Voi että, tunnen niin tuskan kaikesta yllä mainitusta!!
Vielä lisäyksenä omasta kokemuksesta:
-ihmisten jatkuva kommentointi isosta mahasta. 3 kuukautta ennen laskettua aikaa ihmiset luuli, että olen jo viimeisilläni. "Se naapurikin sanoi että näytät jo ihan viimeisillään olevalta, ja hämmästyi että vielä NIIIIIN paljon laskettuun aikaan!"
-TIETYSTI kuulun niihin, joilla raskaus venyy lähes yliaikaiseksi
kaksi raskautta takana ja molemmat kärvistellyt viime metreille asti. Luulin oikeasti, että sekoan, kun odotti ja odotti ja odotti ja odotti, että pääsee siitä tuskasta...
- Viime raskaudessa kettumainen sukulainen, joka odotti samaan aikaan. Kettuili koko ajan mahani koosta ja kauhisteli, että sulle tulee kyllä NIIIIN iso vauva. Lisäksi virnuili koko ajan, että "minä synnytän kyllä ennen sua!" Lisäksi vertaili koko ajan ja kaikkea ja mollas mua.
- Jatkuvat kyselyt "koska se syntyy" "miksei se synny" "etkö saa sitä jo pihalle" ym. Jatkuvat kommentit ulkonäöstä.
- Lääkärissä/neuvolassa vähättelyt. Sairauslomaa ei saanut ei sitten millään, vaikka työkyky oli mennyt jo viikkoja sitten. Jättimahan huomasi kyllä kaikki muut paitsi neuvola, vaikka kaikki klassiset merkit isosta vauvasta oli ilmoilla! Pahin sitten toteutuikin ja jouduin synnyttämään tosi ison vauvan komplikaatioiden kera
Neuvolasta ei jälkeenpäin pyydetty edes anteeksi, että huoleni ja pyyntöni oli jätetty huomiotta. Sanottiin vain, että "näitä tapahtuu"
- Synnytyksen jälkeen ihmisten suorat kysymykset, miten alapäälle kävi synnytyksessä!!
Tiivistettynä: rv 25 eteenpäin kaikki oli täyttä helvettiä synnytykseen asti (joka myös oli helvetillinen). Onneksi palkinto oli parhain
Kysyn vaan, että miksi minä hullu olen tähän touhuun lähdössä vielä kolmannen kerran....