Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin eilen ikeassa vähän shoppaamassa [:D]

Ostin keltaista verhokangasta, johon ostin sellasia valmiiksi virkattuja erivärisiä ¨kuvioita¨ jotka sitten ompelen siihen kappaan.. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50154820
(juu olen laiska ja huono, mutta en jaksa/osaa itse virkata mitään niin kivan näköistä..) Samasta kankaasta tulee sitten muutama tyyny johon tulee myös tällainen virkattu kukka tms. kuva.

Matkaan lähti myös Sammakko-lokero-seinäkoriste, tai miksikäs sitä nyt voi sanoa.. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/60139301 Ajattelin hoitopöydän vierelle seinälle, niin voi sitten laittaa siihen hoitotavaroita ja myöhemmin toimii hyvin lelusäilytyksessä[:)]
Sitten löytyi ihana naulakko missä pupu ajaa porkkanalla[:D]
Sammakko unilelu/rätti löytyi myös.
Sitten ostin valkoisia peruskäsipyyhkeitä á 0.50e pyllypyyhkeiksi.
Pussilakana setti ja 2 muotoonommeltua aluslakanaa.
Muutama nätti valokuvakehys jo odottelemaan murun kuvia[:)]

Rahaakaan ei mennyt kun 50e joten hyvä mieli jäi, ja vkl pääsee taas huseeraamaan vauvanhuoneen kimpussa[:D]

Mirde: Ajattelitko laittaa kehtoon reunapehmusteen? Mä oon täs semmost funtsinu ku itelläki o kehto mut milläköhän sen pehmusteen saa pysymään kii siin..

Mirde: sie olet todella taitava maalaamaan ja tekemään kaikkea nättiä [:)] Tuo kehto on aivan ihanan näköinen.

Saimme eilen kootuksi pinnasängyn, ei mennyt ihan täysin ongelmitta. Itse olin hetken aikaa sängyllä ja kattelin kun mies yritti tuskaisesti laittaa reunoja paikalleen. Sitte ku sai reunat nii pohjan kans piti tapella, se pohja tippui kaksi kertaa hänen varpailleen.. Nyt on ihan mustat varpaat :( Olisi pitänyt olla hänen kaverinaan jo aiemmin. Eilen ostin patjan siihen ja laitoimme semmoisen jättinallen siihen sänkyyn nukkumaan [:D] Saa pitää vauvalle paikkaa kunnes hän syntyy.

Grenie: sinet lukenu kunnolla: ei kestä katella päivänvalossa... [:D] Näkyy pensselinjälkiä paikoittain ja jokunen valuma.. [:(] Mutta kauniisti sanoit: kiitos! *halii*

Paukke: en ajatellut: mulla on sinne pohjalle aika paksu patja. Mä en usko, että saisin millään siinä pehmustetta pysymään: valahtaa pienen päälle.. [8|] Mutta jos ei hirveitä vauhteja anna, niin en usko, että kolhii itteään reunoihin? Kun tuossa kehtovaiheessa ei vielä kuitenkaan liikuskele suuremmin itse. Luulen?

Noi ikean pussilakanat on ihan typerän muotoiset[:@], eihän ne oikein käy tavallisen malliseen peittoon, esim. siihen mikä tulee äitiyspakkauksessa...Pöh!
Ostin ikeasta semmoisen pehmohelistimen, missä pupu ajaa porkkana-autolla, täytyis varmaan vielä se naulakkokin ostaa...

ALKUPERÄINEN: Mirde

Grenie: sinet lukenu kunnolla: ei kestä katella päivänvalossa... [:D] Näkyy pensselinjälkiä paikoittain ja jokunen valuma.. [:(] Mutta kauniisti sanoit: kiitos! *halii*

Kyllä minä luin myös tuonkin kohdan [:)] Hali myös sinulle.

Ja kaikille yhteisesti hyvää viikonloppua. Mie lähden miehen siskon luokse ouluun. Jos sais vähän siellä shoppailtua lisää lapselle tarvikkeita. Liikaa menny kyllä jo rahaa, mut ei malta pitää sormiaan erossa juttuista.

Mirde toi kehto on ihan huippu!!! Jos ei olis edes vauvaa tulossa haluisin ton sisustuksen jatkeeksi. Voi mieletön!! Tollaset on just mun lemppareita.

Mirde: Niin mäkin oon ajatellu mut isäntä meinas että tarvis laittaa. Mut mä en vaan tajuu miten muka sellasen siihen viritän. Taidan tehä nii et jos ukko haluu niin saa virittää reunuksen ite.[:D]

Ikean pussilakanoista, joo on hölmön mallinen. Mä kavensit sitä sit ite, jotta nyt sopii sit noihin täkkeihin mitä meil on. Mut jos on täkkikin ikeasta niin sit taas niihin käy vaan ikean...
Meillä siis saatuna yks ikean täkki, mut muuten jo 3 muuta täkkiä, joten jos joskus otan ikean täkin käyttöön niiin mietin sit siihen lakanoita, mutta nyt kaikki käy tohon "äitiyspakkaus" kokoon.

Paukke ja Mirde, mulla kans miehen isän tekemä kehto, johon sit leikkasin superlonista sopivan kokoisen patjan ja siihen tein sit patjasuojuksen lakanakankaasta. Reunapehmusteen tein sellasesta ikean perusvalkosesta pinnissuojasta, joka ei oo kamalan korkee. Lyhensin sen sopivan mittaseks ja ompelin tarranauhat niin, että pysyy päät toisissaan kiinni. Ja siis työnsin sen pehmusteen sinne patjan ja kehdon väliin, eli ei se sieltä vauvan päälle kaadu tms. Ja siis toi kehto on tehty joskus vuonna yks ja kaks niin en edes tiedä millä aineella se lakattu, niin ajattelin, että jos vauva joskus kääntyykin niin et nuoleskelis reunoja (mikä pienellä vauvalla nyt ei kovin todennäköstä oo) niin on pehmuste välissä[:)]
Saikohan tästä selityksestä taas mitään selkoo... ???

Mun täytyy kanssa päästä ikeaan lähiaikoina.. Ehkä houkuttelen miestä autokauppoihin Helsingin suunnalle, niin siinä ikeassahan vois sitten poiketa matkalla.. [:D]
Mä nimittäin haluun ainakin tollasen sammakko seinäpussukan minkä Josefiina on ostannu.. Mulla on sitä sarjaa jo se sammakko hoitoalunen...
Ja mulla on myös se pehmohelistin missä pupu ajaa autolla.. [:D]
Eilen löysin kirpparilta kissanverkon vaunuihin, eikä maksannu kun 8 euroa..
Ensin aattelin että ostan sellasen verkon myös pinnasänkyyn, mutta kun ne on 120 senttiä pitkiä ja meiän sänky on vaan 110 sentiä.. En sitte tiiä pysyiskö se paikallaan vaikka onkin vähän liian pitkä... Sitte jos se heiluu niin sehän tippuu jos kisu siihen hyppää...

Toi oli Sartza hyvä vinkki: kiitos!! Meen ens viikolla Ikeassa käymään, niin voisin napata sen reunapehmusteen joukkkoon.. [;)]

Mirde, muistaakseni se ikean perusvalkonen reunapehmuste maksaa 7.95, et ei mikään kamalan kalliskaan oo, vaik joutuu vähän leikkeleen ja fiksaamaan.

En tieda minka otsikon alle vois pari kysymysta laittaa, niin laitan tanne, kun liittyy hankintoihin.

Elikka, mulla on kahdenlaisia harsoja, on niita tavallisia, esim. semmoinen perus valkoinen rätti. Sitten on muutama sellaisia flanellisia... Mietin, etta kummanlaiset ois paremmat kestovaippaan, ihoa vasten, se tavallinen harso vai flanelli? Mihin tollasta flanellia muuhun vois kayttaa, jos ei kayttaskaan vaippaan? Ne on aika rumia, mutta toisaalta pehmeita.

Sitten sankyasiaa. Me ei olla ostamassa ollenkaan perinteista pinnasankya, vaan sellainen halvempi sanky, mika on vahan niinkuin sangyn ja kehdon sekoitus. Mutta asia mika askarruttaa, on sangyn reunat, jotka on jotain verkkoa. Miten sellainen kestaa esim jos lapsi on vuoden vanha, tuleekohan se siita lapi?
Se on kiva kun sen sangyn saa joko paikoilleen tai sitten sellaiseen kehto-asentoon. Ja siina on myos verkkoa ylapuolella niin ei paase saasket ja muut otokat sankyyn, taalla kun niita on joka lahtoon...

Tassa on kuva, missa nakyy samanlaista verkkoa sivuilla, mutta meidan sanky siis ei ole tuollainen, vaan tuo verkko on nyt asia mika mietityttaa.
Mita ajattelette?
http://www.lotsfortotsmexico.com/Bigger%20Baby%20Bed%20copy.jpg

Meidän lähellä on sellanen pieni lasten tarvikkeiden jälleenmyyntiliike ja poikkesin siinä mennessäni pinnasängyn maalia ostamaan. Oli hyvä poiketa kun löysin ihan uuden näköisen vaaleanpunaisen pinnasuojuksen. Ja sehän oli se mikä multa puuttui[:)]. Maksoi 10e. Sillä pääsee nyt ainakin alkuun. Toisen ostan sitten jossain vaiheessa. Enempää niitä ei tarvitakkaan.

Maanantaina kun haen turvakaukalon niin siinä ne taitaa tärkeimmät hankinnat olla valmiina. Enää niitä tuttipullon tutteja ja vaippoja vauvalle. Ja itelle tissisuojat ja vaipat. Tässä ne tärkeimmät ja kaikki ajoissa valmiina[:D].

Aamu: miehen siskolla on ton tyyppinen matkasänky missä kanssa verkkoa sivulla. Ihan hyvin kesti, ei reiän reikää. Ollut nyt käytössä satunnaisesti kahella lapsella ja ensimmäisellä 2kk putkeen noin vuoden ikäsenä. Että jos verkko on yhtään samaa tasoa niin ei se ihan heti oo rikki menossa :)

Löydettiin kirpparilta nallen muotoinen leikkimatto 4,5e. Ei paha. Varmaan uudet lelut saatan siihen ostaa kun ne oli vähän nuhjuuntuneet ja tylsät, mutta ei olis varmaan tullut uutena tuollaista mattoa ostettua[:)]

Äitin kanssa olin eilen liikenteessä ja ostettiin amme ja paketti pikku vaippoja![:)] Sitten ostettiin kangaskaupasta vanua tilkkutäkkiä varten. Täkki on muuten valmis, tilkut leikattu ja ommeltu, toinen puoli tulee yksivärisestä kankaasta. Täkkiä olisi tarkoitus pitää lattialla köllimis/leikkimisalustana ja sitten myöhemmin vaikka päiväpeittona...
Tänään prismasta ostettiin miehen kanssa sitten kuitenkin sen kylvetystuki, katsotaan sitten kuinka paljon sitä tulee käytettyä, mun mielestä se vaikutti kyllä ihan kätevältä, mutta käytössähän sen sitten vasta voi paremmin todeta!...Ja semmoinen tommee tippee tuttipullo ostettiin myös...Niin ja vaaleansininen ihana muumihuivi! [:D]

Nyt puuttuu vielä kuumemittari+muut apteekista ostettavat jutut, sekä rintapumppu (jos nyt sellaisen päädyn postamaan), sekä imetystyyny (jos jostain sattuu halvalla löytymään). Niin ja maidonkorviketta vois kanssa ostaa kaiken varalle muutaman putelin...

Äitini tilasi mulle vauva-lehden, jonka mukana pitäisi tulla jonkinlainen kantoliina/pussisysteemi...Tietäisikö joku tarkemmin minkälainen se on ja onko minkälaisia kokemuksia semmoisen käytöstä??

Miu, en tiedä millainen se on, en kysellyt tarkemmin...Mutta tilaajalahjaksi sai valita joko sen pussin tai pyyhkeen. No sen näkee sitten kun se tulee, täytyy kans koiralla testailla, tosin noi painaa reilut 10 kiloa![:D]

Takaisin