Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Mikä tilanne Mymme?

Eilen ilmestyi eka raskausarpi, joten vatsan aikamoinen räjähdysmäinen kasvu jättää jälkensä. Eilen alkoivat myös vatsanväänteet. Nyt kaksi yötä koskenut mahaan :/ nukkuminen on hankalaa siis sen takia mutta myös lonkkien kipeytymisen vuoksi.

Tänään on eka virallinen mammalomapäivä. Mitähän keksisi sen kunniaksi?!

Joku muukin puhui oksettavasta olosta, itsekin siitä jossain vaiheessa mainitsin, mutta olo vaan pahenee päivä päivältä. Alkuraskauden pahoinvointi oli kohdallani ihan olematonta, joten saan ilmeisesti kokeilla sitä nyt.

Mutta mitä vain poikasen puolesta ❤

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Yhtenä kappaleena, kuinkas muutenkaan...
Menin kerrankin ennen puolta yötä nukkumaan ja unta riittikin piiiitkälle aamuun. Yöllä tosin piti koiran yrjöt siivota ja rampata juomassa vettä!
Huono vointinen olen, ei aamupala oikein maistunut. Väkisin sain palan leipää uppoomaan. Miks ihminen ei vois elää pelkällä jugurtilla?

Noniiiiiin, taas mennään. Tätä kirjoittaessa iski tuhdin supistuksen päälle, sen huomasi talon isännätkin! Että onhan nää tavallaan jo säännöllisiä, kun nykyään ovat läsnä aamusta iltaan :D Tänne ei vaan se lanssi kovin nopsaan tule... Ollappa se kristallipallo..!

Triina ja joku muu pahoinvoiva, mulla on myös ollut satunnaisina päivinä sellasta outoa pahoinvointia. Ei varsinaisesti ole huono olo, mutta kurkkuun tulee hetkittäin sellainen tunne, että kohta tulee ylös. Ja se pahenee iltaa kohden. Oon yrittänyt yhdistää sitä johonkin mitä oon syönyt ko. päivän aikana, esim. eilen jätin ruisleivän pois, eikä tullut oloja illalla. Outoa siitä tekee sekin, että on tosiaan hetkittäistä ja muina hetkinä tekee ennemmin mieli syödä, kuin on huono olo.

Mymmeä mietinkin jo tuossa aamuyöstä kun heräilin vessaan. On kyllä jännää siellä!

Eilen opin myös, että harjoitussupistukset voi olla myös säännöllisiä. Kipua ei ollut, mutta sellasta napakkaa vatsan kiristystä. Tuskin niistä kovasti iloaon muuten, kuin mun mielelle. Iloitsin, että taas oltaisiin pikkasen lähempänä poitsun syntymää. Nautin siis täysillä jokaikisestä! :D

Täälläkin jännäillään mymmen tilannetta :) voithan sä käydä näytillä synnärillä varmuuden vuoksi, tuskin kukaan haluaa että synnytät kaksosia kotiin tai lanssiin.

Nyt on ollu niin epäsäännöllisiä supistukset, että ei suoraan sanottuna nappaa lähtee ajamaan sairaalaan 40km..

Oi kun jännää, kohta alkaa lokakuiset pukata vauvaa maailmaan! :) Itsellä tuntuu vielä niin kaukaiselta, viisi viikkoa vielä laskettuun aikaan eikä mitään viitteitä ole ollut, että synnytys lähestyisi. Viime yönä näin unta (?), että mulla oli kipeitä supistuksia, ikään kuin synnytys olisi käynnistymässä. Siihen heräsin, enkä ollut ollenkaan varma, mikä on ollut unta ja mikä totta. Tosiasiassa en vieläkään oikein osaa sanoa, mikä osa oli totta, jotain jomottelua tuli vielä hereillä ollessakin, mutta jonkin ajan päästä oli ihan ok olo...

Voi, onpas teillä oireita! Arpia, suppareita ja kipuja... Me lokakuiset alamme olla nyt siinä finaalissa, viimeisessä vaiheessa jossa raskaus alkaa jo tuntua todella raskaudelta! Seuraava etappi onkin nyytin pitely sylissä :Heartpink Joten koittakaa jaksaa!

Täällä on kävely hankaloitunut, jaloissa kipuja, yöllisiä TODELLA kipeitä suonenvetoja, vauva hiljentynyt mutta myllertää satunnaisesti (kai se raukkakin on uupunut kasvupyrähdyksestä), liitoskipuja, syvää väsymystä, liikaunisuutta, hajamielisyyttä, jne.
Mahani on kasvanut räjähdysmäisellä vauhdilla, joten täälläkin odotellaan ensimmäistä raskausarpea. Vielä ei ole näkynyt, mutta eiköhän se sieltä vielä putkahda tulevien viikkojen aikaan.

Nyt rv 35+2. Eli vielä hyvin ehtii maha paisua.

Laittakaahan sitten uusi ketju kun ensimmäinen lokakuinen vauveli syntyy! :love7

Lauantaina kirjottelin etovasta olosta, nyt vatsakin päätti mennä aivan sekaisin ja löysälle. Toivon todella ettei tämä ole jotain mahatautia, sehän tästä vielä puuttuisikin :D

Eikös se mahan toiminta voi ennakoida tulevaa synnytystä? Keho valmistautuu tulevaan koitokseen ja voi kai alkaa tuo vatsan toiminta pariakin viikkoa ennen synnytystä

Niin olen ainakin lukenut, etta ripuli on kehon tapa valmistautua synnytykseen, tehda vauvalle tilaa. Ja tuosta pahoinvoinnistakin loysin maininnan, etta se on normaalia ja syyna olisi se, etta kohtu painaa isoja verisuonia, joten verenvirtaus sydameen pain hidastuu. :) Enaa muutama viikko, leidit!

Tahan asti olen voinut ihan hyvin ja mieli on ollut korkealla, mutta nyt keho valmistuu synnytykseen ja vointi ei ole kummoinen. Ennakoivia Braxton Hicks supistuksia tulee pitkakestoisia ja sarjoina, ja vaikkeivat ne ole kipeita, ne ovat erittain epamukavia. Sitten on ripulia, joka asennossa tuntuvia lantiokipuja ja pikkuinen on asemissa, selka etupuolella, ja oikein punnaa paataan alaspain - mika tietenkaan ei helpota oloa. Yot hikoilen niin, etta tuntuu, etta koko sanky on markana, MUTTA nukun kuin tukki. :) Tana aamuna sormet ovat niin puutuneet, etten uskalla kuoria omenaa.

Voi, kuinka toivon, etta tama on ohi pian. Talla viikolla olisi hyva, vaikka 19. paiva, ettei nyt ainakaan menisi yhtaan yli... Maha on jo nyt niiiiiin taynna vauvaa, etta jos menee kovin pitkaksi, alan varmaan pelata, ettei se mahdu sielta ulos.

Ai niin, nyt on siis 38+1.

Muokattu viimeksi:
36+0 ! Nyt on lupa syntyä, vihdoin ja viimein! :) nyt ku tää vaa päättäis tulla maailmaan! :D mulla on myös maha ihan sekaisin, ollu jo noin viikon päivät :/ vauva myllertää mahassa minkä kerkee, taas ollu viikonlopun ajan vilkkaampi liikkeinen mitä jokunen päivä sitten :) torstaina on se synnytystapa-arvio ! :)

tipitii: onko teille tulossa kumpi, tyttö vai poika, vai tiedättekö? ku meitä on tässä mmmustikka ja mä, joilla sama LA, ja pojat tulossa (:

muutenkin eikös täällä lokakuussa oo aika poikavoittoista, kun taas tuolla syyskuun ryhmässä tosi tyttövalta (ainakin vielä).

mulla maha kyllä on pysynyt siinä tavanomaisessa moodissaan - mitä nyt noi kaasut. haluisin tosin tyhjentää "suolen" ennen synnytystä täysin, koska jotenkin ahdistava ajatus päästää synnyttäessä papanat lakanlle. oon kyllä ymmärtänyt, että on aika yleistä synnytyksessä, et suoli päästelee omia tuotoksiaan... itse asiassa suurin pelkoni tällä hetkellä, joka liittyy synnytykseen. eli ei se kipu mtn, kuhan en pasko alleni :D

tipitii ja ccix: jännää todella että meillä kaikilla on ihan sama laskettu aika! tipitii: minäkin olen siitä tyytyväinen että on jo rv 36 ja mitä pidemmälle pysyn raskaana sitä paremmat elämän edellytykset vauva saa. Isoveljeni molemmat lapset syntyivät kuukauden ennen aikaisina eli juuri näinä aikoina ja molemmilla on puhjennut allergioita ja alkukin oli hankalampi. Minä mielelläni odotan niin pitkään tätä poikaa kun vain mahdollista. Ja miehelläni on synttärit 10.10 niin olisipa tässä aikamoinen synttärilahja hänelle, jos syntyy samana päivänä.

Saa nähdä kuka meistä synnyttää ensin! Minä en tosiaan saisi liikkua paljon kun olen kuulemma liikkunut tämän raskauden aikana liikaa ja pieni on jo aika hyvin asemissa. Huomenna on seuraava kontrolli sairaalassa niin kuulee sitten uusimmat uutiset siitä mikä on tilanne.

Itse synnyin kaksi viikkoa myöhässä ja minun isovelikin ensimmäisenä lapsena tuli hieman lasketun ajan jälkeen, joten ehkä on toivoa että tämä baby vielä pysyy sisällä. Olin muutenkin kipeänä tässä monta päivää etten nyt ole liikkunut kotoa minnekään viime keskiviikosta. Tekisi mieli kyllä lähteä jonnekin etenkin kun tällä viikolla Berliinissä on hyvät kelit ja olen taas tervehtynyt. On luvattu +24 ja aurinkoista koko viikolle.

Onko teillä jo ennakkoaavistuksia siitä milloin lapsi syntyy? Minusta tuntuu että seuraava täysikuu 8.10 kyllä laukaisee synnytyksen viimeistään.

Tällä vähä sama pelko on paskomisen suhteen synnytyksessä niinku kaikki jo on varmaan lukenu tän livakan suolen tarinan :grin

Tänään oli synnytystapa-arvio, normi käyril mennää ja normi lantio,sisätutkimus koski kyllä niin paljon etten tiiä miten sai mitää tutkittuu ku jännitin ja vänkäilin. Ja verenpaine oli hurjat 143/87,mut eine siitä huolestunu ku kaikki muuten ok. Kuuluu loppuraskauteen kuulemma.

Poika paino 2,777kg tällähetkellä ja veikkas et korkeintaan 3.5kilonen tulis.
supistuksia on ollu ja tunnetta et maha varmaan ratkee,vielä ei oo ainuttakaan arpee vatsaan tullu,rinnat on kyl ihan menetetty :sad001
Aika lähenee ja vauva voi syntyä periaatteessa millon vaan,toivosin ettei tarviis yliaikaa kärvistellä nyt olis nätit ilmatki lähtee vaikka synnyttämään :p

Mul on kans vähän välii maha sekasin. Ja edelleen niitä selässä tuntuvia "supistuksia". En siis vieläkään tiiä onko ne supistuksii vai mitä ihmeen aaltoilevia vihlasuja. Samalla kyl aina maha híukan kovettuu ja muksu alkaa viuhtoa. Tiedä häntä...

Ccix: poikaa meillekki on lupailtu ultrasa mutta neuvolassa veikataan tyttöä! Elän siinä uskossa että se on poika :) oon samalla linjalla sun kanssa, eniten minäki pelkään sitä kätilön syliin paskomista mitä ite synnytystä :D :D

Mmmustikka: ompa sielä teillä ihanan lämmintä vielä, täällä aamulla oli 5 astetta lämmintä ja nyt päivällä 14 vain :/ mulla on jotenkin sellainen tunne että synnytän vasta lasketunajan jälkeen ( jotenki olis mun tuuria et menee yli) mutta toivon että synnytys käynnistyisi tän syyskuun aikana! Jos nää ennakoivat kipeät supistukset ja poltot tekee tehtävänsä niin lähtö voi tulla piakkoin! :) torstaina kuulee onko tuolla alakerrassa tapahtunut mitään :)

Takaisin