Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis täh, pelkällä imetyksellä 8kuiseks??? :eek: Onks toi joku ny uus juttu mist mä en oo kuullu? No jos näin on ni sanon vaa et turha luulo!! Meillä ainakin tämäkin muksu tulee syömään kiinteitä just sillon kun siltä rupee näyttään.

No tota poikaa kun oottelin niin sellasen imetys infon kerran luin kun ultrassa oltii. Siinä oli et kiinteitä kokeilemaan aikasintaan puole vuoden iässä ja ihanteellisinta ois imettää pelkiltee 8 kk ikään. Et mahollisimman pitkälle pelkällä maidolla ja jos kiinteitä alottelee nii sit maito kumminkin pää ravintona. Meidän poika ois kuollu nälkään jos oisin vain maitoa syötelly. Ja en ihmettele yhtään et ihmiset masentuu jos imetys ei onnistuku aiheutetaan hirveet paineet siitä et lapsesta ei tuu tervettä jos se ei syö tissiä näin ja näin paljoo. Ja siin lapus oli viel et näin monta imetys kertaa pitäs olla päiväs jne. Itse vaan totesin et hyi saatana ei mun tisseistä ainakaan :eek:

En muute oo varma onko joku itu hippi lehtinen ollu koska netis ainaki puoleen vuoteen luki :eek: mut siinä muutenki painotettiin rintaruokinnan tärkeyttä ja lapsi ei saa vastustus kykyy jos ei tissiä syö jne :confused:

niin siitä imetyksestä...lauantaina rupesin tossa aamupalaa laitellessa ihmetteleen et mitä kuivunutta kröhnää mun rinnassa on,ja lähemmässä tarkastelussa se paljastu maidoks :eek::confused: oli sit ihan kivasti lakanoillakin...siis näinkö aikasin se jo alkaa?!?mitämänytteen?kiva kun just pääsi edellisistä ällöoloista eroon niin heti tulee lisää...t: lehmä

hahah just puhuin kaverille, että ite tuun oleen just niitä ärsyttävän törkeitä mammoja, jotka kaivaa tissiä sitte iha just siellä missää sattuu huvittaan :DD Itseäni naurattaa kauheesti varsinkin miesten kammo nähdä naista imettämässä (muussa tilanteessa ne tissit kyllä kelpaa...), varmana läväytän utareet tiskiin joka kerta ku mahdollisuus että SIINÄ TEILLE ÄIJÄT! :D sitte luetaan seuraavan päivän lehden mielipidekirjotuksista siitä miten joku oikein esittelee rintojaan julkisesti ja mite siitä nyt toisten aviomiesten mieli järkkyy O.O

Heidi, mä oon ainakin kun maitokone :confused: Vuotanu jo pitkään samoin kuin edellisenki muksun kaa kävi. Ja kunlapsi synty ni maitoo olis voinu jakaa vaik koko kylälle... Perkeleen kipiää teki ! On muuten jännä et vau:n vauva lehtiseski luki et maitoo alkaa tihkuu tosi myöhään kun itse viimeks asiaa panikoin et onko se normaalia vai ei o_O

Miu88, Käyhän se noinkin ! :grin Ite vaan tosiaan toista mieltä :p

Jep, kyl täälläkin sitä maitoo vähäsen tihkuu, tihkunu jo kauan.. Mut ei ny onneks niin et tarttis erityisemmin ruveta suojaileen.. :D

Miu88, Kukin tyylillään.. Mut teitäkin on kahdensorttisia, on niitä jotka pitävät sitä niin luonnollisena etteivät oikeesti edes tajua et se saattaa häiritä muita ihmisiä ja sit sinunlaisia jotka tekee sitä juuri varta vasten ärsyttääkseen ihmisiä.. :wink

Hei pitipä teiltä kysäistä... Kun luin tossa vaan en nyt muista minkä kuun odottajien keskustelua kauneuden hoidosta. Että ootteko te luopunu meikeistä, hiusten värjäyksestä ym ? Oli meinaan sellanen keskustelu et itse pisti vihaksi ainakin :angry2 sen perusteella olen meinaan varmasti maailman huonoin äiti :eek:

En vaan oo ikinä osannu mitenkään hävetä vartaloani, eipä se mallimitoissa ole mut jos jotaki ei kiinnosta, ei tarvitse katsoa. Ei jenkkakahvoja rannalla tai sitä tissiä kahvilassa. Jos vauvaa tarvii syöttää ni sitte syötetään, ei siinä sen kummempaa. Omalla vastuulla toisten vilkuilu :D

Åke, No ihmettelen kyllä ihmisiä ! Pitäiskö naisellisuus lopettaa kokonaan ? Teki mieli kirjoittaa et mitä kukka hattu tätejä.. Kyllä munkin äitee on värjännyt tukkaa ja ties kuinka paljon vahvemmilla myrkyillä silloin ku mua ootti. Ja sitä ihmettelin kans kun ei ripsiä saanut olla ku myrkyt imeytyy kehoon ja vauvaan :eek: Itte käyn tän lyhyen letin kaa kampaajal 8-10 vk välein. Ja mul oli viime raskauden aikana ripset ja kynnet ja enpä oo huomannu et lapsi ois niistä kärsiny millään taval :grin

faktaa mutun joukkoon:

http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...tologinen-tietopalvelu/Sivut/Kosmetiikka.aspx

täähän ei kyllä oo mikään validi argumentti "Kyllä munkin äitee on värjännyt tukkaa ja ties kuinka paljon vahvemmilla myrkyillä silloin ku mua ootti." :wink et jos ennenkin tehtiin näin niin nykyäänkin voi?kun se tieto vaan tuppaa lisääntymään ajan myötä ja sen myötä moni "ennenvvanhaan" -konsti joutaakin romukoppaan.

ite vältin varuiks ekan kolmanneksen aikana.tosin en mä kauheesti meikkaile muutenkaan,mut hiuksia värjään ja kynsiä lakkaan kyllä ihan surutta ny.

Heidi, kyllä mä ton tiedän ettei mielellään ekalla kolmanneksella ja siis sekin et tietysti se kuka eniten hiusten värjäyksestä tietää niin ei sitä suosittele. Mutta ihmettelen vaan näitä jotka luopuu ihan kaikesta et pitäisikö hieman käyttää maalaisjärkeä asioissa ? Ja siis ihan vain tälleen tummissakin sävyissä käytetään miedompia hapetteita nyky aikana jne kun tiedetään niistäkin paremmin. Enkä siis arvostele jokainen taplaa tyylillään. Enkä sano sitäkään, että tehdään just niin kuin ennen vanhaan. Sori jos tekstini oli vähän niin ja näin luettavissa :D

Mä olen kummassakin raskaudessa värjänny tukkaani, meikannu jne. täysin normaalisti! En ole edes kuullu että ekalla kolmanneksella pitäis välttää värjäämistä ja vaikka oisin kuullukki niin tuskin oisin mitenkään sitä noteerannu.. Mutta oon aina tällasis jutuis ollu sitä mieltä et oli kyse ruuasta tai jostain tollasesta ni jos mä lähen joka juttua uskoon mitä puhutaan tai luen jostain niin en sais raskauden aikana tehä mitään! :D

Åke, A-vitamiini rasvan muutenkin liiallinen käyttö voi aiheuttaa pahoja iho oireita. Keho kun saa tarpeekseen siitä niin saattaa aiheuttaa kutinaa ja punotusta. Ja siks sen käytös pitää olla varovainen :) Ja opiskellut vaan näitä juttuja niin siksi itselläki tietoo :) Eikä niin paljoa kaikki huolestuta.

Ja mulla oli kynnet raskauden aikana, mut synnytykseen otin pois ja muutenkin pienen vauvan kans en halunnut niitä pitää . Puolet ripsistäni itkin irti käynnistys salissa kylläkin :grin

No mä nyt itse tykkään ostaa nimen omaan kampaamo tuotteita ja hieman kalliimpia rasvoja :) En nyt sano et niin tiettyjen merkkien perään, mut monesti huomannut et laadullisesti parempia :) Mutta löytyy multa ihan perus tuotteitakin. Hieman olen kyllä ollut innoissani kun ukko osti mulle kaks aivan ihunaa kultahippu huulipunaa ja okei hintaahan niillä oli, mut kyl joskus pitää itteensä hemmotella :) Oon täs nyt reilu vuoden päivät eläny et ei itselle mitään et vaan sitä mitä tarvii kaupasta. No pistimpä tos just läjän vaatteita kiertoon ja ostin hieman tilalle :) Pikku hiljaa koittanu luopuu vnahoista ylmääräsistä. Laukkujakin mulla on varmaan sata ja puoliakaan en käytä :grin kavereille tyrkyttäny kaikkee jos vaikka huolisivat :)

Takaisin