Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli sitten ollut hoikka, normaalikokoinen tai lihava niin tuskinpa se mahan kasvu ja ne muutokset kehossa on kenellekkään mitään ylintä herkkua.. Tai mistäs minä tiedän vaikka jollekin oliskin, mutta pointti nyt on se että jokainen taatusti joka lähtee lasta suunnittelemaan on tietoinen siitä että jos tulee raskaaksi niin se maha vain hyvin suurella todennäköisyydellä tulee kasvamaan jotta se lapsi siellä mahtuu myös kasvaan ja samalla muutkin paikat saattaa saada lisää muotoa. Sitä se raskaus nyt vaan on vaikka se perseestä onkin.. :D En mäkään näistä raskausoireista hehku ja inhoon niitä yli kaiken, mut jotenkin vaan toi painonnousu ja mahan kasvu on mulle niin itsestäänselvyyksiä että en suoraan sanoen ymmärrä miten niiden takia voi ittensä ihan masiksen partaalle vetää. Varsinkin kun tilanne on vallan hyvin korjattavissa jahka vauva saadaan ulos. Oon vähän huono selittään, mut siis kerroin vaan omat ajatukseni mistä toivottavasti kukaan ei ota pahalla sillä niin se ei ole tarkotettu. :)

Pommiina, mä ymmärrän myös sun pointtis :grin Ei mua nyt tää maha niin ahista, tiedän et se kuuluu asiaan ja ekallaki kerral olin tietoinen tulee jätiks, mut mul oli muutenki tosi pahoja mieli alan vaihteluita silloin :eek: Nyt ei oo ollu mitää samanlaisia. Ekaa ootelles räjähdin välil nollasta sataan sekunnissa ja sit seuraavaks vollotin ja sit taas naurettiin. Nyt oon ollu aika tasanen. Hermostumisen ukolle pistän kyllä raskauden piikkiin :wink hihi :grin

Åke, onneks en näköjää oo ainoo hirviö vauva pelkonen :grin Kyllä nytki jänskättää mimmonen möllökkä tulloo :grin

hymykuoppa,No joo hölmöstippä mäkin kirjotin/oletin et kun on suunniteltu lasta.. niin eihän kaikki tosiaan ole, .. :) Ja siis nyt kun kerroit taustastasi tarkemmin, niin nyt ymmärrän sun kohdalla paremmin ton tilanteen. Sulla ei onneks enään ole kovin pitkää odotusta jäljellä, se vaan pitäisi vielä jaksaa ja tsempata vaikka se varmasti hemmetin vaikeelta tuntuukin.. Tuo muutama viikko menee nopeesti vaikkei se siltä tuntuiskaan, ei aikaakaan kun sulla nyytti kainalossa ja pääset taas reenaan.. :)

Okei no en mä sit ehkä niin epäselvästi kirjottanu kerta ymmärsitte mitä meinaan.. :grin Välil vaan tuntuu et mun on vaikee ilmasta itteeni kun tarkotuksena on kirjottaa tollasii ns. "järkeviä asioita", paskanjauhaminen multa kyllä luonnistuu.. :grin

Pommiina, vähän sama tääl :grin Itsensä ilmaisu ei aina onnistu :grin Ja mäki osaan vähän töksäyttellä välillä asioita sillee etten meinaa niitä ihan just niin :p

Nyt kyllä vähän toi ukko masentaa... Sille tuli tää åken mainitsema asia mieleen et tääl ei varmaan lakanat viuhuu enään :sad001

Joo ja aina saa vähän miettii kun töksäyttelee ettei pahota kenenkään mieltä koska sitä ei halua ja ainahan tällain kirjotellessa asian voi tulkita eri tavoin kun ei nää toista tai kuule äänensävyä, siks onkin pakko aina kirjottaa että ei siis pahalla. :D
Ai niin siis meinaatko et ukkos alko miettiin sitä et tökkii vauvaa seksissä..? Sanokse lääkäri muuten siitä mitään tai huomasitko kysyy? Koska siis täytyy kyl sanoo et kyl muakin ehkä vähän hirvittäs ajatus siitä, jos se vauva kerta niin alhaal jo on.. :confused:

Meillä esikoinen ei kans ollut suunniteltu, ja alku oli aika kauhunsekavaa, mut kyl siihen lapsi ajatukseen kummasti vaan tottu ja mahtava tyttö sieltä sit tuli.. :) Ja kyllä se kuule on vaikee suhtautuu positiivisesti tähän raskauteen vaikka on jo toinen ja suunniteltukin! :grin Siinä pitäs vaan pystyä vetään se tietty raja ettei ota sitä liian vakavasti vaikka ottaakin päähän.. :)

Corolla älä viitti!! Pelottaa jo muutenki. Pitää pyytää synnytystapa-arviossa tarkistamaan tilanne :)

se on eri asia sekin että tietää ja tiedostaa että maha kasvaa raskaudessa, kun se,että näkee sen karun totuuden sieltä omasta peilistään tai siitä,ettei taaskaan yks takki menny kii sen pallon päälle o_O ohan tää iso muutos,jos on 34v kattellu ihan erilaista mahaa.nyt tää alkaa jo pikkuhiljaa tuntua siltä,että alkaa oleen tiellä,kun se ei enää silleen jousta pois eestä vaan tuntuu jo istuessakin.

no,tj 99...sentään jo kymmen- eikä sataluvuilla mennään o_O

Corolla jos mä osaan kattoa oikein niin poikaa se lupais. En kyllä usko siihen yhtään! Pakko se on olla tyttö, näin omin silmin!

Pommiina, Arvaa tajusinko edes kysyä ! Mutta kai lääkäri ois sanonut jos seksistä ois suurempaa haittaa. Siis kyllä se varmaan sitten jos alkais kipeää tekee olis haitaksi. Mut kyl uskon et ois sanonu et sänky touhut loppuu nyt :confused: Ja kyllä se muakin niin ku huolestuttaa. Mut ukko juuri nimen omaan töksäytti asian niin, että alkoi oikein suututtamaan et painelin sit saunasta suihkuun :sad001 Ja siis tähänki asti ni on ollu muutenki hankalaa kipujen kans niin jotenki masentaa et se homma loppuis kokonaa vaikka aikasemmin jo hieman kärsiny siitä :sad001 Mulle se seksi on sellane tärkee juttu ja mun mielest jos ei oo seksii ei oo suhdettakaan o_O Viimeksikin oli hankalat 2kk synnytyksen jälkee kun ei ihan oikeesti voinu ja se on ollu mun pisin tauko seksissä :eek: Ukko nyt sanonu et ei haittaa et keksitään jotain muut kivaa, mut mua se vaan jokseenkin vaivaa :confused: Ja ajatus siitä et ehkä joskus sit kesäkuus taas on aika rankka :eek:

Hymykuoppa, Eipä ollut munkaan esikoinen suunniteltu, mut oikein haluttu ja itse en edes vahingoksi sano koska niin paljon sitä kumminkin haluttiin :) Täs toises oli enemmä suunnittelua, mut sekään ei ihan mennyt niin kuin piti kun meil oli se 2kk ero välissä :) Mutta edelleenkin erittäin haluttuja kummatkin. Ja en halua masentaa, mutta pitää muistaa et jos ultrassa lupaillaan tyttöä niin siinä on myös se riski et tuleeki poika. Sillä on paljon varmempaa kun vehkeet näkyy jos niitä ei taas ei näy. Ja vaikka näyttäis et tyttö tulee ni asento ei aina ole välttämättä paras. Niin moni tuttu oottanu tyttöö ja on pinkit rattaat, mut onkin putkahtanut poika. Siksi meillekkään lääkäri ei luvannut viikolla 20 mitään kun ei 100 osannut asiasta olla varma, mut vehkeitä hän ei niin kun nähnyt. Mut ehkä nyt 2 viikon päästä saan tietää kumpi sielä killii :)

Cranberry, no joo kyl mäki luulen et ois lääkäri siit erikseen maininnu, ja siis nyt kun rupesin tarkemmin miettiin niin just luin jostain siitä että kun on se h-hetki käsillä niin seksi ois oikeestaan ainut tutkittu konsti et saattaa auttaa synnytyksen käynnistymisessä kun spermassa on sitä jotain juttuu, ja tällä siis taas nyt yritän selittää sitä että onhan tuolloinki se vauva jo tosi alhaalla ja sillonki seksi on sallittua et miks tää periaatteessa erois siitä..? Olihan taas selkeesti selitetty. :grin Toki ymmärrän et se harmittaa jos nyt teil seksi tyssää sit tähän, kyl muakin harmittais, sen verran kivaa puhaa se on, mut ihan asiaa puhui myös sun ukkos siitä että on muitaki keinoja puuhastella ja olla intiimisti ja hienoo myös et ukkos ottaa asian noin hyvin miten tosta nyt asian ymmärtäisin.. :) Ja varsinkin jos seksin aikana ajatukset pyörii sit siinä et mitenhän täs ny käy ja miten vauva jne. niin ei siitä seksistä kyllä sit nauti, joten siinäkin mielessä niistä muista jutuista pystyy varmaan nauttiin kummatkin paljon paremmin. Mutta tosiaan se on ihan kunkin omasta pääkopasta kiinni.. :)

Pommiina, Juu sperma kypsyttää paikkoja :grin Mut en usko, että sen vauhdikkaammin vaikuttaa vaikka vauvan pää ois siinä hollilla. :confused: No kyllä nää muutki keinot tiedän :wink Mut eipä se nyt silti ihan sama asia oo. Ja ehkä nyt enemän vaivaa et tulee kyllä niiiiiiiin pitkä aika. Mut ei se kyl kivaa oo jos vauva häiritsee koko ajan mielessä. No eilen nyt ehkä harmitti viel se enemmän kun se panacod ihme ja kumma helpotti tohon selkään ! Niin kerrankin ois varmaan ollu kivutonta touhua :sad001

Ja prkl oon ollu kakka äiti tänää ku se panacod tais saada vähän nukuttamaan ja kun ukko lähti kuudelta töihin jatkoin kuorsaamista 11.20 asti ! Ties kuinka kauan tää meidän poika oli leikkiny hereil ja sit sammahtanu taas et seki heräs vasta 12.30 ja massu ihan tyhjillään :eek:

Cranberry, juurikin niin,sitähän mä kans sanoin.. :grin Mut tosiaan siit vaan tuli se mieleen et jos sitä normaalistikkin saa loppuun asti harrastella vaik vauva laskeutuu koko ajan alemmas niin miksi te ette sais vaik nyt jo aika alhaalla onkin. ja kun eihän se ny tos vaihees viel mitää kypsytä,vissii...No joo kuhan nyt koitin taas höpöttää jotain järkevää.. :grin Joo eihän se samaasia oo ja kylhän toi melko pitkä aika on, mut eihän sitä tiiä vaik siel mieli vielä muuttuis ku pääsee tosta ns. alkujärkytyksestä yli.. :) No mut sehän on hyvä et panacod autto, sait nukuttuu vähän univelkoja pois. Ja annettakoon tuo ny anteeksi, noita sattuu ja eiköhän se poitsu olis sua tullut herätteleen jos olis jotain ollu vailla, onpahan nyt poikakin sit nukkunu hyvin. :)

Joo saman oon minäki lukenu jostain (oisko ollu vau:n julkasema synnytyslääkärin haastattelu) että seksi on ainoo toimivaksi todettu synnytystä valmisteleva tai käynnistävänä tekijänä toimiva siis siinä vaiheessa kun kaikki on jo muutenkin valmista. Siemennesteessä on just sitä jotain kohdunsuuta kypsyttävää ja orgasmi voi vähän boostata supistuksia. Mutta tottakai jos ei erityistä estettä oo niin koko raskausajan voi painella menemään ;)

Vaikka liikunnasta siinä samaisessa artikkelissa oli sanottu ettei auta niin kyllä mulla oli odotukset korkeella kun tänään kävin pitkästä aikaa juoksemassa. 5 km juoksin eikä supistuksia oo kuulunu, ainoo mitä seuras oli liitoskivut ja jäykistyny lantio, mutta sainpahan kuvitella vähän aikaa että kaikki on niinkun ennen ja oon ketterä, köykänen ja nopea. Kävin äsken verryttelemässä kävellen näitä kinttuja, 25 min lyllersin mut jäykän olonen on vieläkin. Enkä pysty venyttelee koska en taivu.

Nyt ei kyllä ahista niin paljoa enää, ostin nettimaksukanavan joten voin tuijottaa silmät neliönä sarjoja ja sääkin selkenee, taivas on sininen ja arska paistaa. Lähtöä odotellessa.

Pommiina, Leikitään täs yhes jokseenki järkeviä :grin Eiköhän se lekuri ois varottanu jos siitä ois haittaa. Fiksulta se muutenki vaikutti :) Lapsi vaa nauro kun kävin herättää ja kysyin sit et miks et huutanu et kakka ylös nyt :grin Mut onneksi tosiaan toi poitsu on niin kultanen ettei ikinä herätessää ees ala itkee et leikkii ja höpöttelee iteksee et saa nukkua vaik se heräiski ajois. Pahoja unia jos näkee ni saattaa yöl sit itkeskellä. Ja sit alkaa aamul huutaa jos mä en ota sitä sängyst jos kuljen vaa ohi enkä huomioi sitä :) Ihan äly kiltti lapsonen. Äske naureskeli ku tuli heiluttelee mun varpaita ja ne naksahteli näin aamu jäykkyyttää ja totes vaa aijaijai :p

Takaisin