Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivottavasti löydetään hissillinen asunto, kun muutetaan! Nykyisessä olisi hissi ja alhaalla huone missä voi pestä vaunujen renkaat ym. mutta pitää muttaa. Kaupunki vaihtuu ja tää asunto olisi kyllä kolmelle ahdas.

Kirpparilla karkasi vissiin mopo käsistä [:D] Oli kyllä niin paljon, halvalla ja hyvää tavaraa myynnissä, että tuli hieman ostettua! Yksissä housuissa huomasin nyt tahran, mutta muuten kaikki hyviä [:)] Tuli siis tänään ostettua 10 bodya, 10 housut/potkuhousut, 6 paitaa ja 4 hattua. Ei vissiin tarvii mun enää tonne kirppareille mennä, tai saan pian olla itse noita siellä myymässä. Luulen, että tulee ihan käytettyä kyllä noita kaikkia :) Mutta ei kyllä kannata kaupasta ostaa 7-12e bodyja esim. kun kirpparilta saa niin hyviä vastasyntyneillekin 0,50 -1,0e. Pitää vissiin alkaa pikkuhiljaa pitää kirjaa, että mitä vaatteita on tullut ostettua, että tietäis sitten mitä tarvitsee ja mitä ei [;)] Joku raja mullakin oli, että ostin vain 56-62 kokoa (pari isompaakin kokoa). Pitää sitten myöhemmin noita isompia vaatteita hankkia. Tavaraa ei kirpparilla kauheesti ollu (esim. sittereitä, turvaistuimia jne) eikä niitä kannata meidän vielä hommatakaan ennen muuttoa. Pitää sitten kesällä kytätä huuto.netissä niitä...

kaikki on jo hommannu lähestulkoon kaiken...[:(] me ollaan saatu hommattua rattaat( ja hienot rattaat onkin, paremmat ku ne mitä eka katottiin)[:)] ja sit yhen bodyn ja 2 potkupukuu ja yhet tumput..... noh onneks pian on palkkapäivä ni pääsee shoppailee vähäsen... [;)]

Sain mulle nyt imetystyynyn, jonka ostin huuto.netistä.
Isän vaimo haluu ostaa kantoliinan, sopii mulle [:D]

Käytiin tänään isovanhemmilla, edesmenneen äitini vanhemmilla siis ja siellä oli meille vaikka mitä.
Äitini oli innokas ompelija niin hänen siskonsa oli säästänyt muutamia vaatteita joita äitini oli hänen esikoiselleen aikoinaan tehnyt.
Ei tosin sillon arvannu mikä tunnearvo niillä olis näin 15 vuotta myöhemmin. Sit oli isoäitini tekemiä vaatteita, joissa kankaana käytetty joitain äitini vanhoja vaatteita (kunnon kierrätystä[;)]). Ja leikkipeitto kankaasta, josta mulla oli lapsena verhot.
Ja lakanoita ja muutama lelu. Ja makuupussi, joka on isosiskolleni ostettu -79.
Ja sit oli kudottuna villapuku ja villasukat. Sekä valkoisesta puuvillalangasta tehdyt potkuhousut...
Ihan, ku olis saanu äityspakkauksen=) Tosin vaatteet on vähän isommalle lapselle, ehkä 1,5v--> Ja suurinosa vaatteista hameita ym. eli jos poika tulee niin sitten taitaa jäädä hänen kohdallaan käyttämättä[:D]

Tässä on kuvapläjäyksiä tiitiäiselle hommaamistani käytetyistä vaatteista..Eli melkoisen neutraaleja sävyjä yms..Koska ei tiedetä varmuudella sukupuolta..Arvatkaa vaan oliko vaikeeta ettiä neutraaleja sävyjä..Ja vaatteisiin rahaa mennyt siis 45 egeä..
Käynpäs vielä pienentämässä kuvaa..
Kokeillaanpas uudelleen..Tulee niin isona että käykää lataamassa linkistä..[;)]
Osa väreistä on hieman vääristynyt kuvatessa/muokatessa kuvia..

Niin yhdistelmävaunut saadaan ilmaiseksi tuttavilta..En tiiä vaan kehtaako ottaa vastaan ilmaiseksi..Pitää keksiä jotain muuta korvaukseksi..
Vaunut on vuodelta 2004 mutta kuulemma täysin varusteluin ollut silloin..Nähtiin vaunut silleen et niissä oli ratasosa kiinni..Ei nähty koppaosaa, mutta oletan et on yhtä siisti kuin ratasosakin..[:D] Kaikki kangasosat ovat konepestävät ja irrotettavissa rungosta..Rungossa on heittoaisa..Merkistä ei ollut puhetta, mutta pääasia et pääsee eteenpäin..[;)]

Vakuutushakemus laitettiin Aktialle..Sieltä tulee joko myöntävä tai kieltävä päätös..Eivät tee mitään rajauksia äidin terveydentilan perusteella..

Sme: niin suloisia [:)] Meillä on samanlaiset beige-valkoiset potkuhousut - ihastuin niihin kirpparilla, joten oli pakko ostaa, vaikka meillä on jo varmaan kymmenet 62 - kokoiset housut/potkuhousut [:D] Muita vaatteita onkin sitten paljon vähempi. Jostain syystä kirpparilla oli ihan hirveesti juuri housuja ja bodeja 62-kokoisina!

Ihan pieniä pitäis hommata muutamat vaatteet lisää ja sitten jotain lämpimämpää päällysvaatetta - meillä on nyt vain noita perustrikoita. Sukkahousuja pitää sitten ostella kaupasta, mutta niihin nyt ei paljon uppoa [:)] ostan nyt kirpparilta mitä löydän ja sitten loput kesällä kun ollaan muutettu niin käyn hakeen kaupasta .

Jes! Kävin tänään ostamassa Jyskistä lipaston johon voin laittaa vauvan vaatteet :) Maksoi 35e. Mies kokosi sen tuossa kun tuli töistä. En itse saanu kantaa sitä laatikkoa autoon, vaan sanoin siellä jyskissä et voisko ne kantaa sen. Mies kanto sen sitte sisälle [:)] Huomenna vois alkaa pesemään vauvan vaatteita.

Mulla alkaa kans olemaan aikamoinen arsenaali vaatetta, mitä oon nimenomaan kirppikseltä haalinut..
Bodeja on kokoja 56-74 varmaan yli 20 kpl.. mutta eniten varmaan kokoa 62. Niitä on niin pitkähihaista kun lyhythihaista. Housuja on kokoa 62 muutamia ja potkuhousujakin on kertynyt varmaan 5-10kpl+ muutama puolipotkari. Yöpukuja on ollut vähemmän hyväkuntoisena ja niitä oonkin ostanut muutaman ihan uutena ja muutaman sitten kirppikseltä. Pari paitaa oon löytänyt, mutta niitä on kovin vaikea läytää unisex väreissä, ja ehtiihän sitä ostella sitten syntymän jälkeen [:)]
Kovin on vaikeaa miettiä että kuinka paksua vaatetusta vauveli tarvii jo silloin elokuussa, tosi mulla on la vasta kuun lopussa.. ja syyskuuhan voikin olla jo viileää.. sittenpähän näkee!
Mä pesin viime vkl kaikkki vaatteet, ja vielä olis silitys urakka edessä...

Aiii ja onhan mulla kolmet farkutkin ja yhdet farkkuhaalarit [:)][:D]

Mä en ole ostanut yhtään ainutta vaatekappaletta, en edes käytettynä! Jotenkin ajattelin odottaa siihen kun tiedetään sukupuoli, mutta ei se selvinnytkään. Noita vaatteita on kuitenkin ilmaantunut jo kuutisen kassia niin ehkä mun ei hirveästi tarvitse ostaakaan. Odotan innolla kesäkuun alkua kun loma alkaa ja alan sitten pestä ja silitellä vaatteita ja tutkimaan mitä puuttuu[:)]

Meillä on kanssa vaatteita sekä saatuna että...[:)]... ostettuna. Viikonloppuna sorruin ensimmäisiin vaaleanpunaisiin.. [:D] Mä suunnittelin kanssa, että lomalla pesen, viikkaan ja laitan hoitopöydän laatikoihin valmiiksi vähän koottain. Ihanaa suunnitella!! [;)]

Mulla on kirpparireissun jälkeen tosiaan kokoa 62 aika paljon, tai siis bodeja ja potkuhousuja/housuja/puolipotkuhousuja. Päällysvaatteita pitäis hankkia.

Josefina: en ole löytänyt kirpparilta pieniä farkkuja, niitä tahtoisin parit [:D] Mietin kanssa, miten vauvelin puen - siis ulkovaatteet- syyskuussa on jo kohtuu kylmäkin välillä, mut en tiedä onko ihan toppapukukeli kuitenkaan. Kirpparilla oli söpö ulkopuku aika pienelle - reima tecin- mutta maksoi vielä 30e niin en raaskinut ostaa.

Noi 62-kokoisetkin menee tosiaan nopeasti pieneksi, joten pitäis ruveta hankkimaan 74 ja 68-kokoa kanssa. Lauantaina kirpparilta tuli kateltua enemminkin ihan pienen vaatteita, 74-koko menee muistaakseni 6-9kk ja 80 9-12kk jne. Noita pienimpiä on kyllä kirppareilla parhaiten, ja tietty ne on parhaimmassa kunnossakin.

Lähdetään äitin kanssa 14.5 vantaalle ja hesaan hakemaan pinnasänkyä ja hoitopöytää. Samalla tarkoitus kiertää ja kattella kaikki mahdolliset liikkeet siitä Jumbolta ja siinä lähellähän on se iso lastentarvikeliikekkin. Meinaan äiti oli varannu hotellin tänään siitä Flamingosta. Saas nähä pitääkö käydä vähän lillumassakin[:)].

Sopivasti huomenna kilahtaa 140e kelan äitiyspakkaus rahat mun tilille ja äiti on aiemmin antanu 100e hankintoja varten vauvalle nii on mistä törsätä[:D][:D][:D]. Kyllä tuolla 240egellä saa aikas monta podya ja puoli potkaria ym. muuta tarpeellista tavaraa. Pitää vaan tässä ennen reissua koittaa vielä käydä yrittämäs ite kattella ultralla pyllypuolta jos sieltä jotain selvää saisikin. Muuten on otettava kaikki neutraaleja värejä. Tosin mä tykkään neutraaleista muutenkin et se ei haittaa kauheesti.

Poika menee isälleen silloin niin saadaan ihan rauhassa koko vkl shoppailla. Ihanaa[:D][:D][:D].

Noista koko asioista kommentoisin, et meillä ei ollu pojalla käytössä alle 62cm vaatteet ku ekan kuukauden ja 50cm vissiin yhen - kaks viikkoa. Et ei paljoa tarvittu. Mä olen ajatellu et pari vaatekertaa otan niitä mut en enempää. Jos tää on yhtään samaa kokoa kun veljensä niitä ei tarvita juurikaan.

Ollaan kanssa ostettu yhdistelmävaunut, kirppareilta oon löytänyt jo pussillisen vaatteita (62-68cm) ja ite virkkasin vaunuihin peiton. Mun äiti on tehny jo kaksi peittoa [:D] Lupasi kutoa myös nutun.. Harmittelin veljeni avokille, kun en osaa kutoa villasukkia ja kappas, viikkoa myöhemmin tuli postissa kaksi paria pienen pieniä villasukkia; toiset sopii tytölle ja toiset pojalle[;)] (me kun ei haluta tietää etukäteen kumpi sieltä tulee) Lapsuudenkodissa käydessä tongin omia ja sisarusteni äitiyspakkauksia ja löysin oikein retrohelmiä, äiti lupasi värjätä osaa vaatteista kun olivat pikkasen haalistuneita/kellertäviä [:)]

Lisäksi kaupoista on tarttunut mukaan sukkia, tuttipulloja, tutteja ja alennuksessa olevia vaatteita - enimmäkseen bodyja. Miehelleni just ihmettelin että "ootko huomannu, että miehet ei yleensä ostele tulevalle vauvalle mitään? nämäkin kaikki oon ite ostanu.." ehkä mä vähä vihjailin [;)] mutta sitten se tuli pari päivää myöhemmin töistä kotiin, mulla oli ollu hirveän huono päivä, ja sanoi ohimennen että oli ostanu jotain vauvalle mutta "en tiedä onko ees oikeaa kokoa.." sitte se kaivo esille pienen 56cm söpön bodyn [:)] Ihana <3 vielä ku se oli niin hämillään ite siitä tilanteesta, voin kuvitella sen sinne lastenosastolle hyllyjen väliin penkomaan niitä vaatteita [:D]

Eilen sain vihdoinkin vietyä Turvaan syntymättömän lapsen-vakuutushakemuksen. saa nähdä tuleeko bumerangina takaisin vai meneekö läpi. Hope so, koska ei se lapsen vika ole jos itse olen romu [:D]

Pinnasänkykin löytyi vihdoinkin ja kotiutuu ensi kuussa. Hobby hall on alkanut näköjään myymään himoitsemaani kaukaloa ja sieltä se varmaan tilataan kun rahaa saadaan ( Miehen kanta osamaksuihin on ehdoton ei, muuten olisin jo tilannut.)

Pari tuttipulloa tuli hankittua jo kans, mutta tuntuu että miljoona asiaa puuttuu vielä, tai sitten ei.. kun ei tiedä mitä tarvii ja mitä ei [;)]

Oli ihan pakko ostaa toinen turvakaukalo [:D] Oli niin kivan näkönen ja niin halvalla etten voinut vastustaa kiusausta.. Ja eipähän tarvii vaihdella kaukaloa autosta toiseen. Ostinpa sitten samaan syssyyn vauvaöljyt ja muutkin tykötarpeet vaippoja ja pullontuteja lukuunottamatta. Mamma vähän innostui [:D] Olisittepa nähneet siipan ilmeen kun näki sen hillittömän tavarakasan! "Sinähän olit kaupoilla ehkä tunnin?!?" Njoo, mutta minä olenkin nopea [:D] Ja kirpparilta löytyi iiiiiiso kasa vaatteita mielettömän halvalla.

Jes. Nyt on huippuhyvä mieli kun vauvan kamat alkaa olla lähes kokonaisuudessaan hankittuna.

Takaisin