Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai niin ja sitten mun tilaaman aventin ensituttipullot tuli tänään! [:)] Eiköhän noilla 4kpl alkuun pärjää kun tissiä nyt pääasiassa yritän sille vauvelille tarjota.

Hitto.. Mä en oo vielä ostannu yhtään vaippaa.. Tai no on mulla noita kestovaippoja, mutta aattelin käyttää pääasiassa kertiksiä.. Nythän on noita futis vaippoja mainostettu.. Pitänee mennä niitä hankkimaan kun on vielä tarjolla.. [:)]
Tänään taas tarttu kirpparilta pari vaatetta mukaan...
Maanantaina ostin ekan tuttipullon.
Meillä alkaa olla 60-62 senttisiä vaatteita varmaan jo liikaakin... [8|]

minä köyhänä tyttönä laitoin muumi sivulle viestiä että saisko vaippa väytteitä kun teen vertailua, että mitä sit aion ostaa vauvalle kunhan hän päättää syntyä. eihän nyt kaikkia eri merkkejä kannata kokonaista pakettia ostaa [:D]
pari viikkoo sit sain postista paketin mis oli vaippoja paria eri kokoo olisko yhteensä 6kpl vaippoja, sit liivinsuojia ja niitä kosteusalustoja tai mitä lienee... mietin just että minnekkäs muualle sitä kannattais viestiä laittaa, kun noin kiva paketti sieltäkin tuli. [:D]

Lemppi: voitko laittaa sen osoitteen mistä oot noita saanut? Voisin laittaa itsekkin sinne kyselyä [:)]

Kiitos. Laitoin itsekkin pienen kysymyksen et olisiko mahdollista saada vaippoja sieltä kun ei ole kokemuksia.. Saa nähdä tuleeko vaiko ei.

No nyt alkaa jo näyttää hyvältä hankintojen suhteen. Ostin tänään yhdistelmävaunut, turvakaukalon ja -telakan ja niihin sopivat matkarattaat, joihin kaukalon saa kätevästi klikattua. Ja alkuviikosta ostin pesupunkan, pari pehmustetta hoitopöydille ylä- ja alakertaan ja varalta pari ensituttia. Nyt ei muuta kuin kokoamaan vanha hoitopöytä-lipasto paikalleen ja vauvan vaatteita pesemään. Pinnasänky vielä puuttuu, muuten alkais olla systeemit kohdillaan..
Itse en ole vielä ratkaissut lähdetäänkö meillä kesto- vai kertisvaippa linjalle. Onneksi nyt on tullut kauppoihin niitä maatuvia ekokertiksiäkin, joihin voi turvata, jos ei sinni kestä pesurumbaa. Olen kyllä ajatellut kestovaippoja mielenkiinnosta kokeilla.

Nii joo, mähän olen väittäny et mulla olis kaikki ostettuna. Höh, amme ja sitteri puuttuvat. Ja ne tuttipullon tutit ja vaipat.

Madie: tilasitko noi aventin pullot jostain, saiskos osotetta?? Myös muita nettikauppojen osotteita sais laitella!

Mä oon kanssa kertakaikkisen pihalla just noitten tuttipullojen ja sit rintapumpun (ja oikestaan kaiken imetyksen/ruokinnan) suhteen! Tuntuu jotenkin tosi hankalilta asioilta, tai sitten mä vaan etukäteen teen niistä hankalia![:@] Imettää haluaisin ehkä, kai...Ainakin ihan alkuun, jos se vaan suinkin onnistuu. Mutta en ainakaan tällä hetkellä ole suunnitellut jatkavani sitä kuukausi kaupalla! (Varsinkaan jos pumppaaminen/pulloruokinta ei onnistu.) En vaan halua olla mikään yks iso tissi, jolla ei ole muuta tehtävää kuin ruokkia vauvaa![:D]
Ärsyttää ihan suunnattomasti kun joka paikassa tuputetaan imetystä ainoana oikeana vaihtoehtona ja jos et imetä, niin oot ihan totaalisen pas*a äiti...Hirveitä paineita asetetaan jo etukäteen![:@]

Ai niin, yksi (tyhmä?) kysymys: Kun monet on puhunu, että maito on noussut rintoihin vasta pari/kolme päivää synnytyksestä, niin mitä sille vauvalle syötetään ennen sitä?? (kyselee ensikertalainen [:)])

No joo, rupee menemään ohi aiheen!
Mulla on tällä hetkellä vain yksi sellainen tommee tippee- pullo ja kaksi jotain ihan tavallista...Rintapumppua en varmaan uskalla etukäteen edes ostaa, ellei satu kirpparilta vastaan halvalla.

gazelle: sitä imetetään, kyllä niistä rinnoista maitoa hiukan tulee jo ennen varsinaista maidon nousua. Ja vastasyntyneen vatsalaukku on varsin pikkuruinen, joten ei edes alkuun niin hurjasti maitoa sinne mahdu.[;)] Niin ja sitten tosta imetyksestä/pulloruokinnasta just eilen olin perhevalmennuksessa jossa hoitaja kovasti painotti että imettävä äiti ei ole sen parempi kuin pullosta ruokkiva. Jos ei imetys onnistu niin ei siitä kannata ottaa semmosta ongelmaa vaan antaa sitten pullosta. Vastike on yhtä ravinteikasta kun rintamaitokin siinä ei vaan oo niitä vastustuskyky aineita. Mutta kummallakin tulee ihan normaaleja terveitä lapsia. Tärkeintä pulloruokinnassa olis että lapsi ruokitaan sylissä jolloin saa vastaavaa läheisyyttä ku rintaruokinnassa. Että älä ota ny sellasta painetta. Yhtä hyvä äiti olet ruokit kummin vaan kunhan ruokit.[:D]

ALKUPERÄINEN: Miu82

Ei kannata stressata imettämisestä, mua ällöttää koko juttu, joten pistin sen tonne aivojen hyllylle, missä on lappu "kohtaan nämä asiat sitten kun on pakko" :D sen vieressä komeilee myös synnytys :)

Hehe, mulla myos on nuo samat jutut samanlaisella hyllylla.

minä aattelin ostaa tokmannilta 25€ rintapumpun, ei oo kallis ja toimii jos on toimiakseen.

Meillä oli koulussa imetysohjaajakoulutustunnit ja siellä tuli ilmi että vastasyntyneen mahalaukku on pienen marmorikuulan kokoinen, joten ei sinne sitä ensimaitoa paljon mahu kerrallaan...Muutama päivä menee kunnes maito alkaa nousta rintoihin...Mulla ainakin jo nyt tulee sitä ensimaitoa ja tänään siis rv 33+5...ei kyllä onneksi tule valumalla, mutta useampia tippoja päivässä...ja jos nänniä vähänkin puristaa niin tulee enemmän...Vaikka kyllä yritän välttää puristamista jottei tuotanto lisäänny...Onkohan se ees mahdollista vielä istukan erittämän hormonin takia?

Mä kävin eilen Ikeassa tuhlaamassa kesälomarahoja.. ja samalla käytiin kaverin kanssa kolmessa lastentarvikeliikkeessä. Ja mä väitän, että meillä alkaa vihdoin olla kaikki kasassa!! [:D] Nyt on huoneessa matto ja "lelulaatikkokin" pisteenä i:n päällä, vaikkei vielä leluja tarviikaan.. [;)] Ikeasta tarttui huppupyyhe, lampaantalja ym. "pientä kivaa", mitä ei oo pakko saada, mut "noliniinihania".. [8D] Lastentarvikeliikkeistä mukaan tuli uniliina (muistaako kukaan pikkukakkosen peukkua? Tää oli sitä sarjaa ja NIIN pakkosaada-osastoa), ensitutteja 2kpl, riisipaperia kestiksiin maitokakkaa varten ja turvaistuimeen pingu-lelu.. [;)] Tänään kokosin laatikoston ja liimailin onnessani Ikean-viidakkotarroja siihen.. [:)] Loput tarroista liimaan liukuoviin; ihanaa puuhaa!!

Mä oon kanssa päätynyt kestiksiin, AIO:hin, ja kolmekohan taskuvaippaa on laatikossa. Ihan alkuun mä luulen meneväni niillä maatuvilla kertiksillä, jos ei oma olo jaksa pyykätä kestiksiä.. joten nekin on hoitopöydän laatikoissa valmiina. Ammeen ja siihen sen jalustan: saa kylvettää seisaaltaan, hain viime viikolla. Halvin mahollinen oli musta ihan tosi jees setti. Tuttipulloja on muutamia, rintapumpun huusin huutonetistä, uuden. On sekin valmiina: meillä suosittelivat valmennuksessa hankkimaan. (äiti voi käydä tarvittaessa jossain ja isä pärjää sen annilla hetken [;)]). Vaatteet alkaa olla pestynä ja koottain laatikoissa.. jännää!! Aatelkaa, miten vähän enää aikaa!! Voi elämä!!! [8D]

Meille tulee tänään hoitopöytä! Käytetty makso 30e.. Pääsen järjestelee vaatteet ja jutut paikoillee.[:)] Täytyy vaan ostaa siihen semmonen hoitoalusta vai miks sellast ny sanotaa.. [:D]
Edes vähän eteenpäin asiat sit taas.
Sitten puuttuu vielä:
amme
kylpyöljy
sinkkivoide
talkki
riisipaperia
likavaippa sanko(niitä kestoja ku meinaan käyttää)
reunapehmuste sänkyyn
pikkuniistäjä(aattelin hommata valmiiksi, ei tarvi sitte hakee jos menee nenu tukkoo)
imetysliivit
bepanthen
kosteuspyyhkeitä

amme
kylpyöljy
sinkkivoide
talkki
riisipaperia
likavaippa sanko(niitä kestoja ku meinaan käyttää)
reunapehmuste sänkyyn
pikkuniistäjä(aattelin hommata valmiiksi, ei tarvi sitte hakee jos menee nenu tukkoo)
imetysliivit
bepanthen
kosteuspyyhkeitä

Noo, Paukke pudotti mut maanpinnalle... [:D] Multa puuttuu tuosta listasta vielä kylpyöljy, sinkkivoide, talkki, likavaippasanko (siitä oli tänään miehen kanssa puhetta), pikkuniistäjä. Ja kosteuspyyhkeitä on vaan Pampers-laatikossa tullut satsi, joten lisää niitä. Eli ei meillä(kään) ookaan vielä kaikki... [8D]

Mä oon kuullu monelta, että toi pikkuniistäjä on tosi onneton vekotin. Apteekissa myydään sellasta versioo missä letkun läpi imemällä saadaan pienen sieraimet auki. Siis letkussa filtteri, ettei siis ne räät suuhun asti tuu[:D] Ja moni kuulemma imee ilman filtteriä, mut ei se tosiaan niin pitkän letkun päästä suuhun kerkiä tulemaan.

Mä oon kans miettiny, et millasenkohan sangon noille kestoille keksis. Toisaalta haluisin jonkun nätin, peltisen tai esim. pajusta punotun. Pitää ehkä siis ostaa joku sellanen ja laittaa sinne sisälle sit tiivis ämpäri kansineen.
Jossain luki, et kestoja vois säilyttää ihan kuivaaskin, mut luulis, et ne rupee haisemaan. En tiedä, ku ei oo kokemusta.

mulla on kestiksille muovinen likavaatekori, johon ajattelin laittaa joko ison tyynyliinan tai sit ommella sellaisen pussukan sinne sisälle, jonne vaipat voi laittaa, ja nimenomaan kuiviltaan...sinne voi halutessaan tiputtaa muutaman tipan jotain eteeristä öljyä (laventeli) tai etikkaa, ettei haise, mutta kun esim. niitä kakkavaippoja ei laiteta sinne astiaan kakkoineen päivineen niin ei pitäisi haista. Ja pissavaipanhan voi huuhdella ja laittaa siihen astian reunalle kuivumaan ja kuivumisen jälkeen pudottaa sinne astiaan [:)]

Takaisin