CranberryLips
Piirimestaruustason postaaja
Oli mullakin positiivinen kokemus vaikka olikin tilannetta siinä. Ja eihän sielä herran jestas kukaan mihkään pakota. Kyllä multa ainakin kysyttiin kaikesta ja sain lääkettä koska mä todellakin tarvitsin sitä mun kipujen takia. Tosin sitten kun tuli kiire lääkäri ei maininnut mitään hädästä. No ei tietenkään etten mä pelästy ja joudu paniikkiin ja unohda mitä mun kuuluu tehdä. Ja kyllä sielä hallitsee tilannetta vaikka ei olisi listaa mukana. Ei ne lääkärit ja kätilöt mitään hirviöitä ole. Eikä ne kätilöt sen tutummaksi tule vaikka olis lista mukana. Ja oli mustakin outoo kun oot jalat levällään ja useampi ihminen on siinä, mut siinä vaiheessa ei enää mieti kuka sielä on vaan toivoo et vauva tulee nopeesti ja terveenä maailmaan. Ja toi kivunlievityski on sellane juttu et turha siinä ponnistus vaiheessa on enää sitä epiduraalia sitten itkeä niin kun sitä ei voi enää laittaa. Kyllä se kipu yllättää ja muutkin asiat sielä salissa. Ei niihin voi vaan varautua. Tietysti on hyvä et halutaan ilman lääkkeitä synnytys, mut aina se ei vaan mene niin. Mä en ois voinu ponnistaa mun selkä kipujen takia kun ne ylty niin pahaksi yöllä ja en mä vaatinut mitään lääkkeitä heti vaan siinä huomattiin etten enää niitä kipuja kestä ja siksi laitettiin epiduraali. Mutta tottahan toki jokainen taplaa tyylillään ja toivoo sinne mitä tykkää ja mikä itestä tuntuu hyvältä. Ihan kokemuksesta vaan voin sanoa et aina ei mee niin kuin tahtoo asiat. Ja enhän mä millään tavalla arvio kenenkään päätöksiä, mut itsestä idea on vain hölmö koska mitään ei voi tietää valmiiksi Ja nytkin oon menossa avoimin mielin ja tilanteen mukaan katsotaan mitä tarvii tehdä En asenteella äkkiä kipu pois ja repikää se muksu ulos