Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miu Mä käytin pojalla Liberoa ja muumi vaippa oli ainoa toinen mikä kävi. Siitä ei tullut ihottumaa. Ja Pampperssit haisee musta pahalle ku ne kastuu.

Tuttipulloista: Ei kai sillä itse pullolla ole niin väliä. Se tuttiosa on tärkein ja mä suositelen ostamaan vain pari tuttia alkuun ja katsomaan mikä vauvalle passaa. Sitä ku ei ite voi päättää etukäteen mikä sopii.

jostain minä taisin lueskella että tuttipullon imuosan pitäis muistuttaa omaa nänniä, whaaat? sanoin siitä miehelle, ja se sit kaupassa ollessa tutki niitä imuosia. se sit innoissaan niitä vertaili -liian pieni, liian pitkä,liian suippo....yms. uhkas vielä että kokeilee suullaan niitä! [:D] onneks ei sitä tehnyt! oli se vaan niin hellyyttävän hauskaa... mutta sehän se on noihin minun tisseihin läheiten tutustunut. [:)]

Mä kävin tänään ostelemassa taas vähän kaikkea... Sinkkivoiteen, vaippoja 3-6 kiloselle, Aventin vastasyntyneen tuttipullon ja liivinsuojuksia..
Kyllä tässä varmaan pikkuhiljaa alkaa olemaan kaikkea..
Niin ja kirpparilta tarttu mukaan yks pussilakanasetti ja ihana sammakkolautanen..
Menee kyllä varmaan hetki ennen kun tää sitä sammakkolautasta ja lusikkaa tarvii, mutta ompahan valmiina ja ei maksannu kun 50 senttiä..
Nyt on siis hankittu kaksi tuttipulloa, ajattelin että jos niillä pääsis alkuun...
Noita teiän puutoslistoja kun kattelee, nii kyllä multakin vielä jotain pientä puuttuu, kuten talkki ja kylpyöljy ainakin.. Niin ja imetysliivejä en oo vielä ostannu (mä vihaan ostaa rintsikoita, se sovittaminen on jotain niin [:'(]).
Miksköhän noi vauvojen täkit ja pussilakanat ei voi olla standardimitoitettuja?
Ärsyttää kun on kaks peittoja ja kolme pussilakanasettiä, joista vaan yks sopii suoraan täkkiin (sekin on se äippäpakkauksen..).
No ei auta kun mennä äitille ompelemaan tai sitten hyödyntää tätiä, joka sattuu olemaan ompelija. Hän lupas tehä meiän pikkuselle toppahaalarin, heti kun vaan varmuudella selviää kumpi tulee.. [:)]

Gazellelle vielä tuosta vauvan syöttämisestä alkuun: Rinnat erittää parin ekan päivän aikana oikein rasvaista maitoa mikä on ainakin lehmillä nimeltään ternimaito. Sillä vauvan pitäisi periaatteessa pärjätä. Vaikka sitä tulee vain muutama tippa se on tosi vahvaa. Mut aina se ei riitä ja lapsivuodeosastoilla on yleensä tarjolla lahjoitettua oikeaa äidinmaitoa. Mutt jos haluaa niin saa sieltä tutteliakin lisäksi jos ei halua toisten maitoa antaa. Se katsotaan sitten se mukaan miten lapsi ilmaisee itseään. Jos se hirveen kärttynen ja vaikuttaa et ei ole saanut tarpeeksi ruokaa nii sitä kokeillaan antaa lisää.

Mulla ei pojan aikana ollu pikkuniistäjää, enkä sitä missään vaiheessa kaivannutkaan. Ostan sen tälle vasta sitten jos tuntuu, että sille olis tarvetta.

Aika ihanan hassu toi sun lemppi mies ku etti niitä tutteja sun nännin mallin mukaan. Mut niinpä; kukas se olis sitä parhaiten tutkinut tähän asti ja tietäis just mikä vastaa parhaiten sua?[:D][:D][:D] Mä ainakin kirjoitin tänne sen lauseen et olis hyvä olla omaa nänniä vastaava tuttiosa. Siitä en tiedä onko siitä tieteellistä näyttöä mut mun maalaisjärki sanois niin.

Mulla on ainakin suht matalat nännit et sellasta tuttiosaa tuskin on markkinoilla mikä niitä vastais. [:D][:D] Mahtaako koko imettäminen edes onnistua?! Täytyy varmaan koittaa venyttää ne korkeemmiks..[:-][:D]

Kyl se paukke ku vauva vaan saa kiinni tisusta nii imuvoima on aika uskomaton[:D]. Ei siihen isoa näniä tarvita. Se vauvan imu kyllä sen nännin venyttää sitte.

No meillakin on nyt sitten sanky. Ei ostettukaan semmosta halpaa kehto/matkasankytyylista, kun saatiin oikee pinnis -50%, tosin se oli esittelykappale, eli mulla meni sitten tunti pelkastaan putsatessa sita + polyttyneet pinnasuojat pesukoneeseen. Onneks patja sentaan oli muovissa :)
Mutta pohja ei nouse eika laita mene alas, eli sinne saa sitten kurotella tammonen tappi... Tosin paaty aukeaa, kuin uuninluukku, mika on varmaan tarkotettu niinku hoitotasoksi, se taas liian matala, eli povillaan saa varmaan vaippoja siina vaihdella. No, parempi sekin kuin lattialla.

Aiti soitti tanaan, kun oli kaynyt jossain lastentarvikkeiden erikoisliikkeessa tuhlaamassa rahansa [&o]. Oli ostellu sellaisia myssyja 3kpl, mita taalla ei oo, ihan siis perus leuan alle sidottavia pikkuvauvan myssyja, oli yksi vissiin ollut ruskovillankin... No, ma siis pyysin vaan niita myssyja, niin olihan se sitten ostellut muutakin. Mutta etta kapalon?! Siis onko siihenkin jokin erikoiskangaskappale olemassa? Vai mika siis on kapalo? Eiko sen lapsen voi kapaloida vaikka peittoon [:)]

Postia odotellessa... [;)]

Me saatiin brion sleepy pinnasänky ystävältä joka töissä lastentarvike liikkeessä.Siitä puuttui jokin osa ja olisivat heittäneet kaatopaikalle,mut nää myyjät mielellään pelastavat näitä käyttökelpoisia tavaroita(on tää yhteiskunta kyllä hölmö,kun kaikki kannetaan kaatikselle,käyttökelpoinekin)

Siis se sänkyhän on tosi hieno,ensin pinnis ja sitten siitä lopulta tulee lasten sänky(ovh 300e!!!!!!!)ja siiä puutttui yksi pieni turvalaita(joita vastaavia saa ikeasta 9,90e[:D])

Ihan käyttämätön siis[:)]

Vau elysee, kyllä mullekkin kelpais jos ilmasella sais noin kalliin ja hyvän pinnasängyn. [:)] 

Minä odottelen Ikealta tilaamaani lipastoa niin pääsen laittelemaan pienokaisen vaatteet järjestykseen (kun nyt oon ne kaikki melkein pessy). Se on sitä Leskvik-sarjaa niinkun ostettiin pinnasänkykin.

Vielä puuttuu sit jotain pienimpiä ostoksia kuten sinkkivoide, talkki, bepanthen, vaipat, ehkä jokunen tutti, amme ja sen semmosta. Mut isommat ostokset on jo kaikki tehty. Ehkä. Noita teidän listoja kun lukee niin aina on jotain lisättävää omaan listaan. [:D]

Meillä on jo niin onnellinen tilanne, että suurin osa vauvan tarvikkeista on jo hankittu [:)] Talkit, voiteet yms pikkujutut ovat jo paikoillaan hyllyssä hoitopöydän päällä. Vielä puuttuu kuumemittari, vaipat ja Septidin tms. navan puhdistukseen. Ajattelin ostaa myös jotain mietoa pesunestettä pyllynpesuun, joskus kakka tahrii kannikat niin ettei pelkkä vesi riitä. Sepamed varmaan käy?

Hoitopöytänä tällä hetkellä on keittiön kaappi joka oli tiskikoneen paikalla [:D] Se kuitenkin vaihtuu juhannuksen jälkeen. Saamme ostettua takaisin halvalla pikkuveljeni vanhan hoitopöydän, jonka äitini möi kaverilleen vuosia sitten. Kierrätystä parhaimmillaan [:D] Olen kiertänyt kaikki mahdolliset kaupat, mutta en ole löytänyt mistään ammeen jalkoja! Onneksi nekin saamme takaisin samalta äitini kaverilta.

Nyt tuntuu että vauvan vaatteita on jo liikaa eikä kaikkia ehditä käyttää. Pari ystävätärtäni antaa melkein puoliväkisin vielä lisää vaatteita ja leluja [:D] Kaikki minun jutut paksuista perseräteistä imetysliiveihin on vielä hankkimatta.. Noh, ehtiihän tässä vielä [:)]

Anttilasta tilatut sideharsot oli aika huonolaatuisia. Tietääkseni pesuohjeissa ei kielletty linkoamista? Osa harsoista repesi niin pahasti, että piti laittaa niitä roskiin. Ilmeisesti hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan [:-]

Jippii mulla on verhokangas lastenhuoneeseen![:D] Nyt jos toivottavasti vielä saan siedettävän näköiset verhot siitä aikaiseksi. Tai jos en ota riskiä ja pyydän suosiolla tulevan isomummun ompelemaan. Samasta kankaasta teen vielä ehkä pinnasuojukset.

Eli nyt meidän vauvanhuoneesta uupuu enää matto[:)]

Mie sorruin viime viikolla ostamaan muksun huoneeseen verhokankaan..melkein 60 egeä jäi maksamaan..mutta pakko oli kun oli niiiin iiiiihanaa dalmatialais-kangasta [:D] Ja ompelin jo verhot, nyt ovat jo paikallaan..Meillä tulee sellanen kevyesti retro disney-meininki tuohon huoneeseen, ihanaa.. [:)]

Tänään tuli pinnikseen patja ja petari, nyt on sit muksun punkka valmiiks pedattuna..enää vaavi puuttuu <3.

Me käytiin just muksutallissa vähän ostoksilla. Mukaan tarttu sitteri, hoitolaukku, turvakaukalon telakka ja amme jaloilla. Rahaa meni 206e. Amme+jalat oli tarjouksessa 35e ja se telakka makso 70e. Telakasta saa maksaa ton verran joka paikas, joten se oli tiedossa. Sitteri oltais ostettu varmaan halvempi, mut myyjä suositteli tätä vähän kalliimpaa, joka menee kasaan ja jossa on lelukaari mukana. Hoitolaukuissa ei ollu plajo valinnanvaraa, mut vaikutti parhaalta mitä ollaan tähän mennessä katteltu. Tuntu vähän pahalta maksaa siitä 52e, mut sen hintasia ne melkein on jos haluu plajo ominaisuuksia. Tossa ainakin nyt oli taskuja paljon ja kaikkee pientä ekstraa. Sen näkee sit käytössä, oliko hyvä vai huono ostos.

edit. niin joo, ja pinnasängynsuojuksen tein ite tossa muutama päivä sitten. Muutenki osteltiin sit maidonkerääjää, rintakumia, tuttia ja muuta sellasta pientä.

Suurimmat mitä vielä puuttuu on kuumemittari, mahdollisesti hankittava rintapumppu ja kantoliina, jonka kylläkin isän vaimo lupas ostaa. Sit tietenki imetysliivejä ja -paitoja.

Nämä teidän listat on kyllä hyviä [:)] Meiltä nimittäin puuttuu vielä melkein kaikki, tai siis vauvalle on vaatteita (paitsi sukkahousuja, joita en ole ostanut kirpparilta), äitiyspakkauksessa tuli tietty kaikkea hyödyllistä, mutta paljon paljon puuttuu vielä. Muutetaan kohta ja sen jälkeen tohinalla hommaamaan kaikkea! Turvakaukalo saadaan sukulaisilta, samoin sänky, joten onhan siinä jo jotain. Rattaita ei olla vielä edes kateltu, kun ei viitsi ennen muuttoa niitä hankkia! Mietittiin, että voisi käydä liikkeissä katselemassa ja sitten kattoa saisko jostain hyväkuntoiset käytettynä. Nyt en tiedä yhtään edes, että millaiset vaunut haluaisin. [8|]

Jeps, mutta toivottavasti koko heinäkuu aikaa haalia tavarat kokoon, pestä vauvan vaatteet jne. [8|]

Ihania huoneita ootte vauvalle sisustaneet!

Lidia, me tehtiin just noin, et mentiin liikkeeseen ja kyseltiin ja meille esiteltiin, mut jätettiin vielä "harkintaan". Ja sit etin netistä sellaset käytettynä. Onhan niissä malleis voinu joitain muutoksia tulla muutaman vuoden sisällä, mut pääasiassa kuitenki tiedät vähän mitä ruveta ettimään.

nyt se miu pistää täällä oman kirppiksen pystyyn kun kotoa loppuu tila kesken! [:D]

voi prkl, itekin oon metästäny noita portteja mutta saa ihtesä kippeeks maksaa. 5€?!!!WTF?
luotan sinun makuusi miu [:D]

Takaisin