Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Corollamyyntiin, mulle on kyllä suositeltu neuvolasta tota uimista, mutta enhän mä tällasena pullerona kehtaa näyttäytyä niin vähissä vaatteissa! Mieluummin mökötän kotona ja lihon vaan lisää. Tosi monet sitä tuntuu kuitenkin tässä raskausaikana harrastavan, koska vedessä liikkuessa maha ei paina eikä kuulemma oo kipuja. Mutta ei se vaan oo mun juttu mennä pyörimään mihinkään julkiselle paikalle näiden raskausläskien kanssa.

Mulla nyt ei sietämättömiä kipuja ole, mutta oon haaveillut kyllä uimisesta. Mua ei ehkä niinkään ujostuta ulkonäköni (kerrankos sitä virtahevolta näyttää) mutta ei aavistustakaan mistä sais uikkarin tällaselle kropalle. Lisäksi nyt alkaa jo jännittää vähän että jos ne vedet menee, oishan se vähän ällöä ruikata ne johonkin uimahallin altaaseen :oops: Saako limatulpan irrottua enää uidakaan? Varmuutta mulla ei asiasta oo mutta epäilen että se on tossa kertana parina tullu ulos. Vaikeaa tosiaan sanoa varmaksi, ei mua noita eritteitä muutenkaan kiinnosta niin tarkoin syynätä.

Corolla, mä luulen että meillä on vielä toinen kerta edessä tätä "siunattua" tilaa. Molemmat haluttais sisko tai veli tälle esikoiselle jossain vaiheessa, ja mies jaksais epäilemättä kärsivällisenä ihmisenä mun väninät toistamiseenkin, mutta mun tulevaisuudensuunnitelmiin se raskaus ei vaan oikeen istu. Lapset kyllä, raskaus ei. Rusinat pullasta, täytteet mustikkapiirakasta ja se keltanen vaniljamönjä pormestarinpitkosta :smiley-angelic002
Mutta kyllä se varmaan on pakko kun ei ne haikaratkaan niitä vauvoja näköjään tuo. Sen verran ikäeroa näille lapsille tulee että ehtii unohtaa millasta on olla raskaana että kykenee uudelleen. Vähänkö ois ollu kätevää jos ois tullu kerralla kaks!

Voi että, kyllä omat vitutukset tuntuu pieniltä kun lukee teijän muiden kipuiluja! Itellä kun ei ole onneks mitään suurempia kipuja ollu eikä toivon mukaan tulekaan.. Huhhuh, ei voi muuta kun toivottaa jaksamisia teille!
heidi, sullakin tilanne tosi inhottava, että en yhtään ihmettele et ottaa päähän! Jos itellä olis sama tilanne niin olisin raivohulluna akkana varmaan repiny jo ukolta pään irti, kun välillä se käy mielessä paljon pienemmästäkin!! :grin

Kattoko porukka tääl eilen sen raskaana ja rappiolla?? Oli kyl hyvä, tykkäsin! Rajuja juttuja, siis hitto mua eniten otti päähän se kaksosia oottava tyttö, näännyttää ny itteensä ja vauvoja jotta ei vaa lihois, karseeta. Ja siis yhtenä päivänä oli syöny yhen paahtoleivän ja siit kaks päivää syömättä mitään!! Helvetti mä olisin ton kolmen päivän aikana jo kuollu nälkään!!

hymykuoppa, kerran täällä vaan eletään! Unohda muiden mielipiteet ja katseet ja tee olosi mukavaksi! Tää on käsky :)
Pippuri, jos lähelläsi on esim. Prisma, niin siellä on kyllä niin laaja skaala uikkareita, että löytyy varmasti kokoja ja saahan niitä näistä verkkokaupoistakin, esim. cellbes, ellos jne.
Pommiina, se on kyl hyvä ohjelma tässä tilassa oleville :) Saa laajentaa käsitystää muidenkin raskauksista :D Jos mikään muu ei oo varma, niin mä ainakin kökötän joka keskiviikko klo 15 tölsyn eessä :)

Corolla, eihän se koosta ookaan kiinni vaan muodosta. Jos ostan jonkun xl-uikkarin niin mahan kohdaltahan se voi olla jees, mutta sitten näkyy tissit ja perse kun on niin lörppä :taunt005 En oo tosin kauheen monesta paikkaa kattonu, että jos äitiysmallisia olis.

Mä havahduin siihen raskaana ja rappiolla -ohjelmaan vasta illalla, että tänäänhän on keskiviikko, eikös se kello 21 tule niin sitten kun ohjelmatiedoissa ei näkyny tulin lunttaa täältä ja hitto se oliki ollu iltapäiväkolmelta! Toisaalta en tiiä kestääkö kattoo jos siellä pahoinpidellään sikiöitä alkoholin ja mamareksian muodossa... Tuun aina vihaseks siitä jos ihmiset jotka ei pysty ees itsestään huolehtimaan alkaa lisääntyä.

Mun on pakko alkaa ottaa apua vastaan ton koiranhoidossa. Tänään on liikkuminen käytännössä mahdotonta. Muuten ei satu mihinkään mutta kun nousen ja kävelen ni lantiossa tajunnanräjäyttävä kipu. Heitin koiran pihalle jotta tekis tarpeensa mutta se ääliö joko kököttää paikallaan ja tuijottaa että lähetään lenkille, tai asettautuu lähtökuoppiin ja tuijottaa uhmaavasti: mä lähen panee kaikki lähiseudun nartut tiineeks jos et tuu mun kans tänne. En tiiä mitä helvettiä teen, sisällä toi koira vaan itkee ja mua ahdistaa kun se itkee. Jos vähän parasetamolia vaikka että pääsis taapertaa hihnalenkille.

Corolla, Mulle ei oo ainakaan määrätty kuin grammasta panadolia, mutta mulla taas vaikeuttaa kun on entuudestaan lääkkeitä minkä kanssa kaikki ei sovi. Eli sopivaa lääkettä mistä olisi apua tuskin edes löytyy.

Onko muuten kellään mitään käsitystä siitä, että voiko piuhat saada poikki nuoresta iästä huolimatta ? Toisilta olen kuullut etteivät lääkärit suostu jos on liian nuori. Mä en ainakaan tule näitä naperoita lisää haluumaan. En kestäis tätä kolmatta kertaa.

Pippuri, kamalaa ettet edes pääse koiran kanssa enää ulkoilemaan ! Voimia ja jaksamisia sulle ! <3
Itseä itkettää melkeen joka päivä kun esikoinen haluaa leikkiä ja ei voi vain sanoa et hei äiti ei jaksa tulla sinne lattialle kun ei meinaa enää ylös päästä.

Ja itse en uskalla mitään raskaus ohjelmia katsella. Ahistaa ja pelottaa muutenkin tarpeeksi paljon :(

Toi ohjelma on näköjään katottavissa Ruudun kautta netistä. Ei toi niin paha olekaan, nyt kun tutustu tohon. Siis ajatuksena on puuttua niiden tilanteeseen ja auttaa, eikä pelkästään kauhistella, se on hyvä juttu. Jotenkin noita oli helpompi ymmärtää kun kuunteli niiden ajatuksia. Tosin siitä naisesta joka luuli että tupakointi on sikiölle terveellistä, tuli vähän vaikutelma että se on joku koulupudokas tai vähän yksinkertainen. Eihän kukaan voi oikeasti niin luulla??? Kyllä mä tiedän että lopettaminen voi olla tosi vaikeaa ja että se on ihan kamalaa, mutta en oo koskaan kuullut aikuisesta ihmisestä joka luulis raskausajan tupakoinnin olevan hyvä juttu. Tiedän joitain raskauden aikana tupakoineita, eikä kukaan heistä ole hyvillä mielin polttanut ja jokainen on yrittänyt ihan täysillä päästä eroon.

Cranberry, en ole varma, mutta mun käsittääkseni se ikäraja on ehdoton tossa piuhat poikki-asiassa. Elämäntilanteet kun muuttuu, parisuhde- ja perhetilanteet muuttuu jne. Ainoa peruste on kai terveyssyyt jolla voi saada aikaistetun toimenpiteen, eli käytännössä se että seuraava raskaus tarkottais hengenlähtöä, mikä on erittäin harvinaista. Peruuttamaton toimenpide kun on niin heppoisin perustein sitä ei saa. Kun muitakin ehkäisykeinoja on. Tosin ihmetyttää että vielä tänäkin päivänä noi ehkäsyt rajoittuu käytännössä hormonaalisiin ja kortsuun, ainut poikkeus kuparikierukka, mutta jos se ei sovi niin mitäs sitten...

Voi saada nuorempanakin jos muu ehkäisy ei sovi. Sinällään miusta tää on sellainen asia joka pitäis olla saatavilla kaikille. Itse kuitenkin ihminen myös sen piuhojen katkaisun seuraukset sitten kantaa, vähän turhaa holhousta "pakottaa" ihminen esim. epävarmempaan hormonaaliseen ehkäisyyn yli vuosikymmeneksi ennen katkaisua jos on alusta asti varma, ettei ikinä koskaan milloinkaan lapsia halua.

Pippuri, Siis joo mua kans huvitti siinä se tupakoitsija, tuli sellanen et ihan oikeesti sä et voi olla tosissas, ja toinen vaan kirkkain silmin selittää kuinka hän on aina kuvitellu sen olevan hyväks.. Jos ihmisellä on kaikki muumit laaksossa niin ei se voi ajatella noin kun tietää tasan tarkkaan et tupakka ei oo hyväks itellekkään niin miten ihmeessä se voi olla vauvalle, huhhuh.. :D Mutta kyl on mielenkiinnolla alettava seuraan sarjaa!

Kiitos CranberryLips, näin todella toivon! Mulla sama juttu, että haluis vain itsekseen odotella vauvaa saapuvaksi. En todella kuuluttele raskauttani kaikille. Sain loukkaantuneita ystäviä useammankin aikaiseksi kun en vain halunnu heti plussattuani heille asiaa infota…kaikki eivät vieläkään tiedä. Ei ole oikeestaan mitään syytä miksi en kerro, kaikki ollu vaan niin hankalaa ettei jaksa puhua siitä jokaiselle. Enkä varsinkaan jaksa kuunnella niitä onnen hehkutuksia!! Plaah!

Vauvasta olen todella onnellinen ja innoissani mutta kunpa ei tarvis olla raskaana!! Tai ei ainakaan tarvis esittää nauttivansa tästä olotilasta!

corollamyyntiin, panacodia en ole kokeillut. Kipujen kanssa olen pärjännyt ihan para-tabsin voimalla. Vedessä lilluminen auttaa myös, samoin lämpimpän suihkun alla hengailu. Suosittelen! Jumppapallosta on myös tullut korvaamaton apu. Se onkin jokapäiväisellä käytöllä.

MIksi ihmeessä te naiset esitätte nauttivanne raskaudestanne, miksi ette vain suoraan sano hehkuttajille että tää raskaana olo on suoraansanottuna syvältä vaikka vauva iloinen asia onkin.. Jos joku ulkopuolinen siitä alkaa jotain mussuttamaan niin mussuttakoot keskenään, kyllä teillä on ihan täydet oikeudet inhota raskautta ja sen tuomia ärsyttäviä oireita, eikä siinä ole kellään muulla mitään sanomista. Vahvasti olen tätä mieltä! :) Mun kaikki läheiseni tietää tasan tarkkaan mitä mieltä tästä hommasta olen vaikka vauvaa odotankin innolla, ja siksi he eivät siis mitenkään korosta tai hehkuta asiaa, eivätkä jatkuvasti soittele into piukeena ja kysele kaikkee, kun me soitellaan tai nähdään, niin jauhetaan paskaa ihan niinkun normaalisti ja käydään läpi uusimmat juorut.. :D Saattavat he kerran kysyä että miten oon voinut ja se on ihan hyväksyttävää.. Yks päivä juuri soitti kaverini joka oli kuullut raskaudesta ja halusi onnitella, kiitin tietenkin ja sanoin että tosi tervetullut on ipana, mutta kyllä tää raskaana oleminen on perseestä! Eikä siinä sen kummempia, kaveri ymmärsi kyllä ja vaikkei olisi ymmärtänytkään niin se olisi sitten ollut hänen henkilökohtainen helvettinsä.. :grin

Niin siis kun mulle ei mitkään ehkäisy keinot oikein sovi lääkkeiden takia ja ainoat vaihto ehdot ovat se käteen laitettava kapseli ja hormoni kierukka. Mutta nekin ovat vähän kiikun kaakun, että toimivatko. Enkä miellään haluaisi edes kokeilla jos sitten tulisikin raskaaksi ja eihän näiden ehkäisy keinojen kanssa raskaus ole kovin hyvä juttu. Ja lääkäri ei suositellut kupari kierukkaakaan ja nekään ei välttämättä pysy paikoillaan. Plus kun luin tosta hormonikierukasta mitä mulle niin suositeltiin sielä luki monessa kohtaa epävarmuutta mun lääkkeiden kanssa. Uskaltaako sellaista oikeesti edes kokeilla ?

Elmiina, olen niin samaa mieltä tuosta asiasta. Vaikka piuhat poikki on hyvin lopullinen päätös, mutta eikö jokaisella kumminkin ole oikeus päättää omasta kehostaan. Ja sekin jos lääkäri sanoo jo nyt ettei niitä kannata enää 30 vuotiaana väännellä, et on hyvä kun nuorena nyt teen niin miksi ihmeessä mun kannattaa kärvistellä kaikkien ehkäisy keinojen kanssa jos mikään ei sitten kunnolla sovikaan ?

Pommiina, mua kohtaan ainakin ollaan käyttäydytty niin, että ei sellaista voi myöntää ääneen. Ihmisten mielestä olen kamala kun en hehkuta asiaa ja paska pää kun kehtaan edes tekeytyä sitten raskaaksi jos en asiasta millään nauti. Eli tämä tila on mun oma vika ja ois pitänyt jättää tekemättä. Ehkä en halua näitä kommentteja kuunnella kun on muutenkin niin kurja olla. Joten olen mielummin vain hiljaa asiasta.En tiedä vaikuttaako sitten ikä jotenkin. Muutenkin epämukavaa kun neuvolassakin ihmiset katsovat kieroon kun ei ole ihan perus äitee, tukka nutturalla ja sitä rataa jakkupuvussa. Mutta ylpeä olen esikoisestani ja tästä toisestakin kunhan se nyt vaan jos pian haluaisi maailmaan putkahtaa :)

CranberryLips, Höh! No kyllä on inhottavia ihmisiä! Mutta tuota juuri meinasinkin, että tuollaiset kommentit kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa eikä suotta pahottaa niistä mieltänsä. On se vaan kumma kun jotkut ihmiset eivät pysty hyväksyyn sitä että on olemassa eriäviä mielipiteitä ja tunteita.. Ärsyttävää.. Mua kyllä niin kiehuttaa tollanen et jos mulle heitettäs vastaavaa tekstiä niin käskisin tasan tarkkaan sen henkilön suksia kuuseen! :mad: Mutta se on hienoa että oot ylpeä, koska niin se pitääkin! Koitat vaan olla välittämättä moisista ääliö kommenteista ja niistä töllääjistä, ja tänne voi ja pitääkin valittaa just niin paljon kuin tykkää!! :)

Pommiina: Ehkä se kuvitelma että raskaana oleva muuttuu joksikin Äiti Maaksi joka rakastaa kaikkea ja elämä on auvoista ja on jotenkin pyhä ja herttainen, elää juuri siksi ettei oikein uskalleta puhua totta. Jopa jotkut sellaiset joilla on omia lapsia käsittää raskausajan vihaamisen siten että vihaa sitä lasta. Vaikka tietenkään se ei ole niin. Voi olla että joillain koko raskausaika on ruusuilla tanssimista, mutta kyllä mä veikkaan että aika pienellä osalla.

Mä pelkäsin etukäteen että raskaus tuntuu kuukausitolkulla jatkuvalta pms:ltä. Positiivisen testin jälkeen oli reilu viikon ajan tosi kevyt ja leijuvainen olo, ihan loistava suorastaan. Huokaisin jo helpotuksesta: ei tunnukaan turvonneelta, pinkeältä, vieraalta koko keho. Valitettavasti sitä hyvää oloa koko raskausajasta oli sen viikon verran. Ei tää pms:ltä tunnu, vaan pahemmalta.

Kyllä mä olen uskaltanut sanoa suoraan mitä ajattelen raskaana olemisesta. Mutta se pilaa vaan oman päiväni kun saan vastaukseksi vähättelyä: "no eihän tuo vielä mitään, ootas millasta on kun et ehdi aamukahvia rauhassa juoda etkä saa nukuttua vuoteen yhtään kokonaista yötä". Toiset on kyllä ymmärtäneetkin mitä tarkoitan, ja sanoneet että tuntui itsellä ihan samalta. Mua ei se vauvanhoito huolestuta yhtään, ärsyttävää on tää kun oma fysiikka pistää rajat kaikelle mitä muuten vois tehdä.

åke, Ai säkin kuulut meijän sauhusakkiin ja sen asian kans kärvistelijöihin! :wink Ihan kuule rohkeasti voit asiasta puhua, omasta puolestani ainakin voin sanoa etten ole mikään arvostelemaan enkä sitä muutenkaan tekis, mielestäni on tärkeämpää että tsempataan toisiamme, samassa veneessä kun ollaan!

Pippuri,
Näinhän se on! mä oon kyllä aina inhonnu tota kuvitelmaa! :D Voi jessus, mua niin huvittaa kun ihmiset jakaa tollasseita kauhukuvia! Ensinnäkin pieni vauvahan ei juuri muuta tee kuin nukkuu, syö ja pasko, joten siinä on kyllä aikaa juoda vaikka kuinka monta kahvikupillista rauhassa. Ja mitä kokonaisiin öihin tulee niin meijän esikoinen oli 2kk kun veti ekat 12tunnin yöunet, että ei ne kaikki vauvat oo veistetty samasta puusta.. Kaikki vauvat ja lapset on erilaisia ja toki niissä on myös näitä "kauhuvauvoja", mutta se on ärsyttävää kun ihmiset yleistää sitä että ihan kuin jokainen olisi sellainen.. Muistan kyllä itsekin kuulleeni jos jonkinmoista esikoista oottaessani, hauskin niistä oli ehkä kun silloinen anoppi kertoi synnytyksestään että vauva oli tullu niin vauhdilla ulos että kätilö oli joutunut ottaan sen ilmasta kiinni ja veret oli vaan roiskunu pitkin seiniä! :grin

Pommiina, niin ja siis itse en ole mikään hissukka joka nielee kaiken vaan kyllä sanon napakasti sitten takaisinkin. Mutta voipi johtua monien ihmisten mielipiteet vaan siitä kun jotain nuoruusvuosien juttuja takana. Siis asun todellakin pieni mielisten tuppukylässä ja ollu kiusattu silloin teini iässä ja näköjään eivät nämä kiusaajat ole sen aikuisemmiksi kasvaneet. Itsellä ei ole kaunoja toisia kohtaan, mutta huono äiti olen useamman vanhan tutun mielestä. Saanut paljon arvostelua muutenkin siitä, että olen äiti. Itse olen vaan päättänyt kulkea pää pystyssä lapsi kainalossa ja haistattaa niille ketkä kehtaavat päätä aukoa. Mut silti kyllä ne kommentit vaan joskus kovasti satuttaa vaikka kuinka ajattelen ettei pidä välittää. Ja ehkä tää raskaus vielä enemmän herkistää niille. Onneksi on muutamia jotka ymmärtävät. Yksi vanha lapsuuden tuttu sai kerran ihan kyyneliin esikoiseni jälkeen kun olin irroittelemassa ensimmäistä kertaa kun sanoi et hitsi mä oon saavuttanut oikeesti mun elämässä jotain. Et ei ole vain mikää lukion paperi taskussa. Et ne harvat positiiviset kommentit kyllä on jäänyt mieleen ja koitan niitä muistella kun sataa paskaa niskaan :)

Ja voi kun mullakin on ikävä tupakkaa !! :)

CranberryLips, Pystyn hyvin samaistuun tohon sun tekstiin.. Itsellä aika hurja nuoruus takana, mikä luojan kiitos stoppasi siihen kun tulin raskaaksi 19 vuotiaana. Kyllä sitä sai aika kovaa kommenttia sillosilta ns. "vihamiehiltä" mm. että tuun niin sääliin sun lastas, ja tollasesta ei ikimaailmas oo äidiks jne.. Mutta samoilla linjoilla olin silloinkin ja jätin ne tyypit vouhoamaan ihan keskenään ja jälkeenpäin olen naureskellut että voi kuinka väärässä ne olivatkaan.. :) Enkä ole sen jälkeen näistä tyypeistä kuullut. Mun isä oli kanssa tuolloin vähän niin sanotusti kauhuissaan että kuinkahan likalle käy, mutta jälkeenpäin on mulle sanonut kuinka ylpeä on siitä että olen onnistunut kasvattaan noin hienon tytön (lapsen isän kanssa tietysti), niin kyllä se mieltä lämmittää! Tuli vain tuosta mieleen kun kerroit mitä sunkin lapsuuden tuttus oli sanonu. Musta sulla on kans hyvä asenne,pidä se! :)

Täällähän rupee sauhuttelijat paljastuun! :wink

Takaisin