Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
EEMI
Kyllä mä suosittelen käsinpesua sille ruskovillalle.. Ne kun tosiaan on aika hinnakkaita.. Mutta kuulemani mukaan myös hintansa väärttejä. Mä sain sellasen ruskovillan villapuvun tutulta käytettynä ja siitä näkyy kyllä hyvin että on pilattu koneessa pesemällä.. Se on kutistunnu ja näyttää nuhjuselta vaikka ei olekkaan paljoa pidetty.. En sitten tiedä miten reakoi jos pesee koneessa käsinpesu ohjelmalla..
Ite oon kanssa tosi laiska mitää käsin pesemään...[&o]

Mä ostin kirpparilta pinnasängyn pehmusteet jotka on tosi siistit ja makso 3 euroa.. Ne sopii väritykseltäänkin just vauvan huoneeseen.. Siellä on siis vaaleen keltaset tapetit ollu valmiina kun muutettiin ja nyt kun ei tiedä kumpi tulee niin sehän on hyvä väri kummalle tahansa, vaikka ite mä en keltasestä välitä ollenkaan..

Eileen sain Ikeasta lipaston hommattua ja kasaamiseen meni vaivaset kolme tuntia tänään.. [:D] Ostin sellasen Malm lipaston missä on 6 laatikkoa.. Mutta voinpahan olla ylpeä kun ihan itse omilla pienillä kätösillä sen kasasin..

Me käytiin tosiaan viime viikolla ikeassa ja mukaan tuli kainenäköstä pyyhettä, lakanaa, hoitopöydänalustaa, patjaa jne. Rahaa meni joku 170e. Oon aika tarkka joissain asioissa ja kun avasin pinnasängynreunapehmustepaketin niin huomasin, et se oli ommeltu ihan vinoon. Joojoo, ikea laatua, onks sen niin väliä sano mies. Mutta kun se kuvio siin pehmusteessa on toisessa päässä ihan yläreunas ja toises alareunas niin sitä ei saa mitenkään kivasti, jos kukaan ymmärtää mun selitystä[:-]? No, nyt se on autossa odottamassa palautusta. Mun mielestä tollasen saa palauttaa, makso se kuitenki joku 17e.

Meillä kans malm-lipasto eteiseen ostettu jo vuosia sitten 3-laatikkoisena. Tyhjensin siitä yhden laatikon vauvan ulkovaatteille ja sit ostettiin joku aika sitte sellanen 4-laatikkoinen ihan vaan vauvan vaatteille. Sitä pitäs nyt sit ruveta laittaan siihen kuntoon, et sinne jotain mahtuiski. Ku siis meil on jo 3 täkkiä ja yks tulee viel ä-pakkauksessa niin oon tunkenu ne vaan noihin laatikoihin, mut niille pitäs keksiä joku muu paikka. Huoh, tavaraa tulee ja tulee ja mihin mä tän kaiken laitan??? Turvakaukalokin tunuu pyörivän koko ajan tiellä...

Verhot sain ommeltua ja nyt pitäs enää ripustaa ne, vihaan sitä hommaa, joten mies saa sen tehdä, kun tulee kotiin[:D]
Sain myös maalattua kirahvit seinään. 3 sellasta n.150cm tossa seinällä nyt toljottaa=) Lisäks maalasin muutenki tän "lastenhuoneen" seinät uudelleen.

Ikean noi pussilakanat on muuten ihan ihmekokoa. Siis niiden täkit myös on samaa, sellasta neliönmuotosta. No meil on saatuna yks ikean avaamaton täkki, mut muut 3 on sitä kokoa mikä tulee ä-pakkauksessa, joten ajattelin kyllä kaventaa ton ikean pussilakanan niihin sopiviks. Kuitenkaan en oo varmaan heti ottamas käyttöön tota ikea täkkiä. Sit pitäs viel hakee kangaskaupasta tyynypäällisiin kangasta, ku verhokangasta ei jääny ihan tarpeeks niihin, joten täytyy soveltaa.

Niin, ja miehen edesmenneen isän tekemään kehtoon sain leikattua vanhasta patjasta oikeenkokosen patjan ja tehtyä siihen patjanpäällispussin, vai mikskä sitä sanotaan. Sit vähän fiksasin saatua pinnasängyn reunapehmustetta siihen sopivaks, eli sekin on nyt valmiina.

Olis varmaan osa pitäny kirjottaa tonne käsityö-osioon, mut tulipahan nyt tänne, sorry[:D]

Ja, olenpas saanu paljo aikaan, ku kirjottaa kaiken ylös...!!! (enkä varmaan ees kaikkee muistanu kirjottaa...)

mulle serkku, joka on käyttänyt koko aikaisesti kestoja, sanoi ettei niitä kannata pestä nestemäisellä aineella, mutta tosiaankin se saippuan määrä siinä vaikuttaa [:)]

Tommonen vanha kehto olis ihan bueno Sarztsa!

Tosta rahan menosta näihin vauvan tarvikkeisiin. Me käytettiin mitä oli säästössä laatikossa muka joskus tulevaa matkaa varten 170e ([:D]siis se oli alku raha) niin vaunuihin. Sit tuli pakkauksesta rahaa 140 ja mun äiti antoi 100e vauvan tarvikkeiden ostamiseen. Mulla on jäljellä 100e ja se tulee riittämään aivan hyvin kaikkeen loppuun mitä pitää ostaa ennen vauvan syntymää. Mut me ei mitään isonpaa ole ostettu uutena, mut kaikki on erinomaisessa kunnossa. Ja ainoa mikä mulla oli valmiiksi oli se pinnasänky. Et ei omasta mielestä ole paljoa mennyt. Ku omaa rahaa en ole pistäny vielä ollenkaan.

Essi83, taidan tosiaan uskoa tuohon et pesen sen ruskovillan pipon ihan käsin ja viileässä vedessä. Et en menis pilaamaan niin kallista tuotetta.

Mä tossa taas vähän surffailin netissä ja huomasin tosi edullisen nettivaate osotteen.
www.babypanda.fi
Bodyt on ainakin tosi edullisia.. Aattelin vaan laittaa tänne jos te ette oo vielä käynny kattomassa.. [:)]

En tiedä onko jossain ollut jo keskustelua aiheesta, mutta oletteko ostaneet sellaisen pinnasängyn, jossa on alaslaskettava reuna? En osaa päättää... Kiinteillä laidoilla löytyi sen näköinen jonka haluaisin, mutta onhan se käyttömukavuus tärkeämpää kuin ulkonäkö...

Louvre, hankin käytettynä Sotkan pinnasängyn josta saa laidan näppärästi alas. En varmaan vain osaa, mutta tuntuu että tulee liikaa ja vaivaa ääntä laidan laskemisesta ja nostamisesta. Yritä siinä sitten olla hiljaa just nukahtaneen vauvan kanssa.. [:-]

Omia lapsiahan minulla ei vielä ole, mutta mitä olen muiden vauvoja hoitanut kesätöinä yms, pinnasängyllä ei kamalasti ole väliä. Mielestäni ei ole vaikeaa saada vauvaa sänkyyn ja sängystä pois vaikka olisikin kiinteät laidat. Aluksihan pohja on melko ylhäällä kun vauva on pieni ja siitä pikkuhiljaa lasketaan alemmas. Tietysti jos äiti on kovin lyhyt ja pienikokoinen voisi säädettävä laita olla hyvä juttu.. Tämä on ihan makukysymys! [:D]

Mulla on kehto, vauva nukkuu siinä aluksi. Pinna sänky me saatiin tutulta kun heillä ei ole sille käyttöä. Mutta haluan nukuttaa pojan ensin kehdossa koska se samainen on ollut minun ensisänky ja isäni on tehnyt sen mulle. [:)] Mutta eli siis tarkoitus oli kompata Miuta että ergonomisuus ennen kaikkea ja sitten myös se että minkä verran on rahaa käytössä. Meillä ei hurjasti ole niin oon ihan tyytyväinen ku saatiin pinnis tutulta. Ja kun mulla ei oo selkävaivoja niin kauheesti niin uskon ettei ees tarvita mitää erikoisuuksia.

Se alaslaskettava laita on kätevä, jos pinnis on oman sängyn vieressä, niin että vauvan saa siitä syömään ilman että itse tarvii nousta sängystä - tällöin vauva voi nukkua omassa sängyssä ja hyödyt on samat kuin jos vauva nukkuisi vieressä. 

Meille ei mahdu pinnis makkariin, et ensisängyksi on hankittava joku pienempi vaihtoehto..

Miu82, mulla on tikru-tutti [:D] ja sitten joku setti nalle puhia, siina oli pari tyynya ja sitten joku peitto tai patja, en oikein tieda, kun en oo aukassu. Siis Baby Pooh ja kaikki ne niinku vauvoina <3 Ma tykkaan kans puolen hehtaarin metsan jutuista, seka kaikesta Disney-jutuista, varsinki Mikki-hiiresta. Mulla onkin yks housut ja paita -asu ostettu, missa on Mikki-hiiri [:)] Ne vaan tahtoo olla taalla niin kalliita kaikki merkki-vaatteet, niin ei oo varaa ostella kauheesti disney vaatteita.

Toissa paivana tein loydon, kun loysin uuden tanskalaisen vauvanvaateliikkeen taalta. Ihan laatukamaa vaikuttais olevan. Ostin kaks bodya, promohinta oli 1/5 oikeasta hinnasta. Taytyy menna viela sinne kaivamaan koreja, jos ois viela tarjouksessa. Taalta on muuten niin hankala loytaa kunnon vaatteita, vissiin tottunut niin hyvaan, ei thaimaalaiset rotkyt kelpaa. Pitaa olla 100% puuvillaa, taalla se ei oo mikaan itsestaanselvyys,etta sellasta edes aina loytaa.

Meille pitäis saapuman tänään perintökehto.. ollut mun äidillä, sit itelläni ja siskolla, äidin veljen kahdella lapsella ja nyt saapuis sit meille. [:)] Äiti ja isä entisöitti sen meille aikanaan.. jännää ja jotenkin ihanaa. Oon pessyt nyt kolme koneellista vauvan vaatetta, harsoa ja liinaa.. vielä on ehkä koneellisen verran plus lakanat. Ai miten niin on saatu paljon vaatteita? [:D] Ja oon mä sortunut vähän shoppaamaankin.. mutta ihanaa on laittaa oman vauvan huonetta!! Jotenkin oikein liikahtaa sydämessä.. huoh. Vielä pari kuukautta.. snif.

Kiitti Miu, sain hyvät naurut viemärirotasta![:D] Sä ilmaset asiat niin hauskasti sait mut jopa nauraa vaik oon viimiset 2 tuntii vääntäny itkuu.. [:)]

Kiitoksia pinnis-kommenteista [:)]
Varmaan pärjätään sillä minkä löysin ja haluaisin, vaikka ei alaslaskettavaa laitaa olekaan. Pohjan saa kuitenkin kolmelle eri korkeudelle. Meilläkin pikkuinen nukkuu alkuun sellaisessa pienessä rottinkisessa korissa tai kehdossa, mikä se nyt onkaan ja sitten vasta siirtyy pinnikseen ja oaan huoneeseen, eli ei tarvitse saada laitaa alas kun nukkuu meidän sängyn vieressä[:)].

Tuntuu vielä niin kaukaiselta nämä asiat, kokakohan sitä tajuaa olevansa raskaana? [:D]

31+5

Meinasin huomenna mennä hakemaan Lidlistä itkuhälyttimen ja vauvan pyyhkeen mitä oli mainoksis perjantaina. Kävin jo hätäpäissäni niitä kattomas mut sieltä myyjä sanoi et mainoksessahan oli et tulevat myyntiin vasta 7.6. No huomenna uudestaan yhtä innokkaana. 

http://www.masku.com/tuote.html?tid=73600022

Käytiin eilen ostamassa vauvan vaatteille tälläinen lipasto.
Saatiin se hintaan 456.

Hankintalistaan ei pitänyt tälläinen kuulua mutta,vaihtoehtona ois ollu pienimmäiseltä
oman lipaston ryöväys...

Ihana tuo Ginessan lipasto.
Minä kärsimättömänä oottelen et matkahuolto tois meille vaunut, soitti noin tunti sit et kohta tulee nii ei vieläkää oo tullu (matkahuoltoon matkaa 0,5km) ja minut piru sen takia herättivät että tuovat ne vaunut.  
Ostettiin ne Ora Taiga-yhdistelmät, jospa ne nyt ois semmoset mitä kaikki on kehunu.  

No, aattelin että ostetaas sitte(ollaan joka kuukausi pistetty vauvalle säästään tietty summa ja nyt niitä sitten ollaan käytetty,vaunuthan mies osti kortillaan,niin säästettiin sit nekin "yhteiset" vauvatarvikerahat)sellanen joka kestää monta vuotta, eikä mee rahat kankkulan kaivoon vuoden perästä  hajoovaan lastulevypaskaan.Ja taas täytys ostaa uus...
Kirpaseehan se, itsekin ku työtön oon tässä ollu ..[8|]
Mutta huonekalut ostan siten että ne kestäis katsetta ja käyttöä monen monta vuotta.[:-]

Niin joo, kun ostettii ne Emmaljungat niin se sadesuojan siitä pussukasta irtos heti lenksu millä se sit on kii..[>:]
Verkkokassista puuttuu toinen klipsi....jee.[>:]
Mikään ei oo täydellistä kele sentäs..[X(]
vielä viikko niin sit saa laittaa pinnasängyn pystyyn kun keskimmäisen synttäri bileet on ohi.
Jeeeeee!![:D]

Niin ja Miu, ei tosiaan oo tarkotus mollata kenenkään valintoja ja hankintoja!!
Enhän loukannut???[:o]
Tuli itelle vaan leveilevä olo, anteeksi.Ei kaikilla oo rahkeita, eikä meilläkään jos ei säästetty ois.
Uskon että mieskin meillä on tyytyväinen siihen että ollaan säästetty joka kuukaus sivuun puoli vuotta,
jotta saadaan hankittua jutut jotka tarvitaan.
Joka siis oli mun idea.[;)]

Isoin sai just kesätöitä ja vaihtuu vakkariksi elokuussa, eli jos hyvin käy..muuttanee kotoa tänä vuonna jo...
keskimmäinen asuu vielä kotona kun  opiskelee...

Meillä on 2 tasossa 5 huonetta, jokaisella omansa.
Tyttö tulee meidän huoneeseen ja AHDASTA tulee olemaan.[:D]
Ainakin näin siis vuoden varran tai vuos puoltoista.
Sitten varmaan jo tää 18 veekin muuttaa pois-ehkä...silloin on pari huonetta  taas vapaana...[;)]

Anteeksi tyhmyyteni mutta mihin niitä rengas suojia tarvitaan? Onko ne jotenkin välttämättömät? Niin ja Miulle viellä, et oo ainut joka koittaa löytää halvalla hyvää ja vähän fiksailla ite. Oon kans koittanu löytää kirppikselt lipastoo mikä olis sopiva tulevan hoitotason alle ja hinnaltaan halpa. Meillä on makkaris sellanen syvennys mis on pöytä taso, meinataan sitä tasoo nostaa ylöspäin ja laittaa alle lipasto.

HUH, kiva homma Miu <3

Mäki oon miettiny niitä rengas suojia..tosiaan autossa ne ois kätevät
..elllei sit jotain lakanan riepua laittas konttiin niiden alle....

Takaisin