarpeita varten. ♡

Neuvolakortti
Lompakko (käteistä?)

Hammasharja & -tahna
Deo
Hiusharja & ponnarit
Siteitä & liivinsuojia
Tissirasva
Naama- & huulirasva
*Shampoo, hoitsikka, saippua

Puhelin & laturi
Tabletti & laturi
Kyniä & paperia
(Kamera & laturi)
Juomapullo
*Lakua

Imetysliivit
Imetyspaitoja & unihousut
*Imetysyöppäri
*Neule- tai aamutakki
Mammakalsareita
Kengät osastolle
Villasukat

Harso & tutti
Kotiutumisvaatteet
 
Tässä oma tämänhetkinen listani. Voi olla, että muokkailee tätä kun en ole kopioinut kännykkään tai Googleen tm.
  • Syötävää: barebareja, pillimehua, banaania tai muuta hedelmää (jos lähtiessä löytyy), pähkinöitä, purkkaa
  • Käteistä, kela-kortti, äitiyskortti + autoon parkkikolikoita
  • Vauvalle kotiutumiseen turvakaukalo, muutamat bodyt/potkuhousut, pipon ja sukat käsiin ja jalkoihin ja lämpöpussin jonka saa turvakaukaloon, harson. Nämä mies tuo kotiutuessa. Varavaippa ja tutti automatkalle.
  • Deodorantti, shampoo, hoitoaine, hammasharja ja -tahna. Hiusharja ja hiuslenkkejä.
  • Imetysliivit
  • Kotiutumisvaatteet: löysät collegehousut, lenkkarit, liivinsuojat, mummokalsarit, huppari tm., toppi (lämmin takki jos ei sairaalaan mennessä ollut, pipo, hanskat)
  • (kamera + laturi), kännykkä + laturi ja iPad + laturi, kuulokkeet. Jos iPadiin lataa kirjoja, ei tarvi ottaa muuta mukaan. Tuskin ehtii lukea, mutta onpahan varoiksi. Paperia ja kyniä.

Omia lääkkeitä ei ole, mutta pienen kuoharin ajattelin yrittää muistaa pakata, tulee sitten juotua tai ei.

  • Crocsit sairaalassa kävelyä varten. Sairaalan vaatteita ajattelin likastaa. Ehkä villasukat ja villatakki.

  • ehkä korvatulpat huonekaverin varalta
Toisaalta kunhan muistan kännykän ja äitiyskortin, pärjään aika pitkälle. Miehen kännykällä voi ottaa kuvia ja loput tavarat saa haettua myöhemmin.
 
Lila mitä tissirasvaa olet hommannut? Mietin itsekkin että riittäiskö pelkkä vaselin tai bepanthen ja haittaako jos niitä joutuu vauvan suuhun imettäessä(jos ei ole ehtinyt kokonaan imeytyä).
 
Jep Lasinohia mullakin! Se on niin loistava voide, ja jos jää käyttämättä tisseihin niin sitten loput tulee käytettyä vauvan peppu- tms rasvana. Ja on joo tyyris, kaupassa arvottiin että ottaakko iso vai pieni tuubi (kun iso on kuiteskin litrahinnaltaan halvempi) ja päädyttiin pieneen koska viimeks ainakin se tissirasvan tarve oli pääasiassa siinä alussa kun rinnanpäät oli niin herkillä imetyksen aloituksen jäljiltä.
 
Parkkeeraamisesta muuten vielä! Meillä on autossa aina pikkunen kolikkopussi parkkimaksuja varten, mutta pääasiassa kyllä maksan kaikki parkkeeraamiset puhelimen EasyPark-sovelluksella. Ei tartte paljon pohtia, vartti ennen parkkiajan loppumista tulee muistutus ja sit voi vaan suoraan puhelimella maksaa lisää. Ja rahat lähtee tililtä. Kätsyä.

(Niin päin on käyny et oon sovelluksessa täräyttäny suorilta parkkiajan esim klo 16 asti ja lähteny kaupoille, ollutkin sit jo kolmen aikaan kotona ja varttia vaille neljä manannu että tuli sit maksettua vähän parkkimaksua.... Eli mieluummin lisäilee sitä vaikka puolen tunnin välein (ei tietenkään sairaalassa mut jos on esim kaupoilla) niin ei tuu ainaskaa makseltua ihan turhasta.)
 
Löytyykö sitä ihan perus marketista? Hyviä listoja, kiitos! Just tässä tutkin, mitä oon pakannu. Näköjään yöhousut on jääny pieneks tässä parissa viikossa. Vois olla aiheellista muokata kassin sisältö jättiläiskropan mukaseks :D Korvatulpat ja toi neule puuttu ainaki omasta laukusta. Lisänä on kyllä kaikkee isoista siteistä, imetyspaitaan, savetteihin ja silmälappuihin. Joku jossain mainitsi luumut ja luumusoseen synnytyksen jälkeisille päiville ummetusta helpottamaan. Niitä on nyt mukana kun jo umpparileikkauksen jälkeen vessassa käyminen oli itkun asia. Ja miehelle vois pakata myös crocsit ja yöpymiskamat jos vaikka päästäis potilashotelliin. Mites rintakumit, maidonkerääjät tms? Onko ihan turhia matkassa?
 
Mulla on tän päivän ostoslistalla hajusteeton dödö ja tuo lasinoh kuulostaa kannattavalta satsaukselta. Tutit on vieläkin keittämättä, täytyy illalla keittää tai jää kohta keittämättä... Muuten vois olla jo kaikki pakattuna. Aina välillä tulee jotain uutta mieleen, varsinkin näitä toisten listoja lukiessa :)
 
Jos, keskustelun innoittamana sain nyt suurimman osan tavaroista pakattua. Siis kotiutumisvaatteethan voi olla varmaan samat kuin sairaalaanmenovaatteet, mies osaa kyllä pestä ne ja ottaa mukaan jos pyydän.

Itse ostin Lansinohia vastaavan Medean tuotteen, taisin Prismasta löytää jostain vauvavatsansa alahyllyltä. Prismoissa noi valikoimat vaan vaihtelevat, osassa esim. kestovaippoja ja osassa ei.

Eikö sairaalassa saa luumua? Pitää varmaan pyytää miestä tuomaan jos on ongelmia, yleensä ei ole kovalla, joten en ota nyt mukaan. Olen myös laskenut sen varaan, että kun olen osastolla, saan siteitä (niitä pitäisi käsittääkseni saada myös esim. Taysin potilashotellissa) ja rintakumin. Ja jos olen oikein ymmärtänyt, osastolta olisi mahdollista saada rintoihin kaalinlehtiä??

Äitiyskortti + kelakortti on käsilaukussa toistaiseksi.

Tyksissa ei välttämättä ole tota easyparkkia, mikä kyllä helpottaisi, koska erillisiä lippuja ei pysty suoraan jatkamaan, ja jos synnytys etenee sutjakkaasti, niin tuskinpa mies lähtee just silloin lisäämään rahaa. Tietty ongelmallista, jos jossain kielletään kännykän käyttö.
Onneksi mies voi ajaa synnärillä oven eteen, parkkeerata auton ja tulla perässä.
 
Sillon kun se umppari leikattiin oli kans talvi ja hirveesti traumapotilaita ja kaikilla kiire ja apua sai tasan jos ymmärsi pyytää. Olin niin pöhnässä, että makasin kolme päivää leikkauspaidassa peseytymättä kun unohtivat vaihtaa sairaalavaatteisiin. Huonekaveri oli parempikuntonen ja talutti mua vessaan. Eli en luota mihinkään - en myöskään luumutarjontaan :D synnäri nyt ehkä on hiukka eri asia, mutta en silti uskalla toivoa kovin paljoa.
 
Sairaalasta saa muistaakseni rintakumin sen tutin lisäksi. Lansinohia saa myös ja niitä luumuja siellä tarjolla, kuten myös kaalinlehtiä. Käytän sairaalavaatteita enkä ota eväitä. Mukaan:
- kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle (mies tuo kaukalon mukana vauvalle ne vaatteet)
- sisäkengät
- imetysliivit
- hygieniapussukka (hammasharja ja tahna, pesuaineet, rasvat)
- lompakko, iPhone, iPad, laturi
 
Muokattu viimeksi:
Lansinohia löytyy ainakin meillä päin myös (isommista) marketeista ja on niissä halvempaa kuin apteekeissa! :)
 
Prismasta ostin Lasinohin. Mulla luumujen asiaa saa luvan ajaa Pandan pehmee aito laku, mies juoksentelee kaupassa hakemassa tarvittavia juttuja. Luumunektaria join sillon ku tää eka tipunen oli syntyny.
 
Mies pakkasi tänään (oikeastaan eilen) oman sairaalakassinsa :grin
Pitää varmaan vielä tunkea sinne joku mun avoimella kaula-aukolla varustettu t-paita. Nyt siellä on retkityyny, puhallettava makuualusta ja makuupussi :hilarious:
Makuupussi oli mun idea, kun työkaveri oli todennut, että kannattaa ottaa joku peitto mukaan, se kaveri oli nukkunut untuvatakkinsa alla. Totesin, että makuupussi menee pieneen tilaan, sen saa auki ja se on lämmin.

Se makuualusta oli jotenkin hauska, mies aikoo siis majoittautua lattialle... Keinutuoli lienee mukavampi paikka. Tai säkkituoli. Mut eipä ne paljon paina siellä repussa.

Pitäisi myös IKEAn kylppärimattoja laittaa autoon valmiiksi. Ollaan käytetty koirien tassumattoina ulko-ovilla, mutta nyt saavat toimia lapsivesiä vastaan auton penkillä. Niitä on useita, että saadaan pestyä niitä. Hyvä imukyky.
 
Mä pakkasin just esikoiselle lakupatukan kassiin myös mukaan, niin saa yllärinä kun tulee laitokselle siskoa katsomaan. Meillä karkki on kolme veelle vielä niin harvinaista herkkua, että jää varmasti iloisena yllätyksenä mieleen :)
Miehelle ei ole kuin kirja kassissa. Viimeksi (tosin Jyväskylässä) mies sai säkkituolin ja lämpöpeiton jotta sai nukuttua pari tuntia ennen vauvan syntymää. Heräsikin sitten vasta kun kätilö potki ja minä huusin korvan juurella että pää on pihalla jo. :)
 
Mies kysy kanssa toissapäivänä että pitäiskö hänenki pakata jotain. Sanoin että crocksit, alusvaatteet, t-paidan, olohousut, hammasharjan ja dödön oon jo pakannu. Sanoin että jotain tekemistä kannattaa ottaa mukaan, mutta oli sitä mieltä että kännykkä riittää. Mietin että oisko sellanen niskatuki/matkatyyny ihan tyhmä jos tosiaan ehtii nukkumaan välillä..
 
Kännykän kanssa laturi on aika ehdoton! :) ettei vaan sit jää kuvat ottamatta ku akku loppuu sopivasti. Tai viestit lähettämättä.
 
Meillä mies ei suostunut pakkaamaan mitään mukaansa.. tai crocksit oli ekana iltana ja nekin oli sitten jätetty kotiin ekan illan jälkeen kun jäin odottamaan seuraavan aamun käynnistystä.. oltiin kyllä vähän pessimistisiä alun alkaen ja ajateltiin, ettei täältä perhehuonetta saa, eikä saanutkaan.. Ja muutenkin vauva vielä tänään ainakin tuolla tehon puolella niin mies on entistä vähemmän sairaalalla..

Mutta ehdottomasti kannattaa ainakin Tyksiin tulijoiden ottaa niskatyynyä yms mukaan :wink Mies kärvisteli huonoilla tuoleilla väsymystä vastaan synnytyssalissakin kun kesti niin pitkään..
 
Miehen laukku pakattiin täyteen eväitä :grin:p namsss... meillä sairaalasta kotiin niin paljon matkaa, et tuskin mies ajaa väliä, jos ei ole ihan pakko.
 
Takaisin
Top