Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin ostamassa lidlistä vaalean sinisen itkuhälyttimen ja tuommoisen kukkasoittorasian. Nyt ei taida puuttua enää ku pinnasänkyyn patja ja lisää petivaatteita vauvalle. Mut nyt taidan pitää hetken aikaa taukoa ostelussa, vasta sitten kun äippäraha tulee, joka on paljo parempi kuin tämän hetkinen työttömyyskorvaus.

Mä muuten varmaan myyn käytetyn patjan pinnikseen + petarin jos jotakuta kiinnostaa..
ostettii sittenkin uus..

Mä ostin kans tänään sen Lidlin itkuhälyttimen ja Vaasasta et kyl kai se on ihan joka Lidlissä. Kanstsii varmaan vaan pian hakea. Täälä ei ainakaan ollu montaa jäljellä. On tullu tänä aamuna myyntiin ja halpuutensa takia menee nopeesti. Ostin myös vauvalle pyyhkeen. Oli sulonen ja laatu tuntui olevan ihan ok.

Halpahallista löysin ihania kuviollisia (koira luu suussa) harsoja pukluräteiksi. Ja halpahallista ostin myös ihanan vaaleanpunaisen pehmeän fleesepeiton. Maksoi hurjat 4.50e.

Mistä olette löytäny nättejä eikä niitä kalleinpia pinnasängyn suojuksia? Prismassa oli mut ne oli musta rumia ja mitään sanomattomia. Lasten tarvikeliikkeiden pinasuojat on aikas tyyriitä. Anttilasta en löytäny ollenkaan.

Mä kans Ginessa vannon nykyisin noiden kunnon kalusteiden nimeen. Köyhän ei kannata ostaa halpaa ihan joka asiassa. Tosin olen kyllä ottanut Ikean kaupakseni. Ku olen todennu heidän esim. lipastojen olevan tosi hyviä laadultaan mut melkein puolet halvenpia kuin muissa huonekaluliikkeissä. Onhan niissä aina se kokoaminen.

Meillä myös mennään tiukalla asumisella tää eka vauvan vuosi. Asutaan nyt mun omassa asunnossa kerrosalossa 3h+k 75.5 neliöö. Pojalla on oma huone ja vauva tulee meidän makkariin. koko vuodeksi. Ja Miehen lapset nukkuvat joka toinen vkl myös meidän makkarissa levitettävällä sohvalla. Et sit siinä jo on ku vauva tulee niin joka toinen vkl meitä nukkuu 3 lasta ja kaks aikusta yhessä huoneessa. Onneks huone on aika iso mut ei mikään hervoton. Kuhan talo valmistuu joskus vuoden päästä kesällä niin sitten on vauvallekkin oma huone ja miehen muksuille yksi yhteinen oma huone ja meillä oma makkari. Ihanaa[:D].

Minä ostin tuon oman pinnasuojuksen kirpputorilta. En vaan huomannut katsoa ettei siinä ole joka puolella sitä pehmustetta. Jostain pitäisi löytää ohutta vaahtomuovia sopiva palanen ja vähän korjailla tuota. Mut oli kauniin värinen. Valko-vaaleanpunaraidallinen. Olis siellä ollu muitaki suojuksia, mut ne näytti aika rumalta ja vanhoilta.

Uskaltaakohan kierrätyskeskuksesta ostaa rintapumppua? Tuolla oli Ainun merkkisiä rintapumppuja kolme tai neljä, mut kaikki oli pois pakkauksestaan ja muovipussissa. En taida ostaa sieltä kuitenkaan. Vaikka sitte ku saamme sen 200e lahjakortin prismaan/citymarkettiin nii voisi sillä rahalla sitte ostaa sen pumpun ja muut mitä vielä tarvitsisi. (kaupungilta saamme tuon rahan kun lapsi on syntynyt)

Mullakin on tuo pinnasängyn reunus ongelma! Ei mistään meinaa löytää nättiä enkä nyt sentään 50 euroa siitä aio maksaa. Pitää varmaan elätellä toiveita, että kirpparilla tulee vastaan hyvä. Meillä vaan on jo uudinverho ja olis kiva jos ne jotenkin sopis edes yhteen. Pikku pingviinissä oli muuten alennuksessa pupujussikat-suojuksia, mutta ei sovi meidän tyyliin. Tässä kuitenkin linkki jos jotain kiinnostaa:
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=783

Toinen ongelma on sitten verhot. Missään ei ole ainakaan valmiina tullut kivoja vastaan. Pitää kai alkaa ompelemaan...

Hei vois tosiaan koittaa myös tuota värjäystä, kiitti vinkistä![;)] Ja samalla sait mut muistamaan, että piti pestä pyykkiä eli kiitos siitäkin[:D]
Jos värjääminen ei multa onnistu hyvin seurauksin niin vois viedä kankaan ja superlonin tulevalle isomummolle, joka varmaan onnessaan ompelis. Pelkään, että itse saan aikaan huonoa jälkeä vaikka en nyt ihan peukalo keskellä kämmentä olekaan.

Ihanaa tänään saadaan pinnasänky ja hoitopöytälipasto sydeemi kotio[:)]
Sitten saakin aloittaa vauvapyykin pesun.

Myin sen äitiyspakkauksen makuupussin huuto.netissä [:)]

Nyt mä voin huomenna käydä hyvillä mielin ostamassa tilalle Finlaysonin pikku-aappa makuupussin [:D]

Mä oon puuhastellut tänään beibin huoneessa: muu kuva on tehty jo viime kesänä, mutta tulokkaan selkeytyessä neidiksi, piti lisätä kaksi perhosta.. [:)]

Ja pliis: elkee kattoko sekasotkua pinniksessä.. mulla IHAN vaiheessa vielä kaikki siivoaminen ja laittaminen... [8|]

Upea maalaus tosiaan Mirde! Just tänään ajattelinkin, että olis kiva nähdä enemmän kuvia miltä kaikkien vauvanhuoneissa/nurkkauksissa alkaa näyttämään [:)]

Kiitos! [:)]

Vapaalla kädellä, mutta mallista: googlailin eläimiä ja printtasin ulos: sit vaan hahmottelin lyikkärillä isommaksi seinään ja maali päälle. [:D]

Jos on kuvia huoneista, niin pankaa näytille! [;)] Meillä on muuten vielä kaaos.. hoitopöytä on, verhot, pinnis jne. mut mikään ei oo vielä paikoillaan..

Voi Mirde kuinka hieno maalaus! Kylla sun vauvan kelpaa[:)]

Me ostettiin esikoiselle isompi sanky, joten nyt on vauvalla oma sanky vapaana. Eli tallainen oli meidan eka hankinta tulokkaalle..[;)]

Mulla on pinnasänky vielä osissa sängyn alla ja hoito pöydän lipasto on vain paikallaan. Itse hoitopöytä odottaa kiinnitystä ja se pinna sänky maalausta. Olenkin ajatellut ne laittaa paikalleen vasta heinäkuun loppupuolella, koska tilaa ei tosiaan ole hirveesti ja haluan könytä masun kanssa mahdollisimman kauan tilavasti pois sängystä. Eikä pelota vaikka en olisi niitä valmiiksi laittanut kun synnytyksen aika tulee. Maalaan sängyn joko tällä tai ens viikolla mut mies on sen verran kätevä käsistään et luotan siihen et jos nämä asiat ei ole paikoillaan kun olen sairaalassa ne ovat kun tullaan vauvan kanssa kotiin.

Olis kiva itekkin nähä miltä kokonaisuus näyttää valmiina mut pitää ny vaan malttaa.

Pinnasänky ostettu...Maksettiin noin 10 vuotta vanhasta sängystä 30 €, mutta kulumisen jälkiä ei kummemmin näy...Samalla saatiin siihen patja jossa kosteutta hylkivä suojus ja matkasängyn patja ja lakanat sänkyyn ja pinnasuojat...pinnis on brion puinen sänky...

tukholman reissulta ostetiin Tiitiäiselle soitto peli pinnikseen...Sellainen vedettävä lelu...oli aika söpö...[;)]

tietääkö kukaan kun huuto.net:stä ostaa tuotteen, et minkä ajan sisällä myyjän pitää ilmoittaa tietonsa, että saa huudon maksettua vai onko siellä mitään sellaista?

mä sillon alku viikosta ostin osta heti-hinnalla hoitoalustan, mutta myyjästä ei oo kuulunut yhtään mitään...enkä siis näin ollen voi maksaa ostoani...

Mä käytin aikaisemmin ja aion käyttää nytkin pinnasängyn patjan suojana muovitettua froteekangasta. Eihän sitä patjaa saa muuten kunnolla puhtaaksi koskaan enää sen jälkeen kun siinä on muutamat pissat, ripulikakkat ja joskus ylensyöneen vauvan täysin tyhjennetty vatsa ei puol litraa maitoa[&:]. Nimim. kokemusta tästäkin.

Onneksi on tullut pojan sänkyyn ostettua jossain vaiheessa vähän isonpiakin paljoa sitä kangasta kun yövaipoista opeteltiin pois.

Siis tää on sitä samaa mitä on oli ainakin mun vuosimallia 2003 pakkauksessa pieni pala. Tosi kätevää, eikä hiosta. Mun iskä sitä kokeili loppuaikoinaan kun hikoili raukka aina niin et koko päivä meni patjojen kuivattamiseen.

Takaisin