Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä ratkahdin tänään kunnolla... kävin Reiman tehtaanmyymälässä ja mun oli PEE AA KOO KOO OO ostaa kaks toppahaalaria: tulevalle ja sitäseuraavalle talvelle!! [:D] Miinus nelkytprossaa on jo paljon. Ja nää oli ihan hienot puvut ja jajaja... [8D] Lisäksi yks ihan pieni, suloinen myssy ( i love mama and mama loves me.. <3) sekä yks yökkäri... ou mai gaad.. kuulostaapa pahalta omaankin korvaan. Ja niin se onkin... [8D] Mut NIIN oli ihanaa ja mieltä piristävää ja kaikkia tarvitaan. Ja oli alea kaikista. [:)] Eiks ihan hyvät perustelut?`[;)]

Ja peeäs: tällä viikolla posti on tuonut huutonetistä kolme kestovaippaa- all in one-mallia. Joten shoppailtu on, enempi ku tarpeeksi tällä viikolla... Mutta nekin oli edukkaita ja käytettyjä ja tarpeellisia jajajajaja.. [:)]

Listaa:
syntymättömän lapsen vakuutus (x)
vaunut (x), saadaan kesäkuun jälkeen
vaatteita (x)
peitto (x)

Mä ostin kankaita kestovaippoja varten. Tuttuni (ompelija) opissa olin ja nyt on tukkuhinnoilla tilaukset tehty. Eli ei nyt varsinaisesti mitään valmista oo ostettu, mut kohta pääsen sit ompeleen[:D][:D][:D]

Liityin liberokerhoon...Kuuluukohan tää kuitenkaan vauvalle hankittaviin vai tulevalle äidille hankittaviin???[;)]

Kävin eilen ex-työkaverilla kylässä ja sain ison Ikean kassillisen 50-68-senttisiä vaatteita, kantoliinan, tuttipulloja, rintapumpun, unipussin, suojafroteeta ja vaikka mitä. Lupasin maksaa 50e noista - yritin saada kaveria sanomaan hintaa, mutta ei suostunut, sitten ehdotin tuota. Toivottavasti ei ole ihan alakanttiin. Olisi muutoin myynyt netissä pakettina (sanoi ettei erikseen jokaista vaatetta olisi kuvannut kuitenkaan), arvioin tuota hintaa mitä itse ehdotin vähän sen mukaan, että mitä olin netissä katsonut paketeista pyydettävän.

Onko muita höperöitä joilla on pakkomielle käydä aina hiplailemassa ostettuja vaatteita..? Ja sit esim. ¨esitellä¨ niitä vauvalle [:)][8|]

Mies aina kysyy tyyliin että Taaaasko sä hiplailet niitä vaatteita siellä..? [:D]

Miu: Kaikkien paikkojen karvoitus on elukoiden tehtävä[;)]? Eihän niitä muuten huomais nii hyvin[:D].

Nyt ku ollaan äitin kanssa perjantaina sille vkl shoppailu reissulle lähössä niin nyt taas harmittaa et en tiedä kumpi katkarapu tääl masus pyörii. Ku se mitä olen kaupoissa kattellu vaatteita niin tosi vähän löytyy neutraaleja vaatteita. Nykyisin vissiin ihmiset tietää hyvissä ajoin lapsen sukupuolen niin kaikki tuntuu olevan vain niitä poika ja tyttökoodeilla varustettuja vaatteita. Olis nii paljo helpompaa ku tietäis.

Tosin 100% varmojahan nuo ultrat ei ole ja se et Ginessa voi olla ainoa, joka on ihan 100% varma tytöstään, ku kromosomit ei valehtele koskaan. Ja kaippa ne jotka on käyny 4D:ssä niin niillä olis aika varmaa kauraa.

Et ei käy niin et onkin kaappi täynnä sinistä ja pitäski olla vaalenpunasta[:D]. Katotaan meneekö kui monella arvaukset vääriin[:D]?! Siis sit elokuussa.

Silti mä haluisin sen edes suht kovan arvauksen.

Ei ne vaatteet tarviskaan olla niin poika ja tyttö merkeillä varustettuja. Ja pidän myös monenlaisista vaatteista. Mut mä olen näitä vaaleenpunasia ihmisiä. Mulla on itellä paljon vaaleaa, valkoista ja vaaleanpunaista vaatetta. Tosin sit tykkään pojalla enemmän vihreästä ja oranssista kuin vaalean sinisesta. Oranssi menee tietty molemmille ja kaiken maailman kuvat on kivoja. Ite en oranssia tai vihreää päälleni pistäis mut mun pojalle ne sopii. 

Ne mitä olen nyt kattellu vauvan vaatteita niin suuri osa menee siihen vaalean punainen - vaalean sininen kastiin.

Hitto ku noi potilaat tulee välistä häiritsemään mun kirjottelua[;)].

Joo nii mäkin olisin sitä mieltä et olis tosi helppoa jos tietäis kumpi tää on mut enpä mä tiedä, per...[:@]

Sama täällä, on niin ihania rinsessa vaatteita kaupoissa [:)] ja toki pojillekkin kaikkea kivaa, mutta pakko tyytyä neutraaleihin vaateisiin.
Ehtiihän sitä sitte vauvan kanssa käydä ostelemassa [;)] tietääpähän sitten paremmin jo mikä on fiksu ostos ja mikä ei..
Kaverini nimittäin sanoi että oli ostellut paljon epäkäytännöllisiä vaatteita etukäteen, ja käyttää nyt vain niitä käytännöllisiä vaatteita eikä sitä mis on se kiva kuva tms [:D]

Kyl mä jo kerrasta viisastuneena aion ostaa pääasiassa bodyja ja puolipotkareita. Ne on kaikista parhaita ja käytännöllisimpiä. Mitään paksuja ihanan näkösiä pehmosia vaatteita on turha edes ajatella. ne on liian kuumia vauvalle, joka on koko ajan sylissä ja puklut imeytyy niihin ylitsepääsemättömän syvälle.

[:D] En määkää varmaa mitää ¨öklö¨ röyhelömekkoa ostaisi, mutta on niin kivoja esim. farkkumekkoja tms. Joka ei kyllä taivu pojan päälle.. Muuten kun katsoo mun vaatevalikoimaa niin enemmän ne on poikamaisia vaatteita.. Jotenki helppo pukea tytölle hiukan poikamaista ku pojalle tyttömäistä..[8|]

Ei mitään ällö röyhelömekkoja tännekkään vaikka vaaleanpunaisesta ja sinisestä tykkäänkin. Liika on liikaa.

Me saatiin tänään miun vanhemmilta ja sisaruksilta (+ niiden ukoilta & tyttökaverilta) kimppalahjana upouusi Akta Graco Trilogic-turvakaukalo :)..kuulemma jälkikäteis-häälahja, miun valmistujaislahja ja vauvautumislahja siinä samassa..itku pääsi kyllä ku näin sen..tiiän kuitenki, ettei porukoilla rahaa oo mitenkään törsätä mihinkään, ja silti ostavat meille tollasen <3..lisäks saatiin kaks ensituttia :) söpöä..

Meillä on tällä hetkellä kasassa isoimmista jo pinnasänky, sitteri, turvakaukalo ja vaunut sekä pienemmistä tavaroista kestovaippoja, kaks bodya sekä pieni t-paita (mummon ja ukin tuliainen ulkomailta hard rock cafesta [:)]) sekä muutamia leluja.

Huomenna luultavasti ostetaan vanna, mikäli löydetään edullisesti.

Serkulta tulee imetystyyny ja vaatteita lainaan ja veljen pojalta joutaa hoitopöytä lainaksi [:)] Siinähän ne sit rupeekin olemaan kasassa...tietty vielä tutit ja härpättimet mut ne on sit niin pieniä hankintoja [:D]

Tietääkö kukaan muuten mitään jippoa millä ummehtuneen hajun saa pois kuoseista? Ostin tänään käytettynä Emmaljungan yhdistelmävaunut ja niitä on ilmeisesti säilytetty kosteassa varastossa, koskapa kankaat haiskahtaa ummelle [:'(] En vaan älynny tuota hakutilanteessa vaan vasta kotona kun rupesin tarkemmin hiplailemaan niitä...Pesin jo koneessa ne osat jotka kestää konepesun, mutta silti ne vielä haisee..vaunukoppa tuulettuu tällä hetkellä pihalla...

Kysyn nyt täällä kun en parempaa paikkaa keksinyt, että onko teillä millaisia kokemuksia sisustustarroista? Olisi kiva ostaa sellaisia vauvanhuoneeseen, mutta asutaan opiskelija-asunnossa ja täällä ollaan hirveän tarkkoja kaikesta. Niin että onko ne helppo irroittaa pois muuttaessa ja jääkö jälkiä?

Tänään vihdoin näen millaisen uudinverhon isomummu on hankkinut! [:D] Vähän jännittää, että onko väri ja kuosi mieleinen.

Riitu, me saatiin joskus ekaan kämppään muutettaessa sellanen vanha matto mikä kans hais pahalle, mut ei sitä koneeseenkaan saanu mahtumaan, enkä pesulaan viittiny viedä. Suihkutin sen sellasella "hajunpoistoaineella", oliskohan ollu febrice tms. Se itse ainekin tietenki haisee jonkin verran, mut oli ainakin parempi ku ilman. En oikein muuta keinoa keksi. Toivottavasti saisit sen ihan tuulettamalla raikkaaks, mut voi olla, et jos se on oikein pinttyny haju niin tuuletus pelkiltään ei auta.
Mutta toivotaan parasta[:)]

kiitti neuvoista...täytyy jotain desinfioifaa ainetta ettiä tai viedä pesulaan jos ei haju tuulettamalla häviä...täällä maalla tosin on nyt alkanut lietelannan levitys pelloille, joten en tiedä tuleeko ne pihalla tuulettamalla yhtään sen raikkaimmiksi [:D]

Mulla tuli Riitu viel mieleen, et jotkuthan vannoo soodan nimeen näissä puhdistusasioissa. Ite en kyllä osaa sanoa miten tuota tulis tässä tilanteessa käyttää. Laittaa pesuveteen vai mitä, ehkä joku viisaampi osaa neuvoa enemmän????

Muistaakseni ruokasoodaa voi ripotella tekstiileille ihan kuiviltaan. Ainakin kokolattiamatoille yms. ja imuroi sitten (en tiedä kuinka pitkän ajan kuluttua) pois. Saman vois tehdä ainakin vaunujen niille osille joita ei voi vesipestä...
-ja ainakaan ruokasoodassa ei ole vauvalle vaarallisia kemikaaleja.[;)]

Auringossa kuivattaminen poistaa pahoja hajuja. (ja myös porkkanatahroja vauvan vaatteista, joita ei millään muulla saa pois!!!)

Etikka poistaa erittäin tehokkaasti ainakin hien hajua. Sen lisääminen huuhteluveteen tai etikkavedessä liottaminen vois auttaa...

Takaisin