Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heh, joo no tuskinpa kukaan lulee että se synnytys on aina kun leffoissa! :D Haa, keksinpäs yhen hyvän kokemuksen, se oli joku lääke mitä sain, kipuihin ei auttanu mut sai ees pään sekasin! En esim. jälkeenpäin muista soittaneeni isälleni ja hoitajatki oli kuulemma naureskellu ku meinasin kävellä seiniä päiten! Se oli hyvää kamaa, sitä haluun uudestaa! :p Harmitti ku en viittiny ilokaasuu kokeilla kun oksensin koko ajan..
Cranberry, aika jännä, mut toisaalta ei sitä aina mitään erityistä syytä tarvita. Onhan se toinenkin kerta uus kokemus kun taatusti on taas sit erilainen. Mä en oo kyl aatellu ees sitä pelkopolia tai mitään, jos sit h-hetkellä iskee joku pakokauhu niin eiköhän ne mut jotenkin teilaa et saadaa muksu pihalle.. :grin Voi hitto et oon kade, säkin jo noin pitkällä!

Mulle taas ku koittivat sitä naamariin tunkee ni iski vaan siitä paniikki. En pystyny sitä laittaa naamalle. Jotenkin ahdisti se :confused: Ja todellakin ihmetyttää miks niin kauhiat kauhu kuvat tullu et vaikka tossa ekassakin oli ongelmaa ni ei mitää ahistusta ollu sen jälkee et kaikille sanoin et oli ihan kohtuu hyvä kokemus. Nyt taas tuntuu etten varmasti mene synnyttämään. Ja olis kiva jos noi lekuritkin ottais asian vakavissaan ettei just sit h-hetkel iske mikää sekoominen :sad001 Kova lisä stressi on iskenyt noiden lääkärien takii kun mitää otetta ei kehenkää saa vaikka viime ultrassakin olin itku kurkussa melkeen koko ajan :sad001 Ja tuntuupa siltä et toi ukkokin on sil asenteel et hyvin kaikki menee vaikka oon sillekki koittanu sanoo et oon ihan kauhuissani. Eipä se nyt oloo helpota vaik muut toitottaa vieres et hyvin menee jos itellä on sisäl koko ajan pieni pako kauhu o_O

Heidi, et oo ainut kuka tihkuu maitoa. Mä oon vuotanu jo pitkään ja ukko ihmettelee miks mua ei innosta mikää tissien hiplailu. Hei haloo olo on juuri niin kuin lehmällä. Plus nää huonot läpät maitopusseista ei lisää minkään näköstä innostusta... :mad:

hymykuoppa, Karmeeta tollanenkin! Mut onneks sul ei oo enää pitkä aika siihen arvioon niin ehkä siellä saat helpotusta asiaan! Ja tostakin kannattaa puhua jollet oo jo puhunut..

Cranberry, Teil on kyl siel ihan ihme sakkia hoitoväkenä! Niille pitäs sanoo suorat sanat! :mad: Ja joo tiedän kyl kuinka ärsyttävää toi "kaikki menee hyvin" "Älä syotta jännitä" voi vaan olla! ja oli asia sitten mikä hyvään niin sellanen ottaa päähän kun ei oteta tosissaan ja yritetä ees ymmärtää.. Muistan sillon ku mul ne liitoskivut iski ja valitin siitä hoitajalle moneen otteeseen niin toinen vaa hymähteli ja kyllä se siitä helpottaa! Sillä hetkellä kyl teki mieli kuristaa se eukko ja huutaa et etkö sä ny prkl tajua et mua sattuu!! Oli sen hoitajan onni etten pystyny nouseen sängystä.. :grin

Tämäkin viime lääkäri vaan kysyi et oonko koitanut laihduttaa !! Olen joka lääkärille sanonut että herran jumala en. Mut joka vitun kerta sitä kysytään. Neuvola tätikin uhkas lähetteellä äitipolille jos paino ei ala nousemaan. No mitä ihmettä tehdä jos syön ihan saman verran kuin ennenkin ja paino vain lähti laskuun raskauden alussa. Laihduin 15 kg ja nyt noussut vasta kilon verran. :confused: Edellinen raskaus toi 17 kg lisää. Nyt paino vain tippunut. Ja olen ihan itsekkin ymmälläni että miksi :confused: Mies vahtaa mitä syön ja kuinka usein. Olo on välillä kuin pikku lapsella. Samoja määriä syön kuin ennenkin. Ei kai mun pidä vetää 10 lautasta ruokaa päivässä että tulis neuvola tädin iloks kiloja lisää ? Maha on kumminkin kasvanut ja vauva. Eikös se ole tärkein eikä kilojen määrä ? o_O Ja en tiedä millä kohta kaikkia paukutan et ymmärtävät mun oikeet huolet eikä kiinnitä huomioo tohon painoon. Ja edelleenkin oon huolissani kovista maha ja selkä kivuista, mutta niissähän mitään outoa ei ollutkaan !! :mad: Saiskohan noita lääkäreitä vaihdettua jollakin tapaa ?

No luulis nyt et tärkeintä on nimenomaan juurikin se et vauva kasvaa normaalisti! Sit ymmärtäsin huolen painosta jos näin ei olis. Tosi kiva kun toiset jankuttaa eikä usko vaikka sanoo mitä.. Mut se siin varmaan just onkin kun valitettavasti on niitäkin ihmisiä jotka varta vasten laihduttaa, niinkun siin ohjelmaskin mistä tuol aiemmin puhuin ku se yks ihan näännytti itteensä.. o_O Ärsyttävää kyllä!! EI se kuule taida muu kun vaa paukuttaa ja sanoo et koht lähtee väki vaihtoon jollette rupee kuuntelee! :D

Siis varmasti on niitä laihduttajiakin, mut mun painon lasku ei tosiaan oo sitä. Äiti tossa just kyseli et voisko johtua reumasta ku oon niin kamalasti kutistunut :confused: Mutta omalle reuma lääkärillekkin pääsen vasta 3 viikon pästä ja todellakin toivon, että se ottaa selkoa tosta mun selästä ja näistä muistakin kolotuksista. Sielä ainakin olen ennen saanut hyvää palvelua. Ja täällä tuppukylässä taitaa noilla kaikilla neuvola tädeillä viirata ja pahasti ! :mad: Ukon siis jätän ens kerralla kotio et voin rauhassa huutaa neuvolassa :grin Sama viimeks ku pissa testiä menin tekemään niin kysy et kai pesin paikat kunnolla vaik testissä ei siis mitään outoa ollut. Oli vain pakko tokaista siihen et oon jo niin monta vuotta pissannut purkkiin et sen kyllä osaan vaikka silmät kiinni. Tuntuu et välillä pitävät ihan tyhminä...

Niin joo, no toivotaan et edes se reumalääkäri sais vähän tolkkua noihin! Harmi vaan et joudut viel 3viikkoo oottaan.. Heh, joo ukkoo ei siel tartteta toppuutteleen et saat rauhassa lataa kaiken oikee sydämes kyllyydestä! :grin Mutta mitä sä täs ny oot kertonu niin en yhtään ihmettele et pinnaa kiristää ja samaa mieltä kyl oon ettei siel sun neuvolas kyllä olla ihan kärryillä!

voi kuule tiedän tunteen.. Sit mä en käsitä kun tonne jumppaan ja salille lähen aina ihan into piukeena ja virtaa riittää, tänäänkin vedin kaks jumppaa putkeen, mut auta armias ku pitäs kotona jotain tehä niin sit onkin muka niin helkutin poikki että ei toivookaa et tekis mitää, ja kun ei yksinkertasesti kiinnosta!! Tääkin viikko pitäny joka päivä siivota kämppä kondikseen niin paskat... Oikeen hävettää aina ku ukko tulee töistä enkä oo TAASKAAN saanu mitään aikaseks, laiskamato..

P.S Jos haluut lisää ärsykettä niin kato supernannya töllöstä, jumankauta et ottaa hermoon ku vanhemmat ei saa noita kauhukakaroita kuriin!! :D

No mulla nyt taas ollu hirvee kodin laitto vimma kun täs remontti kohtees tosiaa asuttu jo vuoden päivät ja mitää ei millekkää tapahu. Mut tuntuupa kaikki touhotus turhalta kun eipä kukaan täällä arvosta jos jotain tapahtuu :confused: Itteä vaan alkanu ahistaa kaikki rempallaan olevat asiat ku makaa kotona päivästä toiseen. Ja nää ukon ilta viikot on aika rankkoja itelle ku se on töissä 15-23. Mitää ei kerkii puhuu eikä yhes tekee ku haluis sitä aamusta vähän lepäilläkkin. Ja tänäänkin olis sillee ollu aika, mut tulipa hillitön sota tosta patteri asiasta niin jäipä sitten vähäiseksi kaikki höpinät. Ja ukko ihmettelee miks mun pinnaa välil kiristää... Ja tosiaan onhan mulla noita kavereita, mut niilläkin työt ja ukot niin ei ne joka päivä voi täällä käydä moikkailemassa ja pitämäs seuraa. Pitäis varmaa itekki alkaa jotain jumppailemaan. Oon vaa vähä huono lähtee mihkää ja mihis toi muksu sit taas:confused:

Ehkä siel jumpas on mukavampi purkaa energiaa ku sen imurin kanssa :grin Ja supernanny on kyl yli hyvä :D

Ai niin ku teilki on sellast hässäkkää siel. Meil kans alakerras meneilään lattiaremppa joten seki vähän vaikuttaa innokkuuteen kun paskaa kulkeutuu tänne ylös joka tapaukses.. Joo kyl se jumppa kummasti kohottaa mieltä ja on paljo kivempaa ku imurointi! Meil on tuol salilla sellanen lapsiparkki mihin saa muksun jumpan tai salin ajaks hoitoon, ja mulla on näin joka toinen viikko yksinoloo päivät kun likkakin on isällään.. Tai noh, enhän mä ny ihan yksin oo, onhan mulla kaikki noi meijän karvakamut kaverina, muut niitten kans toi keskustelu kun tuppaa oleen vähän yks puolista.. :grin

No jos tykkää kattella röökin värjäämiä seiniä niin mikäs siinä :D Hirvee homma ollu et jotain edes saatu kasaan. Ja tosiaan olohuoneessakin ollut vanhat "taulut" seinillä ties kuinka pitkään kun kusen keltasis seinis näkyy viel vanhojen tavaroiden paikat. Et yks ilta sit meni hermo ja maalailin tän kipeen selän kans ku enää ei vaa kestä kattoo. Vähän aikaa sit saatiin vasta vaatekaapit. Ja suurin osa kamoist viel pahvilaatikos. Pojan huone onneks saatu pikku hiljaa kasaan, mut maalia sekin tarvis viel. Kaikki listat ja yläkerran sisä ovet puuttuu, et makkarinkin ovi on vaa hätäsee lakanast tehty verho. Niin pieni hulluus iskee täällä ! :mad: Ja tosiaan ukolta ei tullu mitään positiivista vaik hirveellä vaivalla maalailin... :confused:

Mullekki joku karvanen vauva tänne :) Äiti tosin sanoi koira haaveesta et hoida ne karvattomat ensin :grin

Hymykuoppa, meilläkin isukki hoitaa masulle puhimisen. Itse saatan joskus murahtaa et pitääkö oikeesti jos se potkii johkin hyvin epämukavaan paikkaan. Ja musta tuntuu et tää mun tapaus suuttuu mulle välillä jos asento ei häntä miellytä ja sit vasta alkaa riehuminen:confused: En mäkään jotenkin osaa vaikka vauvalle pitäis lukeeja laulaa

Cranberry,Jessus, no kyl teillä siel hommaa riittää! Kyl nostan hattua sulle, mä oon jo ihan hiilenä yhen lattian kans, ni puhumattakaan röökin värjäämistä seinistä! :D

Meil olis tääl 7 kappaletta karvasia vauvoja ja koot vaihtelee hiirestä Landseeriin ( eli hyvin isoon koiraan ) :grin

Hahah! Mä en vois kuvitellakaan että tästä ny laulaa luikauttasin mahalle jonkun biisin! En siis osaa puhua sille, ja kyllä se varmasti kuulee mun ääneni ihan kyllästymiseen saakka! :wink Joten täällä kans isä puhuu sille ja tyttökin välillä toivottaa hyvät yöt mikä on kyl aika hellyyttävää. Ite saatan joskus herjalla jotain sille puhuu, mut en nyt sillain et lähtisin esim. yksinäni sille jutusteleen. Mä tykkään yleensä et toinen vastaakin ja mielellään jotenkin muuten ku potkasemalla! :D

Takaisin