Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anteeks neidit olin saunaa lämmittämäs :wink Joo sen 24,95 makso meidänkin apteekissa ja hieman epäilen tota riittoisuutta kyllä. Ei toi purnukka niin pieni ollu mitä ajattelin, että on siinä kumminkin 150 milliä. Mutta jos pariin otteeseen hinkkaa tähän kasvavaan mahaan päivässä niin mahtaakohan pitkälle kestää :) Ja sisälsi tota oliivi öljyä, B5 provitamiinia ja glyseriiniä ja sitten centella asiatica uutetta joka on trooppisesta kasvista minkä pitäisi vähentää arpia ja lisätä kollageenin tuotantoa ja vahvistaa ihoa :) Lupaavalta se ainakin kuulostaa

Nou hätä, ei täällä niin hätähousuja olla! :D Kyllä toi sen verran hyvältä kuulostaa ja koska oon aina vannonu bebanthenin nimeen niin kyllä sitä yks purnukka pitää ainaski kokeilla! Ja kokeilemallahan se ainoostaan selviää et miten riittävä on. :)

Kyllä ihmiset siitä Bio Oilistakin sano että niin pieni purkki ja niin kallis. Olihan se pieni purnukka ja mitä nyt reilu kympin maksoi, mut tehos kyllä hyvin ja yllätyin siitä,että vaikka ohjeessa luki 2 kertaa päivässä niin laitoin vain muutamia kertoja tosiaan auttoi heti. En edes joka päivä laittanut peräkkäin vain aina silloin tällöin kuin muisti. Mut eikös se kaikes ole niin et laatu maksaa ja köyhäl ei oo varaa ostaa halpaa ? :) Eiköhän tämä bebancarekin nyt kannata koe ajaa :) Hieman alan olla mun navasta huolissaan kun on tuo koru tuossa et mikä sen kohtalo on :confused:

en halua valittaa,mut tänään on taas ihan paska mahapäivä...ensinnä kaikki supistaa,10min kävelyyn kauppaan sai meneen tupla-ajan ja imuroinnin jätin jo suosilla kesken...sitten järkyttävä ummetus ja sitten tää kyytiläinen päättää kääntyä niin,että potkii mua alas ja taakse.muutenkin inhoja noi sisäänpäinpotkut mut pakkoko sitä suolta on kenkiä.siis hyi hitto.

Heidi79, tänään ollut täälläkin sohvalla lepuutus päivä. Mihkään ei oo kyenny ja kaveri jyskyttää niin ihme nurkkiin ja jumiutuu mahaan että huoh ! Ja saa valittaa :)

Onks täällä useammallakin ummetusta ? Mun maha meinaan toimii just silloin kun sitä sattuu huvittaa... Ja sitä ei melkeen koskaan huvita..

Napakorusta ei oo kokemusta, mulla oli kyllä sellanen mut otin sen suosiolla veks kun aloin esikkoa oottaan, enkä oo sen koommin sitä kaipaillu.. Mutta sen sijaan ummetuksesta kyllä on! Ei oo mikään mukavin vaiva sekään.. :confused:
heidi, täällähän nimenomaan pitääkin valittaa, me vaan satuttiin vähäks aikaa suistuun raiteilta noihin rasvoihin.. :wink
Ei kyllä herkulta kuulosta sullakaan, mitä tuossakin nyt sit voi kuin yrittää vaan ottaa rauhallisesti.. o_O

No kun ihmetellä täytyy et ekan kanssa koru oli koko raskauden, mutta nyt on napa niin hiton ruman näkönen kun pois otin ultraa varten enkä varmaan uskalla takaisin laittaa :confused: Oon edellisen raskauden jälkeen kokeillu sitä Visibliniä ja se sai mahan taas kuntoon. Mut nyt ollaan jumissa kyllä niin pahasti. Ärsyttää oikein kun puhuttiin tossa kaverinkin kanssa sen vatsan toiminnasta ja itellä jumittaa taas pahemman kerran. Peräpukamia odottelen innolla o_O

åke kun sanoi tosta juomisesta niin mulla taas on päinvastoin. Järkyttävä jano koko ajan, mihinkään ei voi lähtee ilman vesipulloo tai hetken päästä ollaan jo janoon kuolemassa! Ja sen nimenomaan pitää olla kylmää vettä! Mutta kyllä sitten kusettaakin ja koko ajan vaan enemmän.. Mitä tulee kaurapuuroon rypsiöljyn kera niin en voi sanoo muuta kuin hyi hemmetti! :grin Puuro on sellanen safka mitä en oo ikinä oppinu syömään enkä edes pysty ilman kukomista! :D

Ou nou! Noita peräpukamia mä kammosin jo ekalla kerralla, mut onneks ei tullu ja todella toivon ettei tulis nytkään! Jaiikksss...:confused:

Mä en tiedä iltä tää teidän korvaan kuulostaa ku mun on vaan pakko taas kantaa sitä Coca colaa joka paikkaan. Joo tiedän ettei sitä sais juoda, mut en mä osaa vettäkään hörppiä :confused:

Pommiina, ei tääläkään uppoo kaurapuuro vaikka kuinka terveellistä oliskin :grin Ja voin sanoa ettei nuo pukamat ollut mukavia, mut onneks niihinkin hyvä lääke ja nopiasti menivät ohi :) Olis varmaa menny nopeemmin, mut en ihan heti tajunnu niitä:oops:

Huutelen täältä taustoilta, loistava ketju! :D Panacodista kun joku kyseli, itselleni loppuraskaudesta lääkäri kirjoitti reseptin niihin, mutta kertoi myös että jos on ottanut niitä ennen synnytystä niin pitää muistaa mainita, koska saattaa vaikuttaa vauvan hengittämiseen tms. Kuulemma se morfiini tekee sen. Ei mulla muuta, jatkakaa! :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Hymykuoppa, Itse en käynyt missään perhe valmennuksissa tai synnytys valmennuksissa esikoista odotellessa. Heti tuntui siltä ettei ole mun juttu ollenkaan. Enkä käynyt sairaalaam tutustumassa vaikka neuvolassa täti tuputti. Ja itse olin ihan tyytyväinen etten mennyt. Luultavasti ois vaan jännittänyt enemmän.

Ja tässä kun nyt valitellaan niin olis pitäny jättää sauna väliin. Selkään kyllä helpotti, mutta nyt tuli hillitön kutina, että unet jää varmaan taas välistä :sad001

Kyllä mäkin myönnän että tulee sen veden lisäks juotua myös limpsoja ja mehuja, nam! Mutta helvetti sentään niistä en suostu potemaan huonoo omatuntoo kuten muistakaan syömisistä, niin paskaa tää on et jotain nautintoo tässäkin touhussa pitää olla! :)

hymykuoppa, heh, joo siis mä en kans jaksa ollenkaa noit höpö juttuja et niistä pitäis muka ylpee olla! Mitä joskus luin et joku koitti tsempata arvista et nehän on kuin tiikerin raapaisuja! Haha! Joo vissiin! :grin Että täällä toinen arpien ja ajokoirankorvien vannoutunut vihaaja!

Minäkin pelkään niitä arpia, eikä minusta niissä roikkuvissa arpimahoissa ole mitään kaunista eikä niitä ainakaan tarvitse sitten esitellä (tai minä ainakaan en aio esitellä, eli myös hyvästit bikineille). Sanoin kyllä miehellekin jo ihan tosissani, että jos venyn ihan kaamean näköiseksi, niin aion mennä leikkauttamaan mahan takaisin ihmismäiseksi. Vaikka olisin sitten kuinka ulkonäkökeskeinen ja itseään hyväksymätön ämmä sen takia. Eiköhän se oma hyvä olo ole kuitenkin pääasia, eikä se että voi esitellä koko maailmalle kaameella mahalla että hei, mä sain joskus lapsen!

Joo en minä ainakaan vastusta niitä leikkauksia, jos vaan hynkkyy löytyy niin mikä ettei, sen verran karmeita ne arvet on. Mutta arvostan myös niitä ihmisiä jotka ilman huolia ja hyvillä mielin pystyvät niiden kanssa elään. Mutta näin "arpikonkarina" voin sanoo, että onneks siinä asiassa ei ole vaan kaksi ääripäätä, eli joko ei tule ollenkaan tai sitten tulee just sellanen karsee polvissa roikkuva arpikasa, vaan kuten esim.itellä niitä tuli jonkun verran tohon alavattaan ja kylkiin ja heti synnytyksen jälkeen oli tietenkin kauhuissani et ei helvetti, mikä toi arpinen röllykkä on!!?? ja et hyvästi kaunis normaali maha. Mutta kun aikaa kului niin tilanne ei ollutkaan enään niin paha! kuntoilemalla sen röllykän saa pois ja arvetkin haalistu niin olemattomaksi että loppupeleissä kehtasinkin sitten kuitenkin ne biksut heittää päälle! Koitin tässä nyt siis vain sanoa et kannattaa muistaa että tilanne ei välttämättä ole niin paha miltä se alkuun näyttää! Yksilöllistähän se toki tässäkin asiassa on.. :)

Åke, tervetuloo joukkoon. Just mietin, että lähtiskö röökille... :D
Tänään tulee Suomen peli!!! Don´t forget! Oi kun vois juoda kisakaljaa...

Mun mielestä elämä menee ihan hukkaan, jos esittää jotain muuta mitä on. Olkaa omia itsejänne naiset! Rohkeasti!

Tässä hei mitä lainsäädäntö sanoo steriloinnista:
Suomessa ihmisen sterilointia säädellään lailla (1970/283). Sterilisaatiota hakevan tulee täyttää jokin seuraavista kriteereistä:

1. hän on synnyttänyt kolme lasta tai hänellä on yksin tai aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta;
  2. hän on täyttänyt kolmekymmentä vuotta;
  3. raskaus vaarantaisi hänen henkensä tai terveytensä;
  4. hänen mahdollisuutensa muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot;
  5. on syytä otaksua, että hänen jälkeläisillään olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika;
  6. hänen sairautensa tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaa hänen kykyään hoitaa lapsia;
  7. hän pysyvästi kokee kuuluvansa vastakkaiseen sukupuoleen ja elää tämän sukupuolen mukaisessa roolissa.[6]
Sterilisaatio voidaan suorittaa:

1 ja 2 kohdassa tarkoitetussa tapauksessa steriloimisen suorittavan lääkärin päätöksellä;

3 ja 4 kohdassa tarkoitetussa tapauksessa kahden lääkärin päätöksellä;

5 ja 6 kohdassa tarkoitetussa tapauksessa terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen, eli nykyisen Valviran luvalla;

7 kohdassa tarkoitetussa tapauksessa kahden lääkärin päätöksellä.

Alle 18-vuotiasta ei saa steriloida, jolleivät erittäin painavat syyt puolla toimenpidettä.

Sterilisaatioon ei vaadita puolison suostumusta. Mikäli hakija on avioliitossa, pariskunnalle järjestetään tarvittaessa yhteinen neuvontatilaisuus ja selvitettävä, kumman steriloiminen on tarkoituksenmukaisempaa.

Takaisin