Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt olis palautunu kotiin, pinnasänky, patja ja kasa tulevan isoveljen pienen pieniä vaatteita. Niitä tosiaan tuli vastaan serkun pieneksi jääneiden lootasta[:D]. Ai kun oli kiva nähä niitä samoja omia vanhoja vaatteita. Ihan tuli sellanen olo voi et tämäkin! Ai kun ihana!. Hoitopöytä saatiin 30 eurolla ja kokonainen laatikollinen vaatteita. Muutama uusikin kun tuli ostettua niin nyt taitaa puuttua ihan viimeinen pieni silaus. Eli vauvan pyyhe, rasuja ja pinnasängyn suojukset, tuttipullon tutteja ja vauvan amme. Kaukalo on varattuna mut odottaa heinäkuuta, et voidaan se hakea. Ensituttikin tuli ostettua.

Sit sain vielä itelleni näille parille vimeiselle kuukaudelle lappuhaalarit ja yhden tosi kivan mekon. Menee ihan juhlavaatteesta mut arkena myös. Imetyspaitakin jäi kassiin.

Eli Hesan reissu oli antoisa, virkistävä ja väsyttävä yhtä aikaa. Nyt se on tehty ja enää ei tartte lähteä mihinkään ennen vauvelin syntymää[:)].

Hitaalla edetty meidän perheessä mutta eilen rysähti.. Käytiin hakemassa eilen siskoltani yhdistelmävaunut ja siinä sitten tuli mukana kauhea kasa lelua yms. muutama muovikassillinen. vaatteita odottaa siellä vielä monta laatikollista myös, eli alkaa tuntuun siltä ettei sitä mitään tuu kohta itse ostettua... hyvä vaan kyllä siis...[:D]

kertokaapas te joilla on aiemmin ollut pikkusia että kun sisko kysy että haluunko kaikki vaatteet kerralla vai sitten aina sitä mukaa kun kasvaa niin mitä mieltä olette?? en tietenkään haluu nurkkia täyteen turhaa kamaa, mutta meneekö hankalaksi niiitä sieltä sitten aina kysellä??

Eipä tarvitse paljon itse ostella kun kavereilta ja perheeltä tulee tavaraa/vaatetta. Avokin yksi kaveri oli sanonut että heillä on ylimääräisenä vaunut jotka on ostettu joskus reilu vuosi sitten kaupasta ja pidetty vain parvekevaunuina. Saadaan käydä hakemassa pois. Turvakaukalosta olen varmaan jo aikaisemminkin laittanut että tuli broidilta lainaan, pinnasänky tulee minun vanhemmilta, avokin isovanhemmilta tulee paljon vaatteita (pitäisi vain päästä käymään siellä suunnalla), kaverilta saadaan kesällä vaatteita ja syöttötuoli, yhdet vaunut ostin ja äitini sitten kysyi että jos jätämme ne vaunut heille kun saadaan kerta toiset. Kyllä vieläkin vähän syyhyttäis ostaa vaatteita mutta nyt ei parane kun ei enää tiedä kuinka iso möllikkä tulee [:D] Tää raskausajandiabetes kun saattaa vähän kasvattaa möllykkää.

Meillä on siis nyt suurimmista hankinnoista yhdistelmät ja pinnasänky, kummatki koottuna odottaa tulokasta [:)] äitiyspaketti tuli viime viikolla ja kirpparilta oon ostanu säkillisen verran vaatteita, lähinnä bodyja. Lisäksi kaivelin porukoilla käydessäni äitin säilyttämiä äitiyspakkauksia ja tein sieltäkin ihania löytöjä.

Ootteko jo muuten pesseet/laittaneet vaatteet paikoilleen? Mun sormet niin syyhyäis laittaa toi pinnasänky lopulliseen kuosiinsa, eli reunapehmusteet ym. Näyttää nyt niin alastomaltakin kun on vaan pelkkä patja [:D] Tän viikon aikana ajattelin myös pestä noi vaatteet ym. ja laittaa ne niille varattuun lipastoon. Ahdistaa muutenkin, kun tuntuu että kämppä on enemmän ja vähemmän täynnä laatikoita, kasseja jne. Lisäksi mietin, että jos tulee kamalan kuuma kesä, niin nyt on vielä ehkä enemmän energiaa touhuta noiden asioiden parissa, saa sitte kesän ajan vetää vaan lonkkaa ja ottaa aurinkoa [:D]

Muakin himottais jo alkaa pestä vaavin vaatteita, mutta maltan vielä pari viikkoa. Syystä, että lipasto on yhä hankkimatta. Onneksi Treen ikea aukeaa ensi vkolla niin käyn hakemassa sieltä 6 laatikon malm-lipaston vaatteille jonka jälkeen pyykkikone saakin laulaa [:D]

Kaukalo on yhä hankkimatta, mutta taidanpa tilipäivänä käydä sen hankkimassa samalla kun haen sängyn kotiin.

Mä odottelen päivää et olis aikaa pestä noita vaatteita ja puhistaa tuota lipastoa ja hoitotasoa mihin vaatteet tulee. Nyt on su iltapäivään asti taas niin paljon menoa et sitä enne ei toivoakaan. Su iltapäivällä pojalla on yhet synttärit mihin menee. Ne kestää puoltoista tuntia nii ehkä siin kerkeis jotain tekeen kotonakin[:D]. Mikään kiirehän ei ole mut mieli tekis laittaa. niitä tonne oikealle paikalleen puhtaana.

Mä pesin viime viikolla pienen pienet vaatteet ja tänään ennen töitä lajittelin ne kokoihin ja laitoin lipastoon.

Värjäsin eilen vielä pari koneellista kaikkein ällöpinkeimpiä, yhden koneellisen ruskeiksi ja yhden vihreiksi, alkoi ahdistaa se kaikki vaaleanpunainen. Me saatiin siis parilta kaverilta kaksi jätesäkillistä tyttöjen vaatteita kokoja 50-80..

Huomenna tulee kylään iskuporakone, ja saadaan vauvan huoneen hylly seinälle, sitten puuttuu enää jalkalistat ja kaikki on valmista. Mieheni juuri tarkasteli aamusella hankintalistaa ja totesi että meidän pitää ostaa enää itkuhälytin ja sukkia [:D]

Me lähdetään ensi viikolla mökille koko kesäksi, siksi on niin kiire saada kotona kaikki valmiiksi..

Vähän hienoa, saatiin tossa seinänaapurilta ihan yhtäkkiä yhdellä lapsella käytössä ollut sitteri ja aivan ihana "muotoiltu" kylpyamme. Ei olla mitenkään koskaan juteltu tai oltu muutenkaan heidän kanssa tekemisissä tervehtimisä lukuunottamatta, mutta nyt törmättiin rapussa ja ilmeisesti pihan mammat on huomannu mun kasvaneen mahan, kun tää naapuri alko vaan heti jutella ja kysy et koska on LA ja ollaanko paljon tehty hankintoja [:D] Samaan hengenvetoon tarjos meille sitten sitteriä ja sitä ammetta, heillä kuulemma niin ahdasta ja noille ei enää löydy käyttöä. JA IHAN ILMAISEKSI! Ajateltiin kyllä jotenkin hyvittää, ei mitenkään voi ottaa ilman...

Vaunut haettu eilen!!![:D] (täällä ei ole ilosta pomppivaa hymynaamaa)
Pientä kulumisjälkeä näkyy, mutta muutoin todella siistit...vaunuista löytyy kaikki muu paitsi hoitolaukku...Siellä on jopa erillinen lämpöpussi...ja kyseessä on siis yhdistelmävaunut...Emmaljungan...Tosiaan ilmaiseksi saatiin, noi on joko 2004 tai 2005 vuosimalli...

Kävin taas kirpparilta kahmimassa tavaraa [:D] Tällä kertaa ostelin 68 ja 74-kokoisia vaatteita. Niitä on kyllä vähemmän myynnissä tai ainakin vähemmän hyväkuntoisia myynnissä kuin aivan pikkuisia. Joutuvat kovemmalle koetukselle. Sisko ilmoitti, että saadaan niiltä turvakaukalo, joten ilmeisesti sekin on nyt hankittu. Tai siis muuta ei vaatteiden lisäksi vielä olekaan [:)] Jos nyt ensin saataisiin hommattua asunto Tampereelta, se olisi ensisijainen hankinta tässä vaiheessa!

Täytyy kyllä toivoa, että kätilö oli oikeassa sukupuolen suhteen! On jo tullu hankittua niin paljon vatteita sen arvion mukaan! [8|]

Lidia1, täällä yhdeltä kirpparilta löytyy paljon noita yli 60-kokoisia vaatteita. Mutta en raaski ostaa vaikka on hyväkuntoisiakin löytynyt. On vähän tullut himmattua vaatteiden ostoa kun on tulossa avokin isovanhemmilta kassillinen vaatteita ja omat vanhemmat on ostanut jonkun verran vaatteita [:D]

Mä taas kävin eilen tyhjentämässä kirpputoria [:D]
Löysin Björn Borgin kantorepun 3e!!! Ok, kangas oli hiukka kulunut mutta silä voi testaa viihtyykö vauva repussa ja kestääkö mun selkä.. Voi sitte ostaa paremman jos tarvetta on!
Mukaanhan tarttu sitten hiukka yöpukuja ja pari bodyakin [;)] Sitten löysin tosi tosi kivan kevyttoppapuvun 2e ja ihan kuin uusi [:)] Eli oli siis hyvä kirppiskierros. Rahaa meni hurjat 10e [:D][;)]

aloin eilen puhumaan miehelle et pitäis varmaan vaunuihin hommata hoitolaukku...Sielt tuli et sullahan on laukkuja vaikka millä mitalla niin ota niistä käyttöön, ei tarvi hamstrata lisää ostettavaa...Öööö...Mulla ei oo kuin 2 isompaa kassia ja toinen on sellainen säkkimallinen ja toinen reppu...Laita niihin sitten hoitotarvikkeita...Eihän niissä oo lokeroitakaan...Käsilaukkuun on melko turhaa yrittää ahtaa kamaa...No taidan laittaa jossain vaiheessa miehen sitten vauvan kanssa itsekseen liikenteeseen ja annan sille sekaisin olevan repun mukaan...Kaivakoon sieltä vaippoja yms...[;)] Tai sit annan mun käsilaukun sille olkapäälle et laita kamat tohon ja mee...ei oo tainnut mies ajatella asiaa sen pitemmälle...[:D]

itkuhälyttimenä käytetään miehen hommaamia radiopuhelimia, ne on äänestä aktovoituvat, joten toimivat hyvin siinä tarkoituksessa...

Just järjestelin Tiitiäisen vaatteet koon mukaan laatikkoon, isoimmat alle ja ihan pienet päälle...eihän niitä ookaan niin paljon kuin olin kuvitellut...Kaikki kietaisubodytkin on liian isoja ihan pienelle...Tarvii vissiin käydä vielä hamsteroimassa muutama kietaisubody/-paita kirppareilta..Maksavat uutena aikasta paljon...Iski pieni nuukuus jo nyt päälle...tuli meinaan eilen postissa auton kaskovakuutusmaksu, 350 €...[:'(]

*pienet rummutukset*

Meidän vauvan huoneessa on viimeinkin jalkalistat! Eli ei puutu kun pari porattavaa juttua ja se on täysin valmis. Mä käyn siellä koko ajan fiilistelemässä [;)]

Onnea Tweety huoneen valmistumisesta[:D].  Meillä vauveli saa tyytyä ekan vuotensa pieneen osuuteen meidän makkarista. Talo kun valmistuu joskus vuoden päästä kesällä niin sit saa oman huoneen. Siihen asti saa piinata vanhempiaan isoveljeään, kuhan siis liikkeelle pääsee[:D].

Hommattu muutama pieni vaate lisää...[8D] Nyt otin kokoa 50-60...Oisko ollut muuten kallis hinta kestovaipoista 5€...?Siinä paketissa ois ollut 4 sisäosaa ja 2 ulkokuorta...Merkki tais olla IMSE...

Sain muuten ekan kietaisupaidan hommattua...Ja kokoa 60, joten ei tartte kauaa ootella et saa puettua sen päälle...[;)] Eikä maksanut kuin 50 centtiä...

sme, ne oli varmaan se äitiyspakkauksen vaippapaketti. Ja siis 5 e on tosi halpa!!! Kirpparilla näin kerran, et pyydettiin 10e tosta setistä ja harmittelin jälkeenpäin etten ostanu. huuto.netistä saattaa saada alle kympil, mut tulee aina postimaksut päälle. Ite ostin noita pari sillain, et makso yks kuori/sisäosa 3e.

Meillä tänään palaa rahaa vauvantarvikkeisiin. Siis uudessa ikeassa tänään kanta-asiakkaille ennakkoavajaiset, sinne siis suunta kunhan mies tulee töistä!!! JIHAA[:D]

Takaisin