Missä vaiheessa masun kasvun kanssa mennään? *kuvia*

Moi, mulla ainakin herjasi sitä koko ajan, että kuva on liian iso (vaikka kuinka yritinkin sitä pienentää). Piti sitten lopulta ottaa läppärin kameralla kuva, kun se ei ota niin tarkkoja kuvia, niin tiedostoista ei tuu niin suuria...
 
Kylläpäs täällä on jo ihanan isoja masuja! Itellä on kyllä vielä niin littee maha, että ei ees uskois olevansa raskaana... kuitenkin jo toinen lapsi tulossa. no, ehtiihän se tässä vielä kasvaa :D
 
Kiitos kiitos :) Mä vaan en nyt haluaisi niin isoa mahaa kuin esikoista odottaessani :)
Esikoista kun odotin, niin mulla nous paino yli 20kg, mutta onneks sain kaiken
pois ennen tätä uutta raskautta :)
 
Moi vaan kaikille!

Alkuraskaudesta (raskausviikot 0-13) paino laski normaalista kilolla alaspäin. Siispä 68 kg -> 67 kg. Noin raskausviikoilla 9-14 paino on tässä noussut mukavasti sopivaan tahtiin. Tänään kävin omalla vaa´alla eka kertaa yli kuukauteen ja nyt paino näytti nousseen 67 kg:sta jo 70 kiloon, eli 3 kiloa kuukauden sisään.

Erikoista tästä painon noususta tekee sen, ettei maha oikeastaan näkynyt edes vielä raskausviikolla 12. Harmi etten ottanut itselleni kuvaa lähtötilanteesta. Hehheh, voihan sen sitten kuvata jälkikäteen, kun on karistanut raskauskilot.. huhhuh ja hahhah.. ei pidä paineistaa semmosista. Nyt, 13+2 tiistaina painoin tasan 70. Ja kyllä mahasta jo näkee, että on raskaana. Jonkin verran olen lueskellut painosta ja sen kehityksestä raskaudessa ja tavoitehan on siis painaa noin 80 kiloa laskettuun aikaan mennessä. :) Ei paljoa kiinnosta "näyttää fitiltä" kun on raskaana.. kauheeta oikeesti lukee niistä naisista, jotka ei hyväksy painon nousua lainkaan raskausaikana. Suorastaan sairasta ja sanonko mistä kotoisin semmoiset asenteet - jos ei painoa tule edes kohtuullisesti lisää, saako lapsi kaiken tarpeellisen mitä syntymiseen saakka tarvitseekaan? Mut jees. Ei mun tarvia tässä maailmaa parannella. Kunhan hoidan oman kuvioni asiallisesti niin hyvä.

Tosiaan pitää nyt vielä huomauttaa tosta edellisestä purkautumisesta sen verran (etten nyt tee kaikista jotain uusia vihamiehiä) et se on varmasti ihan tapauskohtasta kuinka se paino nousee ja missä vaiheessa raskautta ja minkä verran kullakin. Siis jos on esim pieni, niin voihan se paino nousta paljonki alle sen maagisen 12,5 luvun raskauden aikana ja taas toiste päin jos on isompi ihminen niin kait se painokin voi nousta tyyliin helpommin. :) Mut hei, kerkesinpäs lueskella ja vilasta toisten kasvavia masukuvia ja olipas upeeta meininkiä!  

Mun äiti kerto mulle tässä päälle viikko taaksepäin, et sillä paino nous rajusti ihan jo alkuraskaudesta mut et se sit muotoutui loppua kohden ja mitä pidemmälle raskaus eteni, sitä vähemmän painoo tuli enää lisää. Mulla ei ole vielä näkyvissä, kuin hieman kovettunu alavatsa ja sen yläpuolella turvonnu pömppis aina napaan saakka. Toi pömppis on selkeesti täysin ylimäärästä läskiä.. mut kaitpa sitäkin tulee olla.. jostain aikaahan se junnu siellä vatsassa alkaa tarvita ekstrana sitä rasvaakin? Hehheh, kunhan keksin tekosyitä  Mut jooh.. ihanaa aikaa tää raskaana oleilu.. saa syödä ilman omantunnontuskia.

Tääkin nyt pitää tässä kertoo.. just ennen kun sain tietää et oon raskaana sovin bestiksen kanssa et nyt alotetaan (sillon oli kevät) oikee super laikkari ja treenataan ittemme kesäkuntoon ja viimeistään syyskuntoon 2011.  Tuli oikein hehkutettua sitä ympäriinsä kaikille kavereille, perheelle jne koulutovereille luokassa kovaan ääneen: "nyt putoo sit ainaki paino alle kuuteenkymppiin!" Oli se sit huvinsa sekin, kun kumpikin - minä ja bestikseni - plussattiin noin kuukauden sisään kumpikin siitä lupauksesta. Lisäksi tämä kaveri tulee vielä viereiseen kouluun, josta käymme yhdessä sitten ruokailemassa. Siinä riittääkin sit porukalla analysoitavaa kun mä ja ystävättäreni syödään masut täyteen ja kyllä pullottaa masut jo aika rankasti muutenkin. Toisekseen luokkani on täynnä poikia ja yleensä syön heidän kanssaan - ainakin tähän mennessä se on ollut normi - saas nähdä kuinka moni analysoi sitä, kuka heistä onkaan lapsen isä. emoticon Pitänee kutsua poikaystävä joka päivä koululle aterioimaan.. *krehem* x).
 
Mulla toi masu näkyy jo liiankin hyvin.Tavallaan ihanaa. Mutta kyllä se esikoista odottaessa tuli myös aikas nopeasti. Toisaalta kuulin jostain toista lasta odottaessa ja carsinkin näin pienellä ikäerolla kuin meilläkin on. Alkaa vatsa näkyä ajoissa.
 
Yritin laittaa masukuvan mut eipä taas antanu. :( Täytyy yrittää huomenna uusiks. Muutkin vaan kuvaa masuista, isoista tai pienistä. :)
 
Oi aivan ihania masuja teillä! Ja kiva huomata etten ole ainut, jolla näkyy jo niin selvästi ettei löysempikään paita enää peitä :) Esikoisesta sain olla "rauhassa" melkein viidelle kuulle, ennen kuin kukaan huomasi mitään ja toisesta melkein samoille viikoille. Muttä tästä kolmannesta onkin ollut alusta saakka sitten kunnolla turvotusta ja paljon nopeampaa on alkanut masu näkymään. Täytyy laittaa kuvaa jahka ensin opettelen käyttämään näitä sivuja :D
 
Tänään tasan rv18.
Töissä olen saanut paljon mulkaisuja mutta ei kukaan ole vielä kehdannut kysyä mitään emoticon


 
Ihania vatsoja :) <3
Mä en tiä missä mun omani on piilossa?? Joka päivä saa useaan kertaan etsiä dopplerilla pienen sydämenlyönnit, koska ulospäin mun raskaus ei näy vielä ollenkaan! Jossain vaiheessa mulla oli jo vähän niinkuin vatsaa, mut se sit hävis johonkin, ja nyt mul on melki yhtä litteä vatsa kuin ennen raskautta... ja painoahan ei tähän osoitteeseen ole tullut kiloakaan..  TURHAUTTAVAA! Neuvolakin vasta 3 vkon päästä seuraavan kerran! Onko ihan normaalia, että tähän aikaan vatsaa ei näy vielä ollenkaan??
 
Tuntuu että mulla pullahti kunnon mahaksi viikolla 17. Ihan selkeät erot oli rv17 ja rv18 kuvissa, rv17 ei näkynyt kuin tuo normipömppö, mutta viikon aikana alavatsa oli pullistunut huomattavasti.
 
Aibhlin: Ihan normaalia jos ei näy. Mulla ei näy yhtään mitään vielä. Esikoisen kanssa oli sama juttu, kuudennella kuulla vasta alko olee sellasta pientä vauva mahaa ja vielä yhdeksännelläki kuulla sain sen ihan helposti piiloon isolla hupparilla :D ja oon kuitenki itekki tosi pieni ja laiha, et en tiiä mihin se vauva tuolla piiloutu :D kuitenki ihan normaali painonen vauva synty tasan laskettuna päivänä :)
 
iiih, ihania massuja! ei millään malttais odottaa että massusta tulee pieni söpö pallo.... <3 toivottavasti pyöreyden myötä lähtis tuo "uimarengaskin" mahan ympäriltä ;D jos se vaikka venyis mahan mukana..... vois ylpeenä esitellä mahaa <3
 


Tässä miun masu.. Kuvattu tuossa tiistaina kun oli rv15+0.. :) Mies nappas reissussa tällaisen varjokuvan.. :)
 
Mä en oo saanu kuvia laitettua vaikka oon useesti koittanu. :/ Höh.
 
Minäkin olen monesti yrittänyt vaan  tää aina herjaa vastaan! Inhottavaa.

Ihana kuva Riida!
 
Ihania masuja kaikilla, omaa tässä odottelen varmaan vielä jonkin aikaa... Farkut ei kyllä mahdu enää päälle tai kiristävät liikaa, mut onneks näin kesällä voi pitää kaikkia mekkoja... Ihan tiukka paita jos on päällä, niin näytän vaan tasapaksulta :S mut vauvamasuks ei kyllä voi arvata kukaan...olis kyllä sinänsä kiva, että näkyis että on raskaana, ettei näyttäis vaan siltä et on muuten vaan paksu, muodoton pökkelö...
 
Takaisin
Top