Mitä mukaan synnärille?

Tuota ulkovaatehommaa en ois muistanutkaan.

Meillä sai kyllä sairaalasta minusta ihan uusia tutteja. Jos tippu lattialle niin pyysi vain uuden. En ois omaa tuttia kehdannu siinä tapauksessa alkaa keitteleen, ku roskiin ois sairaalan lattialla käyneenä lentäny.
 
Onneksi teillä juoksee ajatus niin tämä ihan vähän koneen äärellä jumittava pystyy kirjaamaan samalla muistilistaa mukaan otettavista tavaroista!

Oliko kuinka moni sitä mieltä että vauvalle omat vaatteet sairaalaan vai ajattelitteko käyttää sairaalan bodyja yms?

Osaako kukaan sanoa TAYSn käytännöistä, lähinnä jos potilashotelliin halajaa niin saako sinne edes käyttöön sairaalan vaatteita lapselle saati äidille?
 
Itse suosin myös pikkusella sairaalan vaatteita siellä ollessa, kotitumisvaatteet vaan mukaan. Meillä esikko ainakin kakki vaatteet useaan kertaan kun suoli alkoi toimimaan. En haali sitten itselleni yhtään pakollista enempää pyykkiä :wink
 
olen lukenut, että potilashotellissa pitäisi olla omat vaatteet molemmilla. Toisaalta sinne varmaan mennään vain hyväkuntoisena ja ollaan lyhyen aikaa? ja suositeltiin, että siellä olisi äiti ja lapsi joko isän tai tukihenkilön kanssa yhdessä.

Me päädyttiin siihen, ettei haluta edes perhehuonetta, vaikka olen ensisynnyttäjä ja sinällään voitaisiin kiireettömästi tutustua vauvaan. Mies palaa töihin ja hoitamaan koirat, ja kun kotiudun, ottaa isyyslomaa, ei vielä sairaalajaksolle. Pääseehän sairaalaankin katsomaan meitä :)

No, on se varmaan kurjaa olla kotona yksin illat ja nukkumassa, mutta toisaalta saattaahan toi mies tavata kavereitaan ennen kuin päästään kotiin häiritsemään unta. Mies saa sitten käydä kaupassa hakemassa kaikki loput tarvikkeet, mitä ei olla hankittu.

Sairaalaassi on nyt tyhjennetty. Vielä se pitäisi pakata. Eikö sairaaloissa ole semmosia isoja valkosia muovipusseja, jonne saa ulkovaatteet kun siirrytään osastolle?
 
En ajatellut ollenkaan tuota osaa, että siellä suositellaa isän tms olevan myös. Meillä tarkoitus että olen sairaalassa sen mitä tarvii, ehkä pari päivää ja sen aikaa mies saa järkätä työnsä isyysvapaita ajatellen pariksi viikoksi pulkkaan töissä. Esikoinen saa olla tarhassa päivät.
Ehkä se tavallinen osastolla olo on siis ihan hyvästä meillekin :D
 
Kannattaa varmaan ainakin pohtia asiaa. Molemmilla on puolensa :)
Se mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Tässä kohtaa pyrin minimoimaan ponnistukset, eli sairaalavaatteilla ainakin osittain mennään ja kotiudutaan, kun kunto sallii. Enkä aio lähteä kotiin jos olen vuoteenomana, kuten kaverini joka sai kamalan tulehduksen ja 2 viikon ajan mies hoiti kaiken paitsi kaverin vessakäynnit. No, ainakin mies kehitti hyvän otteen lapsenhoitoon ja esikoiseensa, jos jotain positiivista pitää löytää.

Tää sairaalakassin pakkausinto tulee aalloittain. Nyt ei oo taas mitään intoa pakata sitä. Poika tulee kumminkin vasta ensi vuonna (koska mikään ei ennakoi ennenaikaista synnytystä), ja toisaalta jos supistelee kunnolla jo aiemmin, niin kaipa sen kassin ehtii silloin pakata? Kotiutumisvaatteet lapselle, ne on varmaan ainoat mitkä ehdottomasti haluan pakata itse.

Jos lapsen solisluu katkeaa, niin täytyy olla kietaisubody. Muuten voisin ottaa myös pään yli vedettävän paitamallin. Ja sukkia ja potkarit ja lämpöpussi kaukaloon. Kai se kestää samalla vaipalla puoli tuntia? Ajattelin istua takapenkillä vauvan vieressä. Ai niin, ja myssy.

Mun tuurilla menen sairaalaan kevyesti vaatetettuna kun on +5 astetta lämmintä ja lähden sairaalasta, kun on -30 astetta, enkä edes tajua kuplassani sitä, että auto ei ehkä ole valmiiksi lämmin ja että vaatteeni eivät enää riitä ulkona autolle kävelyyn.
 
Toi kassi ulkovaatteille oli ihan loistava idea! Ite olin kaks päivää osastolla ennen esikon syntymää niin siinä ajassa oli huoneeseen jo kertyny vähän sitä sun tätä tavaraa, syötävää ja juotavaa, lukemista ja muuta. Sit kun tuli lähtö saliin niin olihan se vähän sellanen hassu tilanne kun ite kamppaili supistusten ja olojen kanssa ja isäntä vieressä keräilee tavaroita ja yrittää samalla hieroa selkää jne... Pointsit tosta ideasta!
 
Mä olen täs muun siivoilun ohessa alottanu synnärikassin pakkaamisen kanssa. Sairaalan vaatteita aattelin käyttää, mut omat tossut pakkaan mukaan. Niillä on kumminkin mukavampi tallustella, kun sairaalan tossuilla, jos siellä semmosia on ees tarjolla. Kameran muistikortin tyhjensin, kun muisti oli täynnä ja kuvat siirretty koneelle. Ikävää, jos kesken kuvauksen pitää ruveta muistikorttia tyhjentämään :) Kirjan nappaan mukaan ja sit omat pesuvälineet pitää viel katsoa. Omat ja vauvan kotiutumisvaatteet otan mukaan ja mies rahtaa kaukalon tullessaan. Asutaan ihan sairaalan vieressä, ni mies pystyy kyl helposti hakemaan puuttuvia juttuja kotoakin.
 
Mäkin sain inspiraation pakkaamiseen kun tuolla faceryhmissä on alkanut vauvoja putkahtelemaan ihan päivittäin! Mulla on omat sukat ja verkkarit. Pari paitaa kotiinlähtöä ajatellen ja siteitä ja vauvalle kotiinlähtöä varten vaippa (varmaan saa kyl sairaalasta) ja omat pesukamat. Vielä pitäs ostaa hajusteetonta dödöö jos imettää nii vauvan ei tartte haistella mitään vahvoja hajuja. Laturi ja harja ja neuvolakortti vielä mukaan ja ne tossut. Jospa muistan ne vielä pakata :)
Ei oireita (siis synnytykseen viittaavaa) et varmaan ens vuoteen menee täälläkin. Nyt siis 37+3 :)
 
Systeri vinkkas mullekin ton dödön! :) joo auttaa vauvaa haistamaan maidon eikä sitä dödöä...
 
Taitaa täällä mennä ostoslistaan myös tuo hajusteeton dödö, sekä saippuakin vielä.. Sairaalan pesuaineista en välttämättä niin pidä.. Olin aivan varma, että tämä menee vielä reippaasti yli lasketun ajan (tai eihän sitä vielä tiedä) ja olen ajatellut, ettei sen kassin kanssa niin kiire ole.. Taidanpa nyt kuitenkin pistää vähän vauhtia suunnitelmiin ja varmuuden vuoksi pakata laukut valmiiksi jos kuitenkin tulee äkkilähtö :)
 
Nyt on hajusteeton dödö ostettu ja pakattu laukkuun! Kiitos vinkistä eipä ole tämäkään aiemmilla kerroilla tullut mieleen. :)
 
Vihdoin aloitettu synnärilaukun pakkaus. Piti odottaa, et käytiin reissussa, ni saa suoraan reissuhammasharjan ym. kassiin.
Musat imeytymässä puhelimeen, vähän Airia, Musea ja Lords of the Ringsin soundtrackia, eiköhän niillä pärjää. :cool05
Pädiä ja kameraa sinne ei oikee viel viiti laittaa, ku niitä tarvii viel... Täytyykin tulosta check-lista kassin kylkeen, ni tulee sit kaik tarpeelliset kyytiin.
Onneks sairaalaan on tosi lyhyt matka, ni voihan se mies tuoda ne mitä puuttuu.

Pojan kotiutumisvaatteet valitaan yhdessä nyt vklna ja ne menee omaan kassiinsa ja se kassi turvaistuimeen.
 
Mä kaivoin kans vähän vaatetta esiin kun siivosin hyväntekeväisyyteen perus joululähetyksen. On meinaan tehokasta tyhjentää kaapit ennen alennusmyyntien alkua :wink
Lista muistettavista asioista siis on keittiön kaapin ovessa, mutta jos en valmistele lähtöä niin sitä ei toiv tuu vielä tänä vuonna :)
 
Voi vtun sairaalakassi ja tää penteleen aikaansaamaton mamma! Ensin mulla oli deadline "pakkaan sen tän viikon loppuun mennessä" joku kolme viikkoo sit. Seuraava ajatus oli että ennen joulua. Nyt aattelin että ennen kun joulunpyhät on ohi. Seuraavaks varmaan päätän että ennen vuodenvaihdetta... Huoh.

Onneks lista pakattavista vaatteista ja tavaroista on valmiina, eikä mikään oo niin tärkee ku napata käsveska eteisestä. Siellä on äitiyskortti ja lompakko, puhelin tulee varmastikin älyttyä ottaa, ja kaiken muun voi mies tarvittaessa tuoda myöhemmin. Mut olis se silti hyvä pakata.

Ehkä huomenna.
 
Ei mullakaan kassi vielä valmiina. Hammasharja kait se tärkein ja senki saa vaikka sairaalasta ostettua :D Neuvolakorttia täytyy tosin alkaa pitään käsilaukussa. Sisäkengät on unohtunu työpaikalle eli pitäs ne sieltä hakee. :D nuo crocksin kopiot ku on niin liukkaat, jos sattuu oleen vettä laattalattialla. Oonko vähän huoleton? No joo ärsyttää tämä olo. Ei voi edes jouluherkkuja mättää, ku heti täys ja maha aivan pinkee ja poksahtamaisillaan lapsivesimäärästä ja isosta sikiöstä, joka heittää vielä kuperkeikkaa. Tosi mukavia nuo isot liikkeet tässä vaiheessa. Huhhuh!
 
En oo minäkään saanut vielä kassia pakattua.. Eilen silitin vauvan vaatteet jo sentään, mutta katsomatta vielä jäi, mitä pakkaan mukaan. Olen ajatellut tämänkin lapsen viihtyvän mielummin kaksi viikkoa pidempään masussa, kuin että tulisi päivääkään ennen laskettua. Siksi en oo ottanu paniikkia pakkaamisesta. On tuolla kyllä sänkykin vielä kasaamatta..
 
Täällä muuten täytetään nettiin sähköistä neuvolakorttia, jonne kirjataan esim. Synnytykseen liittyvät toiveet ja terkka päivittää sinne aina tiedot käynneistä. Eli sen osalta ei oo välttämätöntä muistaa edes sitä neuvolakorttia..
 
Tollanen sähkönen neuvolakortti olis kiva täälläkin, itse kun en ole käsilaukku naisia, niin pitäisi muistaa ottaa aina taskuun kun lähtee kotoota.
 
Takaisin
Top