Missä vaiheessa masun kasvun kanssa mennään? *kuvia*

Tiamiii

Jostain jotain jo tietävä
Eli laitetaan kuvia ja kerrotaan (mulla ei oo vielä mtn esiteltävää :D)! Itse tässä mietin (kun en nyt enää muista), että missä vaiheessa se masu oikeen alko näkymään! Tais olla joku 15-19 viikolla tai jopa myöhemmin. Miten muilla? :)

Mä oon itse tosi pitkä ja mulla menee toi vauvamaha pitkälti pituuteen ja viime raskaudessa ku ei tullu ku 9kg, niin ei ollu ongelmia ison masun kanssa missään vaiheessa ja loppuraskaudessakin mun luultiin olevan 6-7 kuukaudella! hui. Kuitenkin poikamme oli 54cm ja 3500g syntyessään eli ihan normikokoinen poika! <3

Jännittäääää!!!!!!emoticon
 
Ei täälläkään vielä mitään masua näy, turvotusta vain. Ja luulen että saa odottaa vielä aika kauan ennen kuin oikee vauvamasu näkyy vaikka  laiha olenkin.

Niin ja masu alko näkyy esikoisesta ehkä viikolla  17. Ja siitä eteenpäin tietty vain kasvo. ;)
 

Täällä saa kyllä myös odottaa että näkyy, on noita makkaroita vielä pojastaki muutamat jäljellä. ;)

Mä en täysin muista koska viimeks alko näkyyn mutta se oli äitienpäivän tienoilla, eli joku rv 20.. Tai siis mun mielestä mulla ei koskaan ollu iso maha, mutta kun kuvista kattoo niin olihan sen nyt ihan mahdoton. :D

 
Toisella kierroksella masu pullahtaa esiin käsittääkseni paljonkin aikaisemmin kuin ekalla kerralla eli en usko että tässä enää kauaa tarvii ootella =) Ekalla kiekallahan sitä luuli ja kuvitteli että masu kasvoi jo ekan ultran tietämillä mutta todellisuudessahan se näkyi kai vasta just siellä viikon 15 jälkeen reilusti.... turvotusta on täälläkin jo ilmassa. Örx, ei tunnu kivalta kun olo on kuin ilmapallolla :/
 

Ai kauhia, vai vielä kuvia. :) Minulla on tuota ylipainoa jonnin verran ja esikoisen odotuksestakin vielä raskausarvet näkyy. Meikäläisen maha oli kyllä viime raskaudessa oikea odotusajan irvikuva, mulle tuli niin mielettömästi raskausarpia, ja jo ihan viikolta 12 lähtien, eli jo ennen kuin maha oli kasvanut ollenkaan. Saa nähdä miten tässä raskaudessa käy.

Tai voinhan toki myöhemmin laittaa lohdutukseksi kuvia niille, joille tulee joitakin raskausarpia, että pahemminkin voisi olla asiat. :) Tai mistä minä tiedän jos täällä on kohtalotovereita, tuskin olen ainoa sentään vaikka ehkä harvinaisempi kyllä...

En kyllä minäkään yhtään muista että milloin sitä mahaa alkoi olla. Sen muistan vaan että silloin ei tosiaan ollut ollenkaan kun ne ensimmäiset arvet tuli. Rakenneultrassa oli jo, joten jossain siinä välissä se vatsa on pullahtanut esiin, varmaan joskus viikoilla 15-17 ehkä mahdollisesti? Viikolla 18+ aloin meinaan tuntea liikkeitä ja silloinkin oli jo jotain mitä pidellä.

Vielä ei tosiaan ole muuta kuin läskiä, turvotusta nyt ei erityisesti vielä.

 
Mulla on tosi paljo turvonnu vatsa jo! Ei viime raskaudessa kyllä näkyny tässä vaiheessa vielä mitään. Ja mullakin jäi se vatsa aika pieneks viime raskaudessa, moni sitä ihmetteli ja ei painoakaan tullu kun 5kg... Tosin oon itekkin tosi pieni, että ei kai mulle mitään jättivauvaa tonne ees mahtuskaan, esikoinen paino tasan 3kg.
 
turvotusta on..sellanen pömpötys.. Mie lulen et oikeesti kasvun huomaan sinne 14 rv mennesä..kolme perättäistä raskautta takana ja kuopuskin vasta 2v niin äkkiä se pullahtaa.
 
Täällä siis esikoista odotellaan, joten ei tietoa milloin masu alkaa kasvamaan, muuta kuin muiden puheista, että viikolla 18 ehkä... :) Minua vain on huolettanut tämä järkyttävä turvotus, säikähdin ihan kun kävin vaalla ja katson mahaani... olen todella hoikka ja tämä tuntuu niin järkyttävältä. Maha on todella turvoksissa! Onko normaalia ? En ole omasta mielestäni syönytkään eri tavalla... Eihän tässä vaiheessa pitäisi painon muuttua vielä yhtään..
 
Mulla oli myös tosi turvonnut alavatsa ihan alkuviikkoina (rv 5?) varsinkin iltapäivällä ja iltaa kohden alavatsasta tuli aina pallo, jota ei olisi ollut helppo salata jos olisi ollut joku pakollinen iltameno - onneksi ei silloin ollut. Nyt vatsa pömpöttää vain hieman iltaisin, mutta päiväsaikaan aika normaali. Tuohon alun pömppikseen voi tietysti olla sekin syynä, että silloin alussa oli koko ajan nälkä (eikä vielä kuvottanut mikään) ja tuli naposteltua ehkä tavallista enemmän ja tietysti iso jännitys siitä, että tapahtuuko siellä masussa jotain vai ei. Olen myös aika hoikka BMI 19, joten oletan että masu kyllä kesän aikana pullahtaa esiin.. 
 
Vatsan kasvamisesta.Elikkäs tuntuu nyt jo ettei mun ihanainen takki meinaa enää mennä kiinni.Turvottaa vähäsen koko aika,tai no tuntuu vaan lisääntyvän.Sama homma esikoisen kanssa että tässä vaiheessa alkaa takista huomaamaan ettei meinaa kiinni mennä ja joku kaunis päivä se ei sitten enää menekkään :(
 
Vatsan kasvusta tosiaan niin on kyllä ensinnäki tosi yksilöllistä toiset tosiaan saa salattua sinne puoleen väliinkin asti sen mahan. Mutta mulla esikoisen aikana se maha pullahti esiin tosi aikasin olin viikon pois töistä ja sillä viikolla oli se 12vkon ultra niin seuraavalla viikolla tuli ihan yks työkaveri kysymään oonko raskaana eli oli tosiaan ihan selvä jo 13 viikolla ja ennemminkin.Nyt sitten näyttää maha kasvavan vielä nopeempaa iltasin turvotusten kera on niin selkee et varmaan moni huomaa jos on tiukempi paita.Että luulisin 12 viikolla jo olevan ihan selkee vauvamaha. En kyl ymmärrä kun maha kasvaa ihan ylhäältä asti vaikka vauva vasta ihan alhaalla toki esikoisen ajoilta ei vielä ihan maha palautunut ettei ihan littana maha ennenkään ollut:)
 
Mulla on kans tullu turvotusta ja tuntuu, että masu on pallona iltaisin ja näyttää siltä ku oisin jo lähempänä synnytystä ku puoltaväliä.... Toisaalta mulla oli turvotusta välillä myös ennen raskauttakin.... On vaan ongelmia työvaatteiden kanssa ku ne on aikas istuvia ja toivoin niin, että ei tarttis ainakaan ennen 17 viikkoa isompia kokoja ostella........ :)

 
taitaa olla totta se , että mitä useampi raskaus takana, sen nopeemmin seuraavat raskaudet näkyy.

Nimittäin joudun jo nyt rv 9 miettimään mitkä paidat on tarpeeksi väljiä jotta ne peittää tän pömpön. (ja lapset ihastelee kun äidillä on "yhtäkkiä tullut niin ihana pömppömaha" -- heille ei asiasta ole vielä mitään kerrottu, joten uskottava se on etten kuvittele koko mahaa)

Ekassa raskaudessa käytin lempparifarkkuja viikolle 21 asti
tokassa siirryin äitiyshousuihin rv16
kolmannessa rv13
ja nyt ollaan hyvin lähellä tilannettä että kohta ei enää lempparihousut mene kiinni...

ei niin että se hirveästi haittaisi. Tiedän jo olevani sen mallinen että maha nousee aluksi nopeasti, ja mikäli vanhat merkit toistuvat niin kannan mahan todella korkealla "rantapallona". Käyrät tasoittuu sitten loppuraskaudesta...
 
Mulle tuli aika pian pömppis, vaikka ihan ensimmäistä odotetaan. Lempifarkut ym sain laittaa sivuun jo pian plussauksen jälkeen tai aamuisin ne on vielä mahdollista laittaa päälle, mutta iltapäivällä napit lentää auki. Paino mulla ei ole muuttunut oikein mihinkään suuntaan, mutta vatsa on varsinkin iltaisin aika pyöreä. 
 
Moiks, mulla jo kaksi kaveria huomasi mahasta ja tää alkaa olee aikast iso pömppis ku ikinä ei oo ollu mahaa ja siis odotan ekaa. Ja kuitenkin vasta viikolla 7+2. mut sisko alko "pelottelee" et mitäs jos siel on kaksoset ku meil on sitä suvussa, mut oishan se kait ultrassa näkyny  mut toisaaalta mä nautin ku on mahaa, tulee jotenki raskaus konkreettisemmaksi. vaik töissä en oo viel puhunu mitään, läheisin työkaveri on kyl esittäny vihjailuja mut sanonu vaan et höpöhöpö. :) Ens ke ku mul on ultra mis näkyy sydän äänet niin ehkä sit voi kertoa :)
 
Mulla ensimmäisessä raskaudessa mahan kasvaminen näkyi melkein heti olisko ollu rv6 ja nyt sitten ei niin pian näkyny, mutta rv 9 rupes näkymään ja kaikki sen kyllä huomaskin. 
 
Esikoista odottelen, eikä vielä masun kasvua (rv.12 menossa). Vielä mahtuu kaikki vaatteet ylle, vaikka valitsen mielummin löysää ja joustavaa, kun kireitä vaatteita ylle. Kai se masu pikkuhiljaa kasvelee, lapsen kasvun myötä. Pikkuinen kuulemma kuitenkin on norm.kokoinen, viikkoihin nähden. Kaikki on niin uutta ja jännää!
 
Tänään tuli 12viikkoa täyteen... JEEEE!
Jospa sitä uskaltas laittaa ekan masu kuvan tänne...
kuva on otettu viime viikolla ja aamupäivällä....illalla oon NIIN turvoksissa et näytän ihan ku oisin jo yli puolenvälin :)


(RV 11+3)
 
Oiii Millimaria, tuli iha tippa linssiin, ku sulla on jo noin hieno maha!!! Mulla samat viikot, mutta ei viel näy noin paljoa. Oon kyllä iso muutenki, et ehkä se pikkunen voi olla piilossa viel pitkään :D Onneksi olkoon noin ihanasta mahasta!!!
 
Takaisin
Top