Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Åke, minkälaisia synnytyspainajaisia näät? En muista onko sun peloista ollu aikasemmin täällä puhetta mutta mä kun nään itekin usein noita painajaisia niin kiinnostaa että onko sun painajaiset aina samanlaisia vai nouseeko niissä esille erilaisia pelkoja?

Mikähän vika mun pääkopassa on ? o_O Mul tuli tänään aivan törkee ahistus et meinasin oksentaa tohon keittiön lattialle :confused: Meillä kun ukon kanssa oli se breikki ni osa mun kamoista on vielä pahvilaatikossa. Siis ihan vaa jotain kahvikuppii ja laseja. Mä rakastan kaikkii laseja ja pulloja joten mulla on niitä aika paljon :grin No sit aattelin tänää et mäpä vähän siivoilen ja otan niitä pois et saa enemmän kuppeja kaappiin jne. Mut ku avasin pahvilaatikon mul tuli sellane tosi ahdistunu tunne ja mua rupes sikana hikoiluttaa ja oksettaa :confused: Aattelin eka et vaa joku outo pahoinvointi kohtaus ja jatkoin niitten kuppien availuu hesarista. Mut sit se vaa paheni ja paniikissa viskasin ne kupit sinne laatikkoon takasin ja potkasin sen laatikon keittiön pöydän alle o_O Ukko katto kieroo sohvalta ja totesin vaa et oksettaa ja menin vessaa istuu. Must tuntu ihan et sydän leikkaa kiinni tai jotain ku ahisti niiiin paljon :confused:

Joo paniikkikohtaus mullakin tuli heti ekana mieleen, joten ihan rauhas nyt niitten kuppien kanssa, niil ei oo mikään kiire. :)

Täälhän on rupateltu taas jo vaikka mitä heti aamutuimaan. Me käytiin tos jumpan jälkee ukon kans syömäs ja oli mahtavaa ku sain tosi tulista jalopenoo njam! :p Kun käveltiin autolle niin ukko rupes vähän naureskeleen mulle kun kuulemma vaapun niin hauskan näkösesti, no kyl se sit sano et voi sua reppanaa, ei sullakaan helppoo oo koittaa ny vaappua eteenpäin kun mahaan sattuu, selkä on kipee, yrität olla kusematta housuun tai päästämättä vahingossa pierua.. :grin Hahah, kyl se sit ihanasti mua ymmärtää.. :grin

Ai niin ja kiitos hymykuoppa tsempistä, tuntuu aina niin kivalta kun joku sanoo et eihän sul oo enää pitkäkään aika, sit itekki ihan tosissaan koittaa olla sillain et hei niimpä, ei ookaan.. :rolleyes:

Onneks ukko lähti ajoissa töihin ettei jääny kummasteleaan mua tänne enempää. Meinaan tuijotan nyt tota pahvilaatikkoo tuol pöydän alla ja tekis mieli viskasta se tosta partsilta alas ku ahistaa se nii kamalasti :confused: Pitikin mennä kaivelemaan. Ei tästä kämpästä kyllä ikinä siistiä tule jos en ole edes valmis tyhjentämään tavaroita kaappiin :sad001 Ihan outo fiilis o_O

No mua väsyttää ja kiukututtaa kamalasti. Eilenki kun tulin kotiin ukolta lohkes vaan kiukut mulle ja oli paska mieli koko päivän. "Meillä oli täällä kaikki ihan hyvin ennen ku sä tulit". Mukava viettää yö sairaalassa kun noin paljon ootetaan takaisin kotiin. Tänään kun mä en herännyt heti vaan kerrankin nukuin niin siitäkin "Pitikö nukkua noin kauan ku ihan hyvin tiesit et lähen ajois töihin ja pitää mennä kauppaan". Ja mä siis sanoin et "Oota mun pitää vielä meikata" kun se taas roikku oven kahvassa ja oli jo menos autolle. Ja mä olin just tyylii vasta saanu silmät auki ku piti olla menos. Mä kyl ymmärrän et on vähän vaikeeta kun tää raskaus on menny näin huonosti koko ajan, mut ei se kiukuttelu kummankaan oloa helpota. Ja tuntuu et ku erehdyin ton pahvilaatikon ottaa et onko tässä nyt mitään järkeä taaskaan. Kyllä mua pelottaa et käy just niin ku viime kerralla :sad001

Ja vauva on liikuskellu ainakin normaalisti :) Nyt tosin ton ahistuksen jälkeen mun vatsa tuli tosi kipeeks ja tosi oudosta kohtaa vielä o_O

åke, Joo on se kyl! :love7 Mut toisaalt mä oon niin räjähdysaltis näin raskaana et jos se ois yhtään mulkku tai ymmärtämätön niin oisin varmaan jo pamauttanu sitä kuonoon ja käskeny suksia suolle.. :grin Ja siis mun on oikeesti pakko yrittää aatella ja tsempata itteeni et ei oo enää pitkä aika, koska muuten mä tulisin varmaan hulluks! :)

Cranberry, No olipas taas helvetin kiva tervetulotoivotus ukoltas!! :eek: Mites muuten niin alkoks teil noi ongelmat viimekskin jo raskausaikana..? Siis toi on kyl niin hemmetin ikävää tollanen..

Paniikkikohtauksiakin voi olla eri sorttisia, mä oon kans niist joskus kärsiny, välil riitti pelkkä hyperventilointi mikä meni hetken päästä ite ohi, mut sit niihin saatto liittyy myös oksentelu.. Ei oo kyl kivoja juttuja nekään.. o_O

Åke, Siis pelkojenko takia sektio päätös ? Anteeks mul on tainnu mennä muuten jotain ohi :oops:

Pommiina, Juu alko kun mulla oli kovat pelot ja stressit siihen alkuun et miten kaiki menee. Kun mulla oli se kesken meno ollu just ja sit pamahdin vahingossa uudestaan paksuks. Me oltii just saatu avaimet meidän kämppää ja mä menin sinne sit mun kaverin kans siivoo ja yht äkkii tuli vaa kovat kivut ja vuos vähän verta. Neuvolaan ku soitin ni sano et pieni verenvuoto on normaalia alussa. Mulle itelle tuli sellanen tyhjä olo, mut silti luotin neuvola tätiin ja sit viikon 12 ultrassa selvisikin et oho se oli ollu kesken meno et nyt oli uus vauva tulossa jo. Se oli sillee aika rankka juttu vaikka ties et uus on tulossa, mut ku en päässy käsittelee asiaa ja jo toinen pukkaa ni pää meni vähän sekasin. Noh ukon ymmärrys nyt ei ollut aina 110 ja ymmärtäähän sen kun esikoinen tulossa ja ei se mun pään sisään pääse. Ja niistä ongelmista mitkä oli ni päästiin yli, mut sit se mun synnytykse jälkeinen masennus oli liiiiian rankka kummallekki. Ja nythän tää mun raskaus on ollu nii erinlaine. Ukko ymmärtäny paremmin ton alun ja kaiken ettei oo ollu mitää ongelmia paitsi nyt sit ku tää raskaus on alkanu tökkimään o_O Et nää sairaala reissut kyl kiristää ilmapiirii ja ukko ei haluu sanoo mulle sen huolia ku tietää miten huolissaan mä oon. Vaik mä kyl huomaan siitä et sil on kauhee stressi ku viimekski meni jopa hermostuu kätilölle :confused: Siks toivon et tää vauva oikeesti syntyy pian ennen ku asiat kotona kärjistyy ku kyl tällänen koettelee ihan hirveesti kummankin päätä :sad001

No jopas, varmasti oli rankka kokemus tollanen! Onhan se toki selvää et kaikki tollaset ongelmat ja vastoinkäymiset rassaa ihan hemmetisti yhtälailla molempia! On vaan niin harmillista kuulla tollasta, kun just niissä vaikeissa tilanteissa olis niin äärimmäisen tärkeetä se et yritetään kaikinkeinoin tukee toinen toista ja keskittyä siihen et yhessä ne ongelmat käydään läpi ja niistä selvitään. Kun sit taas et se stressi purkautuu tollasella vihalla ja tappelulla niin siitä ei oo mitään muuta kun vaan enemmän haittaa ja vaikeuksia.. Mut helppohan se on sanoo.. jokanen kuitenkin käsittelee asioita omalla tavallaan.. Mut mä kans todella toivon teitin takia et se vauveli sielt putkahtas piakkoin ja saisitte toivon mukaan taas rauhan maahaan.. :)

Ja mä tiiän et itekki tiuskasen asioita helposti kun mua ärsyttää ja ahdistaa ja pelottaa. Ja oon koittanu hillitä itteeni kaikin keinoin, mut perkele tulee vaan niin saatanan paha mieli välillä noista ukon kommentistä vaik tietäisin ettei se niitä vältisti niin tarkota. Ja kyl mä tota kesken menooki monesti mietin et hitto jos oisin luottanu itteeni niin ei meillä vältist ois poikaa o_O Koska kyl mä olisin halunnut ensin surra asian rauhassa ja sit alottaa uudestaan kun ois itestä tuntunut siltä et on valmis taas yrittämään. Tuo meni vähän jotenkin nopeesti et sit vaa itelle tuli sellane kriisi siitä :confused: Ja pakko kyl todeta et mulla kyl tärppää nopee :grin Meinaan tääkin vauva tais lähtee heti tulee ku sovittiin tosta ehkäsystä taas :rolleyes:

Takaisin