Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jaa mitä :eek: tää naamarasvajuttu on mulle ihan uus.onko niitten pitosuudet a-vitamiinia sit niin isoja että niistä pitäs huolehtia?en kyllä ees tiä,mitä toi rasva sisältää... :p:grin t:tosinainen

mä oon kyllä viäkin hämmentyny siitä että mun äitini on alkanu hösään.se ei oo yhtään sellanen ja tunteekin mut niin hyvin et tietää et inhoon sitä.ja tää hösäys on just sellasta,että todellakin tuntuu raskaus sairaudelta...en sen mielestä saa mm kantaa painavaa reppua (se punnitti sen kun kävin siä :eek: ), en sais pulkkailla,nyt uusimpana en sais pyöräillä...AARGH.mitä mun si pitäs tehä?maata tumput suorana himassa ja mielellään viä jalat kohti kattoo,ettei se vaan tuu ulos sieltä?

ajattelin kyllä tehä kaikkee normaalisti niin pitkään kun mahollista.sori äiti.

Koulu aikana tosiaan käsiteltiin tätä rasva asiaa ja kyllä näinkin voi käydä jos läträä itseensä paljon A-vitamiini rasvaa. Keho rupee jokseenki hylkii kun sitä vitamiinia tulee liikaa. Jos esim viel syö jotain moni vitamiinia mis on kyseistä vitamiinia. Monet kanamuna allergiatkin on vain väli aikaisia jos käyttää munaa paljon ja saa A-vitamiinista liiakseen tulee allergia oireita :) Tämän muistan vain hyvin kun itse olin tosi yllättynyt. Mutta uskon että sitä rasvaa saa aika huolella hinkkaa, että iho alkais oireileen :)

Meidän äitee meinas seota ku esikoista ootin ja mä säikähin kun ukko ajo uuden auton ojaan ja lähin sit hulluna äiteeltä juoksee sen perää ja pompin ojan yli maha pystyssä :grin Sain hirveet huudot et mitä ois voinu sattua. Tosin äidin työkaverit oli sitä rauhoitellu et jos tytöstä tuntuu et jaksaa juosta ja pomppia niin antaa tytön juosta :grin Ja isi vahti töissä etten tee mitää liian raskasta :p

heidi, Heh! Hauska sun äitis, kyl nauratti toi et oikeen punnitsi sun repun!! :grin Kaikkea kanssa!

En mä oo kullu moisista rasvajutuistakaan mitään,mut nääh.. tuskinpa vaan nois mitään on.. En tiiä mikä mua vaivaa mut en vaa jaksa ressata mistään.. Mulle riittää et yleisesti ottaen vaan kärsin ja kiroon elämääni.. :grin

Haha :grin Itellä vähän samoi fiilinkei. Toi viime yöki oli niin kamala et ei jaksa kyl mikään kiinnostaa :confused: Ja nyt mahassa mekastetaan taas sellasta vauhtia etten todellakaan taida nukkua tänäkään yönä o_O Pompottaa mun tissejä ja on muuten saakelin härö fiilis :p Mul ei oo muute tietoo viel et kumpi on tulos :eek: Viimekski sain tietää vast joskus viikol 32 ku olin näis tarkistus ultris ja lekuri lipsautti et on kivekset mitkä näkyy kuvas :grin Oli nii ilkee lekuri viikol 20 ettei sanonu mitii vaik kysyin ja sit aattelin ettei ees tarvii tietää. Nyt ku kysyin viikol 20 ei uskaltanu luvata ja nyt viime ultras ei käyny ees mieles kysyy ku olin nii jännittyny :grin Ukko kiros jälkee päi ettei muistettu kysyy. Ja tosi outoo on ku ukko puhuupi melkee koko ajan kaikesta vauva hömpästä o_O Enemmän innoissaan varmaa kun minä :eek:

cranberry,Siis mä oon niin kuumeisesti oottanu tota ens viikon ultraa, toki sikskin et kaikki on kondiksessa mut halutaan myös ehdottomasti tietää kumpi sielt on tulossa. Ihan sama ku viimeks, oon niin malttamaton et en kyl jaksais synnytykseen asti oottaa! Kun ny en samantien petiin päästyäni kysyis et no kumpi, kumpi... :p Sanoinki ukolle et jollei tos selvii niin mennää kyl johki 4D ultraan.. Mä haluun tietää!! :grin No mut sehän on kiva et ukkos on innoissaan, sama tääl kyllä! Antaa ukkojen intoilla niin me voidaan rauhas märistä! :wink

åke, aika yllätys toi hieronta, en kyl mäkään oikee tajuu.. o_O Täällä kans alkanu noi liikkeet tuntuun, harmittaa vaan kun rakastan mahalleen nukkumista ja muuten nukkusin vieläkin mut tää eräs ei ilmeisesti siitä oikein tykkää kun rupee heti riehuun! Että sekin siitä sitten.. :grin

Heidi, vitamiinit on ihan täydellisen turhia (eli myös vaarattomia) voiteissa. Jotkut vitamiinit toimii säilöntäaineena voiteessa (kuten e, estää voiteen härskiintymistä), mutta vaikka isolla onkin purkin kyljessä mainittu että sisältää tätä ja tuota vitamiinia, niin ei ne kyllä ihon läpi imeydy vaikuttamaan. Sisäisesti nautitut vitamiinit toimii. Ihohan hylkii useimpia aineita, harvat myrkytkään läpäisee ihon ja sitä kautta imeytyy elimistöön. Eli huoleti vaan, vitamiinit voiteessa on lähinnä mainoskikka eikä ne sitä ihoa syvemmälle pötki. Ärsyttää kun lumenekin tunkee ties mitä tyrniä niihin voiteisiinsa et vaikuttais terveelliseltä ja luomulta ja vitamiinipitoiselta, mutta niillä ei oo muuta vaikutusta kun se että mä saan niistä ihoärsytystä niistä hemmetin tyrniaromeista :mad:

Mua harmittaa kun tuttu on urheilu hieroja ja haluisin hirveesti mennä, mut en tän massun takii oo just uskaltanu aikaa varaa o_O Oon pitkään halunnu tietää helpottasko hieronta mun oloa, mut eipä sitä nyt uskalla kokeilla edes :confused: Olis nii komia hierojakin :wink Tuota en kyllä tienny ettei kuumakivi hierontaan voi mennä:eek:

Åke, Mulla tosiaan näitä viikkoja nyt 30 kasassa :p Ja ku tää maha on nii piän ni tuntuu välil et toi oikeesti koittaa tulla tuolta läpi :grin Vaikka mul on huppari pääl ja löhöön sohval ja se liikuskelee ni nään koko ajan ku maha liikkuu ja se on vaan niin tajuttoman outoa ! :confused: Ja tosiaan toi tissien jyskytys on nii häröä. Ihan hullua et se saa ne pomppimaan noilla potkuilla. Ja huomaa et on istukka eri paikassa kuin viimeksi kun potkii niin kummallisiin paikkoihin o_O Ja meilläkin jyskytettiin rakkoa niin et ravasin puol yötä tonne alakertaan :sad001

Pommiina, Itselle ei oo ollu nii tärkee tietää tosiaan kun se tieto on jokakerta ollu vähän niin ja näin. Poikaa mää vähän ensiks toivoin, mut olin varma et tytsy tulee ku poikaa toivoskelen. Vääräs olin ja pojan sain :grin Nyt oikeestaan tuntuu et ihan sama kun vaan on täysin terve, mut oishan niit prinsessa mekkoi kiva ostella :) Toisaalta helpolla pääsis ku ois poika ku on noita poikamaisia sävyjä enemmän kumminkin :) Ja mä oon huomannu et mun masu asukki ainakin suuttuu jos olen hänen mielestään vääräs asennossa. Jyskyttää johonkin niin kauan et varmasti käännyn :p

Musta on vaan niin outoo ku viimeks ukko ei oikee mitää osannu puhuu koko odotus aikana. Nyt se on kaikesta höpöttämässä ja just sitä ensisänkyyki ehotti et se ois mulle varmaan helpotusta arkeen. Ja yksikin päivä tos vaan mietti et millanenkohan rääkyjä tulee ku poika on ollu niin kiltti et nukkuu +12 tuntia ja syö kaikkee ja hyvin ja on ollu terve :p Synnytys ei sitä yhtää vaivaa ja ihmettelee vaa ku mä oon niin peloissani siitä. Paasaa sit mulle et turhaa stressiä et mun pitäis vaan nyt unohtaa kaikki huolet et se synnytykseen on viel pitkä aika :angry2 Hemmetti mun keho ja saan olla itestäni huolissaan varsinkin kun nyt näin kipeä. Ja minusta vois ihan ite synnyttää kun on niin kamalan innoissaan asiasta ! :p

Cranberry, No mulla sitä innostusta viel lisää se kun alkuun mulla oli sellanen tyttökutina, ja mietin jo et hitto luottaisko omaan tuntumaan, mut nyt sit pari viikkoo taaksepäin näin unta mis muksu paljastu pojaks, ja oon tehny kaks leikkimielistä testii mis tulos on ollu poika, niin nyt en sit todellakaan tiiä enää mistää mitään. :)
Joo se on kiva et ukkos on innoissaan, mut ei tollanen vähättely sit kyl kivaa oo, tosta ressaamisestaki niin helppohan äijien on sanoo.. Hah, kuule tasan tarkkaan ois ukollaskin ihan eri ääni kellossa jos olis ite raskaana ja menossa synnyttään.. :grin Meillä mies ei kyl oo kertaakaa vähätelly jos oon jostain valittanu, ehkä pikemminkin se on vähän turhan huolissaan aina kaikesta esim. kun mulla oli jatkuvaa päänsärkyy muutaman viikon ihan 24/7 niin se meinas jo siit lääkäriin soitella.. Ja veikkaanpa et se pelkää synnytystä tai ehkä lähinnä mua :wink ihan yhtä paljon ku minäkin ,kun oon sille kertonu mun kokemuksia siit hommasta.. :grin

Pommiina, Mullekki töissä sanoivat et poika on jalkapallo maha ja jos tyttö ois tulos leviäisit tähän suuntaa enemmän jne :grin Mä en niin noista uskomuksista välitä :grin Ja nytpä sit säikäytin ukon kunnolla kun tänään tosiaan otin ja soitin raivo puhelun neuvolaan ja sain lääkärin ajan. Tosin ensin kuuntelin veetuilua ja vielä piti taas tyhmänä kun sanoin et muhun oikeesti sattuu. Niin kysy et ootko ottanut lääkettä ? Vittu kai mä nyt särkyyn lääkettä otan, mut jos se ei auta niin minkäs teet ! :mad: No lekuri sit tutki ja aika kiva yllätys oli kun sormilla kokeili ja sano ai katos se on hereillä :eek: Siiis mitääääh :eek: Vauva on kuulema niin alhaalla, että sen pää painaa alas niin paljon et se aiheuttaa vielä lisä kipua. Ilmankos se ultrakin meni vain 2 viikon päähän o_O Eli jos nyt paikat kypsyy nopeesti ni sieltä se sit saattaapi tulla :confused: Hui helevetti ku rupes jänskättää ! Sairaslomaa lisää 2 viikkoo ja panacodia, et sais yöl nukuttua.

alaselkää ei saa hieroa siksi,että se voi pistää kohdun supisteleen -> keskenmenoriski. :)

mua alkaa hermostuttaa tää jatkuva neuvolakäyntien tiheys...koko ajan saa jossain rampata syynättävänä,alkaa jo tylsistyttää. joo kaikki on hyvin joo mulla on kaikki hyvin joo kaikki on ihan normaalia kiitos ja hei.

tän päivän neuvola+lääkärikäynnistä en kyllä tota enempää irti saanu :p:grin ja seuraava taas 4viikon päästä (jo).

Nonni! Siinä sen taas näkee että se vaan täytyy pitää oma päänsä ja ottaa järeemmät aseet käyttöön et jotain tapahtuu! Hyvä et kävit! Huhhuh, aikamoista! Nyt sun sit ilmeisesti kandee oottaa tosi rauhallisesti.. :confused:

No se lääkäri sano et yleensä jos vauvan pää on alhaalla se ei edistä ennen aikaista synnytystä, mut jos tosiaan kohdunkaula jne kypsyy nopeasti niin voi se sieltä silloin aikasemmin putkahtaa :confused: Ja siis multa meinas pomppaa silmät päästä kun sano ai se on hereillä, et oli varmaan vuosisadan ilme :p Eipä heti käyny mieles. Nyt rupee kyllä varmaan seksikin ahistaa jos se oikeesti on niin alhaalla :sad001 Ihan ku nois säryis ei ois ollu tarpeeks hankaluutta siiheki hommaan o_O Ukko varmaaa tänää pakkaa synnäri kassin valmiiks kyllä se sen verta säikähti ku autossa sanoin :grin Nyt täytyy varmaa oikeestuskoo ja luovuttaa kaikki liian raskas tekeminen jollekki muulle :sad001 Eikä sinne duuniinkaan varmaa enää tarvii mennä :sad001 Ja nyt on masu asukki vihanen kun on kuunneltu ja vielä päätäki menty tökkimään :grin

No niin tulihan se "taikasana" sieltä. Panacod. Kaikki muutkin sitä kinuamaan, joilla kovia kipuja syystä tai toisesta.

Hierojalla voi käydä, mutta hieronta suoritetaan istualteen. Lähinnä hartia ja niskan alue/kädet tai jalat...

Laittakaas niitä mahakuvia, mä olen haka näissä hommissa. Mä olen niin monta ennustanut oikein :)

Tänään oli neuvola. Tälleen tokalla kertaa ne näköjään vähentää neuvolakäyntejä kun kaikki on ok.
Seuraava siis 6 viikon päästä. Mun puolesta vois jäädä kaikki neuvolat väliin tällä tokalla kertaa. Ilmottaisin vaan verenpaineeni ja painoni ja toisin kusinäytteen parin kuukauden välein. Varsinkin kun on toi doppleri kotona.

Takaisin