Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Riitu, siis sieltähän tulee sulle se maili mis on myyjän tiedot. Mä laitan aina heti myyjälle mailia ja nopeesti he on yleensä vastanneetkin. Moni siis olettaa, että ostaja ottaa ensin yhteyttä myyjään. Voihan olla, että myyjä on esim. matkalla, eikä pääse juht koneelle tms. Toivotaan, ettei oo mikään ääliömyyjä sattunu sun kohdalle!!!

normaalisti sieltä on tullutkin sähköpostia et olet huutanut tämän ja tämän tuotteen, ota yhteyttä myyjään plaa plaa, mutta nyt ei ole tullut mitään viestiä [8|]

Meillä alkaa olla kaikki tarvittava kasassa!! Jee! En halua jättää mitään viime tippaan, kun ei yhtään tiedä jos vaikka tyyppi päättääkin syntyä etuajassa tai jos loppuraskaudessa tulee jotakin ongelmia tai  tai tai...[:D]
Vauvanvaatteita on kertynyt aikamoinen määrä, suurinosa on kyllä kirpparilta ostettu. Saattaapi käydä niin, että ihan kaikkia ei ehdi käyttämään![8|]
Uutena on ostettu myös paljon, koska molemmat tulevat isovanhemmat ja toiset isoisovanhemmat halusivat osallistua isoimpiin ostoksiin (vaunut, kaukalo ja sitteri), joten meillä itsellämme "jäi" rahaa pienempiin ostoksiin reilusti.
Pinnasänky on minun isäni vanha (eli yli 50-vuotias!) ja on ollut myös minulla ja siskollani vauvana. Pientä laittamista se vaati. maalia ja uuden pohjalevyn, jonka saa aluksi ylemmäksi. Myös patja ja petari täytyi ostaa mittatilauksena, koska valmiit patjat on liian isoja tuohon. Mutta ihanaa, että saatiin tuo sänkyvanhus käyttöön! Se on valkoiseksi maalattua puuta ja toiseen päätyyn on maalattu eläimiä...[:)] Ostin siihen ikeasta perus valkoisen pinnasuojan, koska haluan että se sopii yhteen kaikkien pussilakanoitten kanssa. Siksi mikään kuviollinen ei kelvannut...

HUOM!Nyt seuraa liuta kysymyksiä niille, jotka ovat paremmin selvillä asioista!

-Mistä löytyisi edullisia imetystyynytjä?Minkälainen olisi hyvä?? Kirppareilla on ollut, mutta on jäänyt ostamatta ja nyt niitä ei ole näkynyt[:(]...

-Kannattaako ammeeseen ostaa sellainen kylvetystuki?? Katselin niitä tänään prismassa ja oikeastaan vaikutti aika kätevältä...

-Minkälainen rintapumppu kannattaisi ostaa? Vai uskaltaako sen hankinnan jättää synnytyksen jälkeen, kun näkee miten hommat lähtee sujumaan?

-Minkälaisia tuttipulloja pitäisi olla, entä tutteja??

-Mitäs apteekista tarttee?

-Minkälainen kuumemittari olisi hyvä? Olen ajatellut ihan tavallista digimittaria, jolla mitataan pepusta...

Apua, apua...Niin paljon on juttuja joista ei ole mitään hajua!![:o] Auttakaa te kokeneemmat![:D]

Tuttipulloista kuulemma Tommee Tippee (ks. linkki) http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=945&toimittajaid=60 on hyvä ja sitten Dr. Brown (ks. linkki) http://www.leviergroup.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=3&Itemid=3 ja myös kuulemma Aventin (Philips) tuttipullot (ks. linkki). http://www.consumer.philips.com/c/avent-vauva-pulloruokinta/260-ml-hitaan-virtauksen-tutti-scf683_17/prd/fi/

Itse ostin tuollaisen Dr. Brown -pullon, mutta täytyy todennäköisesti ostaa vielä lisää pulloja. Kannattaa varmistaa, että ne on muotoiltu mahdollisimman anatomisesti nänniä muistuttavasti ja siten että ne eivät aiheuta ilmavaivoja vauvalle. Ja lisäksi etteivät sisällä BPA:ta. Nuo kolme edellä mainittua ei mun mielestä sisällä.

Ehdottomasti kannattaa ostaa kylvetystuki, jos on isompi amme. On kuulemma tosi kätevä eikä vauvakaan pääse liukumaan mihinkään ja on turvallisempi olo siellä vedessä pienellä vauvalla.

Miu, mä kuvittelin jotain paljon hurjempaa sun aikasempien kirjotusten perusteella [:D] [:D] [:D]
Siis että eihän tuo edes oo paha!!!

tuo rotta on aivan mielettömän syötävän suloinen. minäkin haluan... mulla on aina ollut jotenkin kieroutunut maku muutenkin, niin tuo kolahti heti täysillä. [:)] onko tuollaisia muitakin ötököitä?

Jep, aivan ihana rotta [:D] Voin niin kuvitella et siitä tulee lapsen ihan lemppari ja se kantaa sitä mukanaan ihan joka paikkaan[:)]

Heheh, toi lehmä oli kans aivan mahtava!! [:D]

oon haalinut kaikkia outoja apina juttuja tähän mennessä, voi poika parkaa kun joskus esittelen sen tyttöystävä ehokkaille vauvakuvia! näyttää varmaan toinenkin ihan apinalta... [:D]
ei iske yhtään kaikki röyhelöt ja perus ihanuudet... ainut pakko söpis minkä ostin oli ainu-ensipupu kun itselläkin on vauvana sellainen ollut....

*Pinnasänky
*patja
*reunapehmuste (kaverilta lainassa)
*äippäpakkaus
*vaatteita (pesty ja laitettu lipastoon)
*hoitolaukku (kaverilta lainassa)
*kengurupussi kantamiseen (kaverilta lainassa)
*imetysliivit
*liivinsuojuksia (pitää hankkia paljon enempi)
*vedettävä soittorasia
*itkuhälytin
*yksi tuttipullo ja yksi tutti (toivottavasti ei tarvitse paljoa noita käyttää)
*Turvakaukalo autoon
*mp3-soitin (sairaalaan mukaan)
*talkki, sinkkivoide
*nenän niistäjä

Onhan noita tavaroita tullu hankittua jo aika paljon. Vielä tarvitsisi ehkä varalta lisää tuota muovitettua froteeta, tai sitten teen nii et laitan pyyhkeen froteen ja lakanan väliin.

Ehkä syntymän jälkeen ostan vasta sen rintapumpun jos tarvitsen. Mut eiköhän tuossa nyt ole suurinpiirtein kaikki mitä vain voi tarvita?

Nyt kun gazelle otti puheeksi tuon kylvettämisen, niin mun onkin pitänyt kysyä, että onko joku hankkinut/hankkimassa sellasta kohtuammetta?
Se ei mene montaa kuukautta vauvalle, mutta kuulemma tosi kätevä... Ilmeisesti menee johonkin puoleen vuoteen asti..
Mä oon vähän sellasta saannutellu.. Lastentarvikkeessa niitä ainakin myydään, mutta siellä ne maksaa 49 euroa.. jostain olen niitä pongaillut myös alle 30 eurolla..
Jos en sitä kohtuammetta osta niin sitten varmastikkin hankin sen kylvetystuen ammeeseen.

Tuttipulloja mun onkin pitänyt ruveta hankkimaan seuraavaksi.. Pitääkin ruveta niihin tutustumaan ja ostaa pari valmiiksi.. Jostain luin että 2-3 pulloa olis hyvä määrä.. Ootteko te monta hommannu?

Nii ja tuo rotta on ihana.. Mulla on maku niin laidasta laitaan, että tää saa vauva saa vaikka millasia leluja.. [:D]
Varsinkin sammakot ja kissat on mun suosikkeja...

-Mistä löytyisi edullisia imetystyynytjä?Minkälainen olisi hyvä?? Kirppareilla on ollut, mutta on jäänyt ostamatta ja nyt niitä ei ole näkynyt...

-Kannattaako ammeeseen ostaa sellainen kylvetystuki?? Katselin niitä tänään prismassa ja oikeastaan vaikutti aika kätevältä...

-Minkälainen rintapumppu kannattaisi ostaa? Vai uskaltaako sen hankinnan jättää synnytyksen jälkeen, kun näkee miten hommat lähtee sujumaan?

-Minkälaisia tuttipulloja pitäisi olla, entä tutteja??

-Mitäs apteekista tarttee?

-Minkälainen kuumemittari olisi hyvä? Olen ajatellut ihan tavallista digimittaria, jolla mitataan pepusta...

Imetystyynyn mä ostin uutena, vauvatarvikekaupasta. Oli tarjouksessa. Siskolla on se "pitkä malli" ja suositteli lyhyempää: on käytössä kätevä, kun ei tarvi kietoa ympärille jne. Joten mulla on se "banaaninmallinen". :) Nukun jo nyt sen kanssa: saa polvien väliin: ei maha litisty patjaan..

Mä kysyin valmennuksessa kylvytystuesta. Sanottiin suoraan, että on rahastamista.. ettei kandee ostaa. Siinä et saa pestyä selkäpuolta ollenkaan jne. Joten mä jätän kauppaan; harkitsin sitä myös. Ammeen jalkoja sen sijaan suosittelivat: sitä, millä sen saa korkealle, ettei tarvii kyykkiä. Itse mietin, että jos pesis saunan lauteilla. :)

Mä ostin Avent Isis rintapumpun: suosittelivat valmennuksessa mallia, jota saa pumpattua yhdellä kädellä. Ja tuo oli monella keskustelupalstalla kehuttu malli. Huusin huuto.netistä uuden edullisesti. [:)]

Tuttipulloista ja tuteista en osaa sanoa mitään yhtä mallia tms.. kai niissä on hirveesti eroja, riippuu siitä, mitä haluat mallilta ja mistä vauva tyksii.. [:D] silikonia, luonnonkumia? Sit on niitä koliikkipulloja erikseen jne. Mä oon saanut kaverilta niitä aventin koliikkipulloja "miljoona": heillä oli hankala alku. Ja yhden oon ostanut, semmosen pääkallopullon.. [:D] ku oli niin hieno. Ja tutteja on muutama. Pitää niitäki sit kattoa lähempänä.. ihan pienen vauvan mallia ei taida vielä ollakaan meillä..

Kuumemittarin mä oon ajatellut hankkia ehottomasti sellasen normidigin, peppumallia, jossa on joustava pää. Mä en usko noihin korva- ja otsamittareihin pätkääkään. Ja se on oikeesti luotettava, kunhan muistaa, että suoliarvo on puoli astetta kainaloarvoa enemmän.. [;)]

Näin tuumii hän. Katotaan, mitä muut on mieltä.

eilen sain ison muovikassillisen (sellanen missä normi peitot tai tyynyt ostettaessa on) peittoja, suojia yms yms. pinnasängyn pehmikettä, toisen samanalaisen täynnä vaatteita n. 1v -> ja sitten äitiyslaatikon tupaten täynnä vaatteita 0-1v (kaikki pestyjä, silitettyjä, ja koko järjestyksessä), rättejä, pulloja, tossuja yms yms... ja sit vielä sitterin ja hoitopöydän muovin...

öö... tekemistä siis riittää viikonlopuks ihan kiitettävästi että saa kaikki kaappiin ja järjestykseen ja noi isommat kellariin ... ja eipä paljo tarvii ostaa meidän pojalle... kaikki siis ilmatteeksi omalta siskolta..

ja sitten äitini oli löytänyt mulle neulotut vaatteet (luuli että oon poika) ja mun vauva peiton ja tyynyt, kaikki sinisävytteisiä eli sopii hyvin nyt meille ja on ihana kun pieni saa jotain mun omaa :P.. ja sitten vielä kouraan 300€ muihin vauva-hankintoihin kun lähtevät reissuun... itku meinasi tulla kun tuntu niin ihanan helpottavalta... nyt kaikki on hyvin...

saimpa muuten tilaukseen vessankaappi+taso rakennelman josta tulee hoitopöytä sitten kun saapuu... ja tänään saadaan turvakaukalo helsingistä toiselta siskolta.. nyt voi huokasta syvään, vaikka vaavi päättäisi tulla nyt niin iso osa asioista on hoidossa jo [:D]

perhe kyllä osaa aina välillä yllättää... ja kuinka hyvältä se tuntuukaan kun sitä ei osaa odottaa!

tuli hiukan pitkä vuodatus....mutta olen aika tohkeissani[8D]

Vau, ihana päivä varmaan ollut eilen, Asali[:)]

On kyllä ihana kun tuollaisia onnenpotkuja osuu kohdalle eikä tarvitse itse kaikkea hankkia!

Mä jättäisin kans sen ammeen vauvan tuen kauppaan. Ihan pelkkää rahastusta.

Tuttipulloja ajattelin käyttää vanhoja mitä kaapista löytyy. Pitää vaan laittaa tiskarin kautta ja keittää. Sit viimeksi käytin anatomisia luonnon kumisia tutteja. Siis ihan niit tavallisinpia ruskeita. Noita kaikkia uusia on tullut varmaan sen jälkeen ku viimeksi olen niitä tarvinnut.

Mut mä valitsisin sen perusteella et minkä muotonen oma nänni on ja kui iso. Varsinkin jos aikoo imettää ja käyttää pulloa sit tarvittaessa. Vauvalle menee varmaan paremmin läpi sellanen tuttiosa mikä muistuttaa eniten sitä luonnollista versiota. Ja musta tuntuu et tuo sama vanha osuu mulla parhaiten kohdalleen. Onhan se vähä littananpi mut pojalle se passas oikein hyvin nii toivotaan et tällekkin. Musta ei kannata etukäteen kovin montaa tuttiosa ainakaan ostaa. Jos joutuu vähän kokeileen mikä vauvalle parhaiten kelpaa nii alottaisin yhellä paketilla eli parilla tutilla.

Mulla ei viimeksi ollut ollenkaan imetystyynyä ja ihan hyvin pärjäsin tavallisella tyynyllä. Nyt sattui eteen kirpparilla yks halvalla nii ostin pois kuleksimasta. Mut ei mikään pakollinen vehje.

Rinta pumppu on tosi kätevä jos se vaan toimii. Mä en saanu sillä aina mitään irti. Mulla oli kaverilta viimeksi lainassa. Ja jos piti pumpata käsi peli osoittautui paremmaksi, joten taidan käyttää sitä tälläkin kertaa, eli en osta koko vehjettä.

Aikas makee oli Miun rotta[:D][:D].

Apteekista ostaisin Bebanthenia ja talkkia ja sit d-vitamiini tipat ja kuplatonia jossain vaiheessa kun alkaa olla tarvetta. Mut noi D-vitamiinit ja kuplatonit voi ostaa vasta syntymän jälkeenkin. Eikä kaikki edes käytä kuplatonia. D-vitamiinia suositellaan kaikille vauvoille.

Oon nyt eilen ja tänään pessyt noita vauvanvaatteita ja jestas, että niitä onkin kertynyt!![8|] Varmaan pärjättäis koko vauva-aika niin, että likaset vois heittää roskiin ja silti vaatteet riittäis![:D] No ei nyt ihan sentään...
Nyt oon kyllä koittanut ostella jo isompia vaatteita, koska noita pienenmpiä on jo liikaakin. No suurin osa on kirpparilta, joten aika aika halvalla ne on ostettu.
Tänään ostin liivinsuojia, talkkia, jotain perusvoidetta, pikku niistäjän, purulelun ja ihanan pienen peiton. Tuon peiton ajattelin ottaa mukaan sairaalaan, niin sen voi laittaa vauvalle kotimatkalla, jos on viileämpi ilma. Sitten muuten ostin paketin sellaisia helmi vuodesuojia, niitä voi käyttää koko perhe! [:D] Ovat kertakäyttöisiä ja ajattelin että sellaisen voisi laittaa omaan sänkyynkin sitten synnytyksen jälkeen, kun en haluaisi sotkea meidän suht. uusia petareita...[:)] Ja lapsella noita sitten ainakin voi käyttää, jos ei ite tartte!
Täytyy nyt vielä miettiä tuota ammetta ja kylvetystukea ja perehtyä noihin tuttipulloihin paremmin...Meillä oli tarkoitus ostaa ikeasta amme, mutta se olikin tosi pieni...Alkuunhan se olisi hyvä, mutta ajattelin että lapsi voisi lutrata siinä ammeessa useamman vuoden, niin siksi isompi olisi parempi...Eihän nuo nyt ole kalliita, joten voisi ostaa ensin sen pienen ja myöhemmin isomman, mutta ihan turhaan vaan tulisi ostettua maatumatonta muoviroinaa...
Mökillä meillä on isäni vanha pläkkipeltinen vauva-amme, se on kyllä ihana![:)] Mutta se kyllä saa olla mökin saunalla odottamassa pientä kylpijää...
Uutena en kyllä taida raaskia ostaa tuollaista imetystyynyä, täytyy vaan vielä koittaa kirppareilta katsella...Yksi tosi kiva olikin, maksoi 12 euroa ja se oli sellainen banaaninmuotoinen ja irrotettavalla päällisellä,mutta jätin tyhmänä ostamatta...Ja kun eilen kävin uudestaan, niin eihän sitä enää ollut...[:(]

Ihana muuten tuo seinämaalaus (unohdin jo nimimerkin!) ja ihan siellä hyllyllä nököttävä pingviini! Saanko udella, mistä pingviini on ostettu??[:)]

Ihana muuten tuo seinämaalaus (unohdin jo nimimerkin!) ja ihan siellä hyllyllä nököttävä pingviini! Saanko udella, mistä pingviini on ostettu??

Minen muista mistä tuo pingviini on saatu, mutta se on ollut joku ilmaisjuttu: muistelen, että jonkun pesuaineen mukana.. [8D]

On se Happy Feetistä. Sen saa silleen käännettyä "munaksi". [:D]

Tässä eilen loppuun asti fiksattu perintökehto.. ei ihan tullut sellanen, ku suunnittelin, mutta siitä viis..

Thänks Miu [:)] Mun idea oli krakeloida se kehto: saada just vanhan näköseks.. mutta se meni jostain syystä aika persiilleen alkuun.. [:@] Maalasin sit uudelleen päälle jne. Ja lopputulos on suht ookoo, jossei luonnonvalossa ihan läheltä kattele [:D]

Takaisin