Mitä mukaan sairaalaan ?

hiusharja, hygienia vehkeet, tabi,ehkä digi-kamera, koska kipupumppua käyettäessä ei saa olla känny auki. ja toki laturit vehkeisiin.
cherry pepsi-maxia ainakin 6-pack ja tuoretta lakritsia, ihan vaan laksatiiviksi :P

Toiseen läjään ukkoa odottamaan himaan, kaukalo, kotiutumisvaatteet.

Mä otan lähtiessä mukaan omat oloasuvermeet ja hygieniajutut, ei oo kauheen iso kassi. Vauvan kotiutumisvaatteet on pakattu valmiiks niin miehen tarvii vaan napata se kassi ja kaukalo kun tulee hakemaan meidät kotiin. Samaan kassiin pakkaan vielä erikseen mun omat kotiutumisvaatteet. Saa mies kiikutella siinä välissä mun sairaalaan menovaatteet ja pyykit kotiin. Joutuu kuiteki ajamaan tota väliä kun se hoitaa meidän eläimet. Joku 35 kilsaa/sivu on matkaa sairaalaan.

Minkälainen kipupumppu? Meillä töissä kulkee osastonkännykät taskussa vaikka kipupumppujen kanssa työskennellään usein. Leikkaussalissakin on kännykät pöydillä, johon passari vastaa leikkauksen ollessa käynnissä.

mulle sanoi vaan TAYSiss tänään ettei saa gsm-ää pitää auki,niin kauan kuin on pumppu kii, pitää käyttää seinässä olevaa(?) potilaspuhelinta :)

tässä viä TAYSin sivuilta:
Puhelin
Sängyn vieressä on potilaspuhelin, soittokello ja radio. Äiti saa puhelinnumeron, johon voi soittaa suoraan. Yöllä puhelut eivät yhdisty huoneisiin. GSM-puhelinta voi käyttää osastolla. Jos huoneessa on potilas, jolla on lääkintälaitteita esim. kipupumppu, GSM-puhelimen käyttö siinä huoneessa on kielletty.

On varmasti ohjeet sairaala ja osastokohtaisia ja toki niitä kannattaa noudattaa. Itse en ole vaan vielä törmännyt töissä tilanteeseen, missä jollain ei olisi ollut kännykkää taskussa. Ehkä kuvantamistutkimuksissa ei saa olla.:confused005

Kai toi on varotoimi, niinkuin lentäessäkin,ei sais olla kännyt auki, jos sattuu jotain. eipä se haittaa, vähän kuin lomalla olis, kun ei ole kännyn orja.

Luulis lentotilassa saavan olla kuitenkin. Siinä on (kaikki) radiot kiinni, eli laite ei säteile eikä ota vastaan mitään.

^ Musta toi oli kans hauska kun mainittiin tutustumiskäynnillä, enpä olis ihan heti ajatellut että toi on se syy miksi siellä on niitä lappuja että kännykät pidettävä pois päältä :grin

Meillä oli tänään synnärille tutustuminen, ja siellä sanottiin kans että puhelimet pitää laittaa lentotilaan tai kiinni, koska se laite millä seurataan vauvan sykkeitä voi häiriintyä kännykän singnaaleista, tai jotain sinnepäin...:rolleyes:

Ostin vauvalle kotiutumisvaatteet.. Kokoo 50. Mut nyt on luvattu isoo tyttöö ja olen itse ollut 52 syntyessä ni tarviiko varuiks ostaa sittenki isommat vaatteet

Aikasemmin jo kirjotin et meillä on noitten kolmen kohalla menny niin et kun pituutta 50cm ni vaatekoko 56cm, pituutta 56cm on aika siirtyä 62cm jne..

Mun esikoiselle ei 50cm vaatteet mahtuneet, oli yli 4kg ja yli 50cm. Mutta mulla on järestään pienentyneet nää vauvat niin nyt uskolsin ostaa jo 50 senttistä ;)

Mä pakkasin jo varuilta 50 cm ja 56 cm kokoiset kotiutumisvaatteet kassiin. Kun ei tiedä yhtään minkä kokoinen vauva tulee ja miten noi vaatekoot sitten istuu, kun näyttää, että eri merkeillä vaatteet on ihan erikokoisia.

Mä kans pakkasin 50 ja 56 senttiset vaatteet laukkuun. Toi on kyl ihan totta et koot vaihtelee ihan sikana merkistä riippuen. Huomas vaatteita lajitellessa, joitain pieniä kokoja sai laittaa vielä oottaan ja joitain isoja kokoja nyt käyttöön :eek:

Mulla on kyk vaan 50cm potkari mut siin on avoimet jalkaterät niin uskon kyl et mahtuu siihen kun onhan noi vastasyntyneet kuiteniin niin kippurassa vielä :-) hätätapauksessa mies saa sit tuoda isommat vaatteet.

Otatteko te muuten sairaalaan jotkut sisäjalkineet? Näytti näköjään olevan ainakin tuossa OYS:in listassa, että semmoset mielellään pitäis olla. Siis jotkut tohvelit, crocsit vai millaset ois hyvät? Mitkä aiotte ottaa jos otatte?

Tää sopis kyl varmaan tyhmiin kysymyksiinkin, mutta menköön nyt tänne... :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Takaisin