Mitä mielessä?

Nyt koko mehiläisen sovellus lakkas toimimasta, ku kävin viiden minuutin välein kyttäämässä.:banghead: :hilarious:
 
Tiedättekö tunteen, ku oot vetämässä talvitakkia ekan kerran tälle talvelle päälle ja tajuat ettei se mene edes tissien kohdalta kiinni.. lähimpä sitte hupparissa kauppaan.. :hilarious: nuorimmaista oottaessa meni yks takki vielä mahan kanssa, mutta rakkaus tuonu kymmenen lisäkiloa ja sekään takki ei kyllä mahan kanssa mene.. mietin tilaanko äippätakin jostain jo nyt, koska turvotus on niin kauhea..
 
S-hcg 6200, rv 4+5.:love7

On tämä yhtä jännitysnäytelmää, en tiiä miten pysyn järjissäni 12.12 varhaisultraan asti.
Oi, hurja lukema :woot: Kommentoitiinko mehiläisestä mitenkään, voisiko olla tuplat kyseessä tms?? Meillä oli kesäkuussa 4+4 lukema 900 ja sitä pidettiin ovumiassa korkeana, kuulemma viitearvo oli jotain 100-400 vain noille päiville. Tuo meni sit kesken 5+3.
 
Oi, hurja lukema :woot: Kommentoitiinko mehiläisestä mitenkään, voisiko olla tuplat kyseessä tms?? Meillä oli kesäkuussa 4+4 lukema 900 ja sitä pidettiin ovumiassa korkeana, kuulemma viitearvo oli jotain 100-400 vain noille päiville. Tuo meni sit kesken 5+3.

En ole ollut puheissa lääkärin kanssa, mutta soitan huomenna polille ja perun tammikuun ivf:n niin voisin sieltä kysyä.
Löysin Vaasan sairaanhoitopiirin taulukon viitearvoista; rv 4-5 141-7100 ja rv 5-6 1400-31800. Lisäksi löysin vaun artikkelin, jossa viitearvo viidennelle viikolle on 18-7340.
 
Tänään 8+0 ❤ Tuntuu, etä aika on sitten loppujen lopuksi lähtenyt menemään ihan vauhdikkaasti. Tasan neljä viikkoa sitten sain ekan kunnon plussan, sitä ennen oli kyllä selkeitä haamuja mutta viivojen haaleus vielä epäilytti. Ja nyt olisi tasan neljä viikkoa nt-ultraan.

Mä olen myös jo pohdiskellut kaikkea tulevaa (toivoen että tämä nyt kyydissä pysyy) ja miettinyt jo, että milloin aloittaisi äitiysloman? Viimeistään se alkaa mulla 1.6. mutta varhennettuna voisi aloittaa jo 7.5. Toki se lyhentää äitiyslomaa sieltä toisesta päästä mutta en tiedä miten selviäisin mun työssä ihan loppuun asti olemaan. Onko muut vielä miettineet asioita näin pitkälle ? :wacky:
 
Tänään 8+0 ❤ Tuntuu, etä aika on sitten loppujen lopuksi lähtenyt menemään ihan vauhdikkaasti. Tasan neljä viikkoa sitten sain ekan kunnon plussan, sitä ennen oli kyllä selkeitä haamuja mutta viivojen haaleus vielä epäilytti. Ja nyt olisi tasan neljä viikkoa nt-ultraan.

Mä olen myös jo pohdiskellut kaikkea tulevaa (toivoen että tämä nyt kyydissä pysyy) ja miettinyt jo, että milloin aloittaisi äitiysloman? Viimeistään se alkaa mulla 1.6. mutta varhennettuna voisi aloittaa jo 7.5. Toki se lyhentää äitiyslomaa sieltä toisesta päästä mutta en tiedä miten selviäisin mun työssä ihan loppuun asti olemaan. Onko muut vielä miettineet asioita näin pitkälle ? :wacky:
Mä oon ymmärtänyt ettei siihen kannata tuhlata äitiyslomaa jos ei pysty työtä tekemään loppuun asti vaan sit hakea sairauslomaa. Vai voiko työterveys olla kirjoittamatta saikkua jos voi jo jäädä varhennetulle? Mun ystäväpiirissä on siis moni ollu käsittääkseni juurikin saikulla viimeisiä viikkoja eikä varhennetulla.
 
En ole äitiyslomaa sen enempää vielä miettinyt, kuin että kai se siellä kesän kynnyksellä alkaisi, ja sitä, että tuleekohan mulla kesäloma siihen heti ennen sitä vai vasta joskus myöhemmin.

Tänään vihdoinkin varhaisultra! Sitä ennen olisi keskittymistä ja ajattelua vaativaa tekemistä. Katsotaan miten maltan keskittyä. :hilarious:
 
Olen ajatellut alitajuisesti esikoisen aikajanaan verrattuna noin kolme viikkoa taaksepäin, kun nyt laskettu aika on suunnilleen se, mutta en ole tehnyt mitään suuria suunnitelmia vielä äitiyslomaa ajatellen, on niin aikaista.
 
Itsehän ajattelin pitää kesäloman ennen äitiysloman alkua ja jäädä pois jo toukokuun alussa kun la on 13.7. :grin Meillä on kiertävä lomasysteemi ja nyt olis mun vuoro pitää omani alkukesästä muutenkin. On alkanut jo niin maistua puulta kun koko elämä on pelkkää työtä, ja jonkin sortin alimiehitys meillä. Elikkä laskin jo heti plussan jälkeen koska voi toivottavasti jäädä pois :hilarious: Miehenkin kesäloma olisi sopivasti la:n aikoihin, kaikki menisi niin nappiin jos vain menee.
 
Tänään kerroin äidille raskaudesta :Heartred

Ajattelin, et tapahtui mitä tahansa, niin äidille haluan asiasta kertoa. Ihanaa, ku nyt voi puhua jollekin muulle kuin miehelle. Ei miehessä mitään vikaa ole, mutta ei aina ymmärrä kaikkea :grin
 
Itsehän ajattelin pitää kesäloman ennen äitiysloman alkua ja jäädä pois jo toukokuun alussa kun la on 13.7. :grin Meillä on kiertävä lomasysteemi ja nyt olis mun vuoro pitää omani alkukesästä muutenkin. On alkanut jo niin maistua puulta kun koko elämä on pelkkää työtä, ja jonkin sortin alimiehitys meillä. Elikkä laskin jo heti plussan jälkeen koska voi toivottavasti jäädä pois :hilarious: Miehenkin kesäloma olisi sopivasti la:n aikoihin, kaikki menisi niin nappiin jos vain menee.

Hehe, mäki katoin jo kelan laskureista, et millon voi jäädä pois, ja varmaan työnantaja pistää pitämään kesäloman, joten toukokuussa voi sanoa toivottavasti loman olevan kesälomaa pidempi
 
Kaveri toiselta puolelta Suomea soitti. Oli nähnyt unta, et oli yllättäen treffattu ja mä olin työntänyt lastenvaunuja. Sen verran oli ehditty peiton reunaa kääntää ennen unen loppumista, et oli näkynyt vauva vaaleanpunaisissa :love7laughing7 . Tuota kohti , nyt 5+2 :grin
 
Kaveri toiselta puolelta Suomea soitti. Oli nähnyt unta, et oli yllättäen treffattu ja mä olin työntänyt lastenvaunuja. Sen verran oli ehditty peiton reunaa kääntää ennen unen loppumista, et oli näkynyt vauva vaaleanpunaisissa :love7laughing7 . Tuota kohti , nyt 5+2 :grin
Haa! Sielläkin kaverit nähny raskaus ja sukupuoliunia. Munkin kaveri oli nähnyt musta raskausunta ja, et meille tulis poika:grin
 
Mä jostain keskustelusta otin nää itselle talteen. Eli digitestin hcg-arvojen rajat.

View attachment 96553

Mä en ymmärrä tätä taulukkoa ollenkaan. Mulla oli verestä hcg 2300 4+5 ja digi silloin 2-3.
Tein uuden digin 5+0 päivällä ja sain tuloksen 3+
Oon ytittäny tutkia että mikä se oikee arvo tolle 3+ on, kun ei oo millään voinu kahdessa päivässä nousta 20000. Jossain oli että sen saa kun on hcg 2500. Korjatkaa ja auttakaa mua tajuamaan o_O
 
Mä en ymmärrä tätä taulukkoa ollenkaan. Mulla oli verestä hcg 2300 4+5 ja digi silloin 2-3.
Tein uuden digin 5+0 päivällä ja sain tuloksen 3+
Oon ytittäny tutkia että mikä se oikee arvo tolle 3+ on, kun ei oo millään voinu kahdessa päivässä nousta 20000. Jossain oli että sen saa kun on hcg 2500. Korjatkaa ja auttakaa mua tajuamaan o_O

Olen ottanut ton taulukon yhdestä keskustelusta, kun etsin itse testien "herkkyyksiä" :bookworm: Voin siis hyvinkin olla väärässä ja jos jollain olisi ne oikeat tiedossa, niin mielelläni kans itse haluaisin tietää :)
 
Mä en ymmärrä tätä taulukkoa ollenkaan. Mulla oli verestä hcg 2300 4+5 ja digi silloin 2-3.
Tein uuden digin 5+0 päivällä ja sain tuloksen 3+
Oon ytittäny tutkia että mikä se oikee arvo tolle 3+ on, kun ei oo millään voinu kahdessa päivässä nousta 20000. Jossain oli että sen saa kun on hcg 2500. Korjatkaa ja auttakaa mua tajuamaan o_O

Auttaisiko tämä?
https://www.vau.fi/raskaus/hcg-hormonin-pitoisuudet-raskauden-aikana/
En ole aiheen asiantuntija, mutta minusta oli tuolla hyvin kerrottu.
 
Takaisin
Top