Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Corolla niin no eikös se nykyään ookin niin että vauvoja ruvetaan tekeen myöhemmin kun ennen? Mulle vaan sanottiin ekassa neuvolassa että oon jo vanhempi ensiodottaja niin oon siitä asti ollu siinä luulossa että muut on nuorempia...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

oho meni meinaan aika kauan että parin päivän jutusta sai ees yhtään kii :eek::grin no hyvä vaan että tää valitusketju on hengissä ja hyvissä voimissa :nicethread

täällä on ollu aika tasasta arkee...hirveessä kouluahdistuksessa kahlaan kun alkuvuoden laiskottelin ja ny pitäs 2kk sisään saada montakytä sivua tekstiä kasaan.huhhu...mut pakko valmistua;saman vuosikurssin tyypit on ittee ja paria miespuolista opiskelutoveriani lukuunottamatta valmistunu jo 2v sit :eek: pikkasen meni pitkäks,hups.

me käytiin viime viikolla ekassa valmennuksessa joka käsitteli parisuhdetta "kun kahdesta tulee kolme" -otsakkeen alla.se oli elämäni turhin tunti o_O siis oikeesti,kai ny tyhmempikin tajuaa että vauvan tulo muuttaa parisuhdetta,mutta ei siinä sitä sitten sen enempää käsitelty muuta kun et äiti voi olla vähän väsyny ja sillon ei seksikään huvita -tasolla.sitten ihan yleistä lätinää parisuhteesta ja riidoista,sellasta mikä ns.pitäs jo olla hanskassa jos muksukin on jo tulossa...tai si oltiin ihan liian vanhaa kohderyhmää.olis sopinu jollekin teiniparille jokka on viä vähän hukassa sekä oman itsen että parisuhteen kanssa :p

ei vaan jääny sitten sellasta oloo,et seuraavaankaan valmennukseen kauheesti huvittas mennä.jos oon jo netissä lukenu synnytyksestä niin saako siitä sitten mitään irti sen enempää?
sairaalatutustuminen meillä olis tän kuun vika viikko enkä oo viäkään varma haluunko mennä sinne vai en.toisaalta tykkään aina tietää asioista että osaa sitten varautua ja tuakin varmaan tietää mikä on mahdollista jne,mut toisaalta sitten taas jo sairaala ympäristönä ahdistaa.

synnytyssairaalansahan saa nykyään käsittääkseni valita?pitäskö käydä tutustumassa useemmassa :p

pistin myös merkille saman,että porukka tua oli yllättävän iällä.itte täytän nyt keväällä 35 ja mulla oli siä nuori olo o_O tai si ollaan vaan miehen kans hyvin säilyneitä :grin

Heidi, Mä tunnen itteni ihan lapseks välillä kun meidän neuvolas oikeest on tätä jakkupuku mallista äitiä kyttäämässä kun oon niin kamalan nuori. Ja jos sustakin tuntuu jo nuorelta äidiltä ni huh huh :eek: Koska niitä lapsia sit nykyjään aletaan tekemään ? Meilläki töissä toimiston täti sai ekan 40ween ja nyt toisen 43 ween :confused: Itse täs kyl oon sitä mieltä etten edes haluis tietää jos lisättäs 20 vuotta lisää ikään et miten lapsen kanssa pitäis jaksaa :eek:

Synnytyssairaalan saa valita :)

Laskiaispulla lounaaks piristi mun päivää mukavasti :D

Mulla ei oo tossa synnytyssairaala-asiassa kun 1 vaihtoehto niin ei tässä kauheesti voi ruveta valikoimaan! Mutta oon kyllä onneks saanu ihan hyvän kuvan tosta taysista niin ei oo hätää sen suhteen. Mulla ei oo siis minkäänlaista sairaalapelkoa tai -ahdistusta. Oon viettäny tosi paljon aikaa sairaalaympäristössä niin enää en pidä sitä oikeen minään! Nukkuminen muualla kun omassa sängyssä on ainoo asia mikä siinä sairaala-ajassa hermostuttaa. Varsinkin kun mies ei voi olla seurana :/

Hymykuoppa, eikös sielä ole perhehuoneita ? Voithan koittaa sellaista toivoa, että saisit olla miehes kanssa :) Tietysti perhe huone maksaapi enemmän, mut itse tykkäsin kovasti :) Nyt tuskin on mahdollisuutta ottaa perhe huonetta kun on toinen tulos. Vaiks sisarukset saa ottaa sinne myös, mut mun mielestä ei oo sairaala oikee noin pienen lapsen kans mukava paikka olla

No perhehuoneista en tiiä ollenkaan mut täällä ois se potilashotelli, jos vaan kaikki menee synnytyksessä hyvin ja sekä äiti että vauva voi hyvin. Sinne ei tietenkään pääse sit jos päädytään sektioon. Pitää ehkä selvittää tota perhehuonetta...

Åke, Mulle se perhe huone oli just sopiva kun olin niin kipiä et ukko sit melkeenpä hois vauvaa. Vaipan vaihdoin ite vasta lähtö päivänä :grin Ja harmi ettet voinu lenkistä nauttia ! Ite en uskalla ees lähtee tota pikku tietä käppäilee pojan kans kun on ihan peilijäätä ja ylämäkee et varmasti olisin naamallani :confused: Ja itsekkin niin tapaturma altis :grin Eilen oli tosi kiva ja aurinkoinen päivä täällä. Nyt satanu lunta taas :confused: Vois mennä jo ohi nää ihme paskakelit! Ärsyttää ettei ulkona viiti olla ku on niin kamalan märkää ja liukasta. Talvi ei oo kyl sillee kivaa odotus aikaa kun saa tota kaatumista pelätä koko ajan o_O Kesällä taas sit on ihanat turvotukset ja hiki koko ajan o_O

Mä oon monta kertaa miettiny et onneks ei tarvii olla kesällä raskaana! Mulla on muutenkin joka paikka turvoksissa ja tukala olo niin se hellekeli tästä vielä puuttuiski. Nytkin oon yrittäny koko päivän saada jalkojen turvotusta laskeen kun erehdyin aamulla seisomaan ja leipomaan :|

Mulle ei vielä onneks oo turvotusta tullut. Viimeks pamahti turvotus viikol 35 ja reidet oli ku vesikellot. Siitä ne ainoot raskausarvetkin sit tuli. No mukavaa, että jaksoit leipoa :) Itelki piristi mieltä ku tein lihapullia ja perunamuussia ja jälkkäriks paistelin lettuja :) Nyt tosin kaikki energia kadonnu ku hääräs hetken keittiös. Auttaako sulla jos nostat jalat pystyyn ?

Auttaishan se jos pystyisin nostaan ne, mutta se selinmakuu jalat ylhäällä on just se kaikkein pahin asento mun selälle ja jos siihen erehdyn niin en pääse enää omin voimin ylös ollenkaan!

Mä oon tässä loppuvaiheessa ollu entistäkin laiskempi rasvailija ja nyt näiden turvotusten kanssa tuntuu että arpia tulee varmasti. En usko että välttämättä mahaan repee mutta reisiin ihan varmasti!

Melkonen väsy ollu tänää ja päätäkin särkeny, niin kanttuvei ollu etten oo jaksanu ees kirjotella.. :confused: Siis mä katoin äsken elämäni ensimmäisen putouksen ku tuli uusintana niin mä en vaan voi sille mitään mut mun mielestä se on aivan paska! Halusin ihan mielenkiinnosta kattoo ton yhen jakson ku meillä likka on siitä innostunu ku isällänsä kattonu, mut siis mua ei vaan naurata ne jutut vaik oon tosi huumorintajunen mut ehkä mul on sit myös vähän omalaatunen huumorintaju.. :grin No parissa kohtaa naurahdin sille Ymmille, mut neki oli varmaa sellasii mis ei ns. ees kuulunu nauraa..:grin Sillä antskulla ei sit ollukkaa yhtään hauskaa juttuu..

Hymykuoppa, unohdin jo et sullakin nää selkäkivut. Ittee alkaa jo väsyttää kun pystyn nukkuu vaan yhdellä kyljellä ja selin makuu saa kyllä sit selän katkee kans. No jos niitä arpia tulee ni kokeilet sit bio oilia. Mult hävis kaikki reisi arvet :) Mut hei pidä mamma hauska ilta ja ota rennosti ja muista ees hetkeks unohtaa et voit paksusti ! :)

Pommiina, Tää oli myös eka kerta kun mä oon seurannu putousta. Ja ekassa jaksossa naurahin muutamille jutuille. Nyt se huononi jakso jaksolta. Ehkä mä en vaan ymmärrä suomalaista huumoria, mut aivan typerä ohjelma ! :grin

No mä en kattonu kun ainooastaan tän yhen jakson ja totesin et oli ensimmäinen ja viimenen putousjakso minkä mä katon, siis aivan täyttä sontaa! Hieno kuulla etten oo ainoo joka ei ymmärrä! :grin Onneks ukkokaan ei välitä, likka saakin sit omassa huoneessaan kattoo jatkossa jos haluu.. :grin Ja siis mitä huumoriin ylipäänsä tulee niin mä en voi sietää sellasta pieru,kakka,tissi,perse huumoria mitä valitettavan monissa komedioissa näkee, enkä käsitä miten joku aikuinen ihminen pitää sellasta hauskana, mutta makunsa kullakin.. :)

Juu ei mullekkaa iske noi pissa kakka läpät :grin Mä en muutenkaan hirveesti välitä suomalaisista leffoista tai sarjoista. Mun mielestä suomalaiset ei vaan osaa :p Ukko nyt tykkää kattoo niin pakosta tulee sit niitä katseltua et siks tuli tää putouski seurattua. Mut mun ukkoki totes et huonoo läppää oli. Et meni jakso jaksolt paskemmaks. Ja mua ihmetyttää miten se voi olla koko perheen ohjelma kun kumminkin siinä on nii seksististä läppää välillä ?o_O

Haha, kappas vaan et me oudot hihhulit ei ymmärretä samaa huumoria mitä kuitenkin suurin osa suomalaisista tuntuu ymmärtävän! :grin :wink
En tiiä kauanko toi likka on isällään sitä seurannu mut onneks sille kuitenki on tuntunu jäävän mieleen nää yleisimmät jutut kuten se joku jäbä duunaa juttu jne. Tässä jaksossa just jäin oottaan et koska se kysyy mitä tarkottaa et mennään takahuoneeseen paneen, mut onneks ei kysyny.. :grin

Takaisin