Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen kans yleensä melko "kova suustani", mutta raskauden myötä olen huomannut, että on vain helpompi sanoa utelijoille, että kaikki on hyvin/ihanaa on olla raskaana, kuin että selittäisin miksi ajattelen toisella tavalla kuin yleensä oletetaan. Muutamille olen kertonut oikean mielipiteeni raskaana olemisesta ja ei ne kommentit kovin kivoja ole olleet. Lähinnä vähätteleviä, mutta myös niitä kommentteja on kuullut, että ei sais valittaa kun on ylipäätään onnistunut raskaaksi tulemaan. Eli mieluummin kerron mahdollisimman vähän jolloin ei tarvitse kokea syyllisyyttä/pahoittaa mieltään muiden kommenteista. On tässä muutenkin rankkaa ilman psyykkistä kuormitusta ystävien/tuttujen taholta.

Nostan kyllä hattua niille jotka kestää asiasta avoimesti puhua ja etenkin, että kestää ne kommentit ja pahat katseet mitä varmasti jossain määrin tulee! Voimia meille kaikille :thumleft.

Pommiina, kyllä ne munkin vanhemmat oli ihan kauhuissaan koko mun raskaus ajan ja tuntuu että ne kontrolli friikit ei vieläkään lakkaa huolehtimasta :D Mutta on niin ihana kuulla kaikilta mummoilta kuinka hieno poika meillä on ja kuinka hyvin sitä hoidetaan. Vaikka meillä oli mieheni kanssa aika rankka vaihe ja jäin pojan kansa kaksin 2 kk niin taisteltu on sen eteen et lapsella on hyvä olla. Nyt on kyllä taas perhe koossa ja asiat hyvin paitsi tää mun kipuilu nyt hieman rassaa elämää enemmän. :) Tuntuu vaan, että oon jokseenkin pikku vanha kun en ymmärrä tätä joka viikonlopun biletystä ja juomisen hehkua. Musta on kiva olla perheen kanssa kotona ja nauttia yhteisistä asioista. Se nyt onkin ollut muille suuri ongelma kun olen niin erinlainen ollut aina. Ja rehellisesti voin myöntää että muutaman tupakin olen salaa ahdinkoon aina välillä sauhutellut. Hankalaa se on olla ilman kun mies haisee aamusta iltaan röökille ja aamu kahvin kanssa vaan pitäis olla se aamu rööki ! ;)

Katzz, ymmärrän kyllä sunkin kantas, mä kun olen muutenkin sellainen etten järin helposti pahoita mieltäni vaan niin sanotusti "pamautan takasin päin näköö" vaikka ei ehkä aina niin tarvitsisikaan, niin halusin kuulla teitin muidenkin pointteja asiaan. :)

CranberryLips, Se on hienoa kuulla että kaikesta huolimatta saitte asiat kuntoon! Sanoo täällä siis uusperheellinen, jolla ero esikoisen isästä oli kyllä ihan väistämätön. Ja miksi ihmeessä sitä pitäisi rampata bilettämässä jos ei vaan yksinkertaisesti huvita, vältytpähän ainakin rapuloilta! :grin Itse tykkään silloin tällöin nollata ja vetää pään täyteen niin sanotusti! Ja siihenkin mulla riittää ihan vaan hyvä porukka vaikka jossain mökillä, ei noi baarit jaksa niin kiinnostaa.. Eikä kyllä muutenkaan mikään jokaviikonloppunen biletys. Oon kyl sun kans samaa mieltä et kyllä se vaan onrentouttavampaa nauttia siitä kotona olemisesta kun viettää yks päivä vknlopusta oksentaen, hyi.. :D
Ja mitä tohon röökiiin tulee, niin kyllä täällä on muutkin ratkennu, mutta kova on vastustus sitä pahaa vastaan kuiteskin ja koitetaan siitä pitää kii! :)

Pommiina, No kyllä tässä hieman jännittää kuinka asiat sujuu kun uusi tulokaskin tuo varmaan haastetta myös parisuhteeseen. Mut eiköhän yhdessä selvitä kaikesta ja jos ei selvitä niin onhan se elämä edessä yksinkin. Kyllä mäkin tykkään välillä nollata pään ja kunnolla. Mut on se krapula sen verta hirveä etten joka viikonloppu jaksaisi. Osa ystävistäni ovat menossa perjantaina ja lauantaina joka ikinen viikko. Sitä en vaan käsitä, että kuinka jaksaa ja rahat riittävät. :confused: Ja itse sain oksentamisesta ainakin tarpeeksi kun esikoista odotellessa oksensin 3 kk :grin Itselle tulee vaan aina surku olo kun erehtyy tupakalla käymään. Mutta niin vähän olen polttanut, että toivon ettei se haitaksi ole. Esimieheni poltti samaan aikaan kun lapsia ooteltiin niin kyl mun se vähäsen teki pahaa kun toinen veti kaksin käsin..

Åke, mulla ei oo ees kovin iso maha ja en kehtais missää näyttää. Rinnoista kärsin kamalasti ku kipiät ja kutiavat. On vain sellanen olo ettei kotonakaan kehtais olla ilman paitaa. Ja ensimmäisen kanssa olin niin tuskissani tupakoinnin lopetuksesta, että ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Enkä tosiaan arvostele jos on pakko polttaa niin sitten vain polttaa. Mut itseä se vaan jotenkin hassusti surettaa ja sattuu. Ja viime saunan jälkeen oli pakko käydä pihalla tuulettumassa ja polttaa. Poden siitä tupakista sitten monta päivää pahaa mieltä, mut kun se olo tulee niin se vaan tulee. Mutta taistellaan yhdessä ! :) Ja täältä saa tukea aina kuin tarvii.

Mieli kans hinkuis kovasti taas uimaan, mut pahasti näyttää siltä et se kylpylä reissu jäi tän raskauden viimeseks, sen verran ahdistava kokemus oli vaikka kuinka koitti ajatella et hittoako väliä.. Jossain ketjussa luin kun väki puhui kuinka raskaus on aina kaunista ja mahat kunniaan jne. Niin täytyy kyl sanoo et mä en kertakaikkiaan saa raskaudesta kaunista tekemälläkään! Mutta toisaalta tässä saa hyvää puhtia ja malttaa tuskin oottaa et pääsee reenaan ittensä kuntoon sit kun ipana on pihalla!
Joo kyllä se repsahdus aina pahaa tekee, ja se on hyvä vaa! Kerran oon repsahtanu ja toivotaan et siihen jää! Kyllä me tästä jollain ilveellä selvitään sinne loppuun asti, joko pienten repsahduksien kanssa tai ilman ja mieluiten tietenkin ilman! :)

Hei ihan vinkkinä sanon et jos niitä arpia edes erehtyy tulemaan niin mulla ainakin ne muutamat mitkä tuli reisiin turvotuksen takia niin katosivat tosi hyvin Bio Oilin avulla. Muutamilla kerroilla ihan kun hieroin suihkun jälkeen niin hävisivät melkeen olemattomiin. Minulla siis ainakin auttoi :) Itselle kans tuo rasvaus aika pakkomielteistä :)

Niin minäki kovasti rasvailin esikoista oottaessa, mutta komeesti ne arvet tossa alavattassa killuu.. On vissii sekin niin yksilöllistä et tuleeko niitä vai ei.. Meinasin siitä huolimatta tässäkin raskaudessa rasvailla vaikkei järin vahvaa uskoo siihen hommaan ookkaan. o_O

Mäkin mietin että auttaako mitään. Jos iskee samat vesikello reidet niin tuskin saa apua enää rasvasta. Mutta eikö nää arvetkin vaan kuulu tähän ihanuuteen ? Ja se on niin siitä ihon venyvyydest kii ettei oikein voi tietää tuleeko vai eikö. Onkos muuten kukaan ostanut sitä bebanthenin uutta vauva masu rasvaa ? :)

Takaisin