Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään taas kirpparilta tarttu yks body mukaan.. siinä lukee isin kulta.. [:D]
Ootteko paljo ostannu 50-56 senttisiä vaatteita vauvalle?
Mä oon miettinny että kuinka paljo noita lyhythihasia pitäis hankkia kun ilmoja on niin vaikea arvioida.. Mulla on kuitenkin laskettuaika vasta 24.8..
Pitäis saada nyt lipasto tai vaatekaappi vauvalle hankittua niin pääsis järjestelemään vaatteita ja tekemään inventaariota, ettei liikaa tule hankittua.. [:)]
Kumpikohan olis kätevämpi?
Eihän vauvalla kuitenkaan paljoakaan ole vaatteita jotka henkariin pitäis laittaa..

Essi83, täällä vähän sama tilanne että pitäisi saada kaappi tai lipasto että saisi alkaa laittamaan vaavin vaatteita omalle paikalle. Itse olen uskaltanut tosi vähän ostaa noita 50-56kokosia vaatteita mutta niitä kuitenkin on. Ja äitiyspakkauksessahan sen kokoisia on muutama myöskin.

Mä sain eilen kaverilta imetystyynnyn ja hoitopöydän alustan [:)] ja kassillisen vaatteita... joita mulla alkaa ehkä oleen jo liikaa?? Tuntuu että just näitä 62 kokosia on jo ehkä yli äyräiden[:D] Noh, ehkä mä rupean inventoimaan ja karsimaan jyvät akanoista[;)] Laittaa loput sitten kaapin pohjalle varavaatteiksi[8|] Itsehän en oo uutena ostanu juuri mitään ja suurin osa saatuja että, ei haittaa vaikka osaa ei käyttäiskää..

Kävin sitten eilen vielä hakemassa ne kestovaipat sieltä kirppparilta...Nyt niitä on sitten 2 kuorta ja 4 sisusta ja merkki oli siis IMSE WIMSE...ilmeisesti ne samat kuin äippäpakkauksessa...Sit kun saan äippälaatikon niin niitä on sit valmiina jo niin pääsee kokeilemaan kestoilua...Onneksi täällä on sit vielä kestovaippalainaamo niin pääsee ihan kokeilemaan mitkä sopivat parhaiten Tiitiäiselle...

Mut...Ne sisäosat vaikuttaa tosi ohkasilta...Te joilla on kokemusta kestoilusta niin tarviiko ne lisäimuja vai riittääkö ne niin...???Osaisi tehä sit
lisäimuja valmiiksi vanhoista pyyhkeistä tms. Ja ne olivat ihan käyttämättömän näköiset/tuntuiset, tarviiko ne pestä nyt sit 4-6 kertaa valmiiksi?Imisivät paremmin...?

Mulla ois nyt sitten kaappi vauvan vaatteille ja muille tavaroille. Oikeastaan ostettiin kaksi kaappia, kun saatiin edullisesti. Toiseen kylla mies laittoi omia paitoja... Vaatteita on kertynyt saalittavan vahan. 2 bodya, pari paitaa ja housua... Pitas vissiin alkaa osteleen, mutta mun mies ei halua vielakaan ostella mitaan, se haluaa edelleen oottaa... huoh.

Mä tilasin tänään Manducan.. koetin huutonetissä onneani pari kertaa, mut hinnat nous nopeesti lähes uuteen, joten päädyin sit uuteen. Joku Oz (?) myi 99 hintaan; sis. postitus. Joten sitä ootellaan.. [;)]

Sme :
Sähän oot kouvolasta, nii kuusaan kirpparille oli tänään tullu kestovaippoja halvalla myyntiin.. Käväsin siellä niin just laitteli sinne esille.. Tosin en tiiä onko enää mutta oli muistaakseni edullisia...
Ite en varmaankaan noita kestovaippoja ostele, nii aattelin huikata jos sulla sattuu sinnepäin olemaan menoa.. Muutenkin se taitaa olla tän alueen paras kirppari..[:)]

Mä tein kans eilen hyvät kaupat, leikkasin tutun hiukset ja sain palkaks lipaston vauvanvaatteille [:D]

Essi sielt just kävin ostamassa sen edullisemman paketin...Toinen pöytä pyysi 6 € ns. puolikkaasta paketista...Sieltä tarttui muutenkin vaatteita samasta pöydästä mukaan..Mm. kietaisupaita jota oon ettinyt jo pitkään...+ muutama kietaisubody...+++Kaikkee kivaa...[:D]

Käytiin eilen anoppilassa ja ne ilmoitti meille ostavansa vauvasitterin..No me sanottiin et ok...Mut sit kun anoppi alkoi puhumaan et työ silloin puhuitte et tarviitte sellaisen jotta vauvan saa Kotkasta kotiin...oli sit pakko kysyä et sellainen autoistuin vai kotona pidettävä istuin lattialla...??No se sanoi et auto...Sit oli pakko sanoa et joo kylhän me sellainen vauvaistuin autoon tarvitaan...No katsotaan millainen sieltä tulee...Oli ne kuulemma nähneet monella sellaisia prismassa, et istuin vaan nostettiin kärryyn...Onhan se ihan kivaa et nekin osallistuu mukaan rahan menoon...Toivottavasti eivät osta liian vanhaa käytettyä kun ei tiiä miten sit on kolhittu yms...No katsellaan...[8D]

kovasti tekisi mieli hommata sellainen soittopeli pinnikseen, vaikkei meilla vielä oo sänkyä...Jollakinhan täällä oli sellainen jota soittelee jo pikkuiselle...Mies ei vaan oikein ymmärrä sellaisen hommaamista jo nyt...

Minä sain lahjaksi soittolelun kun siskon kohdalla toimi tosi hyvin niin että vauva tottui jo raskausaikana
siihen että sen soidessa on aika ruveta huilimaan ja se poika on ainakin aina nukkunut maailman parhaiten...
eli siinä uskossa itsekin olen soitellut joka ilta vauvalle sitä soitellut... meillä tosin tuntuu vaan innostuvan [;)] jää nähtäväksi miten synnytyksen jälkeen käy.

on muuten ollut kiva "rituaali" meille yhdessä se soittaminen, mieskin on innostunut siitä huolehtimaan oikein kovasti.. joinain iltoina kun se on mennyt yöksi töihin niin oikein soittaa ja varmistaa että muistinko soittaa vauvalle iltalaulun [8D] kyllä ne joskus aina osaa olla ihania noi miehetkin, ihan huomaamattaan [:D]

sme mulla on kans niitä IMSE WIMSEn vaippoja ja jos ne näyttää/tuntuu uudelta niin kannattaa tosiaan pestä ne ainakin sen 5 kertaa ennen käyttöä, jotta imuteho olis parhaimmillaan. Mulla on pesuaineena Erisan white pesujauhe, se on allergia ja astmaliiton suosittelema ja hajusteeton. Huuhteluainetta ei kannata käyttää sillä se heikentää imutehoa, samaten nestemäinen pesuaine.. Ja ne vaipathan saa pestä 60-90'C. Minusta kans niissä sisävaipoissa on aika ohut se imu ja oonki aatellu laittaa vielä lisäimun, vanhasta frotee pyyhkeestä esim. saa varmasti hyviä imuja tai sit flanellista [:)]

Toivottavasti tästä oli sulle jotain apua [:D]

En nyt löytänyt sitä käsityö juttua, nii aattelimpa sit kirjoittaa tähän. Tein vanhasta hupparin hihoista itselleni imetys/tukityynyn [:D] En tiiä kehtaanko kuvaa laittaa. Mut kyllä tuo ihan toimivalta näyttää. Jossain vaiheessa pitää laittaa ehkä enempi täytettä siihen.

Hupparista leikkasin hihat ja ompelin ne ompelukoneella yhteen. Toisen päädyn jätin auki ja siitä tungein kaksi pyyhettä ja hupparin loput sinne sisälle. Siitä tuli vähän kuin V-mallin tyyny. Eipähän tarvinnu mitään maksaa siitä. Vielä jossain vaiheessa voisin tehdä siihen nätin päällisen.

Tahtoo jostain halvalla saumurin [8|]

edit: Ja tässä joku aika sitten tein itselleni vanhasta yöpaidasta imetyspaidan. Kietaisumallisen [:)]

Mulla alkaa olla vauvelin perus vaatteet ihan siihen alkuun valmiina. Vielä pitäisi pari ohutta myssyä ostaa. Haluan ainakin yhden sellaisen ruskovillan myssyn. Se sopii niin hyvin päähän. Pinnasänky on osissa ja maalaamatta sängysn alla ja hoitopöytä on paikallaan, tosin ilman pöytä osaa, vain lipasto. Juuri sovin hakevani turvakaukalon tässä kesäkuun aikana.

Olen tehnyt listaa vielä ennen vauvan syntymää hankittavista. Mutta lista on onneksi jo tosi lyhyt. Ja osaa niistä voi jättää vaikka sitten syntymän jälkeenkin hankittaviksi.

- Eli se pikku lakki 50-56cm
- vauvan vaipat
- rasuja (siis niitä harsovaippoja)
- tuttipullon tutit ( löysin vanhat tuttipullot jääkaapin päältä kaapista[:)])
- vauvan pyyhe + pari ihanan pehmeää pyllypyyhettä
- pikkuinen torkkupeitto
- sitteri
- amme

itelle varattavia
- terveyssiteet (isot, sellaset yö malliset pitkät)
- liivinsuojia
- 1 imetyspaita

Kaikki loput vaate ostokset ajattelin jättää sit syntymän jälkeen ku varmasti tietää sen sukupuolen. Mulla on 5 pitkähihaista bodya, 4 lyhythihaista, 3 puolipotkarit ja 2 housut, sukkia. Sit on sellanen aika ohutta kangasta oleva "uni"-pussi pitkillä hoihoilla ja hupulla, jota ajattelin käyttää ulkona elokuussa jos on viileänpää. Siinä ne 50-56cm vaatteet onkin. Sit on joitain 62cm vaatteita. Vähemmän kuin noita pienenpiä. Odotan saavani vaatteita lahjaksi ja sit kuitenkin haluan heti alkuun kuhan vaan kykenen, lähteä itse kaupoille ostamaan vauvalle hänen näköisiään vaatteita[:D].

Sä olet kyllä aika haka löytämään tavaraa Miu[:D]. Mun äiti löysi kirppikseltä kans imetystyynyn. Maksoi 6e. Siinä vieläpä tosi nätti ja hyvänkuntoinen päällinen. On nyt toimittanu mun unikaverin virkaa jalkojen välissä harvase yö. Se on hyvä[;)].

Jäi tuosta aiemmasta listastani muuten puuttumaan pinnasängyn suojus, joka uupuu vielä.

Kertokaa olinko ihan hullu ku menin tänään ja ostin uutena sellasen aidon Ruskovillan nauhamyssyn? Se pieni kangaspala maksoi oikeesti 25 egee!!!! [&:]. Mut ku mä olin päättäny et mä haluan sellasen ja ostan sellasen yhden, ku kaveri kehui niitä maasta taivaisiin. Ja sit kotona vasta huomasin et ainoastaa käsipesu[:'(]. Mä en pese mitään käsin[8|]. Onks joku kokeillu pistää nitä koneeseen? Onko kestäny?

Nii ja tänään ostin H&M:ltä imetyspaidan 12.95e. Se oli tosi hyvän tuntunen päällä ja menee nytkin koko loppuajan ku oli sellanen vähä tunikamalli. Siellä tais kyllä ne kaikki olla vähä saman mallisia. Sieltä taidan myöhemmin käydä hakemassa hihoilla varustetun kun nyt tuli ostettua hihaton. Joko Aamu sai vastauksen kysymYkseensä imetyspaidasta? Se ei siis ole mikään pakollinen vaate, mut ihan käytännöllinen ja sitä voi todellakin käyttää monta vuotta vaikka ei imetäkkään.

Kylla mina sain vastauksen, katoin tuosta Tweetyn linkista. Eli vissiin semmoinen paita, jossa on joku imetysrako [:D] Varmaan ihan tarpeen joissain tilanteissa. Katsotaas tuleeko semmoiselle kayttoa.

Takaisin