Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aaa, okei! Olen taas yhdessä asiassa viisaampi kiitos teille! :)

Helvetti, menipä päivä totaalisesti pilalle kun katto ikkunasta ulos!! Vielä eilen oli sellanen fiilis et ihanaa on kevät ja kohti kesää menään kovaa vauhtia, kyl se heinäkuu sieltä tulee, mut nyt sit saatana ollaan takasin talvessa ja karsee kyrpä nous ottaan heti!! :mad:

Oiii,ihana toi mun mies! Se osas heti antaa vähän toivoo mulle, sano että sitähän vois aatella ja toivoo niin et sehän on vaan hyvä et talvi ja surkeet kelit jatkuis mahdollisimman pitkään ja et ne lämpimät kesäiset kelit alkais sit vast lähempänä heinäkuuta ja jatkuis pitkään syyskuuhun, koska meillehän se on ihan sama millanen toi alkukesä on, mitä paskempi sen parempi.. :grin Heti tuli parempi fiilis ku otti ton ajattelukannan!

Mä heräsin siihen ku tuo mummo kolas lunta tuol pihalla :grin Ihan sikana satanu ja lisää sataa ! :p No ei muakaa toi paska keli haittaa. Menee kumminki nii pitkää sit synnytykse jälkee ennen ku pääsee nauttimaan kauniista kelistä :) Ja Pommiina just noinhan pitää aatellakki ! :)

Hippasen meni hermo tuohon ukkoooooon..... :mad:

Mihis hemmettiin se mun ahkeruus katos heti ku koitti vknloppu, nyt tekee vaa mieli kölliä sohvalla.. No ehkä sitä on vähä kevyemmän päivän ansainnu, eilen oli taas kintutki sen verta turvoksiin.. o_O

Cranberry,No mites onko ukko ollu rapuloissaan? :confused:

apuva,tänään on sitten täällä ne paljon pelätyt miehen veljen avovaimon babyshowerit....lauma vieraita akkoja vauvabileissä -ja minä :confused:.voidapa edes ryypätä...ei oo yhtään mun juttu tämä,ahdistaa.lainasin jo miehen äitin kakkosautoo (mies töissä),nettä pääsen sieltä karkuun sit kun siltä tuntuu,en kehtaa kokonaan menemättäkään jättää o_O

ja mikä tää keli on?!?pääsee kaivaan autoo hangestakin viä.jee.

Siis tultiin sellases kunnos kotii ettei pysyny edes pystyssä :angry2 Sit sain nukuttua itte särkyjen takia vaan puolisen tuntia ennen ku se tuli himaa ja nukahin uudestaa viideltä ja sit heräsin tosiaa ysiltä.. Et mua väsyttää ja särkee ja oli pakko herättää toi lahna sit kans ku en ite jaksa :confused: Ni silläpä meni eka puoli tuntia mulle huutamiseen et vollotin tossa sit taas no okei aika turhaan, mut tuli vaan paha mieli :sad001 Ja muutenkin ärsyttää kun tän piti olla meidän yhteinen kiva viikonloppu kun poika menee mummille yö kylään. Mitäs kivaa teet tollasen ukon kans joka on täysin jumissa:angry3

No just! Kappas että se vaihteeks taas mouhos jostain, raivostuttavaa! :mad: Sun olis kuule pitäny ottaa äijää niskasta kii ja käydä uittamas sitä tuolla lumipenkassa!!

Ei täs muuten mitää kyllähän on tohon huutoon tottunu, mut ku on toi vatsa särky taas ja koitin hakee suihkusta helpotusta supisteluihin, mut en nyt oikee huomannu et olis mitää auttanu :confused: Et saa täs varmaa äippä polille alkaa soittelemaan :sad001 Ei vaan oo mun päivä tämäkään.....

Täällä saa vissiin tuulettaa? Toisaalta on melko eteerinen fiilis, mutta toisaalta vihaan kaikkea ja kaikkia. :grin Mä niin tiedän nää vihantunteet raskautta kohtaan. Mulla on menossa toka raskaus ja välillä en voi uskoa, että tein tämän toiste. Odottaakaan ei kuitenkaan voinut, kun kohta tulee 40 mittariin.

Mulla oli just ekassa raskaudessa noita kamalia invalidisoivia kipuja. Olin viimeiset kuukaudet käytännössä sohvan vanki, en voinut liikkua mihinkään yksin ja kotona pääsin tosiaan juuri ja juuri siltä pirun sohvalta vessaan. Myös synnytys meni (tietenkin) päin helvettiä ja nyt sitten kärsitään jonkinlaisista traumoista - pelkopoliaikaa odotellessa.

Mä tunnun edelleen kantavan jonkinlaistaa kaunaa ihmisille siitä ekasta raskausajasta, kun vaikutti, ettei kukaan ottanut niitä mun kipuja tosissaan. Mitä tahansa yritti sanoa, niin aina sai vastineeksi jonkun mairean "nauti nyt siitä raskaudesta ja nuku kun vielä voit". Nauti ja nuku?! Nauti ja nuku kun koko ajan on niin järkyttäviä kipuja, että mikään asento ei ole hyvä etkä ikinä saa nukuttua suurinpiirtein edes paria tuntia putkeen. Oli hyvin tavallista, että sain nukuttua vain tunnin tai pari ja sitten päivällä toiset pari päälle. Olihan sitä jo ihan sekaisin. Lääkärit sitten puhuvat vaan jostain "harjoitussupistuksista, jotka saattavat laittaa henkäisemään syvään". Prkl, mä itkin ja huusin lähes joka päivä niissä supistuksissa ja krampeissa, vaikka olen aina pitänyt kipukynnystäni suhteellisen korkeana.

Mua vituttaa edelleen aivan järkyttävästi, kun kuulen, että jotkut vielä viimeisillä raskausviikoilla liikkuvat vaivatta ja vetävät 12 tunnin yöunia. Mua vituttaa ihan hulluna, että muut ovat saaneet kokea helpomman oloisia synnytyksiä. Mua vituttaa, kun suurimmalla osalla tämä odotus tuntuu olevan vaan yhtä hattaraa ja höttöä, ihkuttelua ja lässytystä. Miksi mä en osaa olla samanlainen? Mua ei vähääkään kiinnosta vertailla sikiön painoa tai omaa sf-mittaa toisten kanssa - masukuvista nyt puhumattakaan. Onko sillä nyt vitunkaan vertaa väliä millainen maha jollain toisella on, kun ei niihin asioihin voi kauheasti vaikuttaa? Tai mitä järkeä on vertailla jotain sikiöiden tai lasten painoja, onko sitä jotenkin parempi äiti jos lapsi painaa enemmän kuin toisen vai mitä hiivattia? Mulle nuo vertailut tuovat vaan aina mieleen kilpailun.

Tässä raskaudessa olen toistaiseksi ottanut lapsen liikkeet paremmin kuin ekassa. Ekassa mua myös ällötti ne ja väistämättä mietin vaan Alien-elokuvaa. Myöhemmin ne potkut sitten alkoivatkin vaan sattua ja valvottaa. Mä en myöskään osannut pitää jotain mielikuvavauvaa tai muodostaa sidettä lapseen jo kohdussa niin kuin kai kiintymyssuhteen muodostamiselle olis ollut edullista. Mä pelkäsin, että sille lapselle tapahtuu jotain, en mä uskaltanut siihen sen ihmeempää sidettä luoda. Lisäksi kyllä vatsalle juttelu ja laulelu tuntui vaan typerältä.

Myös imetys ällötti etukäteen, mutta mun mieleni kyllä muuttui ja imetin lopulta lasta 1½-vuotiaaksi. Voisin imettää sitä edelleen, mutta mulla ei enää näin raskausaikana tule maitoa. Voi olla, että jatkan esikoisen imetystä, kun vauva tulee. Mulle on ihan sama mitä mieltä siitä ollaan, imetykset edut on kuitenkin aika kiistattomat. En mä osaa oman lapseni ruokkimista luonnottomana pitää. Toivon, että voin täysimettää tätä tokaakin muksua puolivuotiaaksi, vaikka toisaalta mua vähän ahdistaakin se, että mä olen sitten taas toivottoman kiinni lapsessa.

Ja vaikkei tämä nyt suoraan raskauteen liitykään, niin mua ahdistaa, kun joka paikassa tuntuu vaan törmäävän kotielämän hehkutukseen. Mä olen ollut nyt kotiäitinä (kirosana!) esikoisen kanssa kotona ja koko tämä kotona olo on ollut osaltaan vaikeinta mun elämässäni. Mulla ei ole töitä joihin palata ja pelkään, että tipun kelkasta enkä enää töitä saakaan. Mä kuitenkin kaipaan töitä ihan valtavasti, kaipaan ihmisiä ja älyllistä haastetta. Lapsen kanssa kotona oleminen on ainakin mulle ollut välillä tosi tylsää ja tosi tosi yksinäistä. Sitä on ikäänkuin kaiken ulkopuolella, ei osa oikein mitään. Mä en tunne mitään yhteenkuuluvuutta toisiin äiteihin tuolla hiekkalaatikon reunalla ja koen osan niistäkin kohtaamisista aika ahdistaviksi. Puuh. Sellaista tällä kertaa.

åke, siis mitä helvettiä!! Missä päin suomee sä sit asut?? :grin Tääl eteläs ainakin on lunta jo vaikka kuin perkeleesti ja lisää puuskuttaa koko ajan!!

MrsData, Tykkäsin kovasti tosta sun avautumisesta, kaikissa asioissa en tietenkään voi yhtyy samaan kun esim. noita mega kipuja mulla ei ainaka vielä ole ollu. Mutta siis ihan samoja ajatuksia mullakin tullu tosta että ei välillä usko että ryhty tähän uudestaan! Ja sit tossa vitutus osiossa voin oikeestaan komppaa kaikkea! :grin Mua ei kans moiset masujutut ja painojen vertailut vois vähempää kiinnostaa. Ainut asia mikä välil tuntuu kiinnostavan on se et tää helvetin aika vaan kulkis eteenpäin ja tää olis ohi! Että kokolailla samojen asioiden kanssa täälläkin kamppaillaan..

MrsData tervetuloa vaan, kyllä täällä saa päästellä höyryjä. Erilaiset on inhotuksen ja vitutuksen aiheet kaikilla mutta moneen juttuun pystyin kyllä samaistumaan hyvin. Mulla kanssa kipujen takia ollu tosi epämiellyttävä raskaus ja yleisesti muutenkin tuntuu ettei raskaanaoleminen vaan sovi mulle kun oon jostain syystä hukannu itteni tässä odotellessa ihan täysin. Tsemppiä raskauden kanssa elämiseen!

Kiitokset kaikille. :) Ja tsempit muillekin, koetetaan kärvistellä ja kestää.

Tuo mainittu itsensä hukkaaminen on myös tuttua. Mulle kävi tuon esikoisen vauva-aikana vielä jotenkin hassusti, kun jäin ihan kiinni siihen "vauvakuplaan" enkä pitkään aikaan pystynyt poistumaan vauvan viereltä mihinkään. Sitten yhtäkkiä kun heräsin, alkoi vähän - ylläri ylläri - ahdistaa. Nyt mä koko ajan haen tätä paikkaani ja välillä ottaa pattiin olla pelkkä äiti 24/7. Nyt varsinkin kun on taas uudelleen raskaana, niin tuntuu ettei mua oikein ole, olen taas kadonnut johonkin ihan tyystin. Olen olemassa vaan näitä lapsia varten.

Pelottaapa muuten tässä raskaushommassa tuo palautumispuolikin. Kiloista en ole kovin huolissani, koska edelliset raskauskilot lähtivät aika huomaamatta, mutta mullehan kävi sitten juuri niin kuin pelkäsinkin eli vatsaan jäi pömppö. Ja vatsa on se kohta mun kropasta, joka mulla on ollut kuosissa, se lähes ainoa kohta johon olen voinut olla tyytyväinen. Mulle jäi siis edellisestä raskaudesta vatsalihasdiastaasi ja pieni napatyrä - tämän raskauden jälkeen on pakko hakeutua fysioterapeutin pakeille, että jos tolle lihasten erkanemiselle olis vielä jotain tehtävissä ilman leikkausta. Sitä ei kai tiedä vielä kukaan miten tolle tyrälle käy...

Cranberry voi ei! Jaksatko kertoa mitä siellä selvis ja miks jouduit jäämään sinne? Tekeekä vauva jo tuloaan? Koita jaksaa! Mä lähetän täältä nyt ainakin hirveesti tsemppiä sun suuntaan!

Takaisin