Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis mulla on kans pääkoppa aivan muussia!!! Just aiemmin tossa raivosin kun piti lähtee likkaa viemään jumppaan niin se lähtö kesti ihan sairaan kauan kun jotain jäi koko ajan! Otin viel kaikki tavarat alas odottaan et saadaan vaatteet päälle, sit aina unohdin jonkun ja muistin vasta kun ovi oli lukos ja olin jo autossa, varmaan kolme kertaa jouduin ravaan takas sisään, hemmetin ärsyttävää!!

Ja hei ihan oikeesti ihmisten kohteliaisuus rupee meneen vähän yli! Tänäänkin juttelin yhen naisen kans ja tuli sit puheeks et oon raskaana niin TAAS reaktio oli se et ai oot vai? Olin sillee et no kylhän sen nyt näkee, niin kirkkain silmin tää väitti et ei kyl huomaa! HAH! :D Siis mä ymmärtäsin ton jos ei oikeesti vois olla varma mut ei tästä mahasta enää voi erehtyy!! Ja et eiks porukka ymmärrä et tollanen ei enään täs vaihees tunnu kohteliaisuudelta vaan pikemminkin siltä et ai mul taitaa sit vaan olla äijämäinen pinkee olutkessi!

Kauheeta ku oon taas jäljessä :grin Koko päivä menny suhaamiseen kun aamusta ultraan ja sitten shoppaamaan :p Ja nytpä sit tuli tuomio, että ei enään töihin ! :confused: Ja kotonakin pitää lopettaa jumppaamiset kokonaan ! :sad001

Pommiina, Mulle sanotaan vaan siitä et pyöristyn vaan lisää ja lisää et olisin tyytyväinen jos joku sanois et ei näy mistää :grin

Hymykuoppa, Mullakin on hankala olla yksin jos ei ole siivoomista tai muuta touhotettavaa :)

No vauva hieman alakäyrällä et paino arvo oli 1700g ja vertasin tos pojan neuvola korttiin et saman painoisia olivat näillä viikoilla. No laittoivat uuden ultran sit viikolle 36 eli ei huolen aihetta painosta vielä. Tosin pojan kanssakin huoli tuli vasta silloin viikol 36 :confused: Sydänäänet olivat hyvät ja tasaiset vaikka kovasti koitti muksu karkailla ettei niitä kuultas:p No sit ku puhuin näistä kovista supistuksista niin tutki kohdunkaulan ja käytävän tosi tarkkaan myös ultran kans ja kun paino mun vatsasta niin näky hyvin ultrassa kuinka se jousti :confused: Et nyt kun vauvan pää niin alhaalla ja kovia supistuksia ni pitää ottaa tosi rauhallisesti o_O Ettei vaan aikasemmin lähde tulemaan. Ja nyt sitten herkästi pitää olla lähdös lekuriin jos alkaa supistelemaan. Et nyt kyllä huolestuttaa et tuleeko se tuolta kohta vauhdilla :eek:o_O Muuten onneks kaikki ok, mut mites täs ny enää rauhallisemmin saa otettua ? :sad001 Ja sukupuolesta se sitten väitti samaa kuin ensimmäinen lääkärikin :p Yritin tolle ukolle et jos ei kysyttäs ollenkaa, mut se pentele meni uteleee ja edelleen tyttöö lupailee :p Mut prkl ku en haluu innostuu vaik tänää tuli hieman katteltuu prinsessa mekkoja :oops::grin

No nyt vaan makoilet ja annat muiden passata sua aina tilaisuuden tullen. Hyvä että vauvalla on kaikki hyvin :) Ollaan sit yhessä varovaisia näiden meiän pikkuruisten kanssa että ne sais kasvaa masussa kun kerran alakäyrillä mennään!

Mää kyllä jotenkin veikkaan et käynnistykseen menee tämäkin kaveri o_O Mut eipä nyt parane sitä stressaa kunhan pysyis tuolla masussa vaan hieman pitempään et ei ihan viel tulis :) Ja sillee käynnistys helpottas ku ei tarvis kotona oottaa ja pelätä et koska se haluu tulla. Vaikka vaikeeta varmaa tulee olee ku tietää et joudun siel sairaalas yksin yöt viettämään :sad001

No niin Cranberry, ei siinä sitten muu auta kun totella ja ottaa iisisti! :)

Mä olen kans lukenu tosta kotiutumisesta, mut oon ymmärtäny että se nopee kotiutus koskis vaan uudelleensynnyttäjiä ja siinäkin on tietyt kriteerit mitkä pitää täyttyä.. En tiiä, voi olla et oon käsittäny väärinkin.. Mut ite nyt toista oottaessa oon alkanu haaveileen siitä et mikäli kaikki menee niin kuin pitää niin kotiuduttas heti vaan kun mahdollista. Ekalla kerralla ei kyllä olis käyny mielessäkään, sen verran uutta ja jännää se oli + siihen kaikki se opettelu niin oli kyl ihan turvallista olla siel sairaalas missä sai apua, vaikken mäkään siel oloo rakasta mut tuskinpa kukaan.

Pommiina taysin sivuilla lukee et koskis ensisynnyttäjiäkin...
"Tarjoamme mahdollisuuden lyhytjälkihoitoiseen synnytykseen sekä ensi- että uudelleensynnyttäjille"
ja sit:
"Jos äiti ja vauva voivat hyvin, he voivat halutessaan kotiutua jopa jo kuuden tunnin kuluttua synnytyksestä"

Aijaa no sitten! Ja voihan sekin olla paikkakohtaista, koska täällä mielestäni puhuttiin vaan uudelleensynnyttäjistä.. Noo utta oli miten oli niin sekin on vähä sellanen juttu et sitä ei etukäteen voi suunnitella tai tietää miten hommat tulee meneen, mut haaveilla voi aina.. :)

jaaha,että tämmönen päivä sitten.en saanu aikaseks sitten yhtään sitä mitä piti kouluhommien suhteen...ja mun analyysi on ihan paska.ihan varmana tulee takas silleen "ei sitä ny noin voi tehä;uudestaan" -versiona.wää.ihan oli tahmasta ja takkusta ja aivot ei toiminu ollenkaan.nyt sitten kyllä valvottas kun kello on yli kaks yöllä :mad::sad001
yks syy takkusuuteen oli kyllä taatusti taas kerran tää raskaus.ensimmäistä kertaa nimittäin viime yö oli si semmonen,että muksu ei rauhottunu ollenkaan vaan piti siä jotain 24/7 mahabileitä,niin nuku siinä ny si.pienikin liikahdus niin taas potkitaan.nukuin ehkä 3h katkinaista unta, ja yö meni viimestään siinä kohtaa penkin alle kun kassukissa päätti ruveta laatottaan kangassohvaa...

saas nähä miten tänä yönä käy.hieman jännittää potkimisen määrästä päätellen :confused:

Minusta täälläkin koskee vain uudelleen synnyttäjiä tuo nopea kotiutus :) Mutta vaikka itte inhoon sairaalaa niin kyllä mä mielummin makaan sielä ne pari ekaa päivää, että tiedän et vauva voi hyvin. Ja viimeksikin kun poika oli niin pieni ni ei ois kotiin lähtö lupaa edes tullut. Pojasta kun otettii 3 tunnin välein sokereita ja syöttö yhtä usein :) Ja muutenkin ehkä haluun varmistuu et itelläkin kaikki kunnossa ennen kun sinne kotio pääsee.

Pommiina, Samaa mieltä et mitään ei voi oikein etukäteen suunnitella :) Ja ite en ees uskalla/halua. Sitä vaan sit pettyy jos kaikki ei meekkään just niin kuin on suunnitellut.

Ja olipas hieno yö ! Meinasin kaatuu portaissa kun väsyneenä taapersin vessaan :confused: (Näin siis otetaan rauhallisesti :grin) Sit ku säikähin niin kamalasti ni alko kivat supistelut mahassa eikä sitten nukuttukkaan. Muutenkin jalkoihin särki kun olin liikentees ollu koko päivän et oli hankala nukkua ja koitin tyynyillä parantaa asentoo, mut eihän siitä mitään tullut. Ukko piti herättää viideltä ja poikakin päätti ettei enää nuku nii tässä nyt sitten valvoskellaan yhdessä. Onneks on tänään se reumalekuri ! :) Jotain positiivista.

Hymykuoppa, en oo sentäs valitettavasti vielä synnyttämässä.

Corolla, entä jos tekee mieli sekä makeeta että suolasta, tuleeko sit poika nimeltä Päivi? Eilen ku olin ollu valveilla puoltoista vrk putkeen, teki mieli sipsiä, dippiä, mariannekarkkeja ja jäätelöä. Kun ei kuitenkaa ollu sen vertaa enää reaktiokyvystä jälellä että ois uskaltanu autoilla niin jäi hakematta, ja tomaattikeitto korjas tilanteen ihan hyvin.

Pippuri ja mäkun jo niin toivoin että sun raskausaika olis päättyny ja saatais kuulla vauvauutisia! No mutta pian kuitenkin :)

Cranberry oon niin ilonen sun puolesta kun pääset tänään sinne kunnon lääkärille!

Mun yöunet on täysin kadoksissa noiden synnytyspelkojen takia :( Joka yö on vaan edellistä vaikeempi ja päivät oon ihan haamu kun en nuku ikinä! Tää on ihan kamalaa.

No niiiin... Ei sitten tuonut yhtään valoa maailmaan tämä lääkäri käynti :sad001 Lääkärin mukaan ei ole reumaan liittyvä kipu eikä reuma kokeiden perusteella edes kovin aktiivinen. Epäili ennemmin välilevystä johtuvaa särkyä eli jotain iskias tyyppistä. Nyt pitäis siis lähteä sitä selvittelemään :confused: Eikä enää tässä vaiheessa uskalla kokeilla lääkityksen vaihtoa tai mitään muitakaan paikallis hoitoja. Et jos reuma oireet pahenee niin pitää vaan kestää synnytyksen yli :sad001 Tietysti vauvan turvallisuus tärkein, mutta kyllä silti sapettaa ettei nyt apua saa vaikka tarvitsis :sad001 Nyt pitäs varaa omalääkärille aikaa ja ruveta tutkimaan tuota välilevy asiaa, mutta sillekkään ei tuskin voi tehä mitään ennen synnytystä.... Voihan vittu :sad001

Hymykuoppa, Osaatko yhtään sanoa mikä tossa synnytyksessä vaivaa sun mieltäs ?

Takaisin