Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja mua ahistaa ku oon vielä ollu tosi kipee tänään :sad001 Ja supistellu koko illan :sad001 Ni sit tulee aina se entä jos sairaalaan pitäs mennä ja ukko ties missä kunnossa. Ja seki et on kurjaa ettei pidä lupauksiaan :sad001 Mä en vaa enää tiiä miten mä saisin sen tajuumaan mun olon ja puhumaan mun kaa ? Oon koittanu selittää kaiken sille, mut tuntuu vaa et ymmärrystä ei heru. Mulla on keinot loppu ja en yhtää tiiä mitä tekisin sen kanssa :sad001 Nyt mua pelottaa et tää pitkään jatkunu hankala vaihe näkyy sit taas synnytyksen jälkee... Pelottaa se masennus :confused::oops:

No en tiedä huomataanko kun mähän piilotin asian hyvin muilta et ukon kans sit vaan tappelin et tarviinko apuu vai en. No olisin tarvinnu todellakin, mut noh ite ei sitä halunnut myöntää ja mullahan pitkitty se pahaks. Ja sit ku hain apuu ni ukon kaa tilanne oli jo siinä pistees et tuli se parin kuukauden erokin. Mut mun olo parani muutamalla juttelu kerralla. Ukolle sanoin et nyt jos huomaa samoja juttuja ni sanoo sitte heti neuvolas tai jossain ettei mun olo enää mee niin pahaks. Mut pelottaa silti se koska se oli kamalan rankkaa ja synkkää :sad001 Siis mulle oli iso suoritus käydä äitillä ja hymyillä sielä sen tunnin verran. Loppu päivän olin ihan uuvuksissa

Mä en nyt kyl jaksa alkaa itteeni toistamaan, mut siis näköjään tällänen palstailu vaatii vähän totutteluu kun tuntuu silt et yrität sit mitä vaan sanoo niin aina joku pahottaa mielensä, varsinkin kun on toi hippasen omalaatunen tyyli ilmasta itteensä. :grin Mutta jokatapauksessa oli miten oli, niin toivon että kaikkien synnytykset tulee sujuun hyvin, joko listojen kanssa tai ilman.:) Piste! :grin

cranberry, Oon kyl åken kanssa ihan samaa mieltä noista jutuista. Yrittäsit nyt vaan olla murehtimatta etukäteen, varsinkin kun mikään ei oo varmaa. Kovasti tsemppiä toivotan myös täältä!

Kyllä mä nyt tiedän et heti ois pitäny apua saada. Toivon vaa et jos tulee uudestaan ni et tajuisin saman nytkin. Siihen vaa jotenki oudosti turtu :confused: Joo onneks on tää foorumi :p Nytki tuli parempimieli jo tosta idiootti ukosta vaikka oikeestaan mitään suuremaa apua en saanut, mut ku päästi vaan asia suustaa ulos ni helpotti :)

Pommiina, Olen taas samoil linjoil sun kanssa :grin Mä oon kans niin kömpelö välil ilmasee itteeni ja joskus ilmasen itteni sillee et monet ymmärtää väärin mitä tarkotan :grin Ja sit taas monesti mun vahva ilmasu suututtaa :p Siks en oikee aina tuu toimeen naisten kanssa kun mä sanon asiat suoraa :p

Niimpä! ja sekin on aina eri juttu kirjottaa niitä asioita kun et puhuisit kasvotusten, jollonka toisten ois helpompi äänestä, ilmeistä yms. ymmärtää se et esim. millon vitsaillaan ja millon ei, kun noita huumorintajujakin on moneen lähtöön, ja siinäkin must tuntuu et mun huumorilla ei oo välillä mitään rajaa. :grin Tietty sekin kun täälkin on monensorttista ihmistä eikä toisia tunneta niin ymmärtäähän sen et aina ei osu yhteen! :) Mut me ollaan kyl monesmäärin samanlaisii koska mä oon kans just tollanen vahva ilmasija joka sanoo suoraan, mut onneks toi lähipiiri kyl tietää sen ja tykkää must just sellasenaan. :grin

No mulla kun tuota ikää ei kamalasti oo niin noh nää vähän lapsellisemmat muijat oikee inhoo mua :grin Kun tuun paremmin juttuun miesten kans ja noh en nyt haluu et omakehu haiskahtaa, mut ku oon aina ollu rintava ja hoikka ja pitkä nii kieroon kattoo kapakassa sitten kun oon viemässä toisten miehet :grin Vaikka oon pari suhteessa ollut jo pitkään ja minkään näköstä kiinnostusta tän kylän kesken kasvusii juoppo jätkii, mut no minkäs sill mahtaa jos keskustelu miesten kanssa tarkottaa tällä kylällä heti seksiä :p Siks mä myös inhoon asuu tääl ku jos puhut väärälle ihmiselle niin on heti suhde tai jotain:mad: Sit ku tuo koulukiusaus tausta niin samat muijat jaksaa edelleen juoruta paskaa musta o_O Hei haloo me oltii ylä-asteella antakaa jo olla. :grin Siks mua harmittaa ku oon aina tuntenu itteni pikkasen vanhemmaks ku oman ikäset et ei oo pikkasen vanhempii kavereita. Olis paljo helpompaa eikä kärsis näistä teini käytöksistä :p

Ja must on tosi jännä ku ollaa nii saman tyyppisiä :grin Harvoin törmään kehenkää joka on kova sanomaan jos siskoani ei lasketa :p Ja mä oon aina eläny nii et mä oon tälläne et mua joko rakastaa tai sitten vihaa. Ja mun pahin ase taitaa olla tuo suu jos pahaks pääsee riita ni mun sananen arkku on aika laaja :grin En kyllä aina oo ylpee siitä et pamautan asiat suoraan kun osaan sen monesti tehä väärässä paikassa väärään aikaan, mut tämmönen mä oon :oops::p Ja tottahan se on et tänne foorumiin mahtuu monen monta persoonaa ja kaikkia ei voi miellyttää eikä pidäkkään :grin Ja mullaki ehkä vähän liian erikoinen huumorin taju :oops:

En mäkään haluu ketään tahalleen loukkaa enkä hyökkää ikinä kenenkään päälle kun yleinen syyttäjä. Ehkä tuosta lista asiastakin tuli turhan kiivas keskustelu, mut sekään ei johdu siitä et vähättelisin vaan just siks ku mä oon tyhmä enkä ymmärrä sitä :grin Oon koittanu miettiä mitä hyötyä siitä mulle olisi, mut en ole vaan ymmärtäny sitä ja kuten aikaisemmin sanoin et pahoittelut mun tyhmyydestä :)

Cranberry, Siis mä oon kans aina ollu tollanen et tuun hyvin jätkien kans toimeen ja ollu niitä kavereina, mut joissain tapauksis toi on kyl jännä ilmiö et sitä ei katota hyväl vaan heti luullaan jotain muuta, hei haloo aikuiset ihmiset.. :) Hahaha, joo mul on kans paha kun suutun, niin voi helevetti, siin ei paljo sanoja säästellä!:grin Eikä sitä voi odottaakaan et kaikki tykkäis, en mäkään pidä kaikista.. Mult on esim. menny välit yhen ns. sukulaiseni kanssa kun se on aina ollu sellanen kova vittuileen kaikesta, noo kerran sen vittuilu sit riitti mulle ja avasin suuni kunnolla niin johan tää niinkin kova ämmä poistu itkien paikalta ja kohta pariin vuoteen ei olla nähty. :grin Mut se on elämää, sitä saa mitä tilaa.. :wink

hymykuoppa, se on hyvä et sä oot sellanen että osaat valita ne sanas huolella mut kaikki ei osaa, eikä munkaan täällä oo tarkotu ollu ketään loukata et jos näin oon tehny niin pahoitteluni siitä! Ja niinkun jo sanoin niin tällänen palstailu vaatii vähän opettelua, varsinkin kun ei oo tottunu siihen et aina joku ottaa nokkiinsa ja välil sellasseistakin asioista et itekki on sillain et what? mitä mä ny sanoin.. :grin

Mut sit taas omana vahvana puolenani pidän myös sitä että en itekkään todellakaan oo mikään ns. "herkkähipiäinen" Et pahoitan mieleni helposti ja kaikesta mahdollisesta, mulle saa töksäytellä ihan huoletta takasin.. Edes nää raskaushormonit ei oo tähän jäätävän kylmään kuoreen sillain vaikuttanu.. :grin

Pommiina, En mäkään pienestä suutu :grin Paitsi ton ukon kans tulee otettuu herkemmin nokkiinsa, mut no kaks vahvaa sanomaan niin täällä on välillä kovakin meteli kun yhteen otetaan :rolleyes: Ja raskaus ny on vähän vaikuttanu ton ukon kans siihe et otan herkemmin sen sanomisista itteeni. Mut en mä muiden sanomisista oikeestaan. Aika kauan saa luukuttaa mulle ennen ku napsahtaa ja sanon takas :grin Oon mä tota anopin äitiiki täs sietäny jo useemman tovin enkä oo laukonu takas vaik on tehny mieli ja se on super ilkee lehmä :grin Humalassa oon taas sellane ettei kävis mieleskää mennä duunin pikku jouluihi. Seuraavana aamuna ei varmaan tarvis mennä töihi ku olisin varmana onnistunu sanoo jotain väärää :p Ja mullekki tulee usein toi "häh mitä mä nyt sanoin" kun en aina tajua et joku ottaa itteensä jostain :p Mut mä osaan kyl pyytää anteeksi jos tiedän itse erehtyneeni ja myönnän kyllä jos oon urpoillu ja sanonu väärin:grin

Jep, netissä on helppo ymmärtää väärin, kun on vaan pelkkää tekstiä tuossa edessä. Mutta niistä toisaalta oon ainakin itte joskus huomannut, että jonkun asian joku toinen voi ymmärtääkin ihan eri tavalla kuin itse, eikä ole tullut sellaista ajatelleeksikaan. Helpommin sitä palautetta kun taas netissä saa, kasvotusten kaikki ei näytä loukkaantumistaan. Osaan nimittäin liiankin usein olla kumma töksäyttelijä, vaikken mitään pahaa tarkoita.. :confused:

Ittelle tuli vaan mieleen, että helposti ihmiset ja ittekin toteutan sellasta, että omille tuntemuksilleen on helposti vaatimassa oikeutusta, että "miksi sitä ei kunnioiteta, että musta tuntuu tältä?" ja samalla vähätellään toisten tuntemuksia "ei se niin kamalaa ole" tai "tuut vielä näkemään". Vaikka tarkoitus oiskin ihan harmiton, niin voi miettiä miltä tuo tuntuisi jonkin sellaisen asian kohdalla, mikä itselle on herkässä.

cranberry, joo vähän sama juttu mulla et melko kauan mulle saa rääpiä päätänsä et tosissaan suutun, mut jos ruvetaan aukoon niin en mä hiljaakaan oo vaan kyl mä takasin vittuilen, sen mä osaan! :grin Joo eikä mullekkaan tuota mitään ongelmia pyytää anteeks tai myöntää virheeni kun oikeesti tiedostan toimineeni jotenkin niin et siihen on syytä, mut tosiaan välillä kun sitä ei oikeen itekkään tajua.. :wink Ja kyl mä voin jatkuvasti pahotella sanomisiani jos oon jotakuta tietämättäni loukannu, mut riippuen tilanteista niin saatan kyl odottaa toiseltakin osapuolelta vähän peiliin kattomista et oliko asia nyt taas sellanen mist on syytä imasta se herne nokkuliin.. Mut nää on näitä ja siks vissiin mun omat piirit koostuukin just sellaseista ihmisistä jotka on samanlaisia kun minä eli ei siis mitään herkkää sakkia.. :grin

panda, totta turiset! mut harmi vaan kun kaikki ei oo niin yksinkertaista, eikä sitä jaksais jokaista asiaansa lähtee miettiin monelta kannalta et voiko tää nyt loukata jotain jne. varsinkin kun sellaseen ei oo tottunu eikä vois ees kuvitella et joku ottais just siitä itteensä.. Hankalia hommia.. :) Ja vielä hankalempia selittää.. :grin

Joo näitä tapahtuu aina kun ihmiset on erilaisia. Eikä siinä mitään.

On tullut muutaman kerran mietittyä, että mikä ihme mussa on, kun joskus välillä aina jollain ihmeellisellä tavalla "tiedän" missä toisella on jokin herkkä kohta, vaikkei asia ole tullut esille, ja sitten ihan puolihuolimattomasti pahaa tarkoittamatta heitän jotakin ihmeellistä kommenttia. Myöhemmin tulee mietittyä, että mitä, miksi mun piti noin sanoa? Että ois voinu vaan pitää sen turpansa kiinni. Outoa. :think005

Tartuin tähän keskusteluun nyt (ja tämmösiin aina) koska on lapsena tullut tosissaan yritettyä sopia niihin isän paasaamiin käsityksiin siitä millainen ihminen on jotenkin kunnioitettava tms. Se nyt tietenkään ei ole onnistunut, ja lopulta oon sitä mieltä, että hei, meillä on kaikilla oikeus olla erilaisia. Saa olla esim. herkkähipiäinen jos on, eikä aina sitä ihannointia, että esim. miehet on niin paljon parempia kun voivat heittää keskenään ronskia läppää loukkaantumatta, ja nainen kun tulee siihen, niin pilaa sen jne. Ei meidän kaikkien tarvitse olla samanlaisia. o_O

Joo kyl niin tutulta kuulostaa toikin.. :) Ja siis eihän siitäkään mitään tulis jos kaikki olis prikulleen samanlaisia! kuten esim. exäni kans huomasin et me oltiin molemmat niin itsepäisiä ja pahoja suustamme et ne tappelut oli siis jotain ihan järkyttävää, ja sit kun ne loppujen lopuks vaan lisäänty ja ikinä niitä ei selvitetty loppuun kun kumpikaan ei antanu periks niin erohan siinä tuli. mut mitä ystäviin tulee niin mul on kyl vähän pakko olla siin mieles samankaltasii ihmisiä ystävinä koska kun oon tällänen hölösuu ja jos kaveri ois kovin herkkä tapaus niin siinhän sais olla koko ajan napit vastakkain ja sovittelemas asioita. :grin Että vaik en nyt lähtis ihannoimis sanaa omalla kohdallani käyttään, mut ite nyt vaan satun soveltuun ennemmin tollaseen "äijäporukkaan" mis ei tartte sanojansa varoo.. Mutta näin se vaan tuppaa meneen, vaikka eihän se sitä tarkotakkaan etteikö kaikkien kans yritä ja halua tulla toimeen. :) No kyllähän taas tuli lässytettyä.. :grin

Voi sviddu mikä yö ja päivä ! :confused: Ihan törkeeeeet kivut ja supistukset ollu o_O Soittelin sairaalaankin yöllä ja on ollu sellaset jänskät paikat kotosalla :confused: Ja romanttinen ohjelma tänään on auton ja kodin laitto. Et kiitos vain rakas ukkosein o_O Ja sori vähän pakko vaihtaa aihetta valituksen puolelle ku kypsyttää tääl kotosal taas :grin

No musta ainakin tuntuu et oon tosta aiheesta lässyttäny jo ihan tarpeeks, ja sanottavani sanonu. :grin No mitäs hei ne siel sairaalas sit sano? ja mites muuten teil nyt ukon kans menny ku eilisillan jälkeen palas kotia? Huih, saas nähä meneekö sul enää kauaa ku saat vauvelin.. :p

Minä ihan paniikissa yöllä oottelin et mitä tapahtuu ku supisteli niin tiuhaan. No sairaalas sanoivat et pitää vielä ootella ja siinähän sit ooteltiin taas ja tuijotettiin kelloo :p Mul oli koko ajan sellanen jännä tunne. Ei ollu se perus kipeitä supistuksia fiilis vaa ihan outo tunne o_O Soitin kahdelta sit uudestaan kun oli jo 2 h supistellu silleen voimakkaasti ja sit sano et jos vaikka koittasin mennä nukkumaan hetkeksi ja js supistukset vielä kovenee ja tulee alle 10 min välein ni soitto ja sairaalaan :confused: Enhän mä heti nukahtanu ku kauhia paniikki yksin kotona. No sit ukko tuli kotiin :eek: Mä laitoin sille vaan yhen viestin et oon soitellu sairaalaan. Järkytyin aika pahasti et pamahti kotiin :grin Olin aika varma et oli taas niin vitun raivona ettei todellakaa ois kiinnostanu mitä akka sanoo. No sit mentii nukkuu ja ku viimein nukahin heräsin parii tosi kovaan supistuksee :eek: Sit se loppu taas. :eek: Tänään on ollu maha ihan pinkee ja kauheet selkäkivut :confused: Mä en tosiaan tiiä treenaako tuo nyt vaan urakalla vai enteileekö tää ny oikeest synnytystä o_O Ja ku illlaks aina pahenee. Mua hävettää jo sinne sairaalaankin soitella :oops: Mut ku noita supistuksia tulee välil tosi tiuhaanki ja ne on kipeitä ni en oo yhtään varma mitä tehdä :confused: Et onkohan mul oikeest koht se nyytti kainalos ?Meinaan viime yön olin jo melkee sata varma et syntyy :eek: Ja toi maha on koko viikon outo ja noi selkäkivut on palannu :confused: Ja ukon kans nyt menny vähän vaihtelevasti. Ei olla oikee puhuttu ku se teki tota remppaa ja nyt lähti autoo korjaamaan o_O Mites sielä päivä sujunu ? :)

No johan on melkosta touhuu sulla toi, eiks se ipana oikee osaa päättää et tullako vai eikö tulla vai mikähän siin on.. :) Mut ihme on kyl jollei kohta rupee pukkaan ulos kun meininki vaikuttas mustakin ihan siltä. Äläkä missään nimes häpeile sinne sairaalaan soittelua, kyl kuule meikäläinenkin varmasti rimputtelis sinne alvariinsa jos tollasta olis. :grin Ja sehän oli kiva et ukkos tuli sit kotio, vaikka järkyttikin sua viel enemmän.. :grin On tää kiva ku voi jänskäillä sun puolesta kun itel on viel aikaa ja ku tää oma oottelu on niin boooriing.. :p
No kuule mä oon ollu ihan innoissaan kun oon tänään hioskellu ja maalaillu hoitopöytää ja pinnistä! Oli siis ruskeet ja mustat halusin. Koht pääsen vihdoin peseen niit vauvan vaatteita sun muita ja laittaan tota meijän makkarii kun lattiakin on vihdoin valmis, oon niin oottanu et pääsen noihin vauvan tavaroihin käsiks ku nyt ne on vaa ollu yhtenä isona läjänä ukon pojan huoneessa! :grin

Takaisin