Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Huoh. Neljältä hereillä, päähän koskee ja väsyttää. Viisaudenhammas uhkaavasti vihoittelee. Toivottavasti ei tulehdu! Tuntuu myös jalat hieman turpeilta. No, nyt on syöty kunnon aamupala ja jossain vaiheessa vois kokeilla jos uni vielä maittais hetken. Väsymyksen vielä kestän, mutta tää pääkipu ei oo mun kaveri. RR oli 136/92 voipi olla aamulla korkeampi... pitää seurailla. Valivali. Onneks masussa pyöritään entiseen malliin. rv 37+5

Mietiskelin eilen, et jos menisin käymään t-keskuksessa kattoo verenpaineet ja pissan, kun mäkin kärsinyt pääkivusta ja ajoittaisesta huonosta olosta. Nyt kuitenkin ihan hyvä olo, et en tiedä, onko tässä mtn tarvetta huolestua. Vauva on kuitenkin aktiivinen. Iltaisin vaan iskee toi päänsärky ja sit ensimmäisenä mieleen raskausmyrkytys... ja viimeksi oli ihan hivenen koholla nuo paineet.

Labraan pitäis mennä tarkastuttaa toi rh-tekijä viikon sisään, et jos vaikka sinne jolkottelis tänään ja kun on eri terveysasema, jossa käyn neuvolassa niin kehtaiskohan siellä sitten mittauttaa paineet ja tarkastaa pissan. Ihan vaan varuiksi...

Nyt raskaus on alkanut tuntuu tosi haikeelta. Mulla on ikävä jo tätä kaikkea, kun tää on kohta ohi. Kaikki kolotukset ja möyräämiset. Mammaloma mennyt niin nopeasti - aluksi ajattelin, et aika varmaan matelee, kun ei ole duunia, mutta joo... kohta kuukausi mennyt.

Toisaalta en mä kyllä malta odottaa, että keho pääsee "normaaliin" tilaansa ja saan nyytin syliin. Kaipaan tai oikeastaan odotan sitä, että pystyn taas hallitsemaan kroppaani... ja voin liikkua ilman kipuja (:

Mulla kans rv 37+5 ja nukuin viime yönä tosi huonosti. Hyvää asentoa ei tunnu löytyvän ja jalat puutuu helposti, samoin kädet. Päätä ei ole (ihme kyllä) särkenyt juurikaan.

Menen tänään taas ä-polille käynnille. Jännä nähdä mitä sanovat. Onko vauva oikeasti jo yli 3600g esimerkiksi! :D

37+4 viime yönä nukuin alkuyön toosi levottomasti ja kolmen jälkeen nousin vessaan. Olin kiukkuinen siitä, että miks ei vois nukkua kunnolla. Sitten vessareissulla tajusin, että nyt supistaa ihan oikeasti. Kunnon menkkakivut selässä ja reisissä aina kun maha kovettui. Tunnin verran niitä kesti n. 8-10 min välein ja sitten alkoi kivut helpottaan. Siinä ehti jo käydä mielessä läpi, mitä on vielä tekemättä ja kassiin pakkaamatta. :D Nyt aamulla yön kokemukset on enää hämärä muisto vain.

38+3. Eilen kavin melkein tunnin kavelylenkilla. En usko, etta kukaan oli jarkyttyneempi kuin mina, etta kykenin moiseen. Mutta menin askel kerrallaan ja kuulostelin, mika tuntuu hyvalta. Illalla mies sai minut menemaan nukkumaan eilen tuntia aikaisemmin kuin yleensa - ja nukuin kuin tukki. :) Tanaan on vahan parempi olo. :)

Luulin jo, etta henkiset menkat meni ohi, mutta sitten katsoin peiliin - OMG, mulla on kaksoisleuka! - ja sain ulkonakokriisin. Nyt mitkaan farkutkaan ei enaa nayta hyvalta, paidatkaan eivat istu ja kaikki mattaa. Haluaisin lisaa suklaata, ennen aamupalaa, nyt heti minulle kaikki, kiitos. Siis, oikeasti?! Paljonkos sita ikaa olikaan, enhan vain ela uudelleen teini-ikaa? Apua.

Toivottavasti pikkutiitiainen ei koe samanlaisia teinikriiseja tuolla mahassa. :) Pikkuinen tunkee talla hetkella kyljesta ulos. Onkohan han ymmartanyt vaarin, kun alaspain pitaisi punnata, jos ulos mielii... :Heartpink

Mua jännittää jo, kuka synnyttää täällä ensin :) Mymme ehkä, mutta eihän sitä teistä muistakaan jo tiedä, lähtöhän voi tulla koska vaan jo.. :)

Mä toivon, että hurahtaisi tämä kuukausi jo nopsaan, että oltaisiin täälläkin jo täysiaikaiseksi laskettavissa.
Haluaisin kovasti nähdä jo vauvan ja päästä tositoimiin hänen kanssaan, sekä
saada oma vartalo takaisin.

Mä en rehellisesti sanottuna pysty kuvitella olevani enää raskaana toiseen kertaan, tai sitten tosiaan mulla pitää olla siiihen käytettävissä kaikki maailman niksit helpottaakseni fyysistä ja henkistä oloa ja rahaa tietenkin vielä ostaa niitä palveluita ja tuotteita.. :confused5 Tässä raskaudessa en ole kyllä tehnyt kaikkea voitavaani, esim liikunnan suhteen ja onhan se omaa saamattomuuttakin, kun ilmaiseksihan voi tehdä sitä myös. Mä en ole vaan ikinä tekemällä harrastanut liikuntaa, mun pitäisi suunnilleen palkata joku personal trainer (ja haluaisinkin), että saisin tehtyä jotain.
Mutta kai tääkin on vaan tämmöinen "katsotaan vaan" juttu, pari-kolmen vuoden päästä olen taas maha pystyssä (jos onnistuu raskautuminen), koska poika halajaa pikkusiskoa tai -veljeä, eikä sellaisesta nyt heltiä kieltäytyä omaan pinnalliseen itsekkyyteen vedoten :p

Oon tässä yrittäny torkkua, kun yö oli niin huono..
Mutta vatsa on ihan sekasin ja supisteluakin on. Katotaan josko ne vielä rauhoittuis!

Ei vitsi: Niin jännää! Tsemppiä Mymme! :)

Meikäläinen odottaa täällä ä-polilla aikaansa tuonne lääkärille. Saa nähdä mitä hän mulle sanoo. Mikähän meikäläisen vaavin tilanne on.. Jännä nähdä.

Tsemppiä Mymme täältäkin. Minäkin olen kotoisin Kuopiosta ja Kys on tuttu sairaala. Siellä on varmasti hyvä synnyttää. Pikkusisarukseni ovat syntyneet siellä.
Minulla oli eilen ultra ja vauva oli noin 2,5 kg ja olin saanut raskausdiabetekseni kuriin. Lääkärin mukaan pieni voi nyt jopa syntyä laskettuna aikana kun sokeriarvot on kunnossa.

Huh, jännät paikat! Tsempit sinne Mymme! :) Mä istun parhaillaan käyrillä naistenpolilla ja oottelen ultra-aikaa. Kuulemma lievä pissatulehdus on.... :/ Onneks ei tunnu siltä.

Maha on täälläkin sekasin ja yöt unettomia. Onneks on kohtalotovereita keil voi ruikuttaa :grin

oi jokohan tänne on saatu ekat vauvat mymmen toimesta?!? olen pahoillani ja pikakelasin viime päivien viestit koska olen ollut toisaalla. meillä ollut "hieman" jännät päivät nimittäin mulla käynnistyi yhtäkkiä sunnuntai iltana synnytys. vähä yli 11 illalla alko supisteleen ja heti säännöllisesti 10min välein.odottelin tunnin kunnes lähdin synnärille.automatkalla väli tiheni 5min ja kun viimein pääsin synnärille niin välit oli jo 2min.synnytys oli siis täydessä vauhdissa. viikkoja kuitenki maanantain puolella oli vasta 33+6 niin lääkäri halus yrittää estoa ja sain heti supistusten eston lihakseen ja ekan annoksen celestonea (kortisoni kypsyttään vauvan keuhkoja).se piikki hieman rauhoitti supistuksia mut ei saanuyt vielä loppumaan joten siirryin synnytyssaliin tarkkailuun. siellä sain tipan käteen ja infuusiopumpulla suoraan suoneen supistusten estoo ,vahvempaa sellaista. ja aamulla 5 aikoihin tuli vikat supistukset. sain nukuttua salissa jonku 1½h.. ja sain sit aamulla siirtyä osastolle lepoon.lääkäri halus että saadaan ihanne eli 2 annosta celestonea annettua ja seuraava annettiin sit ma-ti välisenä yönä.eilen pääsin irti supistuslääkkeestä ja jäätiin seuraileen että alkaako supistukset uudelleen vai rauhoittuiko tilanne. rauhoittui onneksi ja pääsin nyt kotiin kasvatteleen masuvauvaa hetkeks :) paikat on nyt 3cm auki ja kanava kadonnut joten sitten on lanssin paikka kun synnytys käynnistyy (edellinenkin ollut syöksy) ja nyt sit jännitellään että syntyykö vauva 5h vai 5 viikon kuluttua :D koskaan ei voi tietää. mut nyt on ainakin keuhkot saatu kypsyteltyä ja viikot semmoset suhtellisen hyvät että enään ei estellä vauvaa jos haluaa tulla.tänään 34+1 viikkoja.saishan hän toki vielä muutaman viikon kasvaa ja voimistua ,päiväkin enemmän on aina parempi <3 mut että joo..vähä veti jännäks.ja kun oli tosta paskantamisesta puhetta niin mullahan kävi se luonnollinen tyhjeneminen nyt vasta tä'ssä kolmannessa eka kerran. tuli niin kovat supoistukset että piti vallan juosta vessaan.aiemmissa synnytyksissä oon kiltisti ottanut peräruiskeen. mut oikeesti sitä peräruisketta kyllä suosittelen jos ei luonnollisesti suoli tyhjene. onhan se nyt mukavampi synnyttääkki jos ei tuu vauvan mukana litra paskaa pöydälle.ja totta sekin että on vauvanki parempi tulla kun ei oo suoli täys tavaraa.mä kävin nyt hakemassa hieman esimakua ja saan näköjään synnytussupistuksista kärsiä tän 2 kertaa ainakin tän vauvan kanssa :D

onpas siellä tapahtunut maminka ja toivottavasti vauva malttaisi vielä hetken kasvaa masussa. Tsemit täältä! Ootko nyt ihan vuodelevossa vai saatko puuhailla edes jotain?

Täälläkin jännäillään mymmen tilannetta :)

Voi maminka, tsemppejä sinne!
Täällä ollaan kotosalla yhä, en usko että muutamaan päivään ainakaan tilanne radikaalisti muuttuis (pessimisti ei pety;) )

Takaisin