Mitä mielessä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja KatMa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mietin vaan tässä. Mitä monivitamiini tai muuta valmistetta syöt?

Minisun mama ollu muutaman kk nyt. Kuukauden syöny päivittäin, ennen sitä joka toinen päivä tms kun tuntu et tuli huono olo siitä. Helpotti ku alko ottaa ruuan kanssa.

Mietin vaan tässä. Mitä monivitamiini tai muuta valmistetta syöt?

Mulla on käytössä "raskaus ja imetys" monivitamiinitabletti. Apteekissa käydessäni kysyin onko tarvetta ottaa lisäksi d-vitamiinia (jostain näin olin lukenut), niin ei kuulemma ole. Ajattelin neuvolassa tästä vielä kysyä ellei muuten tule esiin.

Minulla on ollut tosi rauhaton olo koko viikon. Pari päivää olin jo sitä mieltä, että on mennyt kesken, koska vähäisetkin oireet katosivat. Nyt on kuitenkin taas rinnat kipeät ja etova olo vähän väliä. Mielialavaihtelut ovat olleet kyllä koko ajan läsnä :arghh: Minulla ei ole kokemusta keskenmenosta, mutta pitkä yritys on selvästi jättänyt jälkensä enkä osaa iloita raskaudesta vielä (nyt siis 6+0). Aika tuntuu matelevan, vaikka yleensä viikot hujahtaa ihan hetkessä ohi!

Pystyttekö te muut jo luottamaan raskauteen vai löytyykö muitakin rauhattomia?

Mulla kans levoton ja rauhaton olo, enkä uskalla viel hirveesti innostua ja luottaa... koitan päivä kerrallaan mennä. Eka rauhottava etappi olis se varhaisultra. Menee kyllä viikkojen puolesta ihan tän kuun loppuun. Jos siellä olis oikees paikassa ja syke näkyis:Heartbigred

Mä söin beroccaa ennen raskautta ja kun plussasin vaihdoin heti multitabs raskaus monivitamiineihin. Mä oon lisänä syönyt jo pitkään magnesium sitraattia ja D-vitskua.

Täällä myös yksi rauhaton.

Alku viikosta oli veristä vuotoa säikyttelemässä ja kipitin klinikalle hcg-testiin, joka onneksi oli noussut edellisestä. Enää ei onneksi vuoda. Takaraivossa kummittelee aikaisempi keskenmeno, joka tapahtui viikolla 5+4 ja alku viikon vuoto sattui ajalle 5+3 ja 5+4. Tänään poksui 6+0 ja yritän olla pelkäämättä jokaista vessa käyntiä. Parempi koittaa mennä päivä kerrallaan.

Hei kaikki! Kiitos sympatiasta! Kävin tänään ultrassa varmistelemassa että kohtu tyhjentynyt kunnolla koska hyytymäisen tyhjennyksen jälkeen loppui vuoto. Aiemmissa on varsinaisen tyhjennyksen jälkeen jatkunut kuukautismainen vuoto viikon verran.

Ja sieltä löytyi ihme!! 2 mm kokoinen ihme! Oikeassa paikassa, ei vuodon lähdettä nähtävillä, syke siinä ja siinä värähdyksinä mutta juuri viikkoja vastaten. Viikon päästä on kontrolli.

Otattehan takaisin ryhmään? :love7

Hei kaikki! Kiitos sympatiasta! Kävin tänään ultrassa varmistelemassa että kohtu tyhjentynyt kunnolla koska hyytymäisen tyhjennyksen jälkeen loppui vuoto. Aiemmissa on varsinaisen tyhjennyksen jälkeen jatkunut kuukautismainen vuoto viikon verran.

Ja sieltä löytyi ihme!! 2 mm kokoinen ihme! Oikeassa paikassa, ei vuodon lähdettä nähtävillä, syke siinä ja siinä värähdyksinä mutta juuri viikkoja vastaten. Viikon päästä on kontrolli.

Tosi ihanaa kun ihme oli siellä. Mä oon niin iloinen teidän puolesta.

Ihanaa brave ! Tosi ihania uutisia! Kaikkea hyvää odotukseen ! :Heartpink
Ja ilman muuta tulet takaisin!

Aivan mahtava uutinen, Brave! Ihanaa odotuksen jatkoa :Heartpink

Nyt jännittää. Kesän km ilmoitti itsestään juurikin alkion ollessa tämän ikäinen. Vielä ei ole merkkejä siitä, että sama toistuisi, mutta tämän tajuaminen toi jännityksen pintaan aika tehokkaasti. :nailbiting:

Mulla on D-vitamiini, foolihappo, sinkki ja omega-3 käytössä. Ostin jotain raskausajan vitamiinia, mutta en nyt löydä sitä purkkia mistään :bored::pompus: Lisäksi on jo rautalitkut ostettu valmiiksi kun viime kerralla hemoglobiini laski tosi alas ja olin ihan sumussa, ennen kuin tajusin mitä oli tapahtunut. Ja sitten otan välillä magnesiumia, auttaa vähän suonenvetoihin, joita myös odotan saapuvaksi.

Ihan mahtavaa Brave!! Aikamoinen ihme sinulla siellä:love7
Tervetuloa takaisin! :happy093

Minulla ollut lääkärin määräyksestä vuoden ympäri noin 5 vuotta calcichew d3 extra ja nyt reilun vuoden sen lisäksi minisun mama. Mietin ensin että voiko käyttää molempia samaan aikaan, mutta kuulemma oikein hyvä silleen.

Se minisun mama (jos se on se liila purkki) on aiheuttanut todella monelle pahaa oloa joten jos sellaista ilmenee ja syö ko. vitamiinia niin kannattaa kokeilla pari pv taukoa ja huomaako olon erossa. :)

Raskaudessa kuitenkin se fooli ja d on tärkeimmät (rauta tietty jos alhainen hg) ja muuten monipuolinen ruokavalio.

Syön myös minisun mama-vitskuja enkä ole olossani vielä mitään huomannut. Tarrasukkia matkaan bravelle :Heartred toivotaan että pieni pysyy matkassa loppuun asti :) ja meille muillekin toivotaan että raskaudet jatkuu ja pienet pysyvät kyydissä loppuun asti :Heartpink

Takaisin