Olen kans yleensä melko "kova suustani", mutta raskauden myötä olen huomannut, että on vain helpompi sanoa utelijoille, että kaikki on hyvin/ihanaa on olla raskaana, kuin että selittäisin miksi ajattelen toisella tavalla kuin yleensä oletetaan. Muutamille olen kertonut oikean mielipiteeni raskaana olemisesta ja ei ne kommentit kovin kivoja ole olleet. Lähinnä vähätteleviä, mutta myös niitä kommentteja on kuullut, että ei sais valittaa kun on ylipäätään onnistunut raskaaksi tulemaan. Eli mieluummin kerron mahdollisimman vähän jolloin ei tarvitse kokea syyllisyyttä/pahoittaa mieltään muiden kommenteista. On tässä muutenkin rankkaa ilman psyykkistä kuormitusta ystävien/tuttujen taholta.
Nostan kyllä hattua niille jotka kestää asiasta avoimesti puhua ja etenkin, että kestää ne kommentit ja pahat katseet mitä varmasti jossain määrin tulee! Voimia meille kaikille .
Nostan kyllä hattua niille jotka kestää asiasta avoimesti puhua ja etenkin, että kestää ne kommentit ja pahat katseet mitä varmasti jossain määrin tulee! Voimia meille kaikille .