Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jotenkin sellainen rauha laskeutunut. Olen tottunut kaikkeen mikä raskaudessa jurppii!!! Ei jaksa ärsyttää oikeastaan mikään. Mikään ei käy näille hormonihöyryisille lehmänhermoille enää (mikä on tosi hyvä koska nythän mahani on niin valtaisa että kommentteja tulee ihan solkenaan).

Odotusaikaa on (laskennallisesti) jäljellä joku parikymmentä päivää, päässä ei paljoa liiku ajatuksia. Kun supistuksia tulee, olen riemuissani ja ajattelen että ehkäpä tänään. Toistaiseksi ne ovat aina loppuneet pian tai tulleet harvakseltaan päivän mittaan. Eli ei tietoa onko jäljellä viisi viikkoa vai viisi päivää, noista ei varmaan ihmeempiä voi ennustaa noista suppareista.

Pippuri, mä haluun kans ne lehmän hermot :) Suosittelen kaikille, että asennoidutte niin että synnytys menee ainakin kaks viikkoo yli lasketun. Koska kaikki päivät 40+0:n yli on ihan tuskaa muutenkin, ainakin oli mulle. Sittenhän se on vaan positiivinen ylläri jos tulee aikasemmin. Nimimerkillä esikoinen syntyi 42+3

Te ootte ihan hulluja! :grin Mä en todellakaan tykkää kattoo kun muut juo, rupee itellä niin kuola valuun! Sen sijaan mahtavaa on kun ensin tyypit soittelee oikein kettuillakseen kun he ovat otillaan ja mä en pääse, niin seuraavana aamuna soitella sitten niille oikein pirtsakkana ja hyvävointisena niiden kuulumisia!! Kjäh,kjäh!! :wink Mieskin on niin ihana, että ei edes halua juoda koska hänestä se on epäreilua että mä joudun kärsiin, yhdessä kun tähän on ryhdytty, kauniisti ajateltu, mutta oon kyllä pari kertaa sanonu kun olis ollu jotain kissanristiäisiä että kas kun et mee, mutta ei.. En kyllä valita,itehän tuo päättää.. :)

Komppaan corollaa kyllä tossa asennoitumisessa, itellä kans esikoinen syntyi tasan 42 käynnistyksellä, ja se vasta tuskaista odottelua olikin!

åke-sylvi Tervetuloa kiehumaan kanssamme! :grin Itse en tässä raskaudessa ole vielä liikkeitä tunnistanut, kun tuntuu tuo mahakin möyrivän jotain omiansa ettei voi olla edes varma mitä siellä tapahtuu.. Mutta muistan kyllä ne hetket esikoista odottaessa kun ensimmäisiä selkeitä liikkeitä tunsin, niin tuli sellanen kamala tunne, et apua mitä helevattua mun sisällä tapahtuu!! Ja varsinkin kun ne alko oikeen näkymään niin tuli aina mieleen joku sellanen kauhu leffa missä ihmisen sisällå kasvo joku olio mikä loppupeleissä tuli ulos repien mahan auki! Ei kiva! :grin

Juu sama homma! Mua kans ällötti ne liikkeet. Oliks se puolen välin jälkeen kun ne alkaa tuntuun vai kuin se meni? Mulla edelleenkään mitään vauvamahaa... siis nuo mun iänikuiset läskimakkarat vyötäröllä on ja pysyy, mutta muuta kasvua en kyl oo huomannu. En tiedä onko se kaveri enää geimeissä mukanakaan, kun en löydä sydänääniä kotidopplerilla. Tai sit mä en vaan osaa. Kohta pitäis lähtee työhaastatteluun. Yritän nyt epätoivosesti vielä saada vakipaikan jostain ennen ku raskaus alkaa näkyyn, niin on sitten paikka mihin palata lomilta, kun pää hajoo kumminkin kotoseinien sisään vuodessa. Niin kävi ainakin esikoisen kans. Likka oppi käveleen 11 kk ja kun täytti vuoden niin palasin töihin. Oi sitä autuutta :)

En muista kyl yhtään että koska esikoisen kans alko noi liikkeet tuntuun, mut tosiaan vielä tääl ei ainakaan tunnu ja eiköhän sekin ole aika yksilöllistä. Sitähän sanotaan että aiemmin synnyttäneet saattaa tuntee ne aiemmin kun tietää millasia ne on, Hah, minä en ainakaan muista yhtään ja taidan olla niin pönttö muutenkin että erotan ne pieretyksistä vasta kun kunnolla tuntuu.. :grin Maha on kyl tääl alkanu pömpöttää, okein ihmetyttää et miten se yhtäkkii tollain on kasvanukki!

Luulenpa kans corolla et kaikki on ihan hyvin siel mahassa, kuhan taitaa vaan kiusata teikäläistä.. :)

Hei kertokaapas muuten et mistä noita tollasii doplereita saa ja onks minkä hintasia? Tuntuu et monilta löytyy sellanen kotoa..

Mä ostin dopplerin Ebaysta. Maksoi nelisen vuotta sitten about 50 dollaria. sis.postikulut. Se tuli muistaakseni Hong Kongista asti, mutta ei siinä menny ku 5 arkipäivää niin oli jo perillä. Nopea toimitus ja toimiva peli (jos osaa käyttää :D) AngelSounds-merkkinen. Mutta vaikee sillä on näillä viikoilla tosiaan löytää niitä sydänääniä. Puolen välin jälkeen löytyy jo suht helposti.

Haastattelu meni hienosti. Nyt jännätään perstaagiin asti saanko sen paikan. Oi hitto se olis unelma. Tosi arvostettu yritys... Sitte paukautan heti että oon raskaana ja joudun koeajalla ulos :D Ei vais, kerron vasta sitten kun on pakko eli juhannuksen tienoilla on se 32 viikkoo täynnä. Siihen asti leikin vaan tosi lihavaa :)

Ite tilasin myös angelsoundsin ebaystä ja maksoi postikuluineen Kiinasta 25 €. Ihan karvalakkimalli. Kymmenenneltä viikolta alkaen (9+ jotain) kuului kotonakin syke, tosin niillä viikoilla sitä sai kaivaa sen tunnin että sai kunnon sykkeen esiin. Miulla tuntui tosin liikkeetkin tosi aikaisin kun toi mukula tykkää majailla tuossa ihan pinnassa niin se helpotti niiden sykkeidenkin löytymistä.

Aaa okei. Tänks, täytyykin käydä vilkuilemassa josko sitä itekin innostuis tilaan. Tosin mä oon kyllä kans niin tumpelo noitten vehkeiden kans, et sais ukko ryhtyä dopleri mestariks. :D

corolla, hieno juttu! Heh, joo ehkä on sit parempi ettet ihan heti paukauta! :grin

Joopa. Ei sitä auvoista zen-oloa sitten pitkään kestänytkään. Sairaalakassista puuttui vielä imetysliivit, joten tilasin taannoin henkkamaukalta. Ne olisivat sopineet rannekoruksi jolleivät olisi olleet niin rumat, sen verran liian pienet olivat. 8-vuotiaille odottajilleko ne on tehty!!!!!!!? Palautin sitten ne ja päätin että on se kauppaan mentävä. Keräsin monta viikkoa voimia (vihaan shoppailua ja etenkin yhtään minkään rättien ylikuumissa sovituskopeissa sovittamista).

Tänään koitti se päivä sitten. Keskustaan päästessä minulla oli jo kusihätä vaikka lähtiessä olin käynyt. Pyöriskelin sitten 45 minuuttia ympäriinsä etsien vessaa. Euron kolikkoa ei ollut messissä ja sen ne olisi joka puljussa koloon halunneet. Yhdessä paikassa olisi päässyt s-etukortilla. Niin, siis jos sellainen olisi ollut. Luovutin, menin lindexille kusihätäisenä ja valmiiksi kiukkuisena.

Osta siis imetysliivit JOS:
-löydät asiantuntevan myyjän (minä en löytänyt asiaa tuntevia enkä myöskään siitä mitään tietämättömiä myyjiä, ei siis ristin sielua)
-mahdut kaupan typerien kiikkerien rekkien väliin virtahepomaisine muotoinesi
-löydät edes lähestulkoon siedettävän näköiset liivit
-löydät rumista liiveistä mukavat, sopivat ja istuvat liivit (kun olet todennut ettei siedettävän näköisiä ole meille maitovammaisille)
-ympärysmittasi ja kuppikokosi ei ole jonkun massatuotantovaatepuljun mielestä mahdoton yhdistelmä
-et pyörry 35-asteisessa sovituskopissa kesken homman
-et luovuta ja lähde pois tyhjin käsin (kuten minä tein)

No, lohduttaudun sillä, että kun maito nousee, kuppikoko muuttuu takuuvarmasti (eli vaikka löytäisin jostain syystä nyt sopivat, eivät ne olisi sitä enää synnytyksen jälkeen). Myös vauvan ulostulon vaikutusta ympärysmittaan on mahdotonta arvioida etukäteen.

PITÄKÖÖT LIIVINSÄ!!!!!

Jos huonetoverisi heiluu synnärillä tissit paljaana, se olen todennäköisesti joko minä tai joku kohtalotoverini.

Heh! Repesin kyllä ihan totaalisesti kun luin Pippuri sun viestisi! :grin Mutta voin sanoa että ei todellakaan naurattanut viime viikolla kun sain tilaamani odotus/imetysliivit ja raivosin ihan samaa asiaa! En kanssa käsitä noitten kokoja! Oon siis sellanen normaalisti M kokoa, ja kun kerran jo olin yrittänyt omaa kokoani olevia rintsikoita, niin päätin sitten että hitto tilataan sitten suosiolla XL niin luulis ainakin mahtuvan ja kyse siis näistä rennoista carriwellin rintsikoista, niin saakeli joutu niihinkin heittään sen jatkopalan kiinni jotta pysty hengittään!! En todellakaan käsitä et miten noi koot on suunniteltu, mut päin persettä on kuitenkin! Onko se todellakin liikaa vaadittu et sais sellaset mukavan pehmoiset rintsikat mitkä ei kiristä mistään! :mad:

^tosta jäi viä se,että osta imetysliivit jos pystyt sitä kusihätää...t:itsekin kaupungilla vessaa ettiny o_O ja talvikeleillä viä se riisuminen ja pukeminen ja hikee pukkaa enemmän kun virtahevolta saunassa,siihen malliin että joutuu jo miettimään kehtaako mitään myytävää tuotetta sovittaakaan.jee.:confused:

Joo, pitänee nostaa kakskymppinen seinästä ja vaihtaa se eurosiks ennen seuraavaa keskustareissua. Sillä pääsis 20 kertaa vessaan, eli vois viettää semmoset kolmekin tuntia keskustassa. Virtsakatetrikaan ei ois hassumpi idea tässä vaiheessa. Tai sitten ihan vaan se että pysyttelee kotosalla, mikä ei aina ole vaihtoehto. Siellä kaupungilla vaan jotenkin saa itsensä sellaseen aggretilaan että on olemassa vakavastiotettava riski sortua ilkivaltaan. Hiukan vois olla huvittavan näköstä kun siunatussa tilassa oleva äidillisyyden perikuva potkii puistonpenkkiä hajalle keskustassa koska on vaan niin täynnä ihan kaikkea.

Ja miten musta tuntuu että keskustassa yli puolet ihmistä vetää röökiä? Siellä ei oo sellasta neliömetriä jolla ei leijailis tupakansavua. Mulla tulee nykysellään siitä oksettava olo, vaikka ennen olinki ite sellanen korsteeni. Myös muuten vaan pahalle haisevat ihmiset saa mut yökkimään.

Mie valitsen keskustassa kaupan tasan sen perusteella missä on ilmainen tai ainakin edes halpa vessa. En oo löytäny kuin yhden eli sen ympäristössä tulee yleensä pyörittyä, harvoin muualla...

Pippuri, melkein tuli kuset housuun, kun luin sun kirjotukset :D Mä voin kyllä suositella Carriwellin liivejä. Ne venyy ihan mukavasti ja niissä tulee se jatkopala automatic. Itellä tuo kuppikoko normaalisti C, kasvoi D:ksi ja XL-koko oli mulle hyvä. Isompi tissiset tarvii kyllä enemmän tukee, eikä Carriwellilla taida olla isompia kokoja kuin XL? En tiedä.

Ja sitten tuosta raskausajan hikoilusta. Mulla se oli ekasta ainakin niin järkyttävää, ettei mitään rajaa. Johtu tietysti ylipainosta ja hormoneista, mutta hirveetä se oli. Ja pahinta sen sektion jälkeen. Hoitajat kävi koko ajan kyselemäs osastolla, että haluaisitko laittaa jotain vaatteita päälle, kun alasti siellä röhnötin :D Oli mulla se leikkaussalipaita (takaa auki-malli) vähän suojaamassa, mutta muuten nudistina. Ja silti olin ihan hiestä märkä, talvipakkaset siis oli tuolloin. Auta armias kun nyt tokalla kertaa joutuu synnyttään kesäaikaan, niin mitä helvettiä se sitten on. Altaaseen synnytys oli loistava vaihtoehto.

Takaisin