Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niii itekki täs just aloin miettii et kuinkas kipee sitä onkaan taas synnytyksen jälkeen :eek:Meinaan viimeks tosiaan ku alhaalta hieman nipskaistiin niin kävely oli niiin hankalaa 2 kk melkeenpä :confused: Et pääseekö omia synttäreitä edes juhlimaan kesäkuussa. Ja sit huolena on myös ollu toi leikkaus niin tuskin ihan heti on bile kunnossa ja sit varmaan 2 lapsen arkikin vie veronsa o_O Voi jösses sentää :grin Ehkä mä korkkaan sit ku syksy sateet alkaa. Ja sulla nyt vielä vähän enemmän odotus aikaa jäljellä :oops:

Joo tuskin sitä ihan suoraan tulee synnärilt lähettyy bilettään.. :grin Mut hei, sillä on hyvä koittaa lohduttautuu ku aattelee et kuinka jumalaisen hyvälle se kylmä huurteinen sit maistuu tän pitkän ja tuskaisen odotuksen jälkeen.. :wink

Jep ! :grin Ja kyllä se sauna olunenkin varmasti kelpaa alkuun :p

Olipa rankka yö ! En oo ikinä ollut näin kipeä ! Supisteli ihan jumalattomasti ja selkä ihan kosketus arka. Ja aivan yht äkkiä tuli kivut. En pystynyt edes käymään pissalla. :eek: Siis olin just menos ukon kaa nukkuu ja sohvalt noustes ni mahaa vaan pisti. Aattelin alkuu et joku ärsyttävä supistus vaa ja sit ku menin portaisiin ni nivusiin asti veti ja vessaan päästyä sattu niin paljon et vollotin vaa siinä pöntön päällä ja ei vaan kyenny pissaamaan. Sit kipitin äkkii suihkuu jos helpottas oloo ja lämpimäl vedel sit huuhdoin vatsaa ja selkää. No ukko oli menny jo sänkyy ja sit ku tulin makkariin niin ihmetteli et mikä tuli ja mä vaan lysähdin makaa ja sammutin valot. Sit vaan taas aloin ihan mielettömästi itkemään. Jotenki menin niin paniikkiin etten vaan osannut sanoo mikä mulla on.:confused: No se sit halas ja alko silitteleen jos vaikka rauhottuisin ja sit ihanan itkun lomas sain sanottuu, että sattuu. No ukko sit kysy et helpottaako jos hierois ja vähän paineli tuolt seläst ja musta tuntu niin pahalt et luulin kuolevani siihen paikkaan. No ukko sit kanto mulle limpparii ja toi kuumavesipullon. Sit ite yritin laskeskella supistuksia et pitääks mun nyt oikeesti lähtee täst synnyttää :eek: No eihän siitäkää tullu ku kamala paniikki sitten kun nii vähän nukkunu ja en tienny enää et mitä teen ku ei voinu yhtää liikkuu et mietin vaa koko ajan et soitanko vai enkö sairaalaa ja sit mua hämäs se et ku kaikki on vaan normaalia mukamas. Ei vaan ajatukset pysyny kasassa :sad001 No sit ukko autto mut viel vessaa ja sit toi kuumavesipullo rauhotti hieman ku lepäsin. Ukko sit alko nukkuu ku sil aikanen herätys ja käski sit herätellä jos tuntuu et pitää oikeest lähtee sairaalaan. No mä koitin kans vaa lepää, mut tulikin vaa tosi sekava yö ja vähäset yö unetkin mitä sai ni näki vaan painajaisia. Herättelin sit tos viide aikaa ukkoo töihin. Olo hieman parantunu et nyt pystyy ite kävelee. Ukko komens nukkumaan, mut mä vaan en saa nukuttua kun oon ihan hädissäni tääl et mitä jos nyt sattuukin jotain :eek: On se vauva sen verta pien viel ettei nyt ihan sopis maailmaan tulla ja ylipäätään mikä ihme oikeen iski ja ei tämä nyt enää kyllä kovin normaalia ole. Vauva kyllä liikkuu ihan normaalisti, mutta silti täs nyt aattelin sinne sairaalaan soittaa et tarviiko mennä tarkistuttaa. Mä en siis tosiaan pienestä huolestu, mut nyt on jotenkin kaamee hätä paniikki :sad001

No voi helkutti sentään!! Kyl mä kuule sinuna soittasin noista kivuista, eihän tollanen ny oo mistään kotosin! Ja jos ne rupee jotain piipittään ni pistät niille luun kurkkuun, eihän ny helvetti tollasta kipua tartte sietää viel et kukaan ei ees yritä auttaa. :eek:

Koska tässä nyt noin viikon verran enää ois siihen teoreettiseen hoohetkeen, niin oon miettinyt synnytystä paljon. Mietin sitä öisin kun en saa nukuttua (10 minuutin välein kuselle tai vettä juomaan, kyljenkääntämiset on oma projektinsa vielä siinä välissä), ja lueskelen valmistavia juttuja.

Ärsyttääkö jotakuta muuta jos tullaan pakkosyöttämään positiivisuutta? Tällasia korulauseita oon löytäny näistä synnytysvalmistautumisprujuista: "Luota itseesi ja omaan kehoosi, myönteinen mieliala auttaa jaksamaan." ja "Synnytä lapsesi ilolla! Synnytysilo ei tarkoita, että synnytys välttämättä olisi kivuton, mutta sana antaa sinulle positiivisen lähtökohdan - - Ilo ja riemu vapauttavat kehon omia voimavaroja ja kipua lievittäviä endorfiineja. Älä heitä hukkaan tätä kehosi antamaa lisäenergiaa - ja voit synnyttää iloisin mielin!"

Ei hemmetti... Mä en usko että lapsi saa traumoja siitä jos mua vaikka vähän kyrsii siinä synnyttäessä, enkä ole kamalan iloinen. Voin olla iloinen sitten kun se lapsi on sylissä. Mä oon aina saanut toimintaenergiaa parhaiten vihasta, kiukusta ja ketutuksesta. Ja mitä enemmän joku tulee hehkuttamaan jotain myönteistä ajattelua, sitä enemmän mua alkaa korveta.

Ei positiivisuus perseestä ole, mut eikö oo vähän huonoa tilannetajua tyrkyttää sitä synnyttävälle ihmiselle?

Joo kyl omasta kokemuksestani voin sanoo että siitä hommasta on kyllä myönteisyys kaukana! Raivo se oli ainakin mulla mikä sen muksun sieltä ulos pukkas ja ajatukset pyöri koko ajan kahden asian välillä, "hyi saatana kohta lentää taas yrjö!" ja "Tule nyt helvetti jo ulos sieltä!" Ja jos joku siinä olis tullu mulle heittään tollasta settiä niin olisin todennäkösesti sanonu muutaman valitun sanan.. :grin Ja huh, jos lapsi vois saada synnytystilanteesta traumoja, niin en uskalla ees aatella millanen meijänkin likasta ois tullu..

Juu komppaan Pommiinaa. Aika väärä sana tuo iloinen. Mä sanoisin että avoimin mielin. Älkää suunnitelko synnytystä liikaa etukäteen. Go with the flow. Siis synnyttäminenhän on jotain maata mullistavaa. Ja joka kerta erilainen. Ja uskon, että joka ämmä yllättyy siitä voimamäärästä mitä sitä pitää sisällään. Sitä on ruutia kun pienessä kylässä kun h-hetki koittaa! Uskokaa pois!

Mulle tulee sellanen mielikuva jostain new age -henkisestä ituhipistä joka hokee jotain "oommmm... ilon kautta, ommmm", ympärillä Intiasta haettuja suitsukkeita ja taustalla soi Adiemus. Joo, kaikissa meissä on sitä voimaa, ja kukin tavallaan, mutta että iloista synnytystä... Mä oon kyllä vähän miettiny jos ottais Stigiä synnytysmusiikiks, ehkä se sais hyvälle tuulelle :wink

Mulla oli kans sellaista raivo/asenne-musiikkia synnytykses mukana ja se oikeesti autto :) Käskin vaan koko ajan laittaa isommalle, niin että kätilö sai tarpeekseen :D

Pommiina, Soitin tottakai ja vastaus oli, että pitää nyt vaan lepäillä ! Voi olla, että oli enteitä, mutta lepo yleensä auttaa siihen ja ei sais ny huhkia ja pitäis vaa ottaa rennosti. Eikä sais turhia stressaa. Jos kipujen lisäksi alkaa jotain vuotaa on syy heti lähteä sairaalaan. Hitto... Nää sanaset oisin voinu kuulla äitinikin suusta. Ja saatana jos kotityötkin meinaa olla liian rankkoja ni tarkottaako tää et makaan vaan h-hetkeen asti ? :eek:

Pippuri, Mulle kans neuvolas sanottii et turhat jännitykset pois ja illolla synnyttämään. Jos miettii ni ihan oikeesti miten sä voit vääntää hymy huulessa ? Ei se niin mukavaa hommaa ole ! :grin Itellä se käynnistys stressas, mut ku se meni hyvin ni synnytys salis vaa löhöiltii ja ooteltii et koska tapahtuupi. En jännittänyt yhtään, mut voipi johtua siitä hirveestä väsymys koomasta mikä oli koko yön valvomisesta :grin Ponnistus vaiheessa vaan kuuntelin lääkärin ohjeita eikä siinä sen kummempaa ituhippeilyä ollut. Ja en kyllä huomaa et lapsi ois traumoja saanut :grin Ehkä sitten teini iässä kiroon kun tulee joku erikoinen vaihe jos se vaikka johtuis just siitä etten hymyillyt leveesti kun synnytin :p

Meillä ei ollut musiikkia muutens :eek: Kiitos vinkistä sehän varmaa rentouttais oikein mukavasti ! :)

Cranberry, No joo eipä tuo kauheen yllätyksenä tullu.. Mut nyt sä sit teet työtä käskettyä, otat rennosti etkä hosu sielä mitään, voin vaan kuvitella kuinka perseestä tollanen on ja varsinkin jos se nyt on sit tota koko loppuraskauden, toivotaan että ei.. Mut sun pitää ny vaan aatella et se on sun ittes ja vauvan parhaaks vaikkei se siltä tuntuiskaan.. o_O

Ei meilläkään mitään musaa ollu. mut suoraan sanoen en mä kyl siin mitää musiikkia ois kaivannukkaa.. En meinannu ottaa nytkään. Meikäläisen raivoominen on taatusti muusikkia kaikkien korville.. :wink

Must oli toi oma synnytys tosi jännä ku se meni niin päi et mä olin hiljaa ja lääkärit paasas :grin Paras oli ku lääkäri ja kätilöt sit pyys viel anteeks kun olivat niin topakkaan sävyyn puhuneet vaik mun mielestä ne ei ees sanonu mitenkään rumasti :) Musta se oli ihan sellasta niiden normaalia ohjaamista. Ja ehkäpä neki hämmästeli ku en kiljunu enkä oikeestaan voihkinu mitään. Koitin nii kovasti keskittyy ja se väsymyskin varmaa paino niin paljon. Ainoo kerta kun huusin tosiaa ni sille anestesia lääkärille ja jälkeenpäin miettini et voi sitäkin mies raukkaa mitä joutu kuulemaan :oops: Oliks sun mielestä miehestä apuu vai oliko vaan tiellä ? o_O

Kyl mua vähän harmittaa etteivät mitään tarkastaa halua.. Ahistaa jotenkin niin kamalasti :eek: Ja arvaa vaan jätinkö pyykin pesut ja siivoomiset just tälle päivälle kun halusin laiskotella viikonlopun... :grin

En mä ihan käsi olekaan... Löysin ne sydänäänet kotidopplerilla. Hitto kun jo muutaman viikon miettiny ihan vakavissaan että se kaveri on heittäny lusikan nurkkaan, kun mulla ei ole ollu mitään raskausoireita. Eka raskaus oli niin vaikee ja kipee ja perseestä, ettei hetkeekään voinu epäillä ettenkö olisi raskaana. Ekas raskaudes tähän mennes oli tullu painookin jo 6,5 kiloo, nyt vaan 2,5. On kyllä ihan erilainen raskaus kuin ensmäinen. Tähän mennes todella paljon helpompi niin fyysisesti kuin henkisestikin. Kop kop. Eikä tälläsiä tietty saa sanoo ääneen. Ainakaan tässä ketjussa :D Tästä ei voida oikeesti mennä kuin alaspäin.

Mistäs tollasen kotidopplerin saa hommattua ? :eek:

Ja kivahan se on kuulla jotain mukavaakin välillä :) Ollaankos sulle valiteltu vähäisestä painon noususta ?
I

No en tiedä mitä sanovat, toka neuvola huomenna. Mutta mulla on ylipainoa 20 kiloa jo ennen raskautta, että aivan sama mitä sanovat, liikaa painoo on kumminki :) Eihän ylipainoisilla saisi paino nousta kuin 2-9 kg koko raskauden aikana. Viimeks mentiin kolmenumeroisiin, se oli rankkaa se.

Dopplerin ostin ebaysta nelisen vuotta sitten. AngelSounds, 25 euroa, sis.postarit, tuli HongKongista viidessä arkipäivässä. Hyvä peli :)

Åke, meilläkin jyskytetään massua tauotta eipä oikeestaan tule nukuttua ollenkaan :) Ja tännekkin sitä kylmää olutta ! :)

Ja katoppa ku en tajunnu kattoo et teilähän noi viikot näkyyki tos :)
Itellä tosiaan viimeks tuli se 17 kg ja nyt vasta kilo kertynyt. Tuntuu ettei toi lapsi mahu tonne massuun :eek:

Corolla, en todellakaan tiedä mikä mun mahaa vaivaa mut se oli viimekskin käyrän häntä päässä. Ja nyt sillee kasvanu et ottaa ukon hupparit tiukkaa, mut silti ihan olematon ja melkeenpä koko ajan nään missä vauva kuljeksii :grin Kauheinta on ku se rupee nukkuu ja nojaa toiselle puolelle masua ni mun maha on ihan toispuoleinen ! :confused: Selkeesti nojailee ja nautiskelee olostaan ja mä oon ihan tuskissani ku jumiutuu jommalle kummalle puolelle :grin Ja hieman hävetti käydä siel ultras ku muil hirveet hehtomahat ja mul tälläne säälittävä pien jalkapallo:oops:

Ja voitteks kuvitella et ukko onnistu hajottaa kätensä töissä.... Ja nyt menos lekuriin... Kukahan vittu mun pyykit pesee ?!? :sad001

Mulla ja åkella käytännössä ihan samat viikot, mutta mä en tunne oikein mitään liikkeitä vielä :D Joskus tosi harvoin jotain pientä.

Kalja ois kyl hyvää, mut mulla on jostai syystä tehny mieli kauheesti viskiä >.<
Hyvää kuvaa tulis taas jos neuvolas kysyttäs onko ollu mitää erikoisia mielitekoja, "joo viski" :D
Jos nyt tässä sen puolisen vuotta viel sinnittelen, ni kai mut joku sit viskipullolla palkitsee :P

Takaisin