Mitä mukaan sairaalaan ?

Tommosta aatellukkaa.. Mulla on reinot tossa, voisin ottaa ne jos muistan:) aattelin oikeen perjantaina pakata tavarat valmiiks.. :) ehkä.

Mä aattelin ottaa crocsit, ne on helppo putsatakki jos likaantuu. Öö, mistä se oysin listan saa?

Mulla ei oo ees mitään tohveleita, mutta ne ois kyllä varmaan ihan hauskat kotosallakin... Mietin, että pitäiskö käydä ostaa, kun ois nyt hyvä syy :wink

Varmaan feikki-krokot, raaskii heittää pois jos ei viitti kotiin enää tuoda tai ei harmita jos niille käy jotain tai "katoaa". Muuten mulla on vaan suht kalliita työkenkiä tai salikengät niin en ehkä niitä haluu viedä.. :/

Mä inhoon kenkiä... Ja tohveleita. Ja sukkia. Mä lainaan sairaalan sandaaleja sen mitä tarvii. Ei keskellä talvee enää mitään halpis crocsejakaan missään myydä.

Mä otan ainot :p eka mietin crocseja mut ne oli nii syntiset enkä viitti alkaa pesee niitä :hungover:

Neuvolassa sijainen sano et oysissa ei vissii ees enää oo niitä sandaalit ku ihmiset on vieny niitä mukanaan :joyful:

sushan, me saatiin synnytysvalmennuksessa tuo lista mukaan... siinä on lyhyesti ja ytimekkäästi:
  • henkilökohtaiset hygieniatarvikkeet
  • mielellään omat sisäjalkineet
  • halutessasi lempimusiikkiasi tai lukemista
Ja lisäyksenä näihin tuli suullisesti neuvolakortti, kamera, laturi(t) ja imetysliivit

tukihenkilö tarvitsee:
  • eväät
  • sisäjalkineet
  • kolikoita auton pysäköintiä varten (7:00-16:00)
Ja tähän tuli kans lisäyksenä sit se, että isä tuo sit turvakaukalon sekä äidin- ja vauvan kotiintulovaatteet, kun tulee kotiinlähdön aika.

Noilla mennään ja jotain omaa ekstraa, ei tarvi kyllä isoa kassia mukaan ottaa...

Mä inhoon kenkiä... Ja tohveleita. Ja sukkia. Mä lainaan sairaalan sandaaleja sen mitä tarvii. Ei keskellä talvee enää mitään halpis crocsejakaan missään myydä.

Mä mietin kans, et aika outoo jos sieltä sairaalasta ei muka sais jotain sandaaleja lainaan. Ehkä OYS:illa menee niin huonosti, ettei oo varaa panostaa ähisevien mammojen sandaaleihin :grin

Kiitos Eriika! Suunnilleen nuo oonki pakkaillu ja vähän muutakin.. Mä en muista et meille ois mitään listaa valmennuksessa annettu, ehkä oon unohtanu ja hukannu sen jo.

Crocsit on sit aivan sairaan liukkaat jos on yhtäänkin vettä lattialla. Mä en ottais niitä mukaan mistään hinnasta, siinä kohtaa ei olis mukava liukastua...

Eriika mulla oli esikoisen synnyttyä Reinot osastolla :) sai näppärästi pukattua jalkaan ku meni syömään/vessaan :) paljon näki äideillä myös crocseja :) tärkein on varmaan että saa näppärään jalkaan ja pois :)

Mä kävin ostaan halvimmat helposti jalkaan työnnettävät tossukat, mitkä löysin, missä oli vedenpitävä pohja. Anttilasta jotkut olikohan 8e. En mä tiiä tarviinko, mut onpahan nyt varalta, kun niitä on täällä melkein joka toisessa ketjussa suositeltu :)

Pitääpä tutkia oman synnytyssairaalan verkkosivuja, että löytyykö sieltä vastaavaa listaa. Meidän oli tarkoitus käydä siellä tutustumassa vaan ei taideta ennättää... Tuo sisäkenkäasia nyt mietittää. Ennen en oo omia vieny, mutta siitä onkin aikaa.

Mä kävin Phks:n sivulla kattomassa sen listan. Muuten on kaikki, mutta isimiestä piti ohjeistaa ottamaan sisäkengät ja evästä sit mukaan...

Tuo meinas että pärjää kanttiinin tarjonnalla kunnes vähän ärähdin... Oikeesti kauheita optimisteja mies ja mun mutsi, ne kuvittelee että kun mut aamulla käynnistetään niin vauva on maailmassa ennenku salkkarit illalla telkkarista alkaa...

Meille sanottiin, että sairaalassa on sen verran vähän niitä tossuja, että jos kaikilla äideillä on samankokoinen jalka, niin joku joutuu jo ottamaan väärän kokoiset tohvelit. Mä otan mun työkengät mukaan, kun eivät ole kalliit ja on sellaiset jalkaan sujautettavat. Mieskin ottaa varmaan aamutossut, kun sekin meinaa siellä asustaa pari päivää.

Takaisin