Hymykuoppa, tiedän tunteen. Mä yritin luistaa vaa'alla käymisestä kerran neuvolassa. Mutta terkkari hymyili siihen vaan herttaisen vittumaisesti ja sanoi että käypäs nyt kuitenkin että nähdään minkä verran sitä turvotusta on kun näyttäis vähän olevan. En ymmärrä mitä se paino kertoo jos virtsa ja verenpaine on kunnossa, eihän silloin kai voi olla raskausmyrkytystä. Kävin sitten vaa'alla ja tulin jälleen kerran itkien neuvolasta kotiin. En mä sen terkkarin nähden sentään ole vetistellyt vielä kertaakaan, mutta aina on loppupäivä pilalla kun neuvolassa käy.
Mä olin jotenkin aatellu että riittää kun raskausaikan paino nousee jonnekin 56 kiloon (olin laskenut että siinä mahtuu olemaan vauva vesineen, istukka, lisääntyneet verivolyymit, rasvakudokset ja kaikki). Että enempää ei tartte. Mutta lähemmäs seittämääkymmentä se on mullakin nyt. Sen kestäis vielä jotenkin jos ei sitä hierottais naamaan neuvolassa ilman mitään lääketieteellisiä perusteita. Raskausaikana ei näköjään vaan ole oman itsensä herra. Mikään ei oo mennyt niinkuin kuvitteli.
Mä olin jotenkin aatellu että riittää kun raskausaikan paino nousee jonnekin 56 kiloon (olin laskenut että siinä mahtuu olemaan vauva vesineen, istukka, lisääntyneet verivolyymit, rasvakudokset ja kaikki). Että enempää ei tartte. Mutta lähemmäs seittämääkymmentä se on mullakin nyt. Sen kestäis vielä jotenkin jos ei sitä hierottais naamaan neuvolassa ilman mitään lääketieteellisiä perusteita. Raskausaikana ei näköjään vaan ole oman itsensä herra. Mikään ei oo mennyt niinkuin kuvitteli.