Missä vaiheessa masun kasvun kanssa mennään? *kuvia*

Mäkin odottelen vauvamassua. Iltasin maha pömpöttää ja pullistelen sitä itekseni ja ihastelen peilistä :D Mut aamulla se kuitenkin on taas "normaali"....
Mulla viikko 11 alkaa huomenna, eli eiköhän se massu tästä ala kasvamaan..... :)
 
Moi!

Yhes vaihees mulla oli turvotusta normia enempi ja oletin et se maha alkas jopa kasvamaan, mut sit neuvolaan mennessä paino olikin noussa vaan 1,4 kg, kun omalla vaa´alla jossain välis tarkastin et oli oikeesti sitä turvotusta ja oli 3 kg jopa välissä noussu paino.. sit se pahin turvotus meni kuitenki ohi.

Nyt viikko 15+0, eli rv 16 alkanu. Aamulla herää siihen mahan perinteiseen vilkaisuun ja tasasen lattanalla linjalla mennään edelleen. Iltaa kohden mitä enemmän syö, sitä paremmin turvotus sitten näkyy, mut ei sitä kyl voi vielä vauvamasuks siis sanoa. Ainoa mistä näkee ees vähän niin alavatsa on kovempi ja vähän normaalista isompi. Sieltähän se kohtu hiljalleen suurenee ja valtaa koko vattan :D Laitan tosiaan ekan kuvan siltä aamulta kun se vatsa oikeesti näyttää et se viho viimein kasvaa.

Neuvolassakin sano täti mulle, et tää on yleensä se vaihe kun moni nainen kokee ettei ees ois raskaana. Eilen - harvinaista kyllä - oli oikeesti pariinkin kertaan halailtava wc-pöntön kanssa et ihan muisti olevansa raskaana. Mut ei toikaan mulle kovin yleistä ole ollu *koputtaa puuta*
 


No vihdoinkin sain laitettua kuvan. Piti ottaa uus. Tää siis ihan uunituore rv 17 + 4
 
Hienoja masuja, niin selkeän kaunis vauvamasu sinullakin Hemppa! Olin viikonloppuna serkun häissä ja kukaan ei ilmeisesti vielä eilen illalla huomannut mitään kun mulla oli sellainen mekko joka hyvin peitti pienen pömpön.
 
Täällä päin edelleen vaan tasapaksu olo, tosin viimeisetkin 'normaalit' housut kun oli eilen jalassa, niin autossa istuessa oli pakko avata nappi JA vetoketju, kahvilassa istuessa ei sentään  kehdannu :)  Iltaisin on kyllä 'iso' olo jotenkin, mutta mieskin sanoi että ei sitä vielä huomaa vaatteet päällä. Nyt siis vk18 alkamassa. Oon melko hoikka/normaalipainonen, mun keskivertoa pidempi, että varmaan siks se mahtuu näin pitkään lantion uumenissa hyvin piileksimään:)

Mukavaa masunkasvatusta kaikille!
 
BabyBlues,
Älä murehdi, yksin et oo ainakaan pienen masusi kanssa :) Täällä kans pienenpieni pömppö havaittavissa... mutta siihen se sit jää. En meinaa uskoa näistä kuvista, miten teillä jollain on jo tuollainen ihanan ihana vauvamaha! Omaani edelleen siis odotellessa :)
 
Ei täälläkään juuri mitään näy vielä aamusta, mutta illalla taas näyttää kuin oisin jo pitämmälläkin kuin mitä olen. Turvotusta siis lähinnä.
 
Uskomatonta, että teillä on jo tuollaisia vatsoja <3 Ei hitto, mis mun oma edelleen on?!?!
 
Aibhlin! Ei mullakaan ole mitään mahaa. Olen ottanut tavakseni aika viikon vaihtuessa ottaa kuva sängyssä pötkötellessäni, jolloin "tavallinen" maha painuu alas. Väitän, että mitään ei ole tapahtunut sitten viikon 13. Oikeasti. Mutta kai se ponnahtaa tuolta joskus sitten ulos. Tai  jos se vaikka tuleekin selkäpuolelle emoticon  Kyllä mekin vielä kiroamme isoja masujamme - viimeistään joulukuussa!

Samoin olen odotellut liikkeitä, mutta en minä tunne kuin satunnaisia murinoita, jotka voi halutessaan sekoittaa mielikuvituksen tuomiksi. Mutta kyllä nekin vielä tulevat. Kaikki me ollaan vaan niin erilaisia, että ei voi oikein verrata. Eikä saisikaan.
 
Mun ystävä joka oli tosi pitkä tai no jotain 170cm ni sillä oli loppuun asti tosi pieni masu ku oli sitä selkärankaa enempi ni ei tarvin työntyy ulos niin kovasti. :) Ite oon 165cm ja paisun ku pullataikina. :D Ja tosiaan kaikki on niin erilaisia ja yksilöitä. :)
 
Toi on tosiaan hyvin yksilöllistä tuo mahan kasvu, mut eiköhän kaikki viimeisillä viikoilla ala olla sitä mieltä viimeistää että alkaa tää maha jo riittää!! :D

Itse olen 175cm pitkä ja viime raskaudessa miun maha oli ihan jätti!! ja nyt se on varmaan sitäkin isompi!! :D Ainakin tällä hetkellä on isompi mitä viime raskaudessa näillä viikoilla.. Joten ei se pituuskaan siihen vaikuta oikeastaan, että kuinka iso mahasta kasvaa.. :)

Voisinkin koittaa laittaa tänään tuoretta mahakuvaa, jos mies suostuis illalla sellaisen napsaisemaan.. :)
 
Sikkuriini, IHANAA kuulla etten edelleenkään ole ainut :) Mulla tosiaan tää maha ei oo vielä edes "noussut" tuommoiseksi pallomahaksi... Vähän alamaha on paisuksissa, siinä se! Säälittävää toimintaa siis tässä suunnassa :) kaiken lisäksi olen 165cm ja painoin ennen raskautta 50kg joten luulis nyt piruvie, et alkais pian jotain näkyä xD  Ja mulla on sama homma; jos haluan muistella miltä vatsa näytti ennen kuin aloin näyttämään läskiltä (en raskaana olevalta) niin ei muutakuin sängylle pötkölleen ja taputteleen mun pyykkilautaa <3 H U O H !! Nyt on alkanut tuntumaan taas kasvukipuja mahassa, joten toivottavasti en kärsi turhan takia! Oon kironnu mun vatsalihaksetkin jo tähän päivään, niilläkin varmaan jotain vaikutusta mahan kasvuun eikä mulla todellakaan ole mistään paskimmasta päästä....?!
Mullakin alkoi noiden liikkeiden tuntuminen just semmosella kutituksella/murinalla....

Mutta, muiden kuvia ihailessa, hyvää torstaita (tääkin vko pian ohi!) !!
 
Hei! Pitäisköhän tässä oikeasti jo pian huolestua tästä mahan kasvusta?! Ei edelleenkään oikein mitään näy, ja mennään kuitenkin jo yli puolen välin??? Tässä alkaa pelkäämään jo vaikka mitä, kun ulospäin ei näy laisinkaan et olisin raskaana. Potkuja kyllä tunnen, mutta vatsa on edelleen järisyttävän pieni :( melkein kokonaan olematon!
 
Aibhlin: Ei kannata huolestua, me kaikki ollaan yksilöitä. Ja kyllä se maha sieltä kasvaa :). Ystävälläni on 2 päivää myöhemmin laskettuaika kuin minulla ja siis hänellä myös toinen tulossa eikä ulospäin näy ollekaan että olisi raskaana. Pieni pönötys ehkä masun kohdalla. Mutta niin se meni hänen edellisessäkin raskaudessa. Ei hälle isoa mahaa koskaan tullutkaan ja voin kertoa että 2 viikkoa synnytyksestä ystäväni maha oli aivan litteä! Että olin kade ;).
 
Tässä jotain mahakuvia.. Toinen 18+0 ja toinen 19+3.. Molemmista jokunen aika kun ne on otettu.. Nyt siis olisi jo 19+6..

 
Takaisin
Top