Mitä mielessä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja KatMa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me oltiin myös ajateltu kertoa isovanhemmille jouluna, jos kaikki sujuu siihen asti hyvin. Graavilohi on herkkua, mutta pitää varata sitten joulupöytään jotain muuta hyvää:)

Meillä riippuu vähän pahoinvoinnista miten kerrotaan. Jos tulee samanlainen pahoinvointi kun esikoisen kanssa, niin kerron kun oksentelu alkaa. Oon jälkikäteen miettinyt, et kun esikoisessa salattiin lähes kaikilta siihen nt-ultraan asti ja oksensin ne viikot 6-16 et olisko se ollut helpompaa kun energiaa ei ois tarvinnut käyttää salailuun ja tukea yms. olisin varmasti saanut omilta vanhemmilta ja kaikilta. En tiedä miksi ja miten edes pystyin sen salaamaan. Mun mies oli sillon vielä arkipäivät töissä eripaikkakunnalla.

Mutta jos pahoinvointi pysyy aisoissa niin sitten luultavasti jouluna kerrotaan odotettu yllätys. :)

Minä huomaan et kun on eilen ja tänään tullut tosi huonoa oloa jos en syö n. tunnin välein et mua ahdistaa ja itkettää. Pelottaa jotenkin jos tää menee samaan.. Huomaa että on selkeästi kyllä jäänyt traumat se edellisraskaus, vaikka ajattelin et se on nyt vuosien aikana jo käsitelty. :(

Moikka vaan kaikille! Mulla tänään 5+0 ja seuraani on liittynyt älytön turvotus. Rintoja hiukan myös juilii ajoittain. Viikonlopuksi ostin nyt nettiapteekista raskaustestien messun eli viikkonäytöllisen testin ihan omaa mieltä rauhoittaakseni, ikinä en sellaista ole käyttänyt mutta pitäähän se tästä nyt ottaa kaikki ilo irti!

Hei kaikki! :greet025

Liityn keskusteluun mukaan, kun tänään (oletettavasti 4+2), digi testi näytti "Raskaana 2-3", vaikka taustalla kummittelee juuri ennen plussaa saatu tieto kohdun sisäisestä myoomasta. Sen verran on viivat kuitenkin lähteneet torstaista lähtien tummenemaan, että ehkä mä nyt uskon, että raskaana ollaan (kunnes toisin todistetaan).

Esikoinen alulla, joten kaikenlaista uuden ihmettelyä edessä...

Tervetuloa vielä Aloy! Mukavaa, että täällä on muitakin esikoista odottavia, voidaan yhdessä ihmetellä kaikkea uutta:smiley-ashamed004

Täällä on jännä viikko tulossa, perjantaina neuvola ja lauantaina varhaisultra!

Kiitos, näin tehdään!

Mun pitäis tänään soitella lääkäriin ja ryhtyä selvittämään, että miten täällä tarkalleen toimii toi raskauden seuranta. Sen olen ymmärtänyt, että normi lääkäri tekee ensimmäiset tutkimukset (verikokeet ja varhaisultra), ja sit kai ohjataan jonnekin toisaalle, mutta en ihan tiedä että minne ja miten pian niiden kanssa on tapaaminen. Luulen että ennen sitä varhaisultraa ei sit varmaan vielä ole varsinaista "neuvolaa". Paljon tsemppiä sinne, etenkin ultraan, itseä jännittää se jo nyt :nailbiting:

Täällä nippailee ja tuikkii välillä tosi kovaa. Onko muilla näitä ns.repäisykipuja? Esikoisesta mulla ei ollut ja tuntuu välillä tosi voimakkailta jomoilta, mitkä helpottaa rauhottuessa ja istuessa.

Täällä nippailee ja tuikkii välillä tosi kovaa. Onko muilla näitä ns.repäisykipuja? Esikoisesta mulla ei ollut ja tuntuu välillä tosi voimakkailta jomoilta, mitkä helpottaa rauhottuessa ja istuessa.

Mulla on ollut kyllä kaikista lapsista ja tästä kolmannestakin jos jonkinlaista nippailua ja näppäilyä. Sillon ihan alussa rv3+jotain oli tosi kovia polttoja varsinkin öisin.

No nyt rupesi sitten pelottamaan onko kaikki kunnossa. Mun jatkuva etova olo on loppunut kuin seinään. Eilen oli vielä aamulla todella etova olo ja ihan lähellä, ettei tarvinut lähteä vessanpyttyä halaamaan. Illalla kiinnitin huomiota, että hei mulla ei ole ollenkaan paha olo ja nyt aamullakin ihan hyvä olo, ei etova ollenkaan. :bored:

Tänään pitäisi olla 7+0 ja etova olo kesti siis tasan viikon, enkä joutunut oksentamaan kertaakaan. Esikoisen kohdalla kärsin jatkuvasta huonosta olosta ja oksentelusta noin 6+0 - 13+6.

Onko jollain kokemusta, että paha olo kestäisi näin lyhyen aikaa ja silti kaikki ok?

Hyppään mukaan nyt tännekin , vaikka viikot ei päätä viellä huimaakkaan ( 6+0 ) . Oon tuttu tuolla tammikuisissa2020

Saa nähdä miten tämä raskaus eroaa esikoisesta. Hieman se tässä arveluttaa ja mietityttää onko alkio kiinnittynyt sinne minne pitääkin ja tuleeko raskaus etenemään ,niin että päästään sinne maaliin saakka . Kun on tuosta edellisestä raskaudesta vielä niin vähän aikaa.

Esikoisen raskaudessa ei ollut oireita missään kohtaa , paitsi alkuraskaudessa aivan järkyttävä väsymys. Mutta nyt huomaan aamuisin olevan vellovaa/ etovaa oloa.
Palaan vajaan 2 viikon päästä töihin, se vähän hirvittää jos sama väsymys iskee taas, koska sit meinaan nukkua seisaalleen :inpain:

neuvola pitäs varata , jospa seisin sen ekan käynnin esikoisen neuvola käynnin yhteyteen.

No nyt rupesi sitten pelottamaan onko kaikki kunnossa. Mun jatkuva etova olo on loppunut kuin seinään. Eilen oli vielä aamulla todella etova olo ja ihan lähellä, ettei tarvinut lähteä vessanpyttyä halaamaan. Illalla kiinnitin huomiota, että hei mulla ei ole ollenkaan paha olo ja nyt aamullakin ihan hyvä olo, ei etova ollenkaan. :bored:

Tänään pitäisi olla 7+0 ja etova olo kesti siis tasan viikon, enkä joutunut oksentamaan kertaakaan. Esikoisen kohdalla kärsin jatkuvasta huonosta olosta ja oksentelusta noin 6+0 - 13+6.

Onko jollain kokemusta, että paha olo kestäisi näin lyhyen aikaa ja silti kaikki ok?

Minä postailin juuri samasta aiheesta maanantaina...
"Tänään kävin yksityisellä varhaisultrassa 7+3. Tyyppi vastasi päivälleen mittojenkin puolesta. :happy:
En nähnyt aluksi sykettä, se olikin niin pikkuruinen väre näytöllä. Eilen taas epäilin kun kuvotukset ja muut olot ja lämmöt hävisi että noniin tää oli tässä. Onneksi en ollut perunut tätä aikaa kun rahan menoa on ollut ivf hoitojen myötä muutenkin. Saa huokasta taas hetkeksi helpotuksesta :gen053"

No se etova olo tulikin jo takaisin. Kylläpä sitä osaakin murehtia ja stressata kaikkia pieniä juttuja. Kerkesin nyt kuitenkin varata varhaisultraan ajan vaikka ei pitänyt sellaista käydä. En käynyt esikoisen kohdalla ja ajattelin, että tässäkin maltan nt-ultraan asti mutta käydään nyt tarkistamassa, että löytyykö sieltä elämää. Sain ajan vasta viikon päähän, silloin rv 8+0.

Mulla esikoisesta hävisi paha olo pariksi viikoksi kokonaan just samolla viikoilla ja aattelin, että tää oli tässä. Tuli takaisin parin viikon päästä ihan kunnolla. Ei huolta. :thumright

Mä olen kuullut paljon juttua tosta, että heti kun testi kastuu tulee viiva isommilla Dpoilla. Mulla on silleen, että viivat on joka kerta ilmestyneet vasta 30 sekunnin kohalla ja eron edelliseen testiin huomaa vasta 2-3min päästä kun lähtee tummuun tummemmaksi, kuin edellinen. Siksi vertailen niitä vasta kuivana, kun mulla ei ainakaan heti tikussa näy onko vahvistunut.

Onko muillakin tämmöstä? :smiley-ashamed008

Anteeksi jos kyselen tyhmiä. Kiinnostaa vaan. :happy:

Takaisin