Oon vähän myöhässä kommentoimassa, mutta...
Synnytyspelkoisille sanoisin, että sitten kun ne viikot on täynnä, niin sitä on ihan joka ämmä valmis tekeen ihan mitä vaan, että saa sen mukulan ulostautuun. Vaikka kestäis viikon, niin siihen on valmis. Sitä on niin kypsä siihen raskaana-oloon. Ja toistan toistan nyt itseäni, mutta älkää suunnitelko synnytystä liikaa. Menkää virran mukana.
Ja siitä synnytyksen käynnistyksestä. Mä en nyt sitten tiedä onko ne supistukset kovempia kuin normisynnytykses. Mutta kyllä sen kaiken kestää. Ei sitä tarvii pelätä. Ja niitä käynnistysnappejahan ei anneta kahmalokaupalla vaan 1/4 murusina kerrallaan. Oletettavasti sen takia, että ne vaikuttaa yksilöllisesti. Mun kanssa samassa huoneessa osastolla oli kaksi naista. Meille kaikille siis annettiin niitä murusia. Toinen oli viidettä päivää ja toinen neljättä. Me kaikki lähettiin saman päivän aikana synnytyssaliin. Tosin mä olin synnytyssalissakin vuorokauden, ennenku tuli leikkauspäätös.
Niin ja joku kysy, että mitä jos tekee mieli molempia suolasta ja makeaa, niin kumpi sitten tulee, tyttö vai poika. Niin tähän sanoisin kuuleman perusteella että tyttö. Koska pojat ei aiheuta makeanhimoa ollenkaan. Mene ja tiedä. :)