38+2. Raskaus tuntuu normaalilta. Olo on hyva, kroppa on ihan kuosissa, mutta maha vahan temppuilee ja nena on vahan tukossa. Eilen illalla lantiota sarki taas, mutta vanha ystavani kauratyyny auttoi. Olen herannyt yolla pari kertaa vessaan, janoon, nalkaan, pikkutiitiaisen liikkeisiin ja siihen, etta olen hikimarka, joten katkonaisen unen takia olen nyt vasynyt. Alitajuisesti odotan synnytysta alkavaksi, vaikka nyt intuitio sanookin, ettei se viela ala.
Eilen kannoimme vauvan sangyn makkariimme ja jarjestin tilaa vaihtopoydalle. Siita tuli hyva mieli, koska tuntuu, etta nakyvat merkit jotenkin kertovat, etta nyt olemme valmiimpia vauvan tuloon. Aloin opettaa kissaa nukkumaan olohuoneessa ja yllattavan hyvin meni! Tuossa lempityynyllaan se nytkin nukkuu. :) Eika meiltakaan loppunut happi makkarista, kuten pelkasimme.
Mieheni on maailman suloisin. Eilen synnytysvalmennuksessa puhuttiin, kuinka syntyman jalkeen kaikki muuttuu vauvan perspektiivista, yhtakkia on valoisaa, tilavaa, hiljaista eika ihokontaktia ole enaa samalla tavalla. Mieheni siis vietti loppuillan etsien rauhoittavaa musiikkia, jota voimme vauvalle soittaa (ettei imuria tarvitse laittaa paalle :)), seka pohtimalla, miten saisimme pinnasangysta pienemman, jotta vauvalla olisi turvallisempi olo. Siis tippa tuli linssiin - miehet.