Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä toi vauva viel painii pien sarjalaisis ettei kovin iso oo :) Mut onneks jo paremman puolella :) Hih tääl on jännät paikat ku joku synnyttäjä tuli mun kaa samaan huoneeseen :grin

Ihanaa löytää tallainen ketju:excited001!!
Kiitos kaikille jotka ootte avoimesti kertoneet tunnoistanne:signs001!

Nyt musta tuntuu vähän vähemmän kummalliselta, kun oon kokenut koko raskausajan (nyt rv20) itteni jotenkin oudoksi ja "ei-äidilliseksi" kun ajatukset ja fyysiset olot juurikin samankaltaisia mitä teillä muilla,
Mulla myös toi päänuppi meinaa vallan pimahtaa, Aivan hallitsemattomia itkupotkuraivareita ja sairaalloista miehen syyttelyä ja itkua 3 päivää putkeen...
Odotan vaan että loput 4 kk menee nopeaan ja pääsen näistä fiiliksistä, saapi nähä mitä se vauva-aika sitten tuo tullessaan, koska nyt jo vituttaa valmiiksi jos/kun mun elämä tulee pyörimään vaan ja ainoastaan siinä paskavaippa-imetys-nukutus- ringissä....

Sinisilmä, Munkin puolestani tervetuloa! :) Mulla oli kans samanlaiset fiilikset sillon kun löysin tän ketjun, hyvä etten revenny liitoksistani kun tajusin et hei, mä en ookaan hullu ja paska ihminen vaan on muitakin jotka vihaa tätä kaikkee! :grin Tänne saa antaa huoletta palaa kaikki paskat fiilikset!

täällä oli kans eilen vaavilla vähän hiljanen päivä kun äitee repi ittensä piippuun taloyhtiön talkoissa... o_O se on ihan helvetin kiva että mies auttaa ja leikkaa jo viidennen mamman pensasaitaa,mutta kukaan ei vastaavasti auta meitä :mad: ...siä mä sitten ihan yksin maha pystyssä kannoin meiän kohalla jotain pensasaitaroinaa ja haravoin jne; naapuritalon kohalla 3 tyyppiä nojaili haravoihinsa sillä välin...ihan vitun paljon kiitoksia.oli pikkaset liitos- selkä- ja mahakivut ehtoolla, :mad: :sad001 mut perikskään ei voinu antaa :p

muutenkin on kaikki ihan plää :sad001...taas sama ongelma,että mun mielestä tästä suhteesta puuttuu kokonaan se fyysinen osasto,jos ei jotain ohimennen vaihdettua pusua lasketa.en ymmärä mistä johtuu enkä tiä yhtään missä mies tän asian suhteen menee,ja mä kärsin siitä ihan tosi paljon,mutta se edellinen sota (minkä tännekin jaoin) vaikuttaa ny mun korvien välissä niin etten pysty asiasta edes sanomaan ja sulkeudun kun simpukka, hyvä jos osaan toisen lähellä olla.
ja laitan siis omat toiveet ja tarpeet syrjään,etten vaan rasita tai ahdista niillä toista...alkaa vaan pikkasen hajota pää aina välillä ja si mies ihmettelee kun akka on vähän kiukkunen.kysyy mikä on -ja laittaa telkkarin päälle. o_O ihan kun rupeisin taisteleen huomiosta james bondin kanssa...huoh.

sitten on iskeny ihan kauhee synnytysahdistus sen torstaisen tutustumisen myötä :sad001 ...sen lisäks että edelleen kammottaa mennä ees koko paikkaan,mua on ny alkanu ihan hulluna ahdistaan se, kun iski tajuntaan niin vahvasti se,että minkäännäköstä hoitosuhdetta sinne paikkaan ei etukäteen ole eli sieltä voi tulla sitten vastaan ihan millanen tyyppi tahansa,ja mun pitäs elämäni isoimman kokemuksen edessä luottaa itteni ventovieraisiin käsiin :eek::eek: musta oikeesti tuntuu,etten pysty :confused: ja varsinkin,jos se tyyppi on si semmonen,jota en ees lähelleni halua...samoin ahdistaa nyt sitten sekin,että mies tulee mukaan.mä en oikeesti tiä,pystynkö siinä haarat levällään kaikkien ronkittavana olemaan,jos mieskin on paikalla.siis apua.auttakaa ny ahdistunutta ja sanokaa et mun kammoni on ihan tyhmiä ja turhia :sad001

tervetuloa joukkoon hulluun, sinisilmä! :)

saapi nähä mitä se vauva-aika sitten tuo tullessaan, koska nyt jo vituttaa valmiiksi jos/kun mun elämä tulee pyörimään vaan ja ainoastaan siinä paskavaippa-imetys-nukutus- ringissä....

no sama, tää muakin hirvittää kun tiän jo etten tuu ees siitä "palkinnosta" ihan hetkeen nauttimaan...o_O oon aina sanonu et jos voisin synnyttää semmosen yksvuotiaan niin olis ihan jees :p:grin

Åke, Vauva on kasvanu ihan hurjasti 2 viikkoon ! :grin Melkein 600 grammaa ! :p Haistatan kyllä pität sille neuvola tädille :grin Vaikka multa lähti 800 grammaa niin vauva on kasvanu hurjasti :) Et saa täti ihan itte pitää ruoka päiväkirjaa ! Kyllä mun vauva mun syömisillä kasvaa :p Niin ja siis niitä viikoja 35+0 ! :grin Hihii kohta se on ohi :rolleyes: Ja pääsin kotiin :) Vaikka eka käyrä oli huono niin toisella käyrällä parans ja ultralla katottiin et vauvalla kaikki hyvin ja istukka ok :) Nyt tosin torstaina meen käyrään uudestaan ja liikkeitä pitää seurailla :) On ne äidin vaistot ja huoli kyllä jännä juttu :p Mutta eihän kukaan sua paremmin tiedä miten se sielä liikkuu joten jos sua huolestuttaa niin se huoli on aina aiheellista :) Ja herkästi soitat jos alkaa tuntumaan et niitä liikkeitä ei oikeesti tuu tarpeeksi :)

Sinisilmä, Jonon jatkoks vaan valittamaan :)

Heidi, En minä ainakaan haluis et mun synnytyksessä olis muita tuttuja kun mies :grin Eihän lääkärien tarvitse kavereita olla :p Itellä ny tosi hyvä fiilis sairaalaa kohtaan kun pääs vähä kurkkii ja tutustuu paikkoihin :) Ja mä en oo ainakaan tavannu tuola vielä yhtään kauhu kätilöä ! Kaikki ollu tosi mukavia ja mulle on kerrottu ny tosi paljon kaikkea et mä lähen ihan ilolla synnyttää :grin Ja muistappa nyt et kätilöt ovat ammattilaisia ja ne sua sielä parhaiten osaa auttaa. Itse en usko et kukan kätilö on tahalleen ilkeä ja on varmasti ihmisiä et kemiat ei ihan kohtaa, mutta se vauva pääsee kyllä turvallisesti maailmaan vaikka ei ihan natsais kemiat kohillee. Ja ihan oikeesti ei siinä itse tilanteessa mieti et hei nää tuijottaa mun alapäätä ku se vauva painaa tonne sun lantioon mietit aivan varmasti et kohta se on mun sylissä :p Ja sanot miehelles ettei saa kurkkia jalkoväliin :p Enkä haluu edelleenkää vähätellä pelkoja, mut ite eilen ymmärsin vaan tosi paljon juttuja kun sain jutella kätilöiden kanssa ! :)

mulle olis tärkeetä,että olis tuttu ihminen.voisin ottaa ton neuvolatätin vaikka kätilöks...ehkä mulla on joku ongelma,kun en voi vieraaseen ihmiseen luottaa o_O ja sitten jos on liian tuttu,kuten mies,niin sekin ahdistaa.se on jotenkin liian ällö ajatus,että siinä miehen eessä ronkittais.äh.miks mulla pitää olla tämmönen pää...:confused:

Onks sun mies ollu mukana ultrissa ? :) Mun ukko on ainaki mielellää lääkäris mukana ja eipä se oo häiriintynyt vaik on ollu mies lääkärikin tekemäs sisätutkimusta. :grin Se ennemminki ihmettelee ku mä ällöönnyn siitä ronkkimisesta niin et sehän kuuluu asiaan et mitä mä valitan :p Helpottasko juttelu vaik miehes kaa asiasta ? :)

Tulen myös valittajien kerhoon.
Alusta asti on ahdistanut raskauden tuomat muutokset kroppaan, koska arvasin painoa jälleen kertyvän. Ajattelin, että liikun säännöllisesti ja syön hyvin niin ei tulis ihan sitä 30kg.
Noh ensimmäiset 4,5kk oksentaen niin eihän se paino kerry, mutta en kyennyt myöskään liikuntaa harrastamaan. Tämän jälkeen onkin tullut lähes 1kg/vk. Siis ihan hirveetä!!
Todettiin raskausajan diabetes, koska paastoarvo oli 0,2 koholla eli (5.5). Kaikki muut arvot ovat olleet jälkeenpäinkin OK.

Nyt mennään tasan 36vk ja olen aivan kypsä. Kokoarviossa vauva olis jo sen 3,5kg joten..voi elämä. Ja joo voi arvio heittää, mutta mun kohdalla vain ylöspäin!
Nyt flunssa ollut 2 vk joista viikon olin kokonaan ilman ääntä. Komenna siinä sitten juuri kotiin jäänyttä aktiivista 5-vuotiasta:)
Aamulla RR hyvä kutta loppupäivän ja yön onkin sitten noin 150/100. Yöt menee aivan persiilleen, kun ei saa henkeä ja tulee kesken torkahduksia yskänpuuska. Ponkaisen pystyyn ja luulen kuolevani siihen paikkaan.
Kuorsaan niin että talo raikaa:) koska ei saa henkeä kuin toisella sieraimella. Toinen ollut tukossa jo monta kuukautta.
Nyt tullut parina iltana kivat turvotuksetkin ja sormiin nivelkivut..plus sormien, käsien ja lonkan puuttumiset siihen päälle.. En vaan jaksas olla raskaana enää!!

Valitan hiukan vielä...:)

Tänään kävin työterveyslääkärillä joka otti FIDD arvon ja se oli hiukan koholla. No sehän voi nousta tietysti normaalistikin, mutta nyt saan odottaa tuntitolkulla päivystyksessä tietoa, että kaikki hyvin. Just in case tyyppinen lähetys TT lääkäriltä. Ainoa mitä tossa nyt oli niin RR on mukavat 161/105.

Johan tulee nyt tulivuorenpurkauksetn lailla enkä oleta, että kukaan jaksaa edes lukea loppuun. Pääasia ehkä että saan sanottua ääneen nämä asiat jotka jurppii ihan huolella.:)

Tsemppiä kaikille odottajille...ei o helppoa tai en tiedä onko mun asenteessa vaan jotain pielessä :)

Heidi, Sori :grin Mua on vaa ronklattu myös alakautta kaikis ultrissa niin eipä käyny mieles et toiset ois säästyny siltä :) Eikä se ultra nyt sama asia ole vaikka siinäkin joutus olee jalat levälleen, mut jooh ehkä en edes koita selittää enempää :grin Ei siitä mitään selkoa saa :rolleyes:

Åke, Oon kyllä ihan super ilonen et on kasvanut :p Ja muuten yksikään lääkäri tai kätilö ei valittanut vaikka mun paino oli tipahtanu o_O Eli taitaa olla vaan sen tädin päähän pinttymä :grin No ei munkaan neuvola kortis oo ollu päivystyksen numeroa :eek: Netistä kaivoin kun ekan kerran tuli hätä :grin Outo juttu o_O Oliko sulla muuten kaikki ok neuvolas ettei mitää huolen aiheita tullu ? :)

muutenkin on kaikki ihan plää :sad001...taas sama ongelma,että mun mielestä tästä suhteesta puuttuu kokonaan se fyysinen osasto,jos ei jotain ohimennen vaihdettua pusua lasketa.en ymmärä mistä johtuu enkä tiä yhtään missä mies tän asian suhteen menee,ja mä kärsin siitä ihan tosi paljon,mutta se edellinen sota (minkä tännekin jaoin) vaikuttaa ny mun korvien välissä niin etten pysty asiasta edes sanomaan ja sulkeudun kun simpukka, hyvä jos osaan toisen lähellä olla.
ja laitan siis omat toiveet ja tarpeet syrjään,etten vaan rasita tai ahdista niillä toista...alkaa vaan pikkasen hajota pää aina välillä ja si mies ihmettelee kun akka on vähän kiukkunen.kysyy mikä on -ja laittaa telkkarin päälle. o_O ihan kun rupeisin taisteleen huomiosta james bondin kanssa...huoh.

Mun mies oli toisaalta tyytyvainen kun lahden Suomeen kuukauden kuluttua niin hanen taytyy vain tyytya olemaan puutteessa eika niin etta olisin lasna mutta silti han olisi ilman.
Mies kun sanoo ettei pystyisi harrastamaan seksia mun kanssa jos olisin pidemmalle raskautunut kun tietaa etta se muksun on siella... Etta "tokkiessaan" tuuppisi muksuakin...o_O

Tervetuloa uudet kiukkupussit :)

Mä oon nyt hetken pitäny vähän hiljaiseloa. Ollu niin paljon muuta mielessä ettei oo ollu oikeen mitään kirjoteltavaa. Mulla on koko ajan jotain leipomusta tulossa, järjestelen kotia ja oon nyt tänään ravannu neuvolassa ja kaupungilla koko päivän. Viikonloppu meni aika koomassa niin ihan hyvä että oon tänään saanu paljon aikaseks!

Rakenneultra takana. Ihan niinku kiinalainen synnytyskalenteri ennusti, niin tyttöö odotellaan.
Ultrattiin muuten vaan mahan päältä, vaikka olin valmis heittään housut pois :)
Kaik siis ok. Nyt alkaa tosissaan se THE ODOTTAMINEN.

Takaisin